Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Proč udělat z taxislužby volnou živnost

Michal Kašpárek | 26. 5. 2017 | Celkem 4 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Radek Doležal | 26. 5. 2017 09:35

Tak jsem zrovna dojezdil a nechal se vykořisťovat 25 procenty Uberu :-)

Jasně, mohlo by to být méně. Ale třeba Modrý Anděl chce za to, že pro ně budete jezdit, 35 000,- měsíčně, v tom je tedy už i pronájem auta, ale stejně. "Áčka" chtějí okolo dvaceti a auto musíte mít vlastní.. To mi přijde jako vykořisťování, ne Uber.

Té volné živnosti nevěřím ani za mák. Víte že byla doba, kdy byl Uber zcela legální? Jako "smluvní přeprava osob". Jenže pak přišla nová regulace, kdy musíte mít u sebe písemnou smlouvu o přepravě atd. Takže teď není.

+17
+
-

Všechny 4 komentáře v diskuzi.

Jan Altman | 26. 5. 2017 10:55

Stát a politici budou "řešit", jak reformovat taxislužby a jaký status mají mít taxikáři...

Mezitím:
- firmy jako Uber (ale takových existuje X) přejdou na autonomní vozy bez řidičů
- lidé začnou používat anonymní decentralizované zprostředkovatelské služby ala ArcadeCity a platit si za to anonymně bitcoinama

V roce 2040 stát slavnostně vyhlásí, že konečně má připraven zákon o kočích, kočárech a sbírání koňského trusu za nimi, ...

Nahlásit

+13
+
-

Václav Arnošt | 26. 5. 2017 10:42

Další politické „řešení“, které má za cíl vyřešit problémy vytvořené předchozími politickými řešeními.

„Alternativa: klást na taxikáře jen ty nároky, jaké klademe na ostatní profesionální řidiče. Zjednodušit zařízení živnostenského oprávnění, netrvat na zkouškách z místopisu a taxametrech. A když to nebude fungovat? Vždycky se to dá vzít zpátky.“

Váženě? Tudíž vždy lze i více regulovat, protože to stále zůstane politickou/veřejnou otázkou s možností zásahu. Mám lepší alternativu – Neklást na nikoho žádné třetistranné nároky a povinnosti. Jde čistě a jen o dobrovolnou domluvu poptávajícího službu s nabízejícím. Třetí strana (stát) tam nemá co dělat, pokud se na účasti třetí strany ony dvě strany dobrovolně nedomluví. Easy.

Nahlásit

+3
+
-

Richard Malaschitz | 26. 5. 2017 09:54

Argument o UBER monopole je nezmyselný. Podobné služby vznikajú v každom jednom štáte a v samotných USA má už niekde prevahu LYFT.

Nahlásit

+3
+
-

Radek Doležal | 26. 5. 2017 09:35

Tak jsem zrovna dojezdil a nechal se vykořisťovat 25 procenty Uberu :-)

Jasně, mohlo by to být méně. Ale třeba Modrý Anděl chce za to, že pro ně budete jezdit, 35 000,- měsíčně, v tom je tedy už i pronájem auta, ale stejně. "Áčka" chtějí okolo dvaceti a auto musíte mít vlastní.. To mi přijde jako vykořisťování, ne Uber.

Té volné živnosti nevěřím ani za mák. Víte že byla doba, kdy byl Uber zcela legální? Jako "smluvní přeprava osob". Jenže pak přišla nová regulace, kdy musíte mít u sebe písemnou smlouvu o přepravě atd. Takže teď není.

Nahlásit

+17
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK