Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

OVB vystoupila z AFIZ

| 17. 10. 2008

Etický výbor Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR (AFIZ) na svém včerejším zasedání rozhodl v rámci disciplinárního řízení o pozastavení členství společnosti OVB Allfinanz.

OVB vystoupila z AFIZ

Etický výbor rozhodl, že společnost musí do 31. ledna 2009 vytvořit a předložit AFIZ  interní předpis vnitřní kontroly dodržování odborné péče při poskytování služeb zákazníkům a manuál k jeho implementaci do praxe.

V případě, že společnost nedostatky v nastavení a fungování vnitřní kontroly odstraní, bude Etickým výborem zrušeno pozastavení jejího členství. Následně společnost OVB Allfinanz, a.s. musí umožnit právnímu oddělení AFIZ provedení hloubkového auditu, který bude zaměřen na kontrolu praktického fungování vnitřní kontroly, a to do 30. dubna 2009.

Etický výbor AFIZ z opakovaných důvodných stížností klientů na některé spolupracovníky OVB Allfinanz zjistil, že společnost nemá nastaven systém vnitřní kontroly, který by případná vážná pochybení spolupracovníků proti principům odborné péče včas odhalil a řešil.

Jedná se zejména o případy vícenásobného uzavírání investičních životních pojistek s minimálními pojistnými ochranami u téhož klienta nebo o IŽP s nedůvodně vysokými platbami běžného pojistného, navíc mnohdy v situaci, kdy platby nakonec překračují reálné možnosti daného klienta.

Chybí standardní vnitřní kontrola

Třebaže je zřejmé, že se nejedná o obecnou praxi společnosti OVB Allfinanz a že naprostá většina spolupracovníků této společnosti poskytuje služby s odbornou péčí, nelze připustit, aby společnost jako člen AFIZ neměla účinné vnitřní nástroje, kterými včas zjistí a napraví jednotlivé případy pochybení. Ostatní členové AFIZ takové nástroje mají a využívají je.

V reakci na včera doručené rozhodnutí Etického výboru dnes společnost OVB Allfinanz ukončila členství v AFIZ, a to společně se svojí dceřinou společností EFCON Consulting, s.r.o.

„Doufala jsem, že z tohoto varovně vztyčeného prstu si OVB vezme ponaučení, zjedná nápravu a bude tak nadále významným členem AFIZ“, komentuje Marta Gellová, generální sekretář AFIZ.

„Dnešní oznámení společnosti OVB Allfinanz, a.s. o vystoupení z asociace však chápeme jako stvrzení toho, že OVB nechce vyhovět samoregulačním opatřením, které jí AFIZ doporučila. Mrzí nás, že tímto krokem ztrácíme možnost jakkoli pozitivně působit na dodržování odborné péče o klienty u této společnosti,“ dodává Gellová.

Jako na zavolanou

„Pozastavení našeho členství přišlo jako na zavolanou,“ reagoval na rozhodnutí Etického výboru Pavel Uzel, předseda představena a generální ředitel OVB Allfinanz.

„Přínos asociace pro naše podnikání již delší dobu neodpovídal námi každoročně vkládaným prostředkům v řádu několika milionů korun. Teď je raději investujeme do dalšího zkvalitňování přípravy našich spolupracovníků. Za těchto okolností se společnost OVB rozhodla jít svou vlastní cestou,“ uzavírá Uzel.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

chappi68 | 26. 2. 2010 01:47

Připadají mi mtyto články a to z většiny jako snobské.Znamená to snad to,že člověk který nemá vysokoškolské vzdělání je hloupí?To asi ne ale spousta lidí zastává tento názor.Ať,je mi to vcelku jedno,jsou to podle mého názoru primitivové,bez ohledu kolik mají vysokých škol a diplomů.Jsme tu jenom jednou a takový lidé jsou pro romantický život nepoužitelní,a to nepřeháním.Hezký denb,přeje Petr.Snad jsem to nepřehnal ale nedalo se jinak,sorry.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Petr Síla | 26. 2. 2010 13:11
reakce na chappi68 | 26. 2. 2010 01:47

Romantický život nesouvisí se vzděláním. Samozřejmě, že člověk bez vzdělání nemusí být hloupý, znám šikovné a chytré lidi, kteří nemají ani maturitu. Naopak za primitivy lze považovat lidi, kteří nevládnou ani rodnému jazyku. To mi připomíná, četl jste po sobě ten svůj příspěvek?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Jirků | 18. 10. 2008 15:53

No, jestli se za clensti plati nekolik milionu rocne, tak se ani nedivim. Proc vyhazovat tolik penez za nic? Docela si dovedu predstavit kolik lidi v AFIZ pracuje a co delaji a kolik maji odmeny.... Prizivnictvi. Ne nejsem z OVB ani jinej poradce, jen mi ta castka prisla ponekud velka. Poradci jsi v mich ocich jen prodejsi neceho, co clovek vlastne ani nepotrebuje, a timto podporuje pouze zamestnanost. Poradci jsou prekupnici s pojistkami. Protoze dobrej financni poradce nemusi prodavat pojistky a podobny ptakoviny, ale stara se a buduje svoje vlastni portfolio.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Arsen Lazarevič | 18. 10. 2008 22:06
reakce na Pavel Jirků | 18. 10. 2008 15:53

Dovolím si oponovat. Statisticky skutečně platí pravidlo, že když je osoba pojištěná na určitou událost, tak pojištění slouží jako taková "kotva pro štěstí"Co mi však přijde absurdní je to, že mladý kluk ,který nemá ani maturitu a jeho znalosti plnit finančního poradce jsou velice pochybné. Tento člověk radí starším lidem o tom, kam ukládat či jak spořit své peníze. Serioznost mu k tomuto úkolu dodává sako nakoupené v Tesku a nálepka velké společnosti. Nyní to vypadá, že AFIZ tomu nezabrání a hrozí tak degradace finančního poradenství.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Nastas | 20. 10. 2008 08:22
reakce na Arsen Lazarevič | 18. 10. 2008 22:06

Finanční poradenství u nás provozované v duchu "prodej klientovi co nejvíc životního pojištění, za to nejvíc dostaneš do kapsy". nemůže už více degradovat. Lidé mimo tuto branži, která se nazývá vznešeně "Finančními poradci" je nazývají pojišťovacími agenty. Rád bych věděl kolik je klientů, kteří vydělali na investicích víc než jejich pojišťováci. Moc jich asi nebude.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Arsen Lazarevič | 20. 10. 2008 15:40
reakce na Jan Nastas | 20. 10. 2008 08:22

No když je člověk konzervativní a neznalý, tak pro něj jistota minimálního výnosu (který často nepokryje ani inflaci) a jistého zabezpečení jistě lákavá. Pokud někdo však na takovém člověku vydělává, tak možná je to v jistém ohledu nemorální. Na druhou stranu neznalost neomlouvá a navíc v tomto případě klient jde do minimálního rizika.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 18. 10. 2008 23:07
reakce na Arsen Lazarevič | 18. 10. 2008 22:06

Arsene, přesně vím, co máte na mysli, koneckonců v tomhle duchu jsem sám roky řečnil a psal. V roce 2008 a v případě OVB to ale je trochu o něčem jiném. V té firmě je víc profesionálů než v řadě jiných firem, které v AFIZ zůstávají. Taky struktura produkce OVB je nadstandardně slušná. Degradace finančního poradenství v souvislosti s touto událostí opravdu nehrozí - finační poradenství nikdy nebylo na tak dobré úrovni jako dnes. OVB rozhodně není parta maturantů v levných oblecích. Problém (nejen) OVB je v tom, že jde stále o zoufale nesourodou masu. Vystoupení OVB z AFIZ je vlastně důsledek toho, že AFIZ vyloučila nenapravitelného a v OVB oslavovaného ostrostřelce Lukáše Štorka (nechce se mi to rozebírat, o prvních oficiálních postizích tohoto draka jsem psal už v roce 2006 v Lidovkách). To, že se OVB nedokáže s takovým člověkem (a s jím vygenerovanými příjmy) rozloučit, je průšvih - pro slušné poradce z OVB i pro trh jako celek. A, Arsene, buďte si jistý, že tenhle borec nechodí v kvádru z Tesca. Ani nejezdí autem za milion. Ten je v úplně jiném levelu příjmů. Naproti tomu snaživý kluk v levném obleku může běžnému klientovi ve spolupráci se zkušeným nadřízeným přinést dobrý finanční plán.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Arsen Lazarevič | 20. 10. 2008 15:56
reakce na Jan Majer | 18. 10. 2008 23:07

Dle mého názoru místo finančního poradenství by bylo mnohem efektivnější, kdyby daný člověk s touhou své prostředky zhodnocovat investoval do svého vzdělaní a investoval následně sám. Když si peníze vydělávám, tak proč je budu dávat někomu jinému, aby je rozmnožoval? Každý člověk by měl být sám svých peněz pánem a sám si udělat svůj "dobrý finanční plán". Ale to je na jinou diskuzi :-) Souhlasím s tím, že tuto službu dokáže nabídnout i mladý kluk. Připadá mi však absurdní, aby postarším a neznalým lidem radil o tom jak peníze zhodnocovat, když jeho znalosti pramení pouze z různých seminářů pojišťovacích společností.O Štorkovi jsem četl a musím říct, že je to dobrý číslo.. Podle toho co jsem se dozvěděl tak klienti přehoupával do dalších fondů, i když v těch současných již měli zaplaceny poplatky na několik let dopředu.. Tímto si tento člověk udělal značnou negativní reklamu a pravděpodobně i na to brzy doplatí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Kukacka | 21. 10. 2008 16:29
reakce na Arsen Lazarevič | 20. 10. 2008 15:56

No investovat do svého vzdělání ano, ale finační poradenství by existovat mělo. To je podobné jako s autoopravnami - pokud tomu nerozumite nebo nemáte známé vymění vám půlku auta, to samé při stavbě domu - nerozumíte a nemáte jistotu, že to postaví tak jak si přejete - to by mohlo být ve všech oborech-proč se nevzdělat a nebýt lepší jak oni..ale je to vubec možné?A ke Štorkovi jen, proč ho asi nevyhodili?Znáte lepšího prodejce? Jakákoliv firma by se o něj přetahovala při jeho odchodu, tak proč ho pustit třeba konkurenci..
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Max | 22. 10. 2008 01:24
reakce na Jan Kukacka | 21. 10. 2008 16:29

No, pane Kukačko... Vy by jste chtěl mít ve své firmě osobu typu Štork? Vážně? On je shnilé jablko které dáte do košíku a nakazí všechno ostatní ovoce. A pokud nenakazí skutečně, tak o tom jablku víte, že je shnilé a z toho košíku si brát stejně nebudete. Možná jsou firmy, které by jeho klientský kmen a obchodní znalosti ocenili, ale to by jen vypovídalo o jejich přístupu. Upřímě - vzal by jste Štorka jako obchodního partnera?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Arsen Lazarevič | 21. 10. 2008 17:30
reakce na Jan Kukacka | 21. 10. 2008 16:29

Proto by člověk měl mít elementární znalosti téměř že všeho, co je v jeho životě důležité. Poznat co nefunguje či je špatně s autem nebo vědět, kolik je materiálů potřeba a jak by stavba měla probíhat.. Aneb to co nevím mě připravuje o peníze. Pokud člověk nemá určitou finanční inteligenci a bezhlavě věří poradci, tak se připravuje bohužel o peníze. A ani tak nezáleží z jaké poradenské společnosti je "finanční poradce"
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondra Záruba | 22. 10. 2008 09:00
reakce na Arsen Lazarevič | 21. 10. 2008 17:30

Je Nepálec chudý,protože uspokojuje všechny své statky sám?Nebo uspokojuje sám všechny své statky,protože je chudý?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Ulrich ml. | 22. 10. 2008 09:56
reakce na Ondra Záruba | 22. 10. 2008 09:00

Vy jste asi nestudoval vysokou školu, protože takové kraviny a i odpovědi se dávají v prvním ročníku, aby se děcka nachytaly, odpověď: bohatý je ten, kdo příležitosti se chopí a díky své pracovitosti a okolnostem nad ostatní vyčnívá.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Záruba | 22. 10. 2008 19:20
reakce na Jan Ulrich ml. | 22. 10. 2008 09:56

Ptal jsem na to,kdo je bohatý?Myslím,že ani z převrácené logiky mého dotazu to nevyplývá.Přesto děkuji za Vaši názor milý správně nastartovaný kolego.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 20. 10. 2008 17:45
reakce na Arsen Lazarevič | 20. 10. 2008 15:56

No kdyby šlo jen o přelévání mezi fondy, to by bylo zlatý. Ty fondy totiž byly většinou v rámci investičního životního pojištění, tj. při jednorázové investici pro zprostředkovatele několikanásobně vyšší provize a pro investora řádově vyšší poplatky než v samotných fondech. Klient měl několik milionů - šup s nima do investičky.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Pavel Hanzl | 18. 10. 2008 13:02

OVB Allfinanz. Zítřek může přijít. V kulisách českého soudnictví.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Jan Majer | 18. 10. 2008 19:44
reakce na Pavel Hanzl | 18. 10. 2008 13:02

Zdravím, Pavle. Je to zajímavá, ale ne moc dobrá zpráva pro finanční poradce, souhlasíš? Jestliže jeden z největších zprostředkovatelů bude stát mimo samoregulační systém, bude o to pravděpodobnější, že se do regulace začne víc montovat stát. A to může být veliký opruz pro firmy i pro vás jednotlivce.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Pavel Hanzl | 18. 10. 2008 22:41
reakce na Jan Majer | 18. 10. 2008 19:44

Souhlasím. Ale ten subjekt, co na svých stránkách a na OVB Journal drze píše o své dobré pověsti, se pod soustavným mediálním a právním tlakem dostane mimo zájem českého klienta. A pak bude nová tisková zpráva o již bývalém zastoupení koncernu OVB v této části Evropy. Stačí jen pomoci těm chudákům, co je okradli. Mám zatím od června 4 hodně rozzlobené bývalé klienty Lukáše Štorka a další se mi sami přihlásí, viz investujeme.cz. Uzel se jim vysmál. Materiál jsem poskytl představenstvu AFIZ. Je to brutální mnohastatisícová škoda přes nesmyslné počáteční náklady v IŽP. Stačí jen zorganizovat hromadný odpor poškozených a zaplatit mediální kampaně. Pak se budou dít věci!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!