Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Není důvod pro výjimky! S šéfem Finanční správy o EET

Ondřej Tůma | 16. 2. 2017 | Celkem 17 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jaroslav B. Kořínek | 16. 2. 2017 08:57

Tohle. Tahle kreatura, to je přesně to stvoření, které perfektně ilustruje státní správu jako takovou. Úředník naprosto odtržený od reality, s logaritmickým pravítkem a tabulkou před očima an si škrábe výpočty toho, jak by to mělo být a jak by všichni měli platit a žít, aby mu všechny údaje seděly.

>"Úředník nemůže dohlédnout, na jaké všechny situace a problémy při aplikaci může v nejrůznějších specifických segmentech podnikání dojít, pokud na ně neupozorní sama veřejnost, které se to týká. Proto je nesmírně důležitý dialog mezi státní správou a podnikateli."

Pobavilo. Finanční správa: "Uděláme to takhle." Podnikatelé: "To je kravina, takhle to nedělejte, tady máte návrh toho, jak by to mohlo fungovat." FS: "A just to bude podle nás."
>"Obchodníci ale můžou využívat platební systémy z celého světa a v některých situacích jsou data pro Finanční správu těžko dosažitelná. V případě platebních karet neexistuje právní předpis, který by poskytovatelům služeb ukládal, aby nám automaticky předávali data k vyhodnocování. Pokud je potřeba získat údaje z daňových rájů, s těmi opravdu není jednoduchá spolupráce."

Překlad: Kéž bychom měli naprostou a úplnou kontrolu nad bankami, třeba... kruciš, kdyby mohl kreditky a debetky vydávat jenom stát, má na to přece právo. A ty zahraniční e-shopy bych vůbec zakázal, stejně jako převody peněz do zahraničí. Bydlíš v Česku, utrácej a šetři v Česku, milý občane.

Ze svého okolí vím o pěti lidech, kteří s podnikáním končí úplně, tři přesouvají sebe i firmu do Švýcar, dalších devět do Dánska a Irska. Řemeslníci ruší sro-čka a pojedou v šedé. Masivně.
Čekají nás velice zábavné dva roky, milí zlatí.

+50
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Mario Vápeník | 19. 3. 2017 15:47

Ono je to celkem jednoduché. Kdo obchází placení daní, musí nesnášet EET. Naopak kdo je platí, EET mu nevadí, protože ví, že je to nástroj proti nekalé konkurenci. Ta rovnice má ale další konsekvence. Kdo pohrdá placením daní, pohrdá společenstvím, pak si nutně neváží ani svých obchodních partnerů a tím méně klientů. Pohrdá jimi. "Váží" si jen těch obchodních partnerů, se kterými se shodne na to, že "platit daně je blbost". Takoví pak tvoří nerozborný pakt.

-8
+
-

Dalších 17 komentářů v diskuzi.

Mario Vápeník | 19. 3. 2017 15:47

Ono je to celkem jednoduché. Kdo obchází placení daní, musí nesnášet EET. Naopak kdo je platí, EET mu nevadí, protože ví, že je to nástroj proti nekalé konkurenci. Ta rovnice má ale další konsekvence. Kdo pohrdá placením daní, pohrdá společenstvím, pak si nutně neváží ani svých obchodních partnerů a tím méně klientů. Pohrdá jimi. "Váží" si jen těch obchodních partnerů, se kterými se shodne na to, že "platit daně je blbost". Takoví pak tvoří nerozborný pakt.

Nahlásit

-8
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 24. 4. 2017 20:20 | reakce na Mario Vápeník - 19. 3. 2017 15:47

Vy jste duševně chorý?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Bárta | 20. 3. 2017 09:03 | reakce na Mario Vápeník - 19. 3. 2017 15:47

Ale to je přece naprostá kravina.
Já jsem zaměstnanec, nemám v podstatě žádnou možnost obcházet placení daní, a přesto mi EET zatraceně vadí.
Nevím co mýslíte "pohrdáním placení daní", ale daně platím (bohužel, když vidím co se s nimi posléze děje), rozhodně nepohrdám společenstvím svobodných osob, rozhodně si vážím obchodních partnerů (v mém konkrétním případě zákazníků, kteří platí firmě, ve které pracuji, za služby).
A nevěřím, že jsem jediná vyjímka, která by potvrzovala to Vaše "pravidlo".

Ale v jednom máte pravdu - pohrdám osobami, které si činí nárok na peníze, které vydělá jiný, jen proto že si myslí že ten jiný jich má příliš, a přitom sám nedělá nic pro to, aby jich měl víc sám...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Mario Vápeník | 23. 3. 2017 21:14 | reakce na Petr Bárta - 20. 3. 2017 09:03

Psal jsem o těch, kterých se EET týká. To není váš případ. Vše, co píšete se věcně míjí s tím, co jsem napsal.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Petr Bárta | 12. 4. 2017 13:02 | reakce na Mario Vápeník - 23. 3. 2017 21:14

Mně se ale EET týká.

- kvůli EET zavřela pro mne nejbližší a oblíbená hospoda.
- kvůli EET o zavření přemýšlí moje nejbližší a oblíbená pekárna

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Alexander Novotka | 16. 2. 2017 20:57

Jestliže je tento ouřada jeden z nejvlivnějších státních zaměstnanců, pak je to s touhle zemí ještě mnohem horší než se zdálo a než jsem si myslel.
To je čirý ... prostě to nenapíšu, protože by mě smazali :-)

Nahlásit

+21
+
-

Jan Capouch | 18. 2. 2017 00:35 | reakce na Alexander Novotka - 16. 2. 2017 20:57

Sráč?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+0
+
-

Alexander Novotka | 18. 2. 2017 20:05 | reakce na Jan Capouch - 18. 2. 2017 00:35

Měl jsem na mysli sice něco jiného :-) a ještě bych tam přidal přívlastek "bolševický", ale jak je libo :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 18. 2. 2017 10:09 | reakce na Jan Capouch - 18. 2. 2017 00:35

Ale no toto, na tohle přece pan úředník nestudoval celých pět let, aby mu pak po čtrnácti letech plazení se státní správou říkal takové ohavnosti.
Plaz je výstižnější, ale já mám hady nesmírně v oblibě, proto zabrousím do entomologického rajonu a navrhnu červa či ponravu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Igor Nemec | 16. 2. 2017 17:15

Na tomto pánovi je vidět, jak by každý úředník měl alespoň nějakou dobu po škole pracovat v nějaké obyčejné práci a zažít si na vlastní kůži úřední zpupnost. To by potom nikdy nevypouštěl z úst takové perly jako "protože by to pro nás samozřejmě znamenalo nějakou administrativu. Místo toho se teď můžeme věnovat jiným úkolům." :-(
Vůbec škoda, že práce ve státní správě není omezena třeba na 10 let, pak by musel zase někde normálně makat :-(

Nahlásit

+23
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 16. 2. 2017 17:24 | reakce na Igor Nemec - 16. 2. 2017 17:15

Vidíte, toho jsem si nevšiml. Ale ono to není zas takový překvapení, drahý pan premiér holt inspiruje nekompetentní parazity vlevo vpravo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Jan Pozner | 16. 2. 2017 10:50

Burešův Eichmann.

Nahlásit

+20
+
-

foxy | 16. 2. 2017 10:07

S EET se Babiš snaží zatlouct čtvercový kolík do kulaté dírky. Vždycky budou spousty výjimek, kde EET ztíží nebo dokonce znemožní podnikání.

Nahlásit

+6
+
-

Josef Fraj | 16. 2. 2017 11:17 | reakce na foxy - 16. 2. 2017 10:07

Ztížení a postupné znemožnění podnikání živnostníků a menších firem je primární cíl EET. Druhým je fízlování. Teprve na dalším místě je vyšší výběr daně, pokud o to vůbec někomu šlo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+17
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 16. 2. 2017 08:57

Tohle. Tahle kreatura, to je přesně to stvoření, které perfektně ilustruje státní správu jako takovou. Úředník naprosto odtržený od reality, s logaritmickým pravítkem a tabulkou před očima an si škrábe výpočty toho, jak by to mělo být a jak by všichni měli platit a žít, aby mu všechny údaje seděly.

>"Úředník nemůže dohlédnout, na jaké všechny situace a problémy při aplikaci může v nejrůznějších specifických segmentech podnikání dojít, pokud na ně neupozorní sama veřejnost, které se to týká. Proto je nesmírně důležitý dialog mezi státní správou a podnikateli."

Pobavilo. Finanční správa: "Uděláme to takhle." Podnikatelé: "To je kravina, takhle to nedělejte, tady máte návrh toho, jak by to mohlo fungovat." FS: "A just to bude podle nás."
>"Obchodníci ale můžou využívat platební systémy z celého světa a v některých situacích jsou data pro Finanční správu těžko dosažitelná. V případě platebních karet neexistuje právní předpis, který by poskytovatelům služeb ukládal, aby nám automaticky předávali data k vyhodnocování. Pokud je potřeba získat údaje z daňových rájů, s těmi opravdu není jednoduchá spolupráce."

Překlad: Kéž bychom měli naprostou a úplnou kontrolu nad bankami, třeba... kruciš, kdyby mohl kreditky a debetky vydávat jenom stát, má na to přece právo. A ty zahraniční e-shopy bych vůbec zakázal, stejně jako převody peněz do zahraničí. Bydlíš v Česku, utrácej a šetři v Česku, milý občane.

Ze svého okolí vím o pěti lidech, kteří s podnikáním končí úplně, tři přesouvají sebe i firmu do Švýcar, dalších devět do Dánska a Irska. Řemeslníci ruší sro-čka a pojedou v šedé. Masivně.
Čekají nás velice zábavné dva roky, milí zlatí.

Nahlásit

+50
+
-

Jan Capouch | 18. 2. 2017 01:06 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 16. 2. 2017 08:57

A co nejdůležitější - s garantovaným platem a služebním postupem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Mucha | 16. 2. 2017 10:41 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 16. 2. 2017 08:57

"...přes to všechno já osobně jsem docela rád, že výjimka neprošla, protože by to pro nás samozřejmě znamenalo nějakou administrativu. Místo toho se teď můžeme věnovat jiným úkolům."

to je fakt neuveritelny...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+13
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK