Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Společné toalety, ekonomická volba

Michal Kašpárek | 17. 2. 2017 | Celkem 19 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jiří Hemzal | 17. 2. 2017 11:05

No ale ty společné šatny už přece existují. Například v krytých bazénech - skříňky pro všechny a na ten kratičky striptýz je tam převlékací kabinka - a provozovatel ušetří a nemusí mudrovat nad tím, jestli přijde víc žen nebo můžů. A rodičům odpadá dilema s potomky opačného pohlaví.
Ale tohle není podstatné. Podstatné a smutné je stále se rozšiřující trend poručníkování, normování a regulování, dalších a dalších oblasti lidského konání - nyní už i konání běžné lidské potřeby...

+19
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Martin Brezina | 18. 2. 2017 06:47

Aha, už jsem se kouknul na Šlerkovo FB. Prostě, ti Britové popřeli, že by se to týkalo doktorů a byla to doporučení, nikoliv příkaz. Což jsem ani netvrdil, napsal jsem, že "se zdravotnímu personálu doporučuje používat", nikoliv doktorům přikazuje.

-1
+
-

Dalších 19 komentářů v diskuzi.

Jan Daniel | 17. 2. 2017 16:12

Osob s nevyjasněným či nebinární pohlavím je řada druhů. Nacpat je do jedné unisex toalety je nehorázná diskriminace. Každá úchylka by měla mít svůj vlastní záchod.

Nahlásit

+10
+
-

Igor Nemec | 17. 2. 2017 13:44

Hmm no nevím ale tady se nikde o třetích kabinkách nic nepíše, a to si myslím že vadí nejvíc :-(
http://zpravy.idnes.cz/zaloba-kvuli-toaletam-a-transgenderu-usa-fp1-/zahranicni.aspx?c=A160709_074607_zahranicni_jw

Nahlásit

+2
+
-

Jan Krejčí | 17. 2. 2017 11:33

Znám několik hospod nebo podobných zařízení, kde je jen jedna toaleta a tím pádem je unisex. Unisex záchody a někde i sprchy bývaly na starších kolejích a byly s tím minimální problémy (prostě se lidé podle toho zařídili). Většinou je to ale z nouze ctnost, tedy pro nedostatek prostoru nebo "bělosti" architekta/stavitele. Je to jednodušší řešení v okamžiku, kdy nemáte na lepší - podobně jako třeba ten suchý záchod.

Ostatní argumenty, které autor používá, nejsou ani tak argumentem pro unisex toalety, ale argumentem pro LEPŠÍ toalety. To jsem pro.

Nahlásit

+4
+
-

Jiří Hemzal | 17. 2. 2017 11:05

No ale ty společné šatny už přece existují. Například v krytých bazénech - skříňky pro všechny a na ten kratičky striptýz je tam převlékací kabinka - a provozovatel ušetří a nemusí mudrovat nad tím, jestli přijde víc žen nebo můžů. A rodičům odpadá dilema s potomky opačného pohlaví.
Ale tohle není podstatné. Podstatné a smutné je stále se rozšiřující trend poručníkování, normování a regulování, dalších a dalších oblasti lidského konání - nyní už i konání běžné lidské potřeby...

Nahlásit

+19
+
-

Martin Kovář | 17. 2. 2017 09:41

A proč se zastavit jen u záchodů? Zaveďme i unisex šatny a unisex sprchy. Zavedl bych to navíc i na školách, aby studenti pochopili, že není rozdílu mezi mužem a ženou. I když, mám ten dojem, že by se nakonec jen utvrzovali v tom, že nějaké rozdíly mezi nimi přeci jenom jsou. :-)
A kdo je proti, je nechutný sexista nechápající výhody daného pokrokového upořádání.

Nahlásit

+11
+
-

Martin Brezina | 17. 2. 2017 10:01 | reakce na Martin Kovář - 17. 2. 2017 09:41

Poslyšte, ale ty unisex šatny a sprchy...hmm, to by nakonec mohlo být zajímavé. To by se dalo promyslet:-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Kohout | 17. 2. 2017 10:02 | reakce na Martin Brezina - 17. 2. 2017 10:01

A oddélné zrušit! To by si školáci užili :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

pavel kratochvil | 17. 2. 2017 10:43 | reakce na Jan Kohout - 17. 2. 2017 10:02

Vzhledem k tomu, že si školáci už brzo budou svobodně volit svůj gender, tak si zajisté užijí :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Martin Brezina | 17. 2. 2017 09:05

Unisex toalety jsou mi vcelku lhostejné. Člověk se ale trochu obává, že po tomhle malém kroku budou následovat další.
Např. v Británii se zdravotnímu personálu doporučuje používat místo oslovení "maminka" těhotná osoba, aby se necítily/i být dotčeny/i transgender osoby, které/kteří jsou těhotní/těhotné.
Jazyk, který tímto prapodivným násilím hodláme vytvářet, spíš křivit, působí směšně i smutně. Jazyk by měl vyvěrat ze života lidí (měňme tedy ten život!), ne z vůle intelektuálů a úředníků. Vyvolá to hlavně odpor a subverzi. Pak se někdo diví vzestupu Trumpů a Le Penových.

Nahlásit

+3
+
-

Gabriel Pleska | 17. 2. 2017 09:31 | reakce na Martin Brezina - 17. 2. 2017 09:05

Srdečně zdravím, Jos. Šlerka psal, že si do té Británie napsal. A že mu odepsali, že je to blbost a příslušná nemocnice, že bude od Sunu, nebo kdo s tím přišel, žádat omluvu. Takže tohle „např.“ neplatí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Tereza Klozová | 17. 2. 2017 22:12 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 2. 2017 09:31

http://www.west-info.eu/politically-correct-language-about-pregnancy-going-overboard/bma-guide-to-effective-communication-2016/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+0
+
-

Martin Brezina | 18. 2. 2017 06:42 | reakce na Tereza Klozová - 17. 2. 2017 22:12

To by mne tedy zajímalo, na co se pan Šlerka vlastně ptal.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Brezina | 18. 2. 2017 06:47 | reakce na Martin Brezina - 18. 2. 2017 06:42

Aha, už jsem se kouknul na Šlerkovo FB. Prostě, ti Britové popřeli, že by se to týkalo doktorů a byla to doporučení, nikoliv příkaz. Což jsem ani netvrdil, napsal jsem, že "se zdravotnímu personálu doporučuje používat", nikoliv doktorům přikazuje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Martin Brezina | 17. 2. 2017 09:59 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 2. 2017 09:31

Taky vás rád zdravím. Budiž, tedy snad je tohle kachna. Ale ty šaškárny s příponami a genderově korektními tvary slov jistě znáte. Jsou už aktivisté/aktivistky, kteří/které takhle běžně píší. Doufejme, že se ještě nevyskytne nějaké to neutrální pohlaví, abychom pak nepsali/y/a jako šílenci.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Gabriel Pleska | 17. 2. 2017 13:29 | reakce na Martin Brezina - 17. 2. 2017 09:59

Ano, jazyková politika mě zajímá odjakživa. Věnoval jsem se svého času filologii – a z odborného hlediska žijeme v tomto ohledu v opravdu zajímavých časech. Rád bych přispěl nějakým jednoduchým a kategorickým stanoviskem, ale nemám ho. A to přestože je to věc, kterou musím řešit téměř denně v praxi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Karel Mašek | 17. 2. 2017 13:18 | reakce na Martin Brezina - 17. 2. 2017 09:59

https://kechlibar.net/wordpress/2017/02/09/okenko-dovolenych-myslenek/

"Uvažuji nad tím, jak by taková „nová zájmena“ zněla v češtině. On, ona, ono. Čím to doplníme? Prošel jsem si pár fotek z demonstrací Mladých zelených a inspirovaly mě k vynálezu nových zájmen oňuch a ňoňo. Také bychom neměli zapomenout na Vlastu Buriana, který ve filmu Funebrák vynašel slovo ondoň. Na tomto místě doporučuji zastavit a podívat se na klasika v akci. Byl to Pan Komik, ne že ne"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Alexander Novotka | 17. 2. 2017 07:14

Tohle je Finmag ?!?!?!?

Nahlásit

+5
+
-

Martin Kovář | 17. 2. 2017 08:20 | reakce na Alexander Novotka - 17. 2. 2017 07:14

Ne, tohle je Kašpárek!!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+16
+
-

Alexander Novotka | 17. 2. 2017 21:07 | reakce na Martin Kovář - 17. 2. 2017 08:20

Ale houby, ptal jsem se na tohle (úryvek z bloku "O nás"):
"Finmag je on-line magazín o ekonomice, penězích a světě financí v souvislostech."
Jaké pojítko je mezi unisex/multisex záchody a ekonomikou/penězi/světem financí v souvislostech?
Žádný. Je to čirá neomarxistická propaganda. A o tom Finmag snad být neměl... Nebo jsem něco zaspal?
Pravdu má, už si bohužel nevzpomenu kdo a ani se mi to nechce hledat, že pod vedením Kašpárka se z tohoto serveru stává neobolševický shit... A to jsem to tak rád četl...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK