Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Který spořicí účet?

| 4. 6. 2008

Banky v posledních měsících přišly se zajímavými nabídkami zhodnocení peněz na spořicích účtech. Nejčastěji se dotazy týkají dvou favoritů – ING Konta (zhodnocení 3,3 %) a Bawag (3, 5 %). Který vybrat?

Který spořicí účet?
Velmi jednoduchá otázka, ale o to složitější odpověď. Ač jde o v podstatě stejný typ produktu, málokde naleznete tolik odlišností jako mezi spořícími účty. Každá banka si podmínky upravuje, a proto jde často o porovnávání hrušek s jablky.

Začnu častými dotazy: Ano, výnosy jsou u obou institucí (ING, BAWAG) zdaněny 15 %. Od celkového výnosu vyjádřeném v procentech p.a. je tedy potřeba ještě 15 % odečíst.

Je zhodnocení garantované? Sazba garantována v podstatě není, je pohyblivá v závislosti na situaci na trhu. U ING je však obvyklá kvartální periodicita, na kterou je sazba vyhlašována. Co se ale liší, je způsob připisování úroků z vkladů. ING to dělá kvartálně, BAWAG měsíčně. Co je výhodnější netřeba komentovat.

Spíše než na výhodnost či nevýhodnost celkového výnosu bych se díval na důvod, proč právě spořící účet, a ne třeba fond peněžního trhu. Spořící účty jsou likvidnější a snáze dostupné.

ING Konto lze ovládat pouze na bázi bezhotovostního platebního styku, tedy pouze převodem z registrovaného účtu na účet (max. 3 registrované účty), nikdy v hotovosti, a to zdarma.
 
BAWAG je klasická banka. Peníze lze tedy na účet vkládat a z účtu vybírat v hotovosti. Kreditní (příchozí) obraty nejsou zpoplatněny, ale debetní (odchozí) už ano, a není to levné

Oba ústavy dále nabízejí internetové bankovnictví zdarma. BAWAG navíc umožňuje vedení spořícího účtu v eurech. U BAWAG máte povinný minimální zůstatek (500,- Kč), u ING nikoliv.

Alternativou mohou být již zmiňované fondy peněžního trhu, které jsou po splnění šestiměsíčního daňového testu osvobozeny od daně z výnosu, likvidita se pohybuje od pěti do deseti pracovních dnů. Žádné další služby většinou čekat nelze.

Takto bych mohl pokračovat. Rozhodující tedy je DŮVOD, pro který si produkt zřizujete. Konkrétní zadání doporučuji konzultovat s finančním poradcem.
 
Autor je finanční poradce ve společnosti Partners.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

Jablůnka Aleš | 4. 6. 2008 16:49

Srovnávání hodnot úročení a techniky připisování je samozřejmě zajímavé, ale jen jedno z kriterií. Jsou i další. Když tedy hovoříme o bezpečné "investici" ;bez denních výkyvů trhu, tak tam někteří konzervativní nebo starší lidé dají i celoživotní úspory (pro někoho je 50-100 tisíc celý majlant). No a já bych pak spíš než na dvě desetiny úročení koukal na finanční sílu instituce. A tu má ING nesrovnatelně vyšší než zbylé dvě dohromady. Kdo pak lépe ustojí run na banku při panice? Tím nechci chraň bůh navádět k pocitu, že kdokoliv krachuje, ale vyloučit obecně nelze nic a pak je pozdě se bít do hlavy pro pár desetin )a jako konzervativní a bojácný to ponesu zvlášť těžce). Pro někoho to pak může být přímo osobní tragedie. Volba je na každém za sebe.Jen alternativní pohled ...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas Pieter | 4. 6. 2008 23:50
reakce na Jablůnka Aleš | 4. 6. 2008 16:49

no za mBank stoji Commerzbank coz je silna spolecnost. s Bawagem je to ted slozitejsi, ale vice bych se bal to dat do Fia nez do mBank. navic je pojisteni vkladu a 50-100k vymuzete vzdy.run na banku nemusi ustat zadna velka banka. staci se podivat na velke investicni domy, na nedavne pripady v Londyne. takze pokudby byl run na ING tak bych si nebyl tak jisty, ze to ustoji s ledovym klidem.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jablůnka Aleš | 5. 6. 2008 12:12
reakce na Tomas Pieter | 4. 6. 2008 23:50

Ustát to nemusí ani velká instituce,není to záruka.Jen větší pravděpodobnost.O Fiu řeč nebyla, takže to je jiná varianta (ale souhlasím).Pojištění vkladu sice je, 90% dostanete (max. 25000 EUR,tuším??), ale nikdo není nadšen, když na to pak rok-dva (ne-li víc) čeká a ještě odepíše 10%.---Já vycházel z toho, že kdo chce spořící konto, je buď bojácný z hlediska tolerance k riziku výkyvu (dá sem všechno)-anebo sem je vkládána konzervativní část peněz,která je určena k "nepřijití o peníze", ne k výdělku. V obou případech bych osobně převážil sílu instituce (pokud není rozdíl úročení větší,pak už samozřejmě možná hlodá lepší "nadvýnos" za vyšší riziko).---Pokud je konto na obraty a jde o komfort ovládání (a je na kontu pár peněz na "provoz"), takjde zhodnocení stranou (důvod volby je jiný).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Roman Málek | 4. 6. 2008 16:05

a proč zde není znímněno eMAX od mBank? je tam také 3,5 % ...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Novy | 4. 6. 2008 12:10

Taky Vam pripada, ze vsichni z nejakeho duvodu ignoruji mBank? Vcera to bylo v clanku o vyhodnosti toho ktereho bankovniho uctu na iDnes, dnes to nachazim na Finmag. Musim dodavat, ze v pripade obou clanku by pridanim mBank klesly vsichni uvedeni zastupci o jednu pricku dolu?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Šáňa | 4. 6. 2008 13:52
reakce na Pavel Novy | 4. 6. 2008 12:10

Ano. Mám stejný dojem a pokud je to neznalost, tak v tomto případě neomluvitelná. Ve srovnání se spořícím účtem mBank jsou opravdu tyto dva účty velmi chudými příbuznými a to také vzhledem k přidané hodnotě běžného účtu v kombinaci s tímto spořícím. Proč tedy autor ignoruje mBank?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tomas Pieter | 4. 6. 2008 14:11
reakce na Ondřej Šáňa | 4. 6. 2008 13:52

Proc? protoze se to autorovi hodi do kramu. stejne jako idnesu. stejne jako u idnesu. zamerne mBank neporovnavaji. je pravdou, ze tady bych to necekal. nechci rict, ze mBank je neco super, ale pro vetsinu populace to bude rozhodne lepsi banka nez ty co ted maji.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Marek Macura | 4. 6. 2008 16:46
reakce na Tomas Pieter | 4. 6. 2008 14:11

Ono možná ledasco napoví seznam partnerských společností PFLP, kde se vyskytuje jak Bawag, tak ING, ale mBank tam nenajdete.Pokud sem to dobře pochopil, tak je "článek" vytažen s poradny, tak věřím, že snad klasický článek pro by byl kvalitnější.Jinak eMax také považuji za nyní nejlepší spořící účet.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 4. 6. 2008 17:08
reakce na Marek Macura | 4. 6. 2008 16:46

Článek je reakce na konkrétní dotazy, do redakční části jsem jej umístil jako podnět pro další diskusi. Věřte, že s partnery to nemá nic společného, mBank je ostatně inzerentem v časopise Finmag - finanční magazín a brzy podle všeho bude i partnerem Partners.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Hek | 4. 6. 2008 06:45

Dobrý den, doplňuji spořící účet eMax ( 3,5% p.a. ) od mBank. Bez poplatků a limitů, připisování úroků měsíčně, úroky se vypočítávají denně podle aktuálního zůstatku. Ovládání přes internet nebo telefonicky. Pavel Hek
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!