Aleš|27. 7. 2015 23:23| reakce na Josef Fraj - 26. 7. 2015 06:26
Já se vám snažím vysvětlit, že to zohlednit nelze. Jak usvědčíte člověka z alkoholismu? Nebo z toho, že se léčí někde alternativně a výsledkem je, že si víc škodí než pomáhá. Lidské tělo je jako barák, který vám shoří a vy přesto nepustíte likvidátora pojišťovny aby se k němu přiblížil. Prostě to nejde.
Eva Procházková|27. 7. 2015 19:40| reakce na Phoenix - 27. 7. 2015 12:41
Porovnáváte krásu mužů a žen, to je ale něco jiného. Samozřejmě, že se všichni rádi díváme na hezké lidi a hezké věci (ti vaši kulturisti jsou pro mě osobně odpudiví), u žen je ale tlak na to, aby byly hezké, daleko větší. U chlapů zas myslím, že mají větší strach z neúspěchu, selhání, z toho, že třeba právě tu hezkou holku neklofnou. Takže holky pak pomáhají kráse přes pilates, diety a make-up (jsouce znejisťovány, že to, jaké jsou, nestačí), chlapi pomáhají úspěchu přes audinu (stačí na lízačku). Módní diktát nemusíte brát vážně, ale připomíná mi to lidi, kteří tvrdí, že na ně reklamy nemají vliv.
V linkovaném článku je uvedeno zcela nepřekvapivé heslo "Jsem hnusná feministka a proto mi vadí mýtus krásy". Krása žen není žádný mýtus, na krásných ženách není vůbec nic špatného a je zcela přirozené, že se ženy snaží být krásné. Z biologického hlediska to vede k vyšší pravděpodobnosti ulovení mocného a bohatého samečka.
Jeden z nesmyslných extrémů dnešní doby jsou chlapce připomínající "vychrtliny" (ne všechny za to samozřejmě mohou svým nezdravým životním stylem, stejně jako je tomu u opačného extrému), předvádějící poslední módní kolekce, druhým extrémem je nesmyslné odmítání ženské krásy jako celku, jak často předvádějí právě poblázněné femimistky. Má to asi takový smysl jako bych se vyfotil s transparentem "Jsem slabý muž a proto mi vadí mýtus mužské síly". Ženská těla jsou prý každodenně porovnávána, hodnocena a kritizována. Ženy se snad nepodívají rády na hezkého (tj. vysportovaného, charizmatického, moudrého a dobře oblečeného) chlapa? Zavřete Romana Šebrleho, Franka Zanea, Dereka Tresize, George Clooneyho, Hugha Jackmana, Michaela Fassbendera, Tila Schweigera, rozbijte sochu Davida, všichni jmenovaní (a stovky milionů dalších) vypadají lépe než já. Takové zcela přirozené chování (okukování hezkých chlapů ze strany našich hezčích poloviček) opravdu není důvodem k tomu, abych cítil tlak "módního diktátu" a skákal ze skály.
"Mladé ženy díky víře, že by mohly být dokonalé" To je obecný problém nemála žen, který se neomezuje pouze na jejich vzhled. A často charakterizuje také nároky na případné mužské protějšky (Hausmanovo "Čekání na prince").
Nesehnutí zase klasicky splácalo dohromady všechno možné. Sexizmem v reklamě počínaje (který mi osobně vadí výrazně více u Komerční "Užij si první bankovní styk" banky než u nějaké obskurní lešenářské firmy a nemá nic společného s módním diktátem, prostě jen cílí na "jednodušší" množinu zákazníků), přes tzv. módní diktát (který nikdo normální nebere vážně, trochu chránit je třeba v roli rodičů puberťáky kvůli hormonálním výkyvům, ale není to zase na druhou stranu důvod pro obskurní hrdost na vlastní špeky) až po ztotožňování krásného vzhledu s dietami a šminkami (nic nemůže být v tomto ohledu pravdě vzdálenější, člověk s hezkou postavou se přiměřeně hýbá a nepřežírá, šminky, diety a plastiky s tím nemají nic společného).
Nenechme se zblbnou ani jednou stranou. Ani modelkami s jejich vychrtlostí a dietami, ani feministkami s jejich tažením proti přirozené ženské kráse a přiměřeně zdravému způsobu života. Protože špeky z přežírání a nedostatku pohybu hřích opravdu jsou (gula+acedia).
Nahlásit
-
0
+
Josef Fraj|26. 7. 2015 06:26| reakce na Aleš - 24. 7. 2015 16:22
A oběma vám to budou platit ti, co žijí zdravě, jsou štíhlí a nechlastaj. Kdybychom místo zdravotních finančních úřadů měli opravdové zdravotní pojišťovny, tak by nebylo co řešit. Pojišťovny by našly způsob jako zohlednit v pojistném rizika jako je kouření, alkoholismus, obezita a jiné sebepoškozování.
Velice trefné, samotného mě ten náboženský aspekt onehdy napadl. Jen mi úplně nepasuje formulace "... připomínky toho, že _lidé ještě nedávno uměli_ žít svobodně od tlaků, které je dnes dohánějí...". Řekl bych spíš prostě "že jsou lidé, kteří umějí". To dráždí. Ten pohled na někoho, kdo se netýrá, nestresuje, komu je to (doslova) buřt. Vidět že to _jde_. A aby nepřišel hejt, ale vděk, je potřeba si přiznat, že celou dobu žiju v bludu a chovám se jako blázen, a na to má málokdo koule. A není až tak podstatné, jestli to dřív uměli víc. Podle mě ani ne, spíš se jen vyměnilo nějaké náboženství, které žene k sebemrskačství, za jiné.
Nahlásit
-
0
+
Aleš|24. 7. 2015 16:22| reakce na Axl - 24. 7. 2015 16:10
Tohle má ovšem taky svoje limity. Dokud nemáme pod kůží čipy a všude v těle senzory a odposlouchávací zařízení, tak pojišťovna nemá šanci zjistit, zda mluvíme pravdu. Játra můžu mít zničená z chlastu, a nebo mám k tomu (dosud neprobádanou) vrozenou dispozici. To samé platí pro špeky. Tady holt musí fungovat princip solidarity a holt se tudíž společnost musí i dohodnout, co považuje za hřích. Asi takhle - já ti z daní přispěju na úhradu nemocí z obezity a ty mi na oplátku nebudeš kecat do toho, že rád popíjím. :)
Axl|24. 7. 2015 16:10| reakce na Aleš - 24. 7. 2015 14:42
Souhlas. A jestli je nadváha (či cokoli dalšího - jízda na motorce, kouření, práce v dole, horolezectví, ...) zdravotním rizikem, mělo by být na zdravotních pojišťovnách, zda za to budou chtít nějaký malus. Společností/ostatním ale do toho nic není.
Eva Procházková|24. 7. 2015 15:14| reakce na Bambíno - 24. 7. 2015 13:49
Souhlasím, že extrémy škodí. Ale ta zlatá střední - u žen - dneska nestačí. Holky z fotky (není to ta číšnice ze Steinera?) ani Delacroixova kočka to na plakáty nikdy nedotáhnou. Co je na plakátech, v reklamách, časopisech, televizi, celkově v médiích – to je standard, norma, ke které se dneska vztahujete. Věřte mi, že indoktrinace u žen je silná a je těžké se jí bránit. A myslím, že ženy jsou v tomhle nemilosrdnější.
S článkem naprostý souhlas, ale to přirovnání k sexuálním menšinám je trochu mimo. Například já jsem homosexuál a - věřte nebo ne - raději bych býval byl heterosexuálem. Ale i kdybych se rozkrájel, tak to nelze. Zatímco kdybych byl tlustý, tak bych se prostě rozhodl zhubnout a zhubnul bych. Ale jinak samozřejmě kdo nechce hubnout, ať nehubne, o tom žádná. Jen to přirovnání je poněkud hloupé.
Nahlásit
-
0
+
Bambíno|24. 7. 2015 13:49| reakce na Eva Procházková - 24. 7. 2015 12:36
každý extrém škodí, ať už je jakýkoliv. Nezřídka bývá nejlepší zlatá střední cesta, prostě mít postavu tak akorát, což znamená nebýt ani hubený ani tlustý. Obhajovat obezitu je stejná pitomost, jako obhajovat přílišnou štíhlost. Co se obrazu týče, šlápnul Kašpárek vedle. Ta žena rozhodně tlustá není
Kdyby někoho tahle tematika médií a tloušťky (a body image celkově) zajímala, tak Jean Kilbourne natočila krátké přednášky Killing Us Softly (na youtube). Dobrý je i dokument Jennifer Newsomové MissRepresentation (https://www.youtube.com/watch ?v=CgX7XkHV7x8).
Nahlásit
-
0
+
Eva Procházková|24. 7. 2015 12:36
Fascinanci EU nechápu aneb jak ji narvat do každé diskuse.
K tématu jsem kdysi četla knížku Shelley Bovey: Zakázané tělo : být tlustý není hřích (otřesný překlad) a poprvé jsem si uvědomila, jak moc dneska váha souvisí s náboženstvím (ideologií?) - askeze, oběti, disciplína, a to i slovníkem: "zhřešit" versus "odolat pokušení"... Pokud si sami odpíráte (makáte ve fitku a dlabete bobule, nikdy se dosyta nenajíte, načítáte blbé časopisy o dietách), tak vás lidi, kterým je to šumák, můžou hodně dráždit. Stejně jako lidi, co nikam nejezdí na dovolenou, nezajímají se o původ potravin, nerecyklujou, nemají názor na Řecko atd.
Nahlásit
-
0
+
Dan Balrog|24. 7. 2015 12:31| reakce na Robert Antonio - 24. 7. 2015 09:23
Navíc ta Svoboda podněcuje k násilí a vzpouře proti zavedeným pořádkům a platným zákonům. Obraz je třeba upravit: Svoboda bude předobrá, moudrá stařena, která ve své přivětivé náruči společně objímá Roma, muslima, gaye, tlusťocha a dělníka. Na druhé noze v klínu sedí to stejné jen v ženském provedení. Vedle na stolíku má pekáč buchet, kterým zatížila poctivě vyplněné daňové přiznání. Lehce zasněným pohledem hledí vstříc šťastné budoucnosti...
Já nerozumím, proč český stát toleruje a i sám podporuje cizí propagandu? Navíc ty idiotské neomarxistické eko-multi-kulti-gender blbosti, které zlikvidovaly Západ. http://nesehnuti.cz/donori/
Kecám, rozumím tomu velmi dobře. Oni i ty politici jsou zkorumpovaní stejnými propagandisty pokroku nám východním primitivům jako jsou Norské fondy viz Marxová, která se tak bije za české občany unesené norským státem.
Nahlásit
-
0
+
Jan Capouch|24. 7. 2015 10:43| reakce na Robert Antonio - 24. 7. 2015 09:23
Navíc je sexistický (odhalená prsa) a rasistický (bojovníci za svobodu jsou pouze bílí).
Diskuze: Svoboda má špíčky
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Axl|28. 7. 2015 10:42| reakce na Aleš - 27. 7. 2015 23:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš|27. 7. 2015 23:23| reakce na Josef Fraj - 26. 7. 2015 06:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|27. 7. 2015 19:40| reakce na Phoenix - 27. 7. 2015 12:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Phoenix|27. 7. 2015 12:41
Nahlásit
Josef Fraj|26. 7. 2015 06:26| reakce na Aleš - 24. 7. 2015 16:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tom Novotný|24. 7. 2015 18:13
Nahlásit
Aleš|24. 7. 2015 16:22| reakce na Axl - 24. 7. 2015 16:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
xXx|24. 7. 2015 16:15| reakce na Dan Balrog - 24. 7. 2015 12:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Axl|24. 7. 2015 16:10| reakce na Aleš - 24. 7. 2015 14:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|24. 7. 2015 15:14| reakce na Bambíno - 24. 7. 2015 13:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš|24. 7. 2015 14:42
Nahlásit
Bambíno|24. 7. 2015 13:49| reakce na Eva Procházková - 24. 7. 2015 12:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|24. 7. 2015 13:13| reakce na Dan Balrog - 24. 7. 2015 12:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|24. 7. 2015 13:03
Nahlásit
Eva Procházková|24. 7. 2015 12:36
Nahlásit
Dan Balrog|24. 7. 2015 12:31| reakce na Robert Antonio - 24. 7. 2015 09:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|24. 7. 2015 11:08| reakce na Jan Capouch - 24. 7. 2015 10:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
jenicek|24. 7. 2015 11:04
Nahlásit
Jan Capouch|24. 7. 2015 10:43| reakce na Robert Antonio - 24. 7. 2015 09:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|24. 7. 2015 09:23
Nahlásit