Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zlatá koruna: trochu ošidné vodítko

| 24. 6. 2009 | Vstoupit do diskuze – 1 komentář

Jsou lepší akciové fondy, hypotéka po webu či nové životní pojištění? Odpověď na otázku, kterou měla již posedmé dát soutěž o nejlepší finanční produkty roku Zlatá koruna, je obtížná, ne-li nemožná.

Zlatá koruna: trochu ošidné vodítko

Pohled do minula ukazuje, že když se dařilo akciím, patřily hlavně u veřejnosti mezi nejvýš oceněné akciové fondy. Následná nejistota na trzích zase nahrála dobře úročeným spořicím účtům. Je ale vůbec možné navzájem porovnat finanční produkty? I když by si to investoři asi přáli, vše nelze vyjádřit výnosem či ztrátou a převést na společného jmenovatele.

Letošní ročník Zlaté koruny logicky nahrál různým formám zajištění a pojištění. Hlavní cenu jako novinka roku získalo Flexi životní pojištění pojišťovny České spořitelny, Poštovní spořitelna zabodovala s novým platebním systémem PaySec, který umožňuje bezpečné platby po internetu. Ten hrál roli u i třetí oceněné novinky Hypotéky po webu, kterou nabízí Hypoteční banka.

Veřejnost ocenila Internet Banku GE Money Bank, osobní účet mKonto mBank a nízkou hyposplátku od Raiffeisen stavební spořitelny. V podnikatelské kategorii dominovaly pojišťovny a jejich produkty.

Důvěřuj, ale prověřuj

Rostoucí počet hlasů veřejnosti, jichž bylo proti loňským 43 294 osob letos 126 030, tedy téměř trojnásobek, vypovídací schopnost soutěže přece jen zvyšuje. Přesto by bylo zajímavé porovnat výsledky soutěže s reklamními kampaněmi na jednotlivé finanční produkty, zejména těmi, které probíhaly v průběhu hlasování o Zlatou korunu.

 

Vítězové se jistě budou, podobně jako tomu ostatně bylo v minulých letech, snažit maximálně využít zlatých, stříbrných či bronzových korun. Nakolik je můžeme brát za bernou minci? Na místě je spíše řídit se heslem: důvěřuj, ale prověřuj! Přehled oceněných finančních produktů v jednotlivých i souhrnných kategoriích, který je možné najít na webové adrese www.zlatakoruna.info, nabízí přece i méně zkušeným občanům příležitost, jak si sám porovnat vítězné produkty s těmi, které skončily podle výsledků Zlaté koruny v poli poražených. A nemusí to být až tak složité.

Bez ohledu na výhrady k výsledkům soutěže je právě tady možné vidět sice vedlejší, ve skutečnosti však hlavní smysl této soutěže pro veřejnost. Kdo chce soutěžit, měl by o svém produktu poskytnout veřejnosti dostatek důvěryhodných informací. Vzájemné porovnávání finančních produktů veřejností pak přispívá k finančnímu vzdělávání a růstu finanční gramotnosti části populace, což není vzhledem k letošním více než 126 tisícům účastníků Zlaté koruny tak zanedbatelný faktor. Snad nezůstanou pouze u soutěže o Zlatou korunu.

Komentáře

Celkem 1 komentář v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK