Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Trh i konkurence roste

Česká asociace pojišťoven zveřejnila pololetní výsledky. Překvapily. Trh životního pojištění po určité stagnaci v loňském roce opět dynamicky roste. Nárůstu však bylo dosaženo především díky jednorázově placeným smlouvám.

Trh s pojištěním měřený celkově předepsaným pojistným vzrostl za druhé čtvrtletí o téměř 6 %. V první polovině roku dosáhlo celkové předepsané pojistné 64,9 mld. Kč, oproti 61,2 mld. Kč za stejné období loňského roku. Tempo růstu trhu udává zejména životní pojištění, které v prvním pololetí meziročně vzrostlo o 11,6 % a vykazuje hodnotu 25,1 mld. Kč.

Nárůstu bylo dosaženo především rostoucím prodejem jednorázově placených smluv. Předepsané pojistné těchto smluv vzrostlo o 27,9 %. Nebýt těchto jednorázových smluv, trh životního pojištění by rostl „pouze“o 6 %, přičemž z produktů nejrychleji roste investiční životní pojištění.

Předepsané pojistné neživotního pojištění dosáhlo objemu 39, 7 mld. Kč, což je o 2,7 % více než v prvním pololetí loňského roku. Na výsledku se podílelo zejména pojištění motorových vozidel. Celkový podíl neživotního pojištění je 61 %, životního pojištění pouze 39 %. Ve většině evropských zemí bývá tento poměr opačný.

Životní pojištění
PojišťovnaPodíl na trhu v %Index předepsané pojistné 2007/2006
Česká pojišťovna26,1598,62
Kooperativa, pojišťovna12,65111,22
Pojišťovna České spořitelny12,45154,56
ING Životní Pojišťovna11,43103,85
ČSOB Pojišťovna9,74131,70
Allianz pojišťovna5,02117,75
Generali  Poijišťovna4,66119,41
Komerční pojišťovna3,8577,88
AMCICO AIG Life3,40100,76
AXA Životní pojišťovna3,05103,17



Neživotní pojištění

PojišťovnaPodíl na trhu v %Index předepsané pojistné 2007/2006
Česká pojišťovna  33,84   97,79
Kooperativa, pojišťovna 29,63106,67
Allianz  pojišťovna  9,42    93,35             
Generali Pojišťovna6,83 119,83
ČSOB Pojišťovna  4,65  111,41
Česká podnikatelská poj.4,64106,40             
UNIQA  pojišťovna   3,41113,63
AIG EUROPE, S.A.  1,71101,99 
EGAP    1,25 91,56             
POJ. CARDIF PRO VITA  1,24124,92             
Podíl České pojišťovny na trhu podle předepsaného pojistného činí 30,86 %, v neživotním pojištění 33,84 % a v životním pojištění pouze 26,15 %. V životním pojištění Česká pojišťovna i přes viditelnou reklamní kampaň a nově zavedenou automatickou indexaci smluv, která má zajistit nárůst vybraného pojistného, v posledních letech výrazně ztrácí.

Důvodem je větší konkurence v životním pojištění (na trhu působí deset významnějších pojišťoven, které se specializují pouze na životní pojištění) a také konzervativní přístup pojišťovny, která nemá v investičním životním pojištění a jednorázově placených pojištění výraznější produkt.

Kromě České pojišťovny klesl meziročně podíl na trhu již pouze Komerční pojišťovně a Hasičské vzájemné pojišťovně. V neživotním pojištění se z velkých pojišťoven nedařilo Allianz pojišťovně, které v tomto segmentu kleslo předepsané pojistné o 7 %.

V relativním vyjádření nejrychleji roste pojišťovna Aegon, její podíl na trhu životního pojištění je však stále zanedbatelný. Za hlavního tahouna dosavadní letošní produkce je tak možné označit Pojišťovnu ČS. Za růstem stojí především jednorázově placená pojištění, která se nabízejí na pobočkách České spořitelny. Díky spolupráci s bankou tak Pojišťovně ČS patří třetí nejvyšší podíl v životním pojištění a je možné, že do konce roku předstihne i druhou Kooperativu.

V prvním pololetí byla úspěšná rovněž ČSOB Pojišťovna, která v pravidelných intervalech prodává na přepážkách ČSOB jednorázově placené životní pojištění navázané na zajištěný fond.

U ostatních pojišťoven je objem vkladů do jednorázově placených pojištění výrazně nižší, což se odráží i v nižším nárůstu předepsaného pojistného. Snad jen s výjimkou pojišťovny Cardif PRO VITA, která zaznamenala dynamický růst pojistného i bez jednorázových smluv. Specializuje se totiž na klienty žádané pojištění neschopnosti splácet, které je nabízeno k úvěrům a kreditním kartám prostřednictvím několika domácích bank.

Komentáře

Celkem 0 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK