Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Odborníci o Zlaté koruně

| 10. 6. 2008

Minulý týden byly vyhlášeny výsledky soutěže Zlatá koruna. Média následně informovala veřejnost, které finanční produkty považují odborníci za nejlepší. Dvou předních odborníků jsme se zeptali, jak hodnotí letošní výsledky.

Odborníci o Zlaté koruně
Kategorii Životní pojištění vyhrál produkt Perspektiva pojišťovny Kooperativa. "Umístění Perspektivy je pro mě mírně překvapivé, nevím z jakého úhlu na ně vlastně hodnotitelé pohlíželi," říká Vít Kalvoda, spolutvůrce objektivního ukazatele nákladovosti TANK (viz www.t-a-n-k.cz) a finanční poradce společnosti SOPHIA FINANCE. 

Druhé místo obsadil Flexi Invest 2008 Pojišťovny České spořitelny. "Flexi Invest 2008 je skutečně špičkový produkt na poli pojištění osob. Pojistnou ochranu je zde možné nastavit komplexně a flexibilně," chválí Kalvoda.

Jako třetí se umístil společný produkt pojišťovny AEGON a poradenské společnosti Partners. Podle Kalvody jsou důvody umístění AEGON Invest and Live jsou jasné: "Společně s Axou T100P tvoří dvojku nejlevnějších IŽP na trhu z hlediska nákladovosti," soudí Kalvoda.

Zdůrazňuje, že hlavní funkcí životního pojištění má být pokrytí rizik. "Proto bych já osobně umístil Flexi Invest 2008 na první místo a na další místo bych dal například Aviva Easy Life nebo podobný zajímavý produkt pro komplexní ochranu. Pojištění není spoření."

Rozpaky vyvolala trojice oceněných podílových fondů. Na prvním místě ING (L) Invest Energy, na druhém ING (L) Invest Materials, na třetím ČSOB Zelené fondy. "To, že je první trojka fondů zaměřena na módní odvětví, vnímám jako reflexi globálně trendových odvětví českou veřejností," říká Kalvoda. "Otázkou je, kdo by s jistotou tyto fondy doporučil do portfolia vloni na jaře, co by s nimi udělal vloni o prázdninách a kde tyto fondy budou za rok nebo za tři," dodává.

Hlavním kritériem hodnotitelů tak nejpíš bylo "zpětné zrcátko", což Kalvoda považuje za potenciálně nebezpečné. "Žádný z těchto fondů bych do Top 3 nedal. Ne proto, že by snad byly špatné, ale proto, že bych hodnocení fondů postavil úplně jinak."

Vymyslet "neprůstřelné" srovnání fondů ale není jednoduché, připouští. "Kategorii fondů bych z této jinak zábavné soutěže úplně vyřadil. Nebo bych hodnotil ne absolutní výkonnost, ale třeba umění těch, kterým se za poslední rok podařilo udržet nižší volatilitu při zachování výkonnosti nebo využít propadů trhů k získání náskoku nad benchmarkem," navrhuje Kalvoda.

Spokojenější byl s výsledky soutěže Petr Šafránek z Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR, který se podílel na hodnocení produktů. „Jsem příjemně překvapen – reorganizace Finanční akademie směrem k odborníkům zjevně přinesla své ovoce a vítězné produkty i podle mého názoru představují skutečně špičku na trhu - pokud pominu různé exkluzivně upravené verze, které však většinou nebyly nominovány," řekl Petr Šafránek Finmagu.
 
K výsledkům má ale výhrady i on. "V kategorii Penzijní připojištění jsem trochu na rozpacích. Stále totiž máme před sebou otázku oddělení majetku účastníků penzijního připojištění od majetku akcionářů fondů a s tím související problém nákladů příštích období. Pokud bych se díval na toto kritérium, musely by výsledky být dosti odlišné. Z hlediska nákladů příštích období bych na prvním místě volil AEGON Penzijní připojištění.“

Výsledková listina OVB Zlatá koruna 2008

Kategorie A- Produkty určené retailovým zákazníkům

Účty

1. Spořicí účet ING Konto / ING Bank N.V., organizační složka
2. eKonto - účet s nejvyšším zabezpečením a službami zdarma / Raiffeisenbank, a.s.
3. mKonto - osobní účet / mBank - BRE Bank SA organizační složka podniku

Elektronické bankovnictví

1. Přímé bankovnictví eBanky / eBanka, a.s.
2. SERVIS 24 / Česká spořitelna, a.s.
3. ČSOB Elektronické bankovnictví / Československá obchodní banka, a.s.

Stavební spoření

1. ATRAKTIV úvěr 3,7 % p.a. / Českomoravská stavební spořitelna, a.s.
2. Nízká hyposplátka / Raiffeisen stavební spořitelna, a.s.
3. Hypoúvěr / Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s.

Hypotéky

1. Dálkový přístup do katastru nemovitostí / Hypoteční banka, a.s.
2. Refinancování hypoték / GE Money Bank, a.s.
3. Variabilní hypotéka / Raiffeisenbank, a.s.

Úvěry


1. IQpůjčka - úvěr určený na přefinancování stávajících půjček a úvěrů (konsolidace) / BAWAG Bank CZ, a.s.
2. Účelový úvěr na bydlení / Raiffeisenbank, a.s.
3. Úvěr na vzdělání / Poštovní spořitelna

Platební karty


1. CashBack / Československá obchodní banka, a.s.
2. AXA karta - Karta, která Vám sama spoří na penzi / AXA penzijní fond a.s.
3. Virtuální karta / CETELEM ČR, a.s.

Životní pojištění

1. PERSPEKTIVA / Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. Životní pojištění FLEXI INVEST2008 / Pojišťovna České spořitelny, a.s.
3. AEGON Invest & Live / AEGON Pojišťovna, a.s.

Neživotní pojištění


1. Povinné ručení s živelním pojištěním zdarma / Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. Komplexní pojištění vozidel GLOBAL / Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
3. MAZLÍČEK - pojištění pro psy / Česká pojišťovna, a.s.

Penzijní připojištění

1. ING Penzijní připojištění / ING Penzijní fond, a.s.
2. Penzijní připojištění u Penzijního fondu České spořitelny / Penzijní fond České spořitelny, a.s.
3. ČSOB Penzijní fond Progres / ČSOB Penzijní fond Progres, a.s., člen skupiny ČSOB

Podílové fondy

1. ING (L) Invest Energy / ING Investment Management (C. R.), a.s.
2. ING (L) Invest Materials / ING Investment Management (C. R.), a.s.
3. ČSOB Zelené fondy / ČSOB Investiční společnost, a.s.

Leasing

1. 0% akontace na jakýkoli vůz / GE Money Auto, a.s.
2. Satelitní zabezpečení zdarma / ČSOB Leasing, a.s.
3. Jděte za štěstím / ŠkoFIN s.r.o.

Kategorie B – Produkty určené malým a středním podnikům

Podnikatelské účty

1. Profit program light / Česká spořitelna, a.s.
2. ČSOB Firemní konto / Československá obchodní banka, a.s.
3. ČSOB Podnikatelské Konto / Československá obchodní banka, a.s

Podnikatelské úvěry

1. Renovace Plus / GE Money Bank, a.s.
2. Rychlý Business Investiční Úvěr / UniCredit Bank Czech Republic, a.s.
3. Úvěr na užitkové automobily / Santander Consumer Finance, a.s.

Pojištění pro podnikatele

1. TREND 07 / Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. TopGEN / Generali Pojišťovna, a.s.
3. Drobný podnikatel – myslíte si, že pojištění podnikatelů musí být složité? / Generali Pojišťovna, a.s.

Leasing pro podnikatele


1. Full-service leasing - varianta ALL INCLUSIVE / ALD Automotive s.r.o.
2. Full service leasing - varianta Ekonom AŠ / ALD Automotive s.r.o.
3. PREMIERLEASE - Hertz Lease Full service leasing / HERTZ LEASE - Archer Sheridan s.r.o.

Hlavní kategorie

Novinka roku

1. mKonto - osobní účet / mBank - BRE Bank SA organizační složka podniku
2. eMAX - spořící účet / mBank - BRE Bank SA organizační složka podniku
3. Variabilní hypotéka / Raiffeisenbank, a.s.

Cena veřejnosti

1. mKonto - osobní účet / mBank - BRE Bank SA organizační složka podniku
2. SERVIS 24 / Česká spořitelna, a.s.
3. Aviva EasyLife / Aviva životní pojišťovna, a.s.

Cena podnikatelů

1. TREND 07 / Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. EUROleasing 2007 / ČSOB Leasing, a.s.
3. Postkonto - program Max / Poštovní spořitelna

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

Marcel Šáh | 11. 6. 2008 08:08

Tak tomu opravdu nerozumím, opět to vyhrálo 4bnko? Proč obchodní tahy kooperativy zasahují do soutěží jako je zlatá koruna? Neustále se kapitol plácá do prsou, jak prodává ,,nejlepší´´ životní pojištění, když 3bnko bylo vždy levnější!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 11. 6. 2008 11:39
reakce na Marcel Šáh | 11. 6. 2008 08:08

Jo Kapitol, to je ta bouchací firma, která si vystačí Perspektivou stokrát jinak a je hrdá na to, že nepotřebuje investiční společnosti... měl jsem jednou hrůzný sen, že mě navštívil Kapitolák a já upadl v jeho ruce, neznaje pravdy... řítil jsem se do dluhové pasti, však sladce spící s pojištěním, které je samozřejmě nejlepší. Neví náhodou někdo, jak ještě rychleji než já probouzet z děsivých snů? Já klientům předkládám články z Finmagu a Investujeme. Musím podotknout, že mnozí se probudit nechtějí se slovy, že spánek je zdravý a chudoba nutností, hrdě prožívanou. Upozorňuji, že nejsem zvyklý budit sto let spící princezny polibkem. Má sdělení krutých pravd se často podobají ráznému zatřesení spící Fionou, po Šrekově vzoru. Dělám nějakou chybu, pokud neprobouzím 100% všechny spící? Prosím poraďte, jsem jen prostý muž, co se snaží interpretovat drsnou realitu tam venku za okny. Zná někdo nějakou fintu, která na klienty dlouhodobě působí i bez neustálého dozoru poradce?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radim Lindovský | 18. 8. 2008 13:35
reakce na Pavel Hanzl | 11. 6. 2008 11:39

Jo, jo, Marceli, pracuji v tomto oboru již řadu let, posledních několik jako trenér v prodeji finančních produktů a napadá mne často jen to, co říkával emeritovaný major z dopravky: "Kdo chce kam, chuj s nim..." A dobrý úmysl nestačí. V Česku lidé rádi věří pitomostem.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Hrachový | 11. 6. 2008 12:05
reakce na Pavel Hanzl | 11. 6. 2008 11:39

Dobrý den,možná rada by mohla znít takto:Vysvětlete svým klientům proč by měli mít takové a takové zajištění. Podle jejich cílů jim nastavte investice, samozřejmě podle jejich rizikového profilu, používejte v portfoliu i prostředky na kumulaci likvidní rezervy...Pak je možnost, že pokud je budete jednou za rok pravidelně navštěvovat a znova vysvětlovat proč je co a jak nastavené, je tady celkem velká pravděpodobnost, že si Vás budou jako finančního poradce vážit a budou Vás schopni i dál doporučit.Pokud vše tak děláte (což nejspíš děláte), je tady ještě jedna možnost.Vyhlásit otevřenou válku lidem ze ZFP, Kapitolu a jim podobným...Ne válku argumentů, to jsme se přesvědčili, že nefunguje, ale válku s holí a řetězem v ruce, lynčujme je uprostřed náměstí a předčítejme nahlas jejich prohřešky...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Jan Majer | 10. 6. 2008 20:15

Čím víc kategorií, tím víc vstupních poplatků a tím širší možnosti získat od účastníků další peníze na doprovodné marketingové akce... Rušení kategorií nečekejte.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Roman Scherks | 10. 6. 2008 17:22

Já v této porotě "seděl" poprvé. Ovšem mám takové tušení, že asi naposledy. Byl jsem nominován za AFIZ. Pravda je, že vzhledem k mým znalostem této soutěže a k výsledkům se mi do hodnocení vůbec nechtělo a svoje hodnocení jsem napsal až asi na třetí urgenci, až když mi bylo dost trapně a nenašel jsem v sobě sílu odmítnout. Pravda je ale, že z toho člověk doopravdy nic nemá, letos ani hodnotitelé nebyli pozváni na vyhlášení. Ne, že bych kvůli tomu jel extra do Prahy, ale zase tam člověk může potkat zajímavé lidi.Pravdu má Honza Majer, že je to dobrý marketingový nástroj. Ale z hlediska odborného to je asi něco jako Zlatý slavík.Jednak je to smršť otázek, kde za chvíli nevíte, jak se jmenujete, takže mám podezření, že hodně lidí to pojme jako piškvorky a podle výsledků si myslím, že lidi tipují mediálně profláknuté produkty.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Roman Scherks | 10. 6. 2008 13:57

Letos jsem byl akademikem, tedy hodnotitelem. Hodnotil jsem však produkty pouze v oblasti hypoték, protože do ostatního nevidím. Musím přiznat, že o některých produktech jsem snad ani v životě neslyšel.Jak řekl Petr Šafránek, hodnocení bylo reorganizováno, což je rozhodně dobře, ale já bych šel, vzhledem k výše uvedenému, ještě o kus dál a to cestou ještě užší specializace hodnotitelů.A co říci k výsledkům v mojí specializaci?Já jsem volil jiný než vítězný produkt, protože to nepovažuji za nic inovativního, ale spíše jen povinnost tuto možnost mít.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jablůnka Aleš | 10. 6. 2008 15:06
reakce na Roman Scherks | 10. 6. 2008 13:57

Řekl bych, že některé kategorie postrádají smysl-podstatu. Dát třeba do jednoho pytle úvěry na konsolidaci dluhu,vzdělání,bydlení a vytvořit nějaké pořadí - no nevím. Postrádám to racio. Co je kriteriem u pojištění? Jestli pojištění rizik, tak proč není v trojici třeba úvěrové pojištění Kooperativy,riziková pojistka ING nebo Avivy či skupinové úvěrové pojištění Wuestenrotu (něco z toho) ? Pořád se omílá, že IŽP je hybrid - ejhle na prvních třech místech v kategorii jsou IŽP - tak kdo to potom hodnotí ? Jak chcete zlepšit důvěryhodnost poradenství a gramotnost u klientů, kteří tomu nerozumí a vnímají výsledky anket zcela jinak (pokud jim vůbec na nějaké hodnocení padne zrak) než mnozí odborníci ? Nebo u hypoték - dálkový přístup do katastru jako kriterium vítězství? Nebo u fondů - co je nejlepší fond ? První dva jsou zpětným zrcátkem nepochybně kvalitní, ale taky lze čekat vyšší kolísavost - stačí sledovat, co to udělá, jestli dočasně zkoriguje ropa .... Co je třeba u fondů vlastně kriteriem hodnocení ? Investice by se měla odvíjet od investora a od toho,jestli řeším konzervativní nebo "výkonovou" ;část portfolia. Můžu si položit otázku - proč tam není "nějaká Latinská Amerika"? Je to velmi subjektivní na hodnocení. Progres třetí v penzijním připojištění, když měl náklady příštích období spolu s Axa-PF snad nejvyšší ? Čemu a komu vlastně anketa slouží, když mnozí sami hodnotitelé, kteří mají své jméno a mají k oblastem co říct, jsou po anketě na rozpacích?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Tománek | 10. 6. 2008 19:39
reakce na Jablůnka Aleš | 10. 6. 2008 15:06

Konkrétně fondy bych ze soutěže vyřadil úplně, jejich hodnocení je problematické. Můžeme hodnotit strategii a zaměření fondu, jeho výkonnost oproti benchmarku (docela relativní, do budoucna to nemusí znamenat nic), poplatkovou strukturu (např. index celkových nákladů TER, mng fee, vstup, výstup,..). Takové hodnocení může být vysoce subjektivní, porotci mohou myslet stylem „nezvolím tento fond, protože přece investuje z velké části do ruských akcií, já Rusům moc nevěřím, Mexiko a Turecko, tam je budoucnost.“ Dále hodnotit fondy podle historické výkonnosti je obecně nebezpečné, a navíc ještě když má fond historii šest let, je jakoby jste tím dávali klientům jasný signál, investujte podle grafů. Na to Vám řada „investorů“ odpoví, že jste sto let za opicemi, protože tohle už dělají přece dávno ?V historii nalezneme několik případů, kdy byl nějaký fond obdivován pro svou vysokou výkonnost. Některé z těchto fondů byly navíc řízeny lidmi, u kterých byste čekali, že výsledek musí být zaručen. Příkladem může být fond LTCM, který pár let výrazně překonával index. Nakonec ale v roce 1998 zkrachoval a investoři přišli o nemalé peníze.Celkově souhlas, soutěž má zjednodušující povahu a velmi malou vypovídací hodnotu o kvalitě finančních produktů.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 10. 6. 2008 15:36
reakce na Jablůnka Aleš | 10. 6. 2008 15:06

K čemu ta anketa slouží? No přece k vytvoření zisku pro organizátory:-) Jejich byznys je postaven na tom, že za vstupní poplatek mohou zúčastněné společnosti jako v loterii vyhrát zajímavé marketingové eso. Dalším příjmem pro organizátory je sponzoring, letos to byla na prvním místě OVB, zaplatila za spojení se značkou Zlatá koruna asi 2,5 milionu. No a proč do toho porotci jdou, když vědí, že výsledky nevypovádají o kvalitě? Je to podobný obchod jako se soutěžícími firmami - být porotcem a členem "finanční akademie", to zní docela dobře, ne? Taky jsem v porotách obou existujících soutěží "seděl" (možná tam ještě jsem, jestli mě za neaktivitu nevyškrtli:-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondra Záruba | 10. 6. 2008 15:54
reakce na Jan Majer | 10. 6. 2008 15:36

Ta Perspektiva je tam vážně podivná.Fakt by mě zajímalo,čím si to vysloužila.A taky mě pobavil Servis 24.Po té aféře:-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Jan Majer
Původní profesí novinář, od roku 2001 pracoval jako finanční poradce. V dalších letech publikoval vedle poradenské činnosti články ve finančních rubrikách...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!