Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Na tapetě ČEZ, České dráhy i pošta

Miroslav Zeman
Miroslav Zeman
24. 4. 2009

Do ankety serveru www.mojepoplatky.cz o nejškodlivější monopol se již zapojilo 1000 uživatelů. V konkurenci s dalšími monopoly na našem trhu vede s velkou převahou 51 % společnost ČEZ.

Na tapetě ČEZ, České dráhy i pošta

Na dalších místech se prozatím zabydlely společnosti České dráhy se 17 % a Česká pošta se 13 %. ČEZ tak v anketě drtivě vítězí nad „konkurenty“.

ČEZ poškozuje klienty přemrštěnými cenami

Příčiny neoblíbenosti naší největší energetické společnosti částečně odhalují reakce našich uživatelů. Na společnosti ČEZ vadí uživatelům především její cenová politika, která nevnímá potřeby a možnosti běžných lidí.

ČEZ podle čtenářů zvyšuje ceny neúnosným způsobem. Kritizován je také fakt, že zatímco zdražování probíhá každý rok o celých 10 %, zlevňování je nejisté a dle čtenářů nebude ČEZ nakonec zlevňovat vůbec.

Zaznívá názor, že ČEZ je sice monopolním či dominantním hráčem na našem trhu, na druhou stranu je většinově vlastněn státem, který by měl cenovou politiku ČEZ nějakým způsobem korigovat.

Právě výjimečné postavení ČEZ, které je dílem politiků a jejich energetické strategie by mělo tuto společnost vést k efektivní komunikaci s běžnými klienty této společnosti. Cílem společnosti s takto výjimečným postavením nemá být jen zisk, ale také určitá společenská shoda a spokojenost, kterou by se měl ČEZ odvděčit společnosti zato, že mu umožnila dosáhnout postavení jaké má.

České dráhy jsou socialistickým molochem

Kritika u druhého v pořadí, Českých drah, směřuje především na kvalitu služeb, neochotu zaměstnanců, častá zpoždění, a nechybí samozřejmě kritika cenové politiky společnosti. České dráhy jsou podle čtenářů molochem, který nemá potřebu starat se o své zákazníky a poskytovat jim cestovní standard, který mají cestující v západní Evropě.

Česká pošta má nekvalitní zaměstnance

Kritika České pošty obsahuje podobné důvody jako je tomu u Českých drah. Kritizovány jsou zejména fronty na pobočkách, nízká kvalita zaměstnanců u přepážek, lidé mají problémy s nekvalitním doručováním „nedoručováním“ zásilek apod.

Všechny uvedené nedostatky vnímají lidé, jako důsledek monopolního a dominantního postavení těchto společností, které nemají potřebu zlepšovat své služby a přizpůsobovat svou cenovou politiku konkurenci na trhu. Ta v podstatě neexistuje, nebo existuje pouze v omezeném rozsahu.
Hlasovat v anketě O nejškodlivější monopol můžete i vy na internetové adrese: http://www.mojepoplatky.cz/

Foto: Profimedia.cz

Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (12)

Vstoupit do diskuze
Miroslav Zeman

Miroslav Zeman

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo