Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Česká pojišťovna: peníze hned?

Reklama pojišťoven se vydává různými směry. Vzhledem k zákazu konkurenčního srovnávání se reklama pojišťoven věnuje obvykle smyslu pojištění – proto převažují slogany typu „zanechte více než jen vzpomínky“, „i slzy patří k životu“ nebo „pro život jaký je“.

Česká pojišťovna se rozhodla odlišit a současná reklamní kampaň je zaměřena na rychlost, s jakou dokáže zlikvidovat pojistné události v případě pojištění aut či úrazového pojištění. Nutno podotknout, že jde o kampaň zdařilou. Nechybí ji však skutečný věcný obsah?

Pobočky České pojišťovny aktuálně zdobí reklama „Peníze ihned po diagnóze“. Spolu s upraveným úrazovým pojištěním, které je nyní rozšířené a variabilnější obdobně jako u některých dalších pojišťoven, přichází pojišťovna právě s touto kampaní. Mimochodem,  předpokládá se, že právě tento produkt bude rovněž prodáván přes nově zaregistrovanou zdravotní pojišťovnu ČP-Zdraví.

Peníze skutečně ihned?

Stručně k fungování úrazového pojištění: v pojistné smlouvě se sjednává takzvaná pojistná částka. Tato částka nepředstavuje výplatu pojišťovny, ale slouží jako základ pro její výpočet. V závislosti na vážnosti úrazu, které posuzuje lékař, se plní pojištěnému určité procento ze sjednané pojistné částky dle oceňovacích tabulek pojišťovny.

Pro získání nároku na plnění pojišťovny je nutné vyplnit formulář žádosti o oznámení úrazu. Dále pojištěný musí zajít k lékaři a přiložit fotokopii této zprávy k vyplněnému formuláři a doručit pojišťovně. Výhoda má spočívat v tom, že peníze nedostanete od pojišťovny až po ukončení léčby úrazu jako dříve, ale ihned po skončení šetření pojišťovny.

Platí to však jen pro menší úrazy s léčbou kratší než 28 dní. Peníze pojišťovna vyplatí o několik dní dříve. Když si to rozmyslíme - každý má nějakou finanční rezervu, která pár dní u malého úrazu pokryje. Smysl by toto opatření mělo u závažnějšího úrazu s delší dobou léčení, kde se to dosud řeší zálohovým plněním a sjednané plnění dostane pojištěný až po ustálení trvalých následků úrazu.

Kromě toho i některé další pojišťovny nečekají ve všech případech na ukončení léčby úrazu. Když je z charakteru úrazu zřejmé, že léčení nemůže být kratší než standardně předpokládají oceňovací tabulky, tak se běžně plní rovnou po oznámení úrazu bez čekání na ukončení léčby. Skutečná přidaná hodnota likvidace úrazů Českou pojišťovnou pro klienty je více než sporná.

Pozor rovněž na to, že nedílnou součástí smluv úrazového pojištění České pojišťovny je automatická indexace, tedy každoroční navyšování pojistných částek a pojistného. Tuto záležitost pojišťovna opět prodala jako velkou výhodu, neboť klienti nemusejí navštěvovat pobočky pojišťovny ani vyplňovat a podepisovat formuláře, protože pojišťovna provádí úpravu pojistného krytí automaticky a bez ověřování zdravotního stavu.

Automatickou indexaci lze však považovat pro klienty za nevýhodnou. Více než na klienty myslí na pojišťovnu. Ve skutečnosti totiž slouží k zajištění každoročního nárůstu příjmu pojišťovny. Klienti musí dvakrát odmítnout každoroční návrh na navýšení pojistného relativně složitými administrativními postupy, zatímco u většiny pojišťoven je volba indexace na dobrovolném rozhodnutí pojištěného, což je více proklientské.

Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 2 komentáře v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK