To je ždanovština jak vystřižená z Rudého Práva let padesátých. A ten, kdo nejde s námi (rozuměj s občanskou společností, s neziskovkami, s nevládními organizacemi), ten, kdo nepřekračuje "při tom svoji identitu, svůj etnický a třídní původ", ten, kdo ne"navazuje rovnoprávné vztahy se svými spoluobčany", ten je proti nám. Takovým lidem je třeba po moskevsku zakroutit krkem! Autor článku má evidentně vkus. Teď už jen Mein Kampf.
Nahlásit
-
-1
+
Diskuze
Gonga|1. 10. 2015 22:51
Kdo je to farmaceutický patentový troll?
Nahlásit
-
0
+
ringo starr|6. 9. 2015 02:43| reakce na Slávek - 4. 9. 2015 15:21
Jon|4. 9. 2015 20:59| reakce na xXx - 4. 9. 2015 08:34
Do hlavy mi to nikdy nikde nikdy necpal, ale to je jedno. Hlásím se k extrémnímu ankapu, k tomu se přiznám. Souhlasím s vámi, že stát je čisté zlo a máte pravdu, že společnost není stát. Ale já k tomu ještě dodávám, že společnost je také zlo. Společnost se totiž automaticky stává (proto-)státem jakmile od jednotlivce začne cokoliv očekávat (např. to že bude respektovat život a majetek druhých, což je obrovské omezení svobody jednotlivce).
Loki|4. 9. 2015 16:19| reakce na Jan Kopecký - 3. 9. 2015 13:10
Poněkud nechápete... hm, no jde o to že někdy kolem 427 př.l. se narodil Platón a toho Sokrates, jeho učitel, učil. (sStejně jako ostatní Athéňany) že by bylo nejlepší kdyby byly přátely, tento program filia je tématem několika knih a myslím že o "svobodě" se v nich dozvíte tolik že už potom ... budete chápat. Budete chápat možná i to že pravda není lepší nebo horší, pravda je vlastnost soudů.
To je ždanovština jak vystřižená z Rudého Práva let padesátých. A ten, kdo nejde s námi (rozuměj s občanskou společností, s neziskovkami, s nevládními organizacemi), ten, kdo nepřekračuje "při tom svoji identitu, svůj etnický a třídní původ", ten, kdo ne"navazuje rovnoprávné vztahy se svými spoluobčany", ten je proti nám. Takovým lidem je třeba po moskevsku zakroutit krkem! Autor článku má evidentně vkus. Teď už jen Mein Kampf.
Nahlásit
-
-1
+
xXx|4. 9. 2015 08:34| reakce na Jon - 3. 9. 2015 21:10
To jste tedy vyplodil moudro - jako by vám radil Ovčáček, nebo jiný odchovanec Haló novin. Pletete si pojmy "stát" a "společnost", Státní propaganda vám již (od brzy povinné) školky cpe do hlavy, že to je jedno a totéž. Ve skutečnosti je stát silně protispolečenská organizace omezující spontánní společenskou interakci, neformální vztahy, atd...
Jon|3. 9. 2015 21:10| reakce na Jan Altman - 3. 9. 2015 08:08
Souhlas. Ideální by ovšem bylo vyhubit celé lidstvo kromě jednoho člověka. Ano, došlo by sice k masivnímu porušení majetkových práv, ale byla by to pouze jednorázová událost. Poté by ten jeden přeživší člověk nebyl nikým omezován a svoboda na této planetě by byla maximalizována. Společnost je zdrojem všeho zla vůči jednotlivci, tudíž je třeba zlikvidovat společnost ale zachovat jednotlivce. Na první pohled se to zdá být extrémní, ale když se zamyslíte, zjistíte, že i dva lidé na jednom místě tvoří již společnost a hrozí tím omezení lidské svobody.
No svobodná společnost - myšleno v negativním vymezení - se projevuje právě tím že není nutné si k takovým těm "normálním" svobodám budovat síť známostí a konexí nebo nadstandartní znalost legislativy. Je možné být svobodný tady a teď, protože po tom co dělám je každámu hovno, pokud se to nikoho nijak nedotýká.
Dosáhnout nejen svobod, ba dokonce privilegií tímto způsobem v jinak nesvobodné společnosti samozřejmě lze. Ale to je právě ten problém. I pokud odhlédne od problému morálního (proč mají možnost být svobodní jen ti se správnými konexemi?) Ale je tu i problém efektivity - ono to něco stojí. Minimálně čas, dále i třeba různé emoční náklady, nebo dokonce i přímo finance. Vyjít s důležitým debilem není jen tak, může chtít aby se mu podlézalo, může vyžadovat pozornosti na hranici korupce.
Tzn. samozřejmě asi každý, až na ty nejzatvrzelejší, tak trochu touto cestou v totalitní společnosti jde. Zvlášť když to jinak nejde. Ale není to řešení. Je to spíš nouze a doklad právě toho že daná společnost je nesvobodná.
Nahlásit
-
0
+
Jan Kopecký|3. 9. 2015 13:10
Poněkud nechápu - jak lze dojít svobodnější společnosti spolehnutím se na druhé?
Svobodu chápu jako svobodu jednotlivce, a nevím tedy, co by to měla být ta "svoboda společnosti" (resp. v čem by měla být jiná - svobodná společnost je pro mne jen množina svobodných jedinců, nic víc).
Proto mi ta "důležitá zpráva" připadá na první pohled tak nějak jako protimluv.
Také nemám rád veškeré věty, kde je uvedeno "musíme" - to "musíme", je pro mne to "nejděsivější" - evokuje, že to zas od někoho někdy dostaneme "příkazem", a běda Tobě, kdo nebudeš chtít!
To je pro mne ta nejděsivější představa - že zas dostaneme nějakou tu přesně definovanou "lepší, spravedlivější, svobodnější společnost" příkazem!
Nevím, jestli s tím má co do činění mé "ego". Považuji se za vcelku dost svobodomyslnou bytost.
I ono "lepší" a "spravedlivější" je zas jen z pohledu autora, každý má pohled svůj, svou pravdu, a všechny pravdy jsou z toho pohledu rovnocenné (žádná lepší či horší).
Nahlásit
-
0
+
Robert Antonio|3. 9. 2015 10:46| reakce na Jan Altman - 3. 9. 2015 08:08
Anarchisto, podvodníku, zloději, švejku, asociále, černý pasažére, odpůrče pokroku, nepříteli státu... ...vítej v klubu :-)
Ano, přesně. Šedá ekonomika, černá, švarcsystém, bitcoin, potomci silkroadu, barter, ... to je ta spontánní občanská cesta ke svobodě. Vždyť to říkám dávno.
Diskuze: Revolta a revoluce mají alternativu: Občanské jednání
Přihlášení do diskuze
Nejméně oblíbený příspěvek
Slávek|4. 9. 2015 15:21
Diskuze
Gonga|1. 10. 2015 22:51
Nahlásit
ringo starr|6. 9. 2015 02:43| reakce na Slávek - 4. 9. 2015 15:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bob Loblaw -law blog|5. 9. 2015 19:34| reakce na Jon - 4. 9. 2015 20:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jon|4. 9. 2015 20:59| reakce na xXx - 4. 9. 2015 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Loki|4. 9. 2015 16:23| reakce na Loki - 4. 9. 2015 16:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Loki|4. 9. 2015 16:19| reakce na Jan Kopecký - 3. 9. 2015 13:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Slávek|4. 9. 2015 15:21
Nahlásit
xXx|4. 9. 2015 08:34| reakce na Jon - 3. 9. 2015 21:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jon|3. 9. 2015 21:10| reakce na Jan Altman - 3. 9. 2015 08:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Gardelka|3. 9. 2015 16:36
Nahlásit
Jan Kopecký|3. 9. 2015 13:10
Nahlásit
Robert Antonio|3. 9. 2015 10:46| reakce na Jan Altman - 3. 9. 2015 08:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
P.H.|3. 9. 2015 08:13| reakce na Jan Altman - 3. 9. 2015 08:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|3. 9. 2015 08:08
Nahlásit