Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Paralelní Polis: EET je nemorální

Josef Tětek | 15. 12. 2016 | Celkem 58 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Petr Zdeněk | 15. 12. 2016 10:43

Ano, porušují hloupý zákon. Mají mou plnou podporu.
Nedodržovat nesprávné zákony považuji za morální chování.

+35
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Mario Vápeník | 15. 12. 2016 11:31

To jsou plky. Stát nutí podnikatele (kteří to vítají) i "podnikatele" (kteří řvou jak můžou), aby prostě jen dělali to, co dělat mají, tedy transparentní finanční operace. Těm skutečným je to ku prospěchu, protože se jim mj. hned operace zaznamenávají do účetnictví. Ti druzí řvou, protože jim někdo začne vidět pod prsty. A to neééé, to my nechcemééé.
Jaký je skutečný a správný trend si každý musí vyhodnotit sám.

-32
+
-

Všech 58 komentářů v diskuzi.

Jan Altman | 17. 12. 2016 20:03

Nicolas Fulduro se rozhodl intenzivněji propagovat Bitcoin:
http://roklen24.cz/a/iVtGp/venezuela-zaziva-chaos-kvuli-stahovani-nejvyssi-bankovky

Další impuls ekonomické revoluce:
http://roklen24.cz/a/wted5/konec-stareho-trhu-prace-nastupuje-on-demand-economy
Hranice a lokální měnové monopoly se stanou přežitkem.

"Kdyby nebylo státu, tak kdo by stavěl dálnice?"
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/otevirani-d8-pripominalo-akci-ano-i-rockovy-koncert-lide-se/r~c6ad0f28c46111e6a330002590604f2e/
Násobně předražené, stavěné 32 let a po otevření hned zase zavřené. A kdo by doručoval balíky "do druhého dne" a "až do domu" :-)

Nahlásit

0
+
-

Jan Capouch | 17. 12. 2016 20:17 | reakce na Jan Altman - 17. 12. 2016 20:03

Naréndra Fuldí se taky snaží :-)
http://zpravy.idnes.cz/v-indii-pokracuje-chaos-vyvolany-zrusenim-bankovek-fh4-/zahranicni.aspx?c=A161112_171145_zahranicni_fka

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 17. 12. 2016 23:29 | reakce na Jan Capouch - 17. 12. 2016 20:17

______________________

Hlavně se začínají BÁT:

http://reason.com/blog/2016/12/16/government-fears-bitcoin-will-be-as-awes

Asi jako jejich ideoví předchůdci od cca 1987

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Risik | 18. 12. 2016 11:12 | reakce na Jan Altman - 17. 12. 2016 23:29

Veľmi zaujímavý článok, vďaka za link.

Je to nádejné ale aj smutné zároveň, čo sa tam píše v tom článku.

Nádej, že BTC môže zlepšiť dramaticky život v diktátorských krajinách. Nádej, že BTC môže fungovať aj pod extrémnymi kontrolami zo strany represívneho režimu. Že môže fungovať aj keď režim "prestrihne drôty" (výpadky elektriny vo Venezuele).

Smutný je ten záver článku. To, že ľudia z takej krajiny ako je Venezuela utekajú aj napriek tomu, že sa majú oveľa lepšie (BTC mineri), ako zvyšok populácie. Pretože aj keď im nejde v danom momente po krku vláda, riskujú život pri obyčajnej prechádzke po meste (gangy).

A ďaľšia vec je, že aj režimy môžu začať ťažiť, napr. na zhabaných počítačoch, ako to bolo naznačené v článku, policalji a úradníci budú vyžadovať úplatky v BTC, ako ste to tu už naznačili párkrát vy. Tým pádom nebude možné represívne režimy úplne odstrihnúť od zdrojov.

Som zvedavý, ako sa to celé vyvinie.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 18. 12. 2016 16:26 | reakce na Martin Risik - 18. 12. 2016 11:12

Režimy teoreticky mohou samy začít těžit. Ale to mi až tak nevadí:
1) Těžba = provozování sítě, ověřování transakcí
2) Těžba klesá, náročnost roste. Vytěženo bylo tuším něco přes 16mil mincí, zbývá necelých 5mil a ty se budou postupně těžit dalších cca 120 let. Tzn. pokud začnou těžit např. za 3 roky, tak s gigantickým úsilím vytěží to, co si před třemi lety mohl koupit obyčejný smrtelník za své skromné fiat úspory. Ale samozřejmě - kdybych byl nějaký kmenový vůdce někde na Sahaře, tak objednám z Číny levné solární panely, těžební hardware a satelitní internetovou přípojku a jedu - asi je jen otázkou času, kdy s tím někdo začne. Protože třeba právě v té Africe je intenzivní sluneční svit, ale tu energii nejsou schopni exportovat, uchovávat na noc, atd... Něco podobného se již děje v Číně, kde jsou vodní elektrárny někde v pustých horách, elektřinu nikam netransportují (to stojí moc peněz a úsilí do budování vedení) a rovnou v elektrárně mají btc minery (jen to tam zatím neorganizuje vláda).

Na těžbě se ale nedá až tak zbohatnout - energie ani (rychle zastarávající) hardware není zadarmo. Z pohledu jednotlivce ano, ale z širokého pohledu vlády tolik ne.
Ve srovnání s ostatním byznysem státu je to prakticky nezajímavá položka:
- daňová loupež
- monopol na tisk nekryté měny
- vybírání výpalného od lidí, kteří se opovážili si dovézt zboží se zahraničí
- tvorba zákonů na míru pro spřátelené sponzorské korporace
- monopolizace a kartelizace celých odvětví

Asi se o to pokoušet budou a něco jim to vynese. Samozřejmě se přeorientují na vybírání úplatků a výpalného v tvrdé měně. Ale každý jeden z nich bude upřednostňovat osobní zájem před zájmem klanu.

Ale stále myslím, že ztráta emisního monopolu, nemožnost dodatečného inflačního zdaňování a ani toho přímého primárního zdaňování (protože příjmy v kryptoměnách budou neprokazatelné) budou pro vlády smrtelné. Ale jelikož se mezi sebou až tak nekoordinují, je možné, že některé vlády budou chtít získat výhodu tím, že začnou samy těžit - a uspíší tak konec všech ostatních. Je to jako u kartelové dohody: kdo ji první poruší a ceny sníží, získá významnou tržní výhodu. A někomu ty nervy dříve či později rupnou, protože neví, co se honí v hlavě ostatním, zda také neuvažují o porušení kartelové dohody.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Capouch | 17. 12. 2016 23:49 | reakce na Jan Altman - 17. 12. 2016 23:29

Proč tak krátce zpátky? Už Dioklecián pohořel s ediktem o maximálních cenách. A od francouzské revoluce proces nabírá na síle. Jak to říkal Mussolini: "Vše ve státě, nic proti státu, nic mimo stát."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jakub Backa | 15. 12. 2016 17:15

Ono je to celá Bitcoinová kavárna ve skutečnosti jen taková maškaráda a hlavně ukázka nepoužitelnosti bitcoinů jako měny. Reálně totiž prodávají za koruny (ceny jsou uváděny v korunách a na pohyb kurzu BTC, ani se zpožděním, nereagují změnou cen zboží, nýbrž změnou ceny v BTC), jen je tam mezistupeň výměny skutečných peněz za kinderžetony ve formě BTC, za které to pak prodají. Obdobná situace jako prodej ve středověkých krčmách s tolary.

Nahlásit

-4
+
-

Michal Hatlapatka | 15. 12. 2016 21:27 | reakce na Jakub Backa - 15. 12. 2016 17:15

Nikdy bych netušil, že to budu já, kdo se zastane BTC, ale... ano, jako měna je to v tuto chvíli nepříliš nepoužitelné. Jako způsob, jak se vyhnout státní kontrole to naopak funguje skvěle. EET je možný způsob, jak se určitému typu (nejen takovýchto) podvodníků dostat na kobylku. Osobně se mi příliš nelíbí. Ale možná ve společnosti, do které se komunismus zažral natolik, že se neplacení daní považuje za hrdinství (viz většina příspěvků v diskuzi), je to nutnost.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-8
+
-

Jan Altman | 17. 12. 2016 22:46 | reakce na Michal Hatlapatka - 15. 12. 2016 21:27

To je tedy odvážný myšlenkový obrat, že vyhnutí se vyvlastnění má něco společného s komunismem. Já to vždy vnímal opačně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Mario Vápeník | 15. 12. 2016 11:31

To jsou plky. Stát nutí podnikatele (kteří to vítají) i "podnikatele" (kteří řvou jak můžou), aby prostě jen dělali to, co dělat mají, tedy transparentní finanční operace. Těm skutečným je to ku prospěchu, protože se jim mj. hned operace zaznamenávají do účetnictví. Ti druzí řvou, protože jim někdo začne vidět pod prsty. A to neééé, to my nechcemééé.
Jaký je skutečný a správný trend si každý musí vyhodnotit sám.

Nahlásit

-32
+
-

Jan Pozner | 15. 12. 2016 15:19 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 11:31

Bezvýznamnýmu hospodskýmu z Horní Dolní transparenci s likvidačními pokutami a organizovanýmu zločinu dotace a daňový úlevy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+11
+
-

Jan Altman | 15. 12. 2016 16:32 | reakce na Jan Pozner - 15. 12. 2016 15:19

Přesně.
Navíc ti hospodští, navzdory představám závistivé chátry, si moc z té daňové úspory nenechávali, většinu z ní dávali svým zákazníkům.

Jen díky částečnému obcházení DPH a díky placení kuchařů a servírek z části na ruku (skoro padesátiprocentní úspora na výpalném) mohli nabízet například levná polední menu pro důchodce a nízkopříjmové manuály.

Mít dnes hospodu již není zdaleka takové terno, jako v devadesátkách. A mnoho se jich opravdu drží jen díky tomu, že obcházejí kruté zákony vyděračské mafie. Pokud nyní padnou, tak důchodci přijdou o levnou teplou stravu a sami hospodští a jejich zaměstnanci půjdou buď na pracák, nebo hákovat do montovny, která z cizích peněz dostala tučné pobídky. A druhé kolo zdražování bude následovat, protože padlé hospody sníží konkurenci.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+15
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 16. 12. 2016 07:43 | reakce na Jan Altman - 15. 12. 2016 16:32

Nemluvě o tom, že ta závistivá chátra přes všechny pomluvy do hospody Na růžku k Novákovi chodila dvacet let a teď jim ji Novák zavře. Nebo hůř, zdraží pivo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Tětek | 15. 12. 2016 13:07 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 11:31

Zajímavý názor, že posláním podnikatelů je provádět transparentní finanční operace. A já vždy myslel, že to je vyrábět a prodávat zboží a statky (a dosahovat zisku, což je ale jejich vnitřní, soukromá záležitost). Po tom, jak si vedou účetnictví, může být všem ostatním a státu zejména putna.

Jsem zvědav, jak si budou ti jásající podnikatelé libovat, až jim stát začne zasílat šmírovací reporty, ve kterých jim bude doporučovat, jak své podnikání vést (viz zde http://ctvrtykral.cz/?p=133). A jak si budou libovat, až se jejich kompletní účetnictví bude povalovat po internetech, poté co uniklo ze státem spravované databáze.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+18
+
-

Mario Vápeník | 15. 12. 2016 14:26 | reakce na Josef Tětek - 15. 12. 2016 13:07

Cíl není dělat šmírovací reporty, ale posunout špatnou daňovou morálku v této zemi, která je přímým důsledkem komunistického marastu v hlavách lidí. Nebýt toho, EET by se nikdy neprosadila. Takže ještě jednou pro ty, kteří to nechápou - EET není krok někam - ke šmírování podnikatelů, ale reakce na něco - na to, že velmi mnoho "podnikatelů" nehraje podle pravidel.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-24
+
-

Jan Amos | 15. 12. 2016 16:35 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 14:26

Důledkem komunistického marastu v hlavách lidí, často s estébáckou minulostí, je předevěím vytvoření dozoru v podobě EET. Pro mnoho podnikatelů je vedle přirozené snahy po dosažení zisku důležitým důvodem pro podnikání i pocit osobní svobody a nezávislosti. EET jim tento pocit výrazně omezuje. Ze svého okolí - i sám za sebe - tuším, že si jeho ztrátu budou kompenzovat. Jak, o tom myslím pan Mario nemá nejmenší tušení.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+12
+
-

pavel kratochvil | 15. 12. 2016 21:11 | reakce na Jan Amos - 15. 12. 2016 16:35

Ve vedlejší vesnici už hospoda kvůli EET skončila. Včera, když jsem venčil psa jsem se tam stejně na pivo stavil :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Josef Fraj | 15. 12. 2016 15:54 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 14:26

Nehrát podle pravidel, která vám někdo vnucuje násilím, je přirozená a legitimní sebeobrana.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+19
+
-

Jan Pozner | 15. 12. 2016 15:25 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 14:26

Mým měřítkem morálky rozhodně není ochota klopit mafii. To je měřítko morálky právě těch komoušů, co se ohání "komunistickým marastem".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Jan Altman | 15. 12. 2016 12:40 | reakce na Mario Vápeník - 15. 12. 2016 11:31

Přesně tak, vyhodnotili jsme si.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Dalibor Pešek | 15. 12. 2016 08:55

"V Paralelní Polis nepřijímáte jiné peníze než bitcoin." To by porušovali zákon již před EET. Proto mají automat, který přijímá státní měnu (vydává bitcoiny) a zprostředkovaně přes tento automat je možné státní měnou platit.
Nebylo by (právně) možné, v obchodě s EET, přijímat BTC a pro každý nákup si stanovit jiný kurz BTC/Kč? Ve výsledku by do EET chodili všechny nákupy např. za 1 kč, přičemž částka placená v BTC by samozřejmě byla různá. Chápu, že v PP na toto z morálních důvodů asi nepřistoupí, ale pro běžného obchodníka...

Nahlásit

+4
+
-

Richard Fuld | 15. 12. 2016 10:17 | reakce na Dalibor Pešek - 15. 12. 2016 08:55

Samozřejmě, že porušují zákon, pokud odmítají přijímat platbu v hotovosti. Žádný bitcoinmat, který jim za výměnu hotovosti na bitcoin strhne cca 15% není v tomto ohledu relevantním. Tady není vůbec o čem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-9
+
-

Josef Tětek | 15. 12. 2016 10:55 | reakce na Richard Fuld - 15. 12. 2016 10:17

Rozdíl v bitcoinmatu vs spotový kurz bývá cca 3-4 %.
Chcete-li spotový kurz, obchodujte na burze. Tak je tomu i u fiat měn (v bance jsou rozdíly jejich kurzového lístku vs ČNB střed i vyšší, než ona 3-4 %).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Koss | 15. 12. 2016 21:08 | reakce na Josef Tětek - 15. 12. 2016 10:55

Může snad Tětek doporučit která burza prodává bitcoiny?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Josef Tětek | 17. 12. 2016 15:04 | reakce na Jan Koss - 15. 12. 2016 21:08

Bitstock, Coinbase,Poloniex,Huobi...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Risik | 15. 12. 2016 23:03 | reakce na Jan Koss - 15. 12. 2016 21:08

localbitcoins, coinbase

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 12. 2016 12:13 | reakce na Josef Tětek - 15. 12. 2016 10:55

Nedávno tady byl odkaz na video právě s takovým bitcoinmatem, kde rozdíl mezi nákupním a prodejním kurzem byl cca 15%! Proč bych měl živit nějakého organizátora trhu s devizami nebo s bitcoinem, když chci utratit své vlastní peníze, které jsou v této zemi zákonným platidlem a zákony této země ukládají každému povinnost tyto peníze za nabízené služby nebo zboží přijímat?

Přes banku lze devizy měnit standardně s 0,4% rozpětím nákupního a prodejního kurzu. Ve standardní směnárně činí rozpětí kurzů cca 1%. Jestli Vy využíváte bankovních služeb s rozpětím kurzů 6% až 8% je to jen Vaše hloupost.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-6
+
-

Josef Tětek | 15. 12. 2016 12:56 | reakce na Richard Fuld - 15. 12. 2016 12:13

Vy jste opravdu komik. Abych to shrnul:
1) napíšete, že v Polis mají bitcoinmat, který strhává 15 %
2) vyvrátím Vám to osobní zkušeností, kdy v jejich bitcoinmatu je spread (ne poplatek) 3-4 %. Doporučím v případě poptávky po nižším poplatku burzu
3) napíšete, že někde jinde ten bitcoinmat mají (no a co?) a dále že existují služby, kde jsou nízké poplatky (nepsal jsem to náhodou také?)

Mimochodem běžný nákup bitcoinů (jedná-li se o vyšší částky) probíhá přesně za spot. Buďto na burze, nebo osobním střetnutím s prodejcem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Richard Fuld | 16. 12. 2016 11:13 | reakce na Josef Tětek - 15. 12. 2016 12:56

Jaký komik? Konverzní náklady jsou u bitcoinu (i v případě, že platí ty Vaše 3-4%) 3 až 10 krát vyšší, než u cizích skutečných měn. Komicky v tomto případě působíte spíše Vy. Nechápu, proč bych měl předtím, než jdu na kafe obchodovat na nějaké volatilní burze. To bych měl jeden měsíc kafe za 20,-Kč a další měsíc za 60,-Kč. Proč proboha. Je to celé absurdní tyhle bitcoiny. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Martin Risik | 17. 12. 2016 11:03 | reakce na Richard Fuld - 16. 12. 2016 11:13

Ano, inflačné a ničím nekryté papieriky tak fungujú, na tom nie je nič absurdné. Jeden mesiac stojí káva 20 papierikov, druhý mesiac to už bude 60...
BTC je v tomto nevinne, len odráža absurdnosť ostatných mien.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 17. 12. 2016 14:30 | reakce na Martin Risik - 17. 12. 2016 11:03

Co je to za nesmysly? Káva stojí v penězích pořád stejně. To cena v BTC je volatilní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 17. 12. 2016 22:50 | reakce na Richard Fuld - 17. 12. 2016 14:30

Jak kde, jak kdy a jak v jaké fiat měně, že...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Martin Risik | 17. 12. 2016 15:27 | reakce na Richard Fuld - 17. 12. 2016 14:30

Tak áno, nech je po vašom...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 15. 12. 2016 13:38 | reakce na Josef Tětek - 15. 12. 2016 12:56

Neurážejte pana Fuldu logikou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Richard Fuld | 16. 12. 2016 11:14 | reakce na Josef Fraj - 15. 12. 2016 13:38

Co je nelogického na srovnání konverzních nákladů? :-) Vy a ta Vaše "logika". :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Petr Zdeněk | 15. 12. 2016 10:43 | reakce na Richard Fuld - 15. 12. 2016 10:17

Ano, porušují hloupý zákon. Mají mou plnou podporu.
Nedodržovat nesprávné zákony považuji za morální chování.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+35
+
-

Richard Fuld | 15. 12. 2016 12:41 | reakce na Petr Zdeněk - 15. 12. 2016 10:43

Co je na tom zákonu hloupého? To je podle Vás hloupé, že když si jdete něco někam koupit, tak se nemusíte obávat, že prodejce bude chtít místo peněz, abyste zaplatil např. Vašimi zuby? Jinak s Vaší teorií, že nebudete dodržovat ty zákony, které Vám přijdou hloupé, nejspíš brzy skončíte v kriminále. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-13
+
-

Jan Altman | 15. 12. 2016 14:19 | reakce na Richard Fuld - 15. 12. 2016 12:41

No tak asi se může stát, že někdo ducha mdlého přijde do ***BITCOIN Café*** a bude se divit, že se tam platí bitcoinem. A zároveň nebude mentálně schopen si v tamním automatu fiat na bitcoiny směnit. A ani nebude schopen pochopit, že si za rohem může dát kafe za fiat. Ano, jsou tací lidé a bohužel mají právo rozhodovat o cizím životě a majetku a ještě o tom píší moudra do diskusí.

Podobně se takové socánci diví třeba ve Venezuele, že jim někdo něco nechce prodat za úžasné keynesiánské bolívary a chce zlato, bitcoin či dolar. A je to tam dokonce po fašofuldovsku ilegální, takže samozřejmě kdo neprodá své cenné zboží za superúžasné dluhové fuldobolívary, dopouští se zločinu (jako u nás to hrozné Polis).

Kam ten svět spěje...?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+16
+
-

Richard Fuld | 16. 12. 2016 11:26 | reakce na Jan Altman - 15. 12. 2016 14:19

Tak spousta starších lidí, kteří nemají ani ponětí, co je to bitcoin, jsou podle Vás mdlého ducha? Bravo mistře. Opět jste krásně doložil, jak si dohlédnete stěží na špičku vlastního nosu.

PS
Nikdo Vás nenutí prodávat Vaše vzácné zboží za peníze. Neprodávejte, když nechcete. Hezky si ho nechte, když za ně nechcete peníze, nebo někoho přesvědčte (nikoli však násilím), že si to zboží má od Vás odebrat výměnou za něco jiného, než peníze. Jinak, než za peníze totiž PRODÁVAT ani nejde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 17. 12. 2016 22:58 | reakce na Richard Fuld - 16. 12. 2016 11:26

Tahle nahnědlá logika je opravdu zajímavá.
Podle mne prodávat mohu cokoli a za jakoukoli měnu, pokud se na tom obě strany dohodnou. Pokud se nedohodnou na předmětu prodeje a/nebo na formě protiplnění, obchod se zkrátka neuskuteční.
Nikdo nemá morální nárok, aby mu někdo něco prodal za měnu, za kterou prodávat nechce. Logicky už proto, že ani nemá nárok, aby to vůbec prodával.

Má snad někdo NÁROK, aby když přijde na LIBOVOLNOU adresu (například Dělnická 43, ale obecně kamkoli), dostal kafe? No nemá. Tak tuplem nemůže mít nárok, aby to kafe dostal za měnu, kterou si vybere. To je ta vaše absence logiky.

Když přijdu do řeznictví a budu chtít koblihu, tak jsem asi mdlého ducha. Nebo jsem se prostě spletl, což se stává, záhy svůj omyl pochopím a buď si koupím klobásu, nebo půjdu o dva vchody vedle do pekařství. Normální člověk to pochopí, rudohnědka ne, ta bude tvrdit, že mám nárok na koblihu tam, kde si usmyslím (respektive kde si byrokrat či funkcionář usmyslí).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 18. 12. 2016 11:31 | reakce na Jan Altman - 17. 12. 2016 22:58

"Nikdo nemá morální nárok, aby mu někdo něco prodal za měnu, za kterou prodávat nechce. Logicky už proto, že ani nemá nárok, aby to vůbec prodával." Samozřejmě. Nikdo Vás nenutí, abyste cokoliv prodával. Když už ale chcete PRODÁVAT tak za PENÍZE. Když chcete vyměňovat své zboží za králičí bobky, tak se na směně musíte dohodnout s kupujícím. Když kupující nebude ochoten měnit za králičí bobky, tak holt k výměně nedojde.

Buď se OBĚ strany dohodnou na transakci, kde se použijí peníze, nebo se OBĚ strany dohodnou, že výměna proběhne za králičí bobky. Vždy musí souhlasit obě strany? Co je na tomto nahnědlého?

Když je nějaký podnik nazvaný COKOLIV + Cafe, tak je přece jasné, že tam prodávají kafé. Váš příměr s poptávkou po koblihách v řeznictví je tak jen zjevně nepřiléhavý blábol. Opakuji, že ne každý ví, co je to bitcoin. Každý ví, co je CAFE.

Jinak já netvrdím, že kupující má nárok, aby byla jakákoliv nabídka k dispozici za peníze. To záleží na každém, jestli bude nebo nebude nabízet své zboží za peníze. Když ho bude nabízet za bobky, musí najít někoho, kdo bude ochoten shánět bobky. Stejně tak prodejce, kterému budou místo peněz nabízeny bobky namísto peněz, může odmítnout. Pro veřejnou nabídku zboží a služeb však platí povinnost přijímat jako platbu v hotovostních penězích. Na internetu nebo v individuálních transakcích bez prodejny (provozovny) můžete "prodávat" za bobky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Risik | 18. 12. 2016 13:08 | reakce na Richard Fuld - 18. 12. 2016 11:31

Čo to je tá "veřejná nbídka zboží"?
A keď si "provozovnu" zriadim doma, tiež musím predávať za fiat inflacione?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 19. 12. 2016 09:33 | reakce na Martin Risik - 18. 12. 2016 13:08

Pokud si doma zařídíte veřejnou provozovnu, tak musíte samozřejmě přijímat jako platbu hotovost. Možná je samozřejmě i jiná "platba". S tou ale musí obě strany (Vy i zákazník) souhlasit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Capouch | 19. 12. 2016 10:33 | reakce na Richard Fuld - 19. 12. 2016 09:33

Platbu ve fiatu musíte přijmout ze zákona, ale samozřejmébo na tom nic není.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 19. 12. 2016 13:42 | reakce na Jan Capouch - 19. 12. 2016 10:33

Já mluvil o samozřejmosti v tom ohledu, že si můžete se zákazníkem dohodnout i jinou "platbu", než v hotovosti.

Platbu v penězích považuji od té doby, co byly vynalezeny peníze, za přirozenou. To, že pro Vás to není samozřejmost je spíše Váš problém. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 19. 12. 2016 14:27 | reakce na Richard Fuld - 19. 12. 2016 13:42

Samozřejmě, že platba v penězích je přirozená - lepší než barter. Pokud se obě strany dohodnou na platbě v dolarech nebo ve zlatě, je též vše v pořádku. Ale pokud se nedohodnou, je povinnost přijmout českou měnu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 19. 12. 2016 18:40 | reakce na Jan Capouch - 19. 12. 2016 14:27

A tak je to správně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 19. 12. 2016 20:12 | reakce na Richard Fuld - 19. 12. 2016 18:40

Není. Je to nečestné a nesportovní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 20. 12. 2016 18:17 | reakce na Jan Capouch - 19. 12. 2016 20:12

Nečestné a nesportovní chování se projevuje především nerespektováním pravidel. To Vy chcete chaos bez pravidel, kde pojmy čestné/nečestné a sportovní/nesportovní zcela ztrácí smysl a obsah.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Capouch | 20. 12. 2016 22:33 | reakce na Richard Fuld - 20. 12. 2016 18:17

Ne. Problém je v tom, kdo a jaká pravidla stanoví. Pojmy čestné a sportovní ztrácejí smysl právě v dnešním eurosocialismu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Koss | 15. 12. 2016 20:59 | reakce na Jan Altman - 15. 12. 2016 14:19

Opravdový genius v akci. Paranoid který chce být anonymní příjde do ***BITCOIN Café*** a používá bitcoiny. Pokud je nadchnut nenávistí asi mu nepřijde že bitcoiny nejsou anonymní zatímco hotovky jsou. Opravdový genius.
“Ano, jsou tací lidé a bohužel mají právo rozhodovat o cizím životě ...” soudruh nadčlověk má ambici střílet lidi kteří mají hlad, zřizovat koncentrační lágry, hnat lidi na jatka. Honza Altmann je opravdový humanista.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-10
+
-

Jan Altman | 15. 12. 2016 22:54 | reakce na Jan Koss - 15. 12. 2016 20:59

Co to melete?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Martin Risik | 15. 12. 2016 23:07 | reakce na Jan Altman - 15. 12. 2016 22:54

Ono pán asi navštívil nejaké ****kafe, ale v Amsterdame...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Josef Fraj | 15. 12. 2016 12:56 | reakce na Richard Fuld - 15. 12. 2016 12:41

Co když budu chtít zaplatit těmi zuby? A hlavně, co je vám nebo státu do toho? Jako typický fašista takové otázky nechápete a lidé, kteří je kladou vám příjdou divní a nerozumíte jim. Chtěl byste jim vnutit svoji fasistickou morálku i způsob života. Možná byste se měl zamyslet nad tím, jak většina fašistů skončila.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Richard Fuld | 16. 12. 2016 11:18 | reakce na Josef Fraj - 15. 12. 2016 12:56

No u fanatika Vaše formátu, nelze samozřejmě vyloučit, že ve jménu "svobody" Vám není cizí jakákoliv absurdita. Můj příspěvek byl určen především normálním lidem, kteří chápou, že peníze mají svůj účel, tedy že se platí právě penězi a ne zuby, nebo kozími bobky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Libor Šindelka | 15. 12. 2016 09:40 | reakce na Dalibor Pešek - 15. 12. 2016 08:55

No já bych spíše viděl jako schůdnější cenu dva ceníky v Kč s přorážkou na EET a v BTC za normální cenu. Každý si může svobodně vybrat jak chce platit :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 15. 12. 2016 12:39 | reakce na Libor Šindelka - 15. 12. 2016 09:40

No to asi není problém - a na CZK si narazit 500% odrazující příplatek.
Nebo: zkrátka vzít tu nejdražší položku ceníku (u kavárny tak max 200Kč) a korunový ceník levně a jednoduše vyřešit nápisem: "Jednotná cena všech položek: 999Kč".

Tuto cenu zaplatí jen kontrolor a to je dobře.

Samozřejmě také by šlo z toho udělat "klub" a nové členy brát jen na doporučení stávajících.

Každopádně v poslední době sleduji zajímavý trend, kdy se mne ptají na BTC lidé touto problematikou nepolíbení, bývalí spolužáci, známí, příbuzní, sousedi. Řekl bych, že se blíží bod zlomu. Pokud stát např. vyrukuje po řidičích Uberu, pokud je dokonce sám Uber pod nátlakem začne udávat, tito přejdou na alternativy typu https://www.arcadecity.world , protože velkou část jich tvoří (východní) cizinci, pro které je taková obživa jedinou či nejsnazší cestou, jak se zde bez různých povolení uživit. Ale ještě pravděpodobnější je, že ten boom do Evropy přijde zvenku, ze zemí, kde je vysoká inflace, kapitálové kontroly, provozují tam experimenty s měnou, omezují a ruší hotovost, klasické bankovní služby jsou pro miliony (resp. miliardy) lidí nedostupné. Až na BTC najede Afrika, Jižní Amerika a půlka Asie, eurokrat s tím již nic nenadělá a i pro běžné firmy a lidi se to stane nutností i kdyby do té doby v EU nedošlo na žádná probitcoinová motivační opatření (krachy bank, bail-iny, omezování a rušení hotovosti, záporné úroky, atd...). Ovšem já věřím fulodoidům, že i zde nějaká ta motivační opatření k opuštění fiatu odvážně zavedou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+11
+
-

Richard Fuld | 15. 12. 2016 10:19 | reakce na Libor Šindelka - 15. 12. 2016 09:40

Ano. Tohle je legální řešení. Primární cena v Kč a vedle alternativní ceny např. v kilech ovsa, nebo bitcoinech.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK