Počátky dieselů (v osobních automobilech) začaly po ropné krizi v sedmdesátých letech. Vznětové motory jsou účinnější, používají se odedávna v nákladní dopravě. A když začalo být palivo drahé, začala se řešit i spotřeba. Neúspěch nafty v osobních autech v USA nastal v důsledku nespolehlivosti nově vyvinutých motorů a také proto, že cena pohonnych hmot byla stale v porovnání s Evropou směšnou. V Evropě zvládli výrobu malých motorů a rozmach podpořilo i tehdejší (dodnes) nastavení spotřebních daní (nebo jak se to kde jmenuje). Vláda "ekologie" nastoupila až potom.
Nahlásit
-
0
+
Michal Hatlapatka|5. 10. 2015 18:37| reakce na Josef Fraj - 30. 9. 2015 09:57
Děkuju. Náhodou jsem sem dnes zabloudil (po náročném pracovním týdnu mám dnes volnější pondělí). Ne že bych ten článek dokázal brát příliš vážně (pro člověka žijícího na obou březích Atlantiku v něm některé pasáže znějí až humorně - třeba chvála trespassing rules). Ale jsem rád, když se nám diskuzi daří držet v racionální rovině.
Konflikt libertariánských zásad a ochrany přírody je reálný A problém obecní pastviny má více řešení než jen její privatizaci (viz heslo na Wiki http://jdem.cz/aaaa4).
Michal Mrozek|2. 10. 2015 08:02| reakce na Stanislav Brabec - 1. 10. 2015 17:12
Víte v čem je hlavní problém? Ve lhaní si do kapsy. Naoko se tváříme (my i VW), jak jsme ekologičtí a snižujeme emise, ale v reálu se jen postaráme, aby v "nouzovém režimu" to produkovalo méně emisí. Pokud by nám skutečně o ekologii šlo, pak bychom nalhávání si do kapsy opustili a testovali v běžném režimu v městském provozu, na dálnicích atd.. Tedy přesně tím způsobem, jak to testovala ona firma v USA. A tím se dostávám k tomu lhaní si do kapsy. Umíte si připustit, že si lžeme tímto do kapsy a na reálné životní prostředí nemá přijetí nových norem žádný dopad? Vrstvíme lež na lež a nenazýváme věci pravými jmény, to je náš problém.
Stop nasili|1. 10. 2015 22:31| reakce na Tomas - 1. 10. 2015 16:02
Pokud by silnice byly soukrome, majitel by samozrejme mel pravo stanovit "provozni rad". Pokud jsou silnice statu, fyrera, vudce, prezidenta... a ten je postavil na ukradenych pozemcich za ukradene penize, mel by byt hezky potichu, aby ho nekdo nechtel soudit a ne jeste kriminalizovat ostatni.
Ve svobodne spolecnosti by pravidla urcovali vlastnici (ovsem povetsinou podle hesla "nas zakaznik nas pan") a take pojistovny by mohly stanovit podminky, za jakych skodu proplati a za jakych ne (letni gumy v zime, prilis vysoka rychlost, nepripoutani se, atd..). Bohate staci smluvni svoboda, nasilne donuceni vubec neni potreba (vedle toho, ze je jak kontraproduktivni, tak nelegitimni)
Stanislav Brabec|1. 10. 2015 17:12| reakce na Michal Mrozek - 1. 10. 2015 11:36
Nevidím v tom podvádění. Tak, jako drahé motory přepínají mezi sportovním a komfortním režimem, tak motory VW přepínají mezi použitelným a certifikačním režimem.
V použitelném režimu to jezdí s rozumným výkonem a s rozumnou životností.
V certifikačním režimu to jezdí s malým výkonem, zkrácenou životností, a předepsanými emisemi.
Ten software nemá jak detekovat, že je na certifikaci. Dělá to přesně tak, že detekuje specifické jízdní podmínky testu (rychlost, rovina, bezvětří, velmi pomalá akcelerace). Ty naštěstí v běžném provozu moc často nenastávají, takže si zákazníci nestěžují.
Ano, jistě by se to dalo na specifické podmínky uhrát. Tento test zdaleka není první, který na rozpory v emisích poukazoval. A vždy to na to automobilky uhrály.
Překvapující je spíš, že tentokrát VW kapituloval bez boje a soudní pře.
"Věřím, že nebylo ani úmyslem Volkswagenu někoho podvést. Patrně se chtěli vyvarovat reklamací, ke kterým mohlo masivně docházet bez toho, že by to Volkswagen mohl dopředu ovlivnit. Dělají to všichni, každý ale trochu jinak! Je to stav věci. " http://www.autorevue.cz/plivat-jen-po-volkswagenu-je-nefer-proc-ostatni-vyrobci-radeji-mlci
Nahlásit
-
0
+
Erar|1. 10. 2015 15:13| reakce na Tomas - 1. 10. 2015 09:17
Michal Mrozek|1. 10. 2015 11:36| reakce na Kostruktér - 30. 9. 2015 23:03
SW, který pozná a přizpůsobí chování motoru právě a jen právě měření emisí, je nesporné podvádění. Pokud by tam ten SW nebyl, pak by o podvádění možná nešlo a dalo by se to uhrát na přizpůsobení stanoveným podmínkám. (rychlost, rovina, bezvětří) Jde ale především o stanovení pojmu, co si vlastně pod "podváděním" představujete. Můžeme mít na to různé názory.
Imponuje mi Cimrman. Když trénoval běh, pak zásadně s pláštěm a kufrem v ruce.
Není ropa jako ropa. Z těžké ropy lze vyrobit méně lehkých destilátů (např. benzín) a navíc je ta výroba náročnější a dražší. Zato z ní lze získat snadno hodně středních a těžkých destilátů (nafta). běcně čím, lehčí destilát, tím lepší. Největší poptávka je obecně po lehkýchdestilátech a na těch tvoří rafinerie zisky, těžké destiláty jsou spíše nežádoucím odpadem.
Legislativní zvýhodnění dieslů tak výrazně zvýhodňuje producenty těžké ropy, po jejichž méně kvalitním zboží je tak vyšší poptávka a jsou vyšší ceny.
Nahlásit
-
0
+
Tomas|1. 10. 2015 09:17| reakce na Law - 30. 9. 2015 23:10
Tvorba negativnych externalit je niekoho pravo?
Skuste sa trochu zamysliet odkial sa tie vase automaticke prava vzali, ak sa nedari tak skuste este raz.. Ci si nebodaj myslite ze prava su nejake dane a nemenne fyzikalne veliciny?
Jindřich S.|1. 10. 2015 06:18| reakce na Law - 30. 9. 2015 23:10
Představuji si Mojžíše, jak sestoupí z hory Sinai s těmi deskami a židé mu řeknou: "Regulace je špatná, Mojžíši, strč si ta svá přikázání za klobouk.".
Bureš|30. 9. 2015 23:08| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:42
Prima. Tedy "regulace je v pořádku tam, kde ji já považuji za smysluplnou (nebo nějaká silná lobystická skupina)". Tedy pokud regulace poškozuje ostatní a ne mne, pokud mi dokonce pomáhá (klidně na úkor druhých), pak ji považuji za správnou a prospěšnou. Třeba takový majitel Sodexho (a i jeho zaměstnanci) jistě považují za prospěšnou legislativu týkající se "podpory zdravého stravování". Babiš jistě považuje za velmi přínosnou podporu biopaliv. Majitelé firem provádějících energetický audit budov jsou jistě nadšenými podporvateli legislativy zavádějící povinné energetické šťítky budov. Atd...
Kostruktér|30. 9. 2015 23:03| reakce na Opravdu nepodváděl? - 30. 9. 2015 20:03
Ano. A metodika například říká: emise musejí být menší než XX při ustálené rychlosti YYkmh na hladkém povrchu, bez zatáček, za bezvětří, na rovině. A konstruktéři pak konstruují motor tak, aby při takto daných okolnostech motor plnil limity. Každý výrobce na to možná jde jinak, ale výsledek je stejný: auto plní v laboratoři limity. Jinde ne.
Opravdu nepodváděl?|30. 9. 2015 20:03| reakce na Stanislav Brabec - 30. 9. 2015 11:30
Software v autě poznal, kdy jde o skutečnou jízdu a kdy o měření emisí. No a při měření software přiškrtil průběh tak, aby se motor jevil v pořádku, zatímco při skutečné jízdě se na limity vykašlal a dovolil motoru jet naplno.
Stimul|30. 9. 2015 12:45| reakce na qqq - 30. 9. 2015 12:43
Jeste ze stat lze ignorovat: http://www.investicniweb.cz/2015/9/30/barter-jako-prirozene-reseni-aneb-jak-rekove-prezivaji-krizi/
Dusledkem je eliminace danove kradeze. A take to, ze statni dluh je pak opravdu jen statu (je denominovan ve statni mene, kterou ale nikdo jiny nepouziva).
Cim vice stat utahne srouby, tim vice lide budou motivovani jej ze sveho zivota vytesnit. Zakaz hotovosti a negativni uroky by byl dobry stimul: http://finweb.hnonline.sk/komentare-a-analyzy-123/sila-centralnych-bank-pominula-ich-politika-konci-komentar-dna-925684
qqq|30. 9. 2015 12:43| reakce na Tomáš Macháček - 30. 9. 2015 10:00
Tak. A kdyz reka proteka pres vice statu, tak jak u toho more resi to znecisteni? Jak zjisti, ktery stat proti proudu jed vypustil? Jak ho potrestaji? Pokud ty staty uzavrely dobrovolnou dohodu, tak to funguje, pokud neuzavrely, tak nefunguje. Stejne jako by to bylo se soukromymi vlastniky. Staty jsou mezi sebou v ciste anarchistickem vztahu.
qqq|30. 9. 2015 12:41| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:33
A jak to je dnes, kdyz ta reka tece pres vice statu? Jak "vlastnik more" zjistuje, ktery stat ji znecistil a jak ho tresta? Bud ty staty dobrovolne mezi sebou uzavrely nejake dohody, nebo ne. Stejne tak by to bylo se soukromymi vlastniky.
Logik|30. 9. 2015 12:39| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:29
A jak vlastnik more dnes zjisti, kdo do reky vypustil jed, kdyz ta reka tece pres vice statu? Staty jsou dnes v podstate mezi sebou ve stajem vztahu, jako by v cistem kapitalismu byli soukromi vlastnici pozemku.
Nevím, proč všichni tvrdí, že VW podváděl. Nepodváděl! Splnil jeho motor emisní testy při certifikační proceduře? Splnil! A že k tomu použil jinou metodu než vstřikování smradlavé močoviny? To je snad dobře, ne?
Diskuze: VW dojel na regulaci, která těší Kreml
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Richard|6. 10. 2015 20:06
Nahlásit
Michal Hatlapatka|5. 10. 2015 18:37| reakce na Josef Fraj - 30. 9. 2015 09:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|2. 10. 2015 08:02| reakce na Stanislav Brabec - 1. 10. 2015 17:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Qwert|1. 10. 2015 22:32| reakce na Stop nasili - 1. 10. 2015 22:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stop nasili|1. 10. 2015 22:31| reakce na Tomas - 1. 10. 2015 16:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
xXx|1. 10. 2015 22:13| reakce na Mirek - 29. 9. 2015 09:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
trol a socan|1. 10. 2015 20:46| reakce na Provoc - 30. 9. 2015 23:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stanislav Brabec|1. 10. 2015 17:12| reakce na Michal Mrozek - 1. 10. 2015 11:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|1. 10. 2015 16:02| reakce na Moyses - 1. 10. 2015 15:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
P O D VW O D ?|1. 10. 2015 15:18
Nahlásit
Erar|1. 10. 2015 15:13| reakce na Tomas - 1. 10. 2015 09:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Moyses|1. 10. 2015 15:12| reakce na Jindřich S. - 1. 10. 2015 06:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|1. 10. 2015 11:36| reakce na Kostruktér - 30. 9. 2015 23:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Dan|1. 10. 2015 10:33
Nahlásit
Tomas|1. 10. 2015 09:17| reakce na Law - 30. 9. 2015 23:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|1. 10. 2015 09:15| reakce na Jindřich S. - 1. 10. 2015 06:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jindřich S.|1. 10. 2015 06:18| reakce na Law - 30. 9. 2015 23:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Law|30. 9. 2015 23:10| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Provoc|30. 9. 2015 23:09| reakce na j tom - 30. 9. 2015 16:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bureš|30. 9. 2015 23:08| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Kostruktér|30. 9. 2015 23:03| reakce na Opravdu nepodváděl? - 30. 9. 2015 20:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Opravdu nepodváděl?|30. 9. 2015 20:03| reakce na Stanislav Brabec - 30. 9. 2015 11:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan|30. 9. 2015 19:12| reakce na Ondřej - 30. 9. 2015 17:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej|30. 9. 2015 17:04| reakce na Jan - 29. 9. 2015 20:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
j tom|30. 9. 2015 16:59| reakce na Jon - 29. 9. 2015 21:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stimul|30. 9. 2015 12:45| reakce na qqq - 30. 9. 2015 12:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
qqq|30. 9. 2015 12:43| reakce na Tomáš Macháček - 30. 9. 2015 10:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
qqq|30. 9. 2015 12:41| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Logik|30. 9. 2015 12:39| reakce na Tomas - 30. 9. 2015 09:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stanislav Brabec|30. 9. 2015 11:30
Nahlásit