a co třeba "Nechat lidi konat", přestat se jim s prominutím "s..t do života" a nechat je, ať si své věci vyřeší sami? Ocenil bych, kdyby mi přestal někdo říkat "jaký typ dopravy bych měl dle něj použít", resp. přestal používat stát k tomu, aby mi to bylo nakazováno. Setkávám se poslední dobou s čím dál více lidmi, kteří si myslí, že mají (nechápu od koho) právo říkat co by měl kdo dělat, a zajímalo by mne, odkud to "padá". A začínám na to být dost alergický. Jde totiž o obecný trend - jakási "potřeba" furt někoho řídit, myslet si, že vím líp než on, co by měl (jíst, pít, dělat...). Ať si každý řeší svou dopravu dle svého a za své - v tom souhlasím s nemorálností dotací dotujících ekonomické nesmysly pro vybrané z kapes daňových otroků.
Nahlásit
-
1
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jon|8. 11. 2015 16:11
Nějaké emise aut by se vůbec neměly řešit. Neříkám, že mi dělá radost, že svými zplodinami přispívám někomu k rakovině plic, ale je mi to úplně jedno. Jízda autem je pro mě součásti svobody projevu, kterou hrdě využívám. Pokud při svém projevu musíte brát ohled na někoho jiného pak to není svoboda projevu.
Nahlásit
-
-2
+
Diskuze
Robert Antonio|21. 11. 2015 18:52| reakce na Filip - 8. 11. 2015 20:25
Svobodní jsou jedinou stranou, která otevřeně vystupuje proti vyvlastňování pozemků kvůli stavbě dálnic. Ani Zelení oficiálně nehodlají tento institut rušit.
Filip|8. 11. 2015 20:25| reakce na Kuk - 8. 11. 2015 19:12
Mozna se pletu, kdyztak me opravte. Ale treba cesti Svobodni mluvi hodne o spatnosti omezovani aut ve mestech, ale o tom, jak by ridici meli odskodnit mistni obyvatele jsem nic nevidel...tomu se rika privatizace zisku a socializace nakladu, ne?
Kuk|8. 11. 2015 19:12| reakce na Filip - 8. 11. 2015 16:32
Neznám libertariána, který by tvrdil, že má svobodu otrávit svého souseda. Zato znám státy, kde se to běžně děje a považuje se to za normální. Dokonce vás ten stát třeba donutí vystěhovat se ze své vesnice, aby tam někdo jiný mohl těžit ultrasmradlavé siřičité uhlí. Je to stát, který tvrdí, že prostor nad a pod mým pozemkem není můj, ale jeho, takže nemám co mluvit do toho, jak se vytěží, co je pod pozemkem, nebo do toho, jaký smrad mi kdo vypouští do prostoru nad pozemkem.
To, že nějaký trouba provokatér napíše rádoby vtipný příspěvek dokazuje jen to, že je trouba a provokatér.
Článek jsem si přečetl jako oddych při studiu ekonomie. Pobavilo mě, že jsem zrovna dočetl v učebnici příklad o tom, proč dotování (zlevňování) MHD nedává smysl - proti tomu, co navrhuje Herr Kašpárek. Nápověda - jedná se o méněcenný statek. Tím nehodnotím zbytek článku, názor máme jistě každý jiný.
Nahlásit
-
0
+
Filip|8. 11. 2015 16:32| reakce na Jon - 8. 11. 2015 16:16
Chvíli jsem vyděšeně koukal, než jsem si uvědomil, že brilantně parodujete české libertariány. Za mě bod:)
Jon|8. 11. 2015 16:16| reakce na Filip - 8. 11. 2015 12:13
Nesouhlasím. Automobilista je podle mě morálně nadřazený cyklistovi, chodci nebo komukoliv jinému, neboť maximálně využívá své osobní svobody. Dotace na infrastrukturu pro automobily jsou tudíž morálně v pořádku, naopak je třeba zamezit výstavbu cyklostezek a zúžit chodníky. Dnes je na tom řidič automobilu hůře než žid v nacistickém německu a to se musí změnit.
Nějaké emise aut by se vůbec neměly řešit. Neříkám, že mi dělá radost, že svými zplodinami přispívám někomu k rakovině plic, ale je mi to úplně jedno. Jízda autem je pro mě součásti svobody projevu, kterou hrdě využívám. Pokud při svém projevu musíte brát ohled na někoho jiného pak to není svoboda projevu.
Nahlásit
-
-2
+
Filip|8. 11. 2015 12:17| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
Vidíte, neřekl bych, že jste takový kovaný socialista. Když říkáte, že se celá společnost (všichni lidé v daném městě, ať auto mají, nebo nemají) musí společným prostorem přizpůsobit dané části lidí, kteří jezdí autem.
Filip|8. 11. 2015 12:13| reakce na Honza z podhůří - 6. 11. 2015 13:18
Jsem pro. Nicméně v tom případě chci, aby mi každý, kdo mi projede pod oknem bytu, kompenzoval škody, které tím působí. Hluk, smog atd. Pokud předem obejdete ulici, kterou chcete projet, a vyrovnáte se s obyvateli za to, že jim vnucujete svůj způsob přepravy, pak si jezděte čím chcete - nikdo vám neřekne ani popel.
Michal Mrozek|7. 11. 2015 11:23| reakce na Jan Capouch - 6. 11. 2015 16:14
Díky za odkaz. To je přesné, o takových lidech jako byl Coolidge, se nemluví. Co udělali? Co po nich zůstalo? Nic na první pohled chytlavého a hmatatelného. Jen více svobody ve vlastním rozhodování, méně nutnosti žádat o dotace nebo dávky. Kdyby tak lidé brali do svých úvah i to, co na první pohled není vidět. Pak by jistě dali přednost politice libertariánů před etatisty.
Vysvětlujte lidem z Litvínova a Mostu, kde se elektřina vyrábí pálením hnědého uhlí, že se lidem v Praze bude dýchat lépe a jupíci v elektromobilech budou in!. Můžeme zase děti ze Severu DOTOVAT jogurty a mlíkem ke sváče ve škole, jako za socíku. Když už mají špatné plíce, ať mají alespoň dobré trávení!
Nahlásit
-
0
+
Tom|6. 11. 2015 18:08
Já jsem obecně proti dotacím, ovšem je pár vyjímek - např.podpora technologie, která osvobodí "svobodný svět" závislosti na palivu z geopoliticky nestabilních nebo islámsky totalitních zemí.
Nahlásit
-
0
+
Jan Capouch|6. 11. 2015 16:14| reakce na Honza z podhůří - 6. 11. 2015 16:05
KM.|6. 11. 2015 13:49| reakce na truhla - 6. 11. 2015 13:32
Dokud ale nebudou existovat levné, trvanlivé, velkokapacitní baterie, jejichž výroba by byla eco-friendly tak jsou všechny tyhle výhody naprd a nemá cenu elektromobil moc řešit ...
Že by dotacemi na elektroobily chudí dotovali bohaté není prokazatelné a navíc to nesouvisí s podstatou elektromobilů - kosmetickou úpravou toho, z jakých peněz budou tyto dotace hrazeny, se snadno dosáhne opaku.
Že elektromobily zhorší dopravu ve městech je rovněž obtížně prokazatelné. Počet aut bude růst bez ohledu na technologii pohonu. Myšlenka měst pro pěší má povážlivé trhliny v případě nepřízně počasí, pro lidi méně pohyblivé, pro nemocné.
Naproti tomu nulové emise elektromobilů jsou prokazatelné. Elektrické pohonné jednotky jsou navíc konstrukčně jednodušší, takže by se mělo ušetřit i na výrobě komponent, které do elektrických aut prostě nebudou potřeba. Sníží se i hluk u silnic.
Nahlásit
-
0
+
Honza z podhůří|6. 11. 2015 13:18
a co třeba "Nechat lidi konat", přestat se jim s prominutím "s..t do života" a nechat je, ať si své věci vyřeší sami? Ocenil bych, kdyby mi přestal někdo říkat "jaký typ dopravy bych měl dle něj použít", resp. přestal používat stát k tomu, aby mi to bylo nakazováno. Setkávám se poslední dobou s čím dál více lidmi, kteří si myslí, že mají (nechápu od koho) právo říkat co by měl kdo dělat, a zajímalo by mne, odkud to "padá". A začínám na to být dost alergický. Jde totiž o obecný trend - jakási "potřeba" furt někoho řídit, myslet si, že vím líp než on, co by měl (jíst, pít, dělat...). Ať si každý řeší svou dopravu dle svého a za své - v tom souhlasím s nemorálností dotací dotujících ekonomické nesmysly pro vybrané z kapes daňových otroků.
Nahlásit
-
1
+
Hugo|6. 11. 2015 12:18
ohledně vyhrazení parkovacích míst pro carsharingové služby:
1.) carsharing existuje v podobě komerčních autopůjčoven a taxi služby ... carsharing o kterém mluví pan Kašpárek se liší jen cenou služby a idealistickou omáčkou, ve své podstatě to je takový malý autokomunismus, nevím proč by měl dostat autokomunista (zákazník carsharing) přednost před autokapitalistou (zákazník normální autopůjčovny)
2.) pokud čtyřčlenná rodina pojede jedním autem tak nezaparkuje, protože místo bude vyhrazeno pro autokomunistu - nadčlověka?
Nahlásit
-
1
+
Martin|6. 11. 2015 11:47| reakce na nere - 6. 11. 2015 10:45
Ano, neregulovat a nedotovat, protože to nejlepší se prosadí samo a rychleji. Ovšem je zbytečná ztráta času, řešit pohádky co by bylo lepší, když současná společnost je nastavená na víře, že dotace a byrokracie jim zajistí pohodlnější život. To je lepší napřít energii jinam, než na neplodný boj s dotacemi.
Martin|6. 11. 2015 10:33| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
To je stejně jen přechodné období, než se masivně začnou rozšiřovat samořiditelná auta, a následkem toho rapidně poklesne počet soukromě vlastněných vozidel. Technologický vývoj je nezadržitelný, dnes také nemáme doma koně nebo domácí služebnictvo.
Diskuze: Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Honza z podhůří|6. 11. 2015 13:18
Nejméně oblíbený příspěvek
Jon|8. 11. 2015 16:11
Diskuze
Robert Antonio|21. 11. 2015 18:52| reakce na Filip - 8. 11. 2015 20:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|21. 11. 2015 18:49| reakce na Jon - 8. 11. 2015 16:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vraana|19. 11. 2015 15:34| reakce na KM. - 6. 11. 2015 13:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Peppa|19. 11. 2015 15:32
Nahlásit
Trhač|9. 11. 2015 10:25| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|9. 11. 2015 08:39| reakce na Kuk - 8. 11. 2015 19:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|9. 11. 2015 08:37| reakce na Tom - 6. 11. 2015 18:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|9. 11. 2015 08:35| reakce na Jon - 8. 11. 2015 16:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Filip|8. 11. 2015 20:25| reakce na Kuk - 8. 11. 2015 19:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Měšťan|8. 11. 2015 19:13| reakce na Filip - 8. 11. 2015 12:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kuk|8. 11. 2015 19:12| reakce na Filip - 8. 11. 2015 16:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Potok|8. 11. 2015 18:41
Nahlásit
Filip|8. 11. 2015 16:32| reakce na Jon - 8. 11. 2015 16:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jon|8. 11. 2015 16:16| reakce na Filip - 8. 11. 2015 12:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jon|8. 11. 2015 16:11
Nahlásit
Filip|8. 11. 2015 12:17| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Filip|8. 11. 2015 12:13| reakce na Honza z podhůří - 6. 11. 2015 13:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|7. 11. 2015 11:23| reakce na Jan Capouch - 6. 11. 2015 16:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša|7. 11. 2015 09:43
Nahlásit
Tom|6. 11. 2015 18:08
Nahlásit
Jan Capouch|6. 11. 2015 16:14| reakce na Honza z podhůří - 6. 11. 2015 16:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza z podhůří|6. 11. 2015 16:05| reakce na Michal Mrozek - 6. 11. 2015 06:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
KM.|6. 11. 2015 13:49| reakce na truhla - 6. 11. 2015 13:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
truhla|6. 11. 2015 13:32
Nahlásit
Honza z podhůří|6. 11. 2015 13:18
Nahlásit
Hugo|6. 11. 2015 12:18
Nahlásit
Martin|6. 11. 2015 11:47| reakce na nere - 6. 11. 2015 10:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|6. 11. 2015 10:51| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
nere|6. 11. 2015 10:45| reakce na Martin - 6. 11. 2015 10:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin|6. 11. 2015 10:33| reakce na Jan Altman - 6. 11. 2015 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu