Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Agel a jeho antikoncepce

| 22. 10. 2008 | Vstoupit do diskuze

Zdravotní pojišťovna Agel, jejímž majitelem je Tomáš Chrenek, zaznamenává raketový vzestup. Počet klientů každým dnem výrazně narůstá a pravděpodobně brzy překoná hranici 50 000 pojištěnců, tedy nutný limit, aby nepřišla o licenci.

Agel a jeho antikoncepce

Nábor nových klientů/pojištěnců však v některých případech neprobíhá právě transparentně. V Třineckých železárnách (které rovněž patří Tomáši Chrenkovi) dokonce přistoupili na nevybíravé praktiky a vydírali zaměstnance tím, že pokud nepřejdou k Agelu, hrozí jim ztráta zaměstnání. I ministr Julínek chtěl proti této pojišťovně zasáhnout. Společnost Agel si však zaslouží i pochvalu za skvělou obchodní strategii, především s ohledem na zaměření, racionální přístup, reklamu a spolupráci s lékaři.

Zaměření

Společnost Agel je nepřímo zaměřena převážně na mladé lidi. Vypovídá o tom především zaměření různých benefitů, které zpravidla využívají právě mladí. Je to logické. Mladí lidé jsou většinou i nejméně nemocní a platebně nejschopnější, což znamená, že pro pojišťovnu představují lákavou kořist. Postarší babička těžko využije různé dotace na antikoncepci nebo trekingové hole…

Racionalita

Pojišťovna má spoustu zdravotnických zařízení a jejich „sféra vlivu“ se rozšiřuje. Poskytováním zdravotní péče společně se zdravotním pojištěním tak společnost dramaticky redukuje své náklady.

Reklama

Pojišťovna zahájila masivní reklamní kampaň především na území Moravy a získala si tak zaslouženou publicitu. Přiměla zároveň i ostatní pojišťovny (především VZP), aby investovaly do vlastních kampaní, nezřídka dokonce rekordní částky. Rozpoutala se doslova „mediální honba“ na klienty.

Lékaři  

Pojišťovna Agel nabízí lékařům za pacienta každý měsíc 59 korun, což je například o 40 % více, než dává VZP. Pacienti na severní Moravě tak přechází k Agelu nejen kvůli lákavým benefitům, které pojišťovna nabízí, ale i z důvodu pomoci svému dlouholetému lékaři, pro kterého je pacient pojištěný u Agelu pochopitelně výhodnější. Navíc lékař dostane jednorázově 800 Kč. Na mysli mi ale tane několik otázek, které jistě rozpoutají diskuzi:

  1. Je možné, aby pojišťovny byly zaměřeny jen na určitou skupinu lidí a přizpůsobovaly tomu své benefity? Není to například vůči starým lidem bezohledné?
  2. Souhlasíte s privatizováním nemocnic a poliklinik?
  3. Dokáže soukromé zdravotnictví, jehož primárním cílem je dosažení co nejvyšších zisků, zajistit pravidelnou modernizaci svých zařízení a poskytnout tu nejlepší zdravotní péči?

Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 4 komentáře v diskuzi

Nepřehlédněte

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK