Je hezké, že investice do školství by zlepšila situaci, no a? Co to má společného s tímto návrhem? Takto se dá zkritizovat cokoliv, protože investice do školství by samozřejmě pomohla, ale když tu žádná investice do školství není, tak je celé to srovnání blbost.
Platy ve školství jsou menší než úředníku finančáku. Peníze na 20 tisíc nových úředníků jsou, na školství ne. Na 50 mld na OZE tunel peníze jsou, na školství ne.
BTW, na OZE tunel (50 mld) jde o polovinu víc než na celou vědu a výzkum (32 mld). A Kašpárek blábolí o investicích do školství.
Nahlásit
-
14
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Brezina|17. 3. 2017 19:11
Já bych to vylepšil tím, že bych občas tu slovenštinu (češtinu) na pár hodin vypnul, ať si zvykají, ale uznávám, že by to mohlo vyvolat revoluci 50+.
Martin Brezina|18. 3. 2017 07:40| reakce na Alexander Novotka - 17. 3. 2017 11:27
Kdybych měl být podobně placatý, jako vy, tak napíšu, že i v případě matematiky je řešení čistě individuální. A v tom případě nějaké úvahy o maturitě z matematiky, které rozvádíte dál, postrádají smysl, protože každý by přece podle vaší logiky konsekventně měl maturovat z toho, čeho chce. Rozumný jedinec by z těchto úvah vytušil, jaké ptákoviny hlásáte, ale jejich autorovi to jistě nedojde.
Ano, duální vysílání mnoho nezmůže, protože je vždy na dosah pohodlný dabing, což 99% diváků zláká.
Ovšem argumentovat tím, že nechat děti od malička poslouchat originál, většinou v angličtině, a to právě v době kdy ještě neumí číst a jazyky doslova absorbují jako houba, nemá vůbec žádný vliv, je nehorázný nesmysl!
I sami Holanďané, Švédové i Dánové přiznávají, že svojí angličtině vděčí právě filmům v originálním znění, které poslouchají od malička.
Bohužel je v ČR silná lobby, která brání těch pár tisíc pracovních míst, která dabing vytváří. Rukojmím jim při tom je 10 milionů lidí. Lidí, kteří necestují jinam, než na Slovensko nebo do Chorvatska, protože se prostě nedomluví. Lidí, kteří podnikají a jejichž firmy vyjma Slovenska neexpandují do zahraničí, protože se jejich majitelé nedomluví. To všechno nás stojí násobně víc, než pár tisíc míst lidí v dabingu, kteří by se v pohodě uživili jinak, práce je dost. Stojí nás to obrovské ekonomické ztráty, ztráty konkurenceschopnosti a zejména, ztráty rozhledu lidí, kteří viděli svět a umí si vážit toho, co mají doma. Škoda.
Nahlásit
-
5
+
Jakub Skala|17. 3. 2017 22:43| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 11:13
Ale jo, v mem zajmu to je taky. V mem zajmu je treba i to, aby lidi nesmrdeli v tramvaji a slusne vypadali. Ale nenutim Vas platit jim lazne a burberry trench coat.
Pavel Šrubař|17. 3. 2017 17:55| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 07:00
Ke zvyšování cizojazyčné gramotnosti celé populace je ale nutné, aby o to ona populace sama stála, což je utopie. Mně by stačilo, aby TV podporovala jazykové znalosti aspoň u těch, kdo mají zájem, ať už duálním zvukem, u živě přenášených zahraničních pořadů nepřehlušováním originálního znění koktajícím moderátorem, a nejlépe obnovením jazykových kursů. Vzpomínám si, že už v polovině šedesátých let začala česká televize vysílat první kursy anglického jazyka, připravoval je dr.Karel Hais a vystupovala v nich v článku zmiňovaná rodilá mluvčí Mrs. Yvonne Šebesťáková. Lekce byly natolik populární, že se na stará kolena začal učit i můj táta, prodavač nábytku, přestože možnosti využití AJ v praxi byly tehdy minimální, a svým nadšením mě taky strhl. Důležitější než ohodnocení učitelů je zájem žáků.
foxy|17. 3. 2017 12:50| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Trh to řeší, v kabelovém nebo satelitním příjmu má duální vysílání spousta privátních TV stanic. Že to nefunguje na terestirckém vysílání, regulovaném státem, je jiná věc.
Karel Mašek|17. 3. 2017 11:38| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 11:13
Tak se dle toho svého názoru zařiďte a NECHTE ostatní být. Přece se vašimi pofiderními zájmy nebudou řídit i jiní. Nejste žádný nadčlověk.
Anglicky ostatně dnes umí i u nás, kde kdo, lepší je se naučit jiný významný jazyk či něco úplně jiného. Finanční prostředky je možné/nutné použit i jinde, panč existuje překvapivě něco jako zákon mezního užitku, o němž šéfredaktor časáku o financích a ekonomice (!) zřejmě nikdy neslyšel.
Alexander Novotka|17. 3. 2017 11:27| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Trh to ani nepotřeboval vylepšit, a televizní trh už vůbec, je jasné, že tam jde o něco jiného než výuku angličtiny v jakékoli formě. Řešení je samozřejmě individuální, pokud chcete někam dojít, musíte si k tomu opatřit prostředky a naučit se alespoň průměrně anglicky (i mimo školu) není dnes přece nic nedosažitelného. Pokud chcete ovšem konzumovat televizní trh á la Nova, tak prosím. Je skoro to stejné jako s maturitou z matematiky. Můj názor je, že každý, kdo chce studovat by měl bezpodmínečně zvládnout jak maturitu z angličtiny, tak i z matematiky. Ne opravdu nepotřebujeme kadeřnice počítající diferenciální rovnice (protože kadeřnice nepotřebují maturitu), ale pro další studium na vysoké škole, k čemuž je maturita podmínkou, to považuji za naprosto zásadní. A v naší dnešní vládě se najdou "myslitelé" jako ministr zemědělství, který hlásá nad vysypaným pytlem brambor "Krajina potřebuje praktiky, ne matematiky." No, k těm potatoes nepotřebujete ani tu angličtinu. Sorry jako, tohle mě sundalo. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207533617612571&set=a.10201235870852838.1073741825.1653417465&type=3&theater Sancta simplicitas!
Martin Brezina|17. 3. 2017 11:13| reakce na Jakub Skala - 17. 3. 2017 10:47
Víte, pokud vyznáváte tenhle přístup - já a moje rodina se nějak zařídíme a zbytek je mi u koudele - tak se divím, že se otvravujete v Evropě, kde jsou tak vysoké daně a silný stát. A nežijete třeba na Haiti, kde vám může být taky zbytek populace u koudele a jsou tam daně mnohem nižší. Jenže ono se to vyplatí, žít v Evropě, kde je civilizované a vzdělané obyvatelstvo a ne tam, kde je část populace negramotná, že ano? A přitom se tvářit, že mi je zbytek lidí ukradený.
No, prostě, já vycházím z toho, že mi není jedno mezi jakými lidmi a v jak celkově úspěšné společnosti žiju, protože celková kvalita té společnosti se promítá i do mého života. A proto je v mém zájmu, například, aby co nejvíc lidí umělo anglicky a byli schopni tuhle kvalitu využít. Myslim, že to není tak složité, aby to nešlo pochopit.
Jakub Skala|17. 3. 2017 10:47| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Já umím anglicky solidně a řešení pro svoje děti jistě zvládnu vymyslet. Ostatní ať se zařídí podle sebe, nemyslím, že by můj přístup musel/měl vyhovovat všem.
Upřímně - pokud bychom se bavili o jiných jazycích, dejme tomu, ale naučit se alespoň nějak anglicky dnes vyžaduje investici především časovou (finanční úplně minimální).
Martin Brezina|17. 3. 2017 10:36| reakce na Jakub Skala - 17. 3. 2017 10:31
No, tak holt trh to nevyřešil - televizí máme hromady, ale v pozemním tv signálu nevysílá duálně snad žádná. Podobně máme dost soukromých vzdělávacích agentur pro dospělé, ale moc nám s jazykovými dovednostmi populace nepohnuly.
Tak je tady jeden návrh - zavést duální zvuk jako povinnost aspoň pro veřejnoprávní tv (já bych to klidně dal jako povinnost i pro privát). A pak je tady další návrh, zvýšit výdaje na školství, které je ve srovnání s vyspělými zeměmi dost podvyživené.
Tak naštěstí známe řešení - nalít víc peněz do státní černé díry.
Nahlásit
-
1
+
Jan Kohout|17. 3. 2017 08:50
Je hezké, že investice do školství by zlepšila situaci, no a? Co to má společného s tímto návrhem? Takto se dá zkritizovat cokoliv, protože investice do školství by samozřejmě pomohla, ale když tu žádná investice do školství není, tak je celé to srovnání blbost.
Platy ve školství jsou menší než úředníku finančáku. Peníze na 20 tisíc nových úředníků jsou, na školství ne. Na 50 mld na OZE tunel peníze jsou, na školství ne.
BTW, na OZE tunel (50 mld) jde o polovinu víc než na celou vědu a výzkum (32 mld). A Kašpárek blábolí o investicích do školství.
Nahlásit
-
14
+
foxy|17. 3. 2017 08:41| reakce na foxy - 17. 3. 2017 08:40
Je ostuda, že duální vysílání ještě není. ČT ho slibovala s digitalizací, teď přidává jeden program za druhým a na duální vysílání se vyprdla. Přitom kdejaká komerční TV ho má. A je úplně jedno, jestli podle nějaké Zawadské zlepší vaši angličtinu.
Nahlásit
-
5
+
Martin Brezina|17. 3. 2017 07:00
"Mnohem víc by jejich šance na uplatnění ve světě zvedlo, kdyby cizí jazyky i na periferiích Česka učili dobře ohodnocení kantoři, tak jako ve Skandinávii."
Souhlasím a nesouhlasím, Souhlasím v tom, že učitelé (nejen angličtiny) by měli mít vyšší platy. Osobně znám učitele angličtiny, kteří jezdí do Číny, protože v této "rozvojové" zemi si vydělají výukou jazyka vydělají o dost více, než v ČR, kde je vzdělání údajně trvale prioritou všech vlád od Zemanovy počínaje.
Jenže, hodit celý zbytek populace do kanálu a soustředit se jen na nejmladší věkovou vrstvu a jejich jazykové kompetence, to je dost mizerná strategie na příštích několik desítek let. Potřebujeme zvýšit znalost jazyka (jazyků) celé populace, ne jen těch, který je dnes maximálně 10 (protože, než se to zavede, najdou se lepší učitelé, atd...). Nevím, jestli je zavedení duálního vysílání ideální cesta, ale dnes, kdy taková volba ani není a televize nic nenutí to divákům umožnit (tudíž to taky nedělají), to mi taky zrovna nepřipadá jako dobré řešení.
Diskuze: Valérie Zawadská nemůže za vaši blbou angličtinu
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Kohout|17. 3. 2017 08:50
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Brezina|17. 3. 2017 19:11
Diskuze
Alexander Novotka|18. 3. 2017 18:22| reakce na Martin Brezina - 18. 3. 2017 07:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|18. 3. 2017 07:40| reakce na Alexander Novotka - 17. 3. 2017 11:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Pohl|18. 3. 2017 03:49
Nahlásit
Jakub Skala|17. 3. 2017 22:43| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 11:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|17. 3. 2017 19:11| reakce na Richard Fuld - 17. 3. 2017 16:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Šrubař|17. 3. 2017 17:55| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 07:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 3. 2017 17:07| reakce na Richard Fuld - 17. 3. 2017 16:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 3. 2017 16:53| reakce na Karel Mašek - 17. 3. 2017 11:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 3. 2017 16:49| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 3. 2017 14:52| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|17. 3. 2017 12:50| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|17. 3. 2017 12:42| reakce na Karel Mašek - 17. 3. 2017 11:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 3. 2017 11:39| reakce na Karel Mašek - 17. 3. 2017 11:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 3. 2017 11:38| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 11:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|17. 3. 2017 11:27| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|17. 3. 2017 11:13| reakce na Jakub Skala - 17. 3. 2017 10:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jakub Skala|17. 3. 2017 10:47| reakce na Martin Brezina - 17. 3. 2017 10:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|17. 3. 2017 10:36| reakce na Jakub Skala - 17. 3. 2017 10:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jakub Skala|17. 3. 2017 10:31
Nahlásit
Jan Kohout|17. 3. 2017 08:50
Nahlásit
foxy|17. 3. 2017 08:41| reakce na foxy - 17. 3. 2017 08:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|17. 3. 2017 08:40
Nahlásit
Martin Brezina|17. 3. 2017 07:00
Nahlásit