Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak uklidnit nervózní klienty

I ti nejzkušenější klienti v těžkých časech zneklidní. Poklesy trhů jsou drastické, návrat na původní hodnoty je v nedohlednu. Jak v takovéto situaci klienty neztrácet, když přitom prvním na ráně jste vy? David Waliczek ze společnosti KFP nabízí finančním poradcům šest rad, jak neztratit klienta v těžkých časech.

1. Nepřestávejte komunikovat

Jsou klienti, kterým stačí zavolat jednou a pak jsou tací, kteří potřebují být ujišťováni častěji. Vydržte a komunikujte dál. Pokud vám volají, znamená to, že vám stále důvěřují.

2. Je-li třeba, komunikujte hromadně

Pokud vás telefonáty od nervózních klientů zahlcují a vy nestíháte dělat obchody, zvolte komunikační prostředky, kterými zasáhnete více klientů najednou. Pište týdenní reporty (ve kterých můžete shrnout aktuální vývoj, vaše doporučení nebo třeba informovat o posledních změnách v portfoliích vámi doporučovaných fondů) nebo organizujte pravidelné konferenční hovory. Odlište se od ostatních poradců. A s těmi nejbonitnějšími si domluvte pravidelná měsíční setkání. Buďte proaktivní, hledejte nové příležitosti, jak upevnit svou pozici.

3. Buďte pozitivní

Místo novin doporučte vašim klientům jiné, méně dramatické čtení. Komunikujte pozitivní informace (např. pokles ceny ropy, oslabování koruny a tudíž zhodnocování cizoměnných investic atd.). Připomeňte historii (článek na toto téma si můžete přečíst tady). V minulosti bylo podobných krizí několik a trhy se vždy vrátily k rostoucímu trendu.

4. Buďte sebejistí, nebojte se

Zeptejte se vašich klientů, jestli ví o někom, kdo je posledními událostmi rovněž zneklidněn a uvítal by podobnou péči, jakou poskytujete vašim klientům vy. Nemějte strach a dejte vašim klientům najevo, že jste si jisti tím, co děláte.

5. S uklidňováním to nepřežeňte

Jasně a otevřeně seznamte vaše klienty se současnou situací. Poté co je ujistíte, opusťte toto citlivé téma. Pokud budete argumentovat přespříliš, klienti pojmou podezření, že se snažíte něco zakrýt. Pokud klient přes všechny vaše snahy lamentuje i nadále, zvažte, zda je to váš ideální klient.

6. Dobíjejte baterky

Těžká doba je náročná na vaši psychiku. Ve volném čase relaxujte. Sportujte. Věnujte se rodině. A dopřejte tělu správnou výživu. Současná situace na trzích je pro finanční poradce příležitostí k tomu, aby dokázali svou opravdovou hodnotu pro své klienty.

Autor působí ve společnosti KFP. Foto: Profimedia.cz

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK