Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Zlatá koruna: trochu ošidné vodítko

| 24. 6. 2009

Jsou lepší akciové fondy, hypotéka po webu či nové životní pojištění? Odpověď na otázku, kterou měla již posedmé dát soutěž o nejlepší finanční produkty roku Zlatá koruna, je obtížná, ne-li nemožná.

Zlatá koruna: trochu ošidné vodítko

Pohled do minula ukazuje, že když se dařilo akciím, patřily hlavně u veřejnosti mezi nejvýš oceněné akciové fondy. Následná nejistota na trzích zase nahrála dobře úročeným spořicím účtům. Je ale vůbec možné navzájem porovnat finanční produkty? I když by si to investoři asi přáli, vše nelze vyjádřit výnosem či ztrátou a převést na společného jmenovatele.

Letošní ročník Zlaté koruny logicky nahrál různým formám zajištění a pojištění. Hlavní cenu jako novinka roku získalo Flexi životní pojištění pojišťovny České spořitelny, Poštovní spořitelna zabodovala s novým platebním systémem PaySec, který umožňuje bezpečné platby po internetu. Ten hrál roli u i třetí oceněné novinky Hypotéky po webu, kterou nabízí Hypoteční banka.

Veřejnost ocenila Internet Banku GE Money Bank, osobní účet mKonto mBank a nízkou hyposplátku od Raiffeisen stavební spořitelny. V podnikatelské kategorii dominovaly pojišťovny a jejich produkty.

Důvěřuj, ale prověřuj

Rostoucí počet hlasů veřejnosti, jichž bylo proti loňským 43 294 osob letos 126 030, tedy téměř trojnásobek, vypovídací schopnost soutěže přece jen zvyšuje. Přesto by bylo zajímavé porovnat výsledky soutěže s reklamními kampaněmi na jednotlivé finanční produkty, zejména těmi, které probíhaly v průběhu hlasování o Zlatou korunu.

 

Vítězové se jistě budou, podobně jako tomu ostatně bylo v minulých letech, snažit maximálně využít zlatých, stříbrných či bronzových korun. Nakolik je můžeme brát za bernou minci? Na místě je spíše řídit se heslem: důvěřuj, ale prověřuj! Přehled oceněných finančních produktů v jednotlivých i souhrnných kategoriích, který je možné najít na webové adrese www.zlatakoruna.info, nabízí přece i méně zkušeným občanům příležitost, jak si sám porovnat vítězné produkty s těmi, které skončily podle výsledků Zlaté koruny v poli poražených. A nemusí to být až tak složité.

Bez ohledu na výhrady k výsledkům soutěže je právě tady možné vidět sice vedlejší, ve skutečnosti však hlavní smysl této soutěže pro veřejnost. Kdo chce soutěžit, měl by o svém produktu poskytnout veřejnosti dostatek důvěryhodných informací. Vzájemné porovnávání finančních produktů veřejností pak přispívá k finančnímu vzdělávání a růstu finanční gramotnosti části populace, což není vzhledem k letošním více než 126 tisícům účastníků Zlaté koruny tak zanedbatelný faktor. Snad nezůstanou pouze u soutěže o Zlatou korunu.

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (1 komentář)

Tomáš Pavelka | 24. 6. 2009 09:42

Škoda že nenabídli do hlasování jako alternativní spořící produkt slamník - třeba by vyhrál ...Někde jsem nedávno četl, že v době podzimní paniky na trzích ČNB vyslala na trh velké množství hotovosti, ze které se toho do oběhu zatím moc nevrátilo. Kde ty peníze jsou ?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

František Mašek
Dlouhodobě se zabývá ekonomikou, od roku 1993 se zaměřuje na kapitálový a finanční trh. Působil v řadě médií, mimo jiné v Lidových novinách a časopise...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!