Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Roboporadci se nakonec bez lidského faktoru neobejdou

Monika Hájková, Martin Vlnas | 11. 11. 2017 | Celkem 3 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Michal Hatlapatka | 12. 11. 2017 02:08

Hlavně je v ČR stále přestřelená provize. Já v USA za správu v podílových fondech Vanguardu a TIAA-CREF platím něco jako 0.2% ročně pro pasivní (indexové) fondy a 0.8% pro aktivněji spravované fondy. Pokud si v ČR fondy běžně řeknou o provizi 2% a dlouhodobý roční výnos je řekněme 4%, znamená to, že svému správci fondu dobrovolně odevzdáváte polovinu zisku - a nesete celé riziko. Polovinu zisku za expertní znalosti, které v mnohých případech překoná opičák házející šipky do terče.

BTW Já bych naopak v případě velkých pohybů věřil víc robotům než lidem, protože nepodléhají stádní mentalitě, nebojí se, že přijdou o práci, a v neposlední řadě, při dobrém algoritmu zachytí strukturální změnu rychleji než člověk (přečtěte si o AlphaGo Zero, game is over).

+7
+
-

Všechny 3 komentáře v diskuzi.

Honza Bros | 16. 11. 2017 22:59

Malá, ale významná poznámka: autor článku zjevně neví o umělé inteligenci zhola NIC. Její výhoda je především NEEMOČNÍ reakce na černé labutě. U tématu černých labutí se také zdráhám tvrdit, že byt autor článku problematiku pochopil. Raději, kdyby se věnoval třeba už jen ... golfu s finančními plebejci?

Nahlásit

+2
+
-

Michal Hatlapatka | 12. 11. 2017 02:08

Hlavně je v ČR stále přestřelená provize. Já v USA za správu v podílových fondech Vanguardu a TIAA-CREF platím něco jako 0.2% ročně pro pasivní (indexové) fondy a 0.8% pro aktivněji spravované fondy. Pokud si v ČR fondy běžně řeknou o provizi 2% a dlouhodobý roční výnos je řekněme 4%, znamená to, že svému správci fondu dobrovolně odevzdáváte polovinu zisku - a nesete celé riziko. Polovinu zisku za expertní znalosti, které v mnohých případech překoná opičák házející šipky do terče.

BTW Já bych naopak v případě velkých pohybů věřil víc robotům než lidem, protože nepodléhají stádní mentalitě, nebojí se, že přijdou o práci, a v neposlední řadě, při dobrém algoritmu zachytí strukturální změnu rychleji než člověk (přečtěte si o AlphaGo Zero, game is over).

Nahlásit

+7
+
-

Jan Altman | 14. 11. 2017 13:39 | reakce na Michal Hatlapatka - 12. 11. 2017 02:08

Bohužel v ČR jsou provize/marže vysoké prakticky na všem.
Důvody podle mne jsou:
- mladý rozvojový nedozrálý trh
- malý trh (tedy málo klientů na umoření fixních nákladů)
- nízká konkurence
- mnoho lidí začíná podnikat s tím, že za dva roky budou těžcí milionáři

A ještě jeden důvod navrch:
- vzdělaní a bonitní klienti to všechno vidí a chápou a protože se vyznají a umějí jazyky, tak pro ně není problém si dané zboží/službu obstarat výhodněji v zahraničí.
- což zpětně vede k tomu, že na české prodejce zbudou jen menší a méně bonitní klienti, což s sebou nese malý obrat a velké náklady (obsloužit 100 málo bonitních stojí více, než jednoho bonitního, přestože objem je stejný)
- proto nasadí vyšší provize/marže, což dále demotivuje ty bonitní a tak stále dokola, pozitivní zpětná vazba.

Je to vidět i u prodejců investičních zlatých a stříbrných mincí. Kdo kupuje trochu větší objemy, vyplatí se mu jet do Německa. Drobnému investorovi se to kvůli malému nákupu nevyplatí. A tak němečtí prodejci prodávají po bednách a mohou mít nízké marže a čeští prodejci mají vzadu v kamrlíku několik pomocných sil, které chystají obálky a rozesílají poštou zásilky po jedné Ag minci za 500Kč (v Německu je ta mince za 440, takže si lze lehce spočítat, od kolika výše se vyplatí udělat si výlet).

Myslím, že v USA to dobře vidíte i na jiných produktech (auta, elektronika, atd...). Před půl rokem vyšel jistý nový model fotoaparátu. Oficiální cena v USA: $1200. Oficiální cena v EU: 1400 EUR. Oficiální cena v ČR: 47.000 CZK.
Kolik jich asi tak prodají v USA a kolik v ČR? A je ten obrovský rozdíl ceny příčinou či důsledkem rozdílného objemu prodeje. Nebo je rozdíl prodejů dán tím rozdílem v ceně? Tak trochu od obojího, oba pohledy se vzájemně posilují.
Někteří lidé jsou na CZ prodejce naštvaní, jiní si otevřou eBay.com a nakoupí za US cenu - například přes Británii (a ta přes stále tak trochu britský HongKong), protože touto cestou se nějak zapomene na clo a DPH (které má také docela významný dopad na vyšší cenovou hladinu u nás).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK