Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: VW dojel na regulaci, která těší Kreml

29. 9. 2015
 7 125
68 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Počátky dieselů (v osobních automobilech) začaly po ropné krizi v sedmdesátých letech. Vznětové motory jsou účinnější, používají se odedávna v nákladní dopravě. A když začalo být palivo drahé, začala se řešit i spotřeba.
Neúspěch nafty v osobních autech v USA nastal v důsledku nespolehlivosti nově vyvinutých motorů a také proto, že cena pohonnych hmot byla stale v porovnání s Evropou směšnou.
V Evropě zvládli výrobu malých motorů a rozmach podpořilo i tehdejší (dodnes) nastavení spotřebních daní (nebo jak se to kde jmenuje).
Vláda "ekologie" nastoupila až potom.

Nahlásit

-
0
+

Děkuju. Náhodou jsem sem dnes zabloudil (po náročném pracovním týdnu mám dnes volnější pondělí). Ne že bych ten článek dokázal brát příliš vážně (pro člověka žijícího na obou březích Atlantiku v něm některé pasáže znějí až humorně - třeba chvála trespassing rules). Ale jsem rád, když se nám diskuzi daří držet v racionální rovině.

Konflikt libertariánských zásad a ochrany přírody je reálný A problém obecní pastviny má více řešení než jen její privatizaci (viz heslo na Wiki http://jdem.cz/aaaa4).

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Víte v čem je hlavní problém? Ve lhaní si do kapsy. Naoko se tváříme (my i VW), jak jsme ekologičtí a snižujeme emise, ale v reálu se jen postaráme, aby v "nouzovém režimu" to produkovalo méně emisí. Pokud by nám skutečně o ekologii šlo, pak bychom nalhávání si do kapsy opustili a testovali v běžném režimu v městském provozu, na dálnicích atd.. Tedy přesně tím způsobem, jak to testovala ona firma v USA. A tím se dostávám k tomu lhaní si do kapsy. Umíte si připustit, že si lžeme tímto do kapsy a na reálné životní prostředí nemá přijetí nových norem žádný dopad? Vrstvíme lež na lež a nenazýváme věci pravými jmény, to je náš problém.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Presne tak. Kdyz poitik (zlodej, demagog a podvodnik) ci byrokrat (prizivnik) kaze o moralce, je to z principu k smichu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pokud by silnice byly soukrome, majitel by samozrejme mel pravo stanovit "provozni rad". Pokud jsou silnice statu, fyrera, vudce, prezidenta... a ten je postavil na ukradenych pozemcich za ukradene penize, mel by byt hezky potichu, aby ho nekdo nechtel soudit a ne jeste kriminalizovat ostatni.

Ve svobodne spolecnosti by pravidla urcovali vlastnici (ovsem povetsinou podle hesla "nas zakaznik nas pan") a take pojistovny by mohly stanovit podminky, za jakych skodu proplati a za jakych ne (letni gumy v zime, prilis vysoka rychlost, nepripoutani se, atd..).
Bohate staci smluvni svoboda, nasilne donuceni vubec neni potreba (vedle toho, ze je jak kontraproduktivni, tak nelegitimni)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jako cerstveho majitele akcii VW, tedy i Audi, me zajima, zda se afera rozplizne tim, ze se zjisti, ze "podvadeli" vsichni konkurenti VW....

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pochvala se nelíbila.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nevidím v tom podvádění. Tak, jako drahé motory přepínají mezi sportovním a komfortním režimem, tak motory VW přepínají mezi použitelným a certifikačním režimem.

V použitelném režimu to jezdí s rozumným výkonem a s rozumnou životností.

V certifikačním režimu to jezdí s malým výkonem, zkrácenou životností, a předepsanými emisemi.

Ten software nemá jak detekovat, že je na certifikaci. Dělá to přesně tak, že detekuje specifické jízdní podmínky testu (rychlost, rovina, bezvětří, velmi pomalá akcelerace). Ty naštěstí v běžném provozu moc často nenastávají, takže si zákazníci nestěžují.

Ano, jistě by se to dalo na specifické podmínky uhrát. Tento test zdaleka není první, který na rozpory v emisích poukazoval. A vždy to na to automobilky uhrály.

Překvapující je spíš, že tentokrát VW kapituloval bez boje a soudní pře.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Priklad: chceli by ste aby bolo napriklad dodrziavanie dopravnych predpisov dobrovolne?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"Věřím, že nebylo ani úmyslem Volkswagenu někoho podvést. Patrně se chtěli vyvarovat reklamací, ke kterým mohlo masivně docházet bez toho, že by to Volkswagen mohl dopředu ovlivnit. Dělají to všichni, každý ale trochu jinak! Je to stav věci. "
http://www.autorevue.cz/plivat-jen-po-volkswagenu-je-nefer-proc-ostatni-vyrobci-radeji-mlci

Nahlásit

-
0
+

Externality zde vytvari predevsim stat.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

No a nemeli snad pravo to rict? Neakceptovali je DOBROVOLNE?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

SW, který pozná a přizpůsobí chování motoru právě a jen právě měření emisí, je nesporné podvádění. Pokud by tam ten SW nebyl, pak by o podvádění možná nešlo a dalo by se to uhrát na přizpůsobení stanoveným podmínkám. (rychlost, rovina, bezvětří) Jde ale především o stanovení pojmu, co si vlastně pod "podváděním" představujete. Můžeme mít na to různé názory.

Imponuje mi Cimrman. Když trénoval běh, pak zásadně s pláštěm a kufrem v ruce.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Není ropa jako ropa.
Z těžké ropy lze vyrobit méně lehkých destilátů (např. benzín) a navíc je ta výroba náročnější a dražší. Zato z ní lze získat snadno hodně středních a těžkých destilátů (nafta).
běcně čím, lehčí destilát, tím lepší. Největší poptávka je obecně po lehkýchdestilátech a na těch tvoří rafinerie zisky, těžké destiláty jsou spíše nežádoucím odpadem.

Legislativní zvýhodnění dieslů tak výrazně zvýhodňuje producenty těžké ropy, po jejichž méně kvalitním zboží je tak vyšší poptávka a jsou vyšší ceny.

Nahlásit

-
0
+

Tvorba negativnych externalit je niekoho pravo?

Skuste sa trochu zamysliet odkial sa tie vase automaticke prava vzali, ak sa nedari tak skuste este raz.. Ci si nebodaj myslite ze prava su nejake dane a nemenne fyzikalne veliciny?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Myslim ze ste to vystihli presne:). A to som ateista.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Představuji si Mojžíše, jak sestoupí z hory Sinai s těmi deskami a židé mu řeknou: "Regulace je špatná, Mojžíši, strč si ta svá přikázání za klobouk.".

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Obojí je porušením něčích práv.

Nebo byste byl třeba pro regulaci populačního růstu zelenookých spoluobčanů?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vzorný trol a socanský provokatér.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Prima. Tedy "regulace je v pořádku tam, kde ji já považuji za smysluplnou (nebo nějaká silná lobystická skupina)".
Tedy pokud regulace poškozuje ostatní a ne mne, pokud mi dokonce pomáhá (klidně na úkor druhých), pak ji považuji za správnou a prospěšnou.
Třeba takový majitel Sodexho (a i jeho zaměstnanci) jistě považují za prospěšnou legislativu týkající se "podpory zdravého stravování".
Babiš jistě považuje za velmi přínosnou podporu biopaliv.
Majitelé firem provádějících energetický audit budov jsou jistě nadšenými podporvateli legislativy zavádějící povinné energetické šťítky budov.
Atd...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ano.
A metodika například říká: emise musejí být menší než XX při ustálené rychlosti YYkmh na hladkém povrchu, bez zatáček, za bezvětří, na rovině.
A konstruktéři pak konstruují motor tak, aby při takto daných okolnostech motor plnil limity.
Každý výrobce na to možná jde jinak, ale výsledek je stejný: auto plní v laboratoři limity. Jinde ne.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Software v autě poznal, kdy jde o skutečnou jízdu a kdy o měření emisí. No a při měření software přiškrtil průběh tak, aby se motor jevil v pořádku, zatímco při skutečné jízdě se na limity vykašlal a dovolil motoru jet naplno.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Proč? Protože máš rád zelenou regulaci, jsi vzhledově nehezký a neumíš veslovat.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Proč si myslíte, že jsem troll? Čím jsem si to zasloužil (včetně výmazu svého příspěvku)? Tím, že nemám rád současnou přehnaně zelenou regulaci?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vzorný libertarián!

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jeste ze stat lze ignorovat:
http://www.investicniweb.cz/2015/9/30/barter-jako-prirozene-reseni-aneb-jak-rekove-prezivaji-krizi/

Dusledkem je eliminace danove kradeze. A take to, ze statni dluh je pak opravdu jen statu (je denominovan ve statni mene, kterou ale nikdo jiny nepouziva).

Cim vice stat utahne srouby, tim vice lide budou motivovani jej ze sveho zivota vytesnit. Zakaz hotovosti a negativni uroky by byl dobry stimul:
http://finweb.hnonline.sk/komentare-a-analyzy-123/sila-centralnych-bank-pominula-ich-politika-konci-komentar-dna-925684

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tak. A kdyz reka proteka pres vice statu, tak jak u toho more resi to znecisteni? Jak zjisti, ktery stat proti proudu jed vypustil? Jak ho potrestaji?
Pokud ty staty uzavrely dobrovolnou dohodu, tak to funguje, pokud neuzavrely, tak nefunguje. Stejne jako by to bylo se soukromymi vlastniky.
Staty jsou mezi sebou v ciste anarchistickem vztahu.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

A jak to je dnes, kdyz ta reka tece pres vice statu? Jak "vlastnik more" zjistuje, ktery stat ji znecistil a jak ho tresta?
Bud ty staty dobrovolne mezi sebou uzavrely nejake dohody, nebo ne. Stejne tak by to bylo se soukromymi vlastniky.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

A jak vlastnik more dnes zjisti, kdo do reky vypustil jed, kdyz ta reka tece pres vice statu?
Staty jsou dnes v podstate mezi sebou ve stajem vztahu, jako by v cistem kapitalismu byli soukromi vlastnici pozemku.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nevím, proč všichni tvrdí, že VW podváděl. Nepodváděl! Splnil jeho motor emisní testy při certifikační proceduře? Splnil! A že k tomu použil jinou metodu než vstřikování smradlavé močoviny? To je snad dobře, ne?

Nahlásit

-
0
+
1/3