Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Čtyřprocentní investice?!

Homosexuálové mají sklon více utrácet a méně investovat, protože obvykle nemají děti, prohlásil před několika lety ekonom Hans-Hermann Hoppe. Řekl to během přednášky na univerzitě v politicky hyperkorektních Spojených státech, takže z toho bylo pěkné pozdvižení.

Za Hoppeho se postavila řada studentů i akademiků, takže svoboda slova dostala přednost a ekonom nebyl nijak popotahován. Jenže otázka je, jestli měl pravdu. Většina homosexuálů děti skutečně nemá (tedy pokud svoji orientaci nemaskují heterosexuálním vztahem a rodinou).

Jak je to ale s utrácením a investováním? Děti nejsou levná záležitost, bezdětným všech orientací evidentně zbývá více peněz jak na spotřebu, tak na investice.

Podle jednoho průzkumu prý homosexuálové na dovolené utratí výrazně více než heterosexuální muži. Jiný průzkum zase došel k závěru, že mají sklon stěhovat se ve městech do lepších čtvrtí –mohou si jednoduše dovolit platit vyšší nájem než rodiny s dětmi. Jeden ekonom ovšem na základě dat z USA dokonce prohlásil, že gayové a lesbičky "lepší adresy" aktivně vytvářejí.

Pořád je ale otázkou, jestli se investiční chování gayů nějak liší od bezdětných heterosexuálů. Zběžný dotaz na "gay investing" na Google odhalí (kromě jednoho blogu investičního bankéře-gaye) vesměs jen investiční tipy, které se příliš neliší od obecných rad platných pro každého investora.

Některé weby se zabývají otázkou, zda a jak investovat do "odpovědných fondů", které kupříkladu nekupují akcie společností, u nichž se prokázala diskriminace podle sexuální orientace. Komplexní průzkum investorského chování v závislosti na orientaci však ale dosud zřejmě chybí.

Nejde samozřejmě jen o investice, jiné potřeby mohou mít gayové i v oblasti pojištění (a tím se nemyslí zrovna technická úroková míra ve výši čtyř procent). Čert vem politickou korektnost, tady jde o byznys: ignorovat potřeby čtyř procent zákazníků by se nemuselo vyplatit.

Foto: Profimedia.cz

Aleš Tůma

Aleš Tůma

Pracuje jako analytik investic ve společnosti Partners. Absolvoval VŠE v Praze a v roce 2013 získal titul CFA (Chartered Financial Analyst). Během studií působil v ekonomických rubrikách Hospodářských novin a Aktuálně.cz... Více o autorovi.

Komentáře

Celkem 1 komentář v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK