To bylo milé děti tak. Někde na pomezí Mudderlandu a Mouderlandu se potkali dva životem nazlobení staříci, ...
No, chtěl jsem říct, že katastrofismus pozoruji nejčastěji u starší generace a taxikářů nehledě na věk. Já říkám: SNAFU a těším se na zítřek.
Nahlásit
-
3
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Wilda|12. 8. 2015 10:34
Po přečtení i dalších recenzí páně Kašpárka si myslím, že cílem jeho reakce na Cílka je sám se pasovat do role "nové mluvící hlavy, která by byla protiváhou Cílkově legii". Nejlépe, kdyby mu to lidé potvrdili už v diskusi..... Bohužel na to ale nemá. Jde jen o snůšku demagogí typu Václava Klause (žel agenta KGB, stejně jako jím byl největší současný demagog V. Putin). Cituji: "je velmi snadné, ba pohodlné těm /Cílkovým/ tvrzením podlehnout, ale nesmírně těžké až nemožné je dokázat. „Kdy jste naposledy chytili na pasece motýlka? Už je to nejspíš hodně dávno, že,“ ptá se Vladislav Dudák tak sugestivně, až bych zapomněl na masy lidí, které potkávám v přírodě..." Jak probůh výskyt motýlů v lesích souvisí s masami lidí, které lze v přírodě potkat?
Nahlásit
-
-2
+
Diskuze
Wilda|12. 8. 2015 10:34
Po přečtení i dalších recenzí páně Kašpárka si myslím, že cílem jeho reakce na Cílka je sám se pasovat do role "nové mluvící hlavy, která by byla protiváhou Cílkově legii". Nejlépe, kdyby mu to lidé potvrdili už v diskusi..... Bohužel na to ale nemá. Jde jen o snůšku demagogí typu Václava Klause (žel agenta KGB, stejně jako jím byl největší současný demagog V. Putin). Cituji: "je velmi snadné, ba pohodlné těm /Cílkovým/ tvrzením podlehnout, ale nesmírně těžké až nemožné je dokázat. „Kdy jste naposledy chytili na pasece motýlka? Už je to nejspíš hodně dávno, že,“ ptá se Vladislav Dudák tak sugestivně, až bych zapomněl na masy lidí, které potkávám v přírodě..." Jak probůh výskyt motýlů v lesích souvisí s masami lidí, které lze v přírodě potkat?
Nahlásit
-
-2
+
Pauloson|1. 6. 2015 18:26| reakce na Petr Moses - 21. 5. 2015 06:46
Pokud čtete anglicky, pak jednoznačně doporučuji také: http://www.kurzweilai.net/ a http://nextbigfuture.com/.
Recenze kašpárka: Autor je velice vyhraneny jedinec, ktery dokaze kazdy i ten rozumny pocin, neshodujici se s tim jeho nazorem, nafouknout a posmesne shodit ze stolu. Velice sam rad ignoruje fakta, ale kdyz se mu to hodi takje rad vytahuje a obcas prihodi i nejake podle nej vtipne prirovnani cimz svuj postoj dokaze :-) pokud nejste kašpárek najdete si radsi lepsiho recenzenta. .. Jo a velice rad reaguje na jakoukoli kritiku na jeho osobu, coz vapovida o jeho slabem sebevedomi. Preji krasny den.
Nahlásit
-
-1
+
Eva Procházková|23. 5. 2015 22:15| reakce na satai - 21. 5. 2015 10:42
Eva Procházková|23. 5. 2015 22:03| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
Tak to se třeba neshodneme už v tom, že já žádný konec civilizace neočekávám (souhlasím spíš s panem Kratochvílem). Mám pocit, že apokalypsy a zdvižené prsty jsou časté u určitého typu lidí nastavených spíš úzkostně, kteří přemýšlí o konci ropy, jádru, imigrantech, dnešní morálce. Plno věcí si určitě zaslouží pozornost, ale věřící říkají, že vidět ve světě jen to zlé a mít strach je jak modlit se k ďáblovi. Ostatně na ty opravdu hnusné věci, které se každému v životě jednou stanou, se připravit nedá.
pavel kratochvil|22. 5. 2015 21:54| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
Civilizace (alespoň ty vyspělé) jsou překvapivě odolné a pár cizinců je sotva dovede rozvrátit. Imigranti a nájezdníci se zpravidla asimilují - ostatně ani ta římská civilizace nezanikla se zánikem toho rozvráceného státu. Jsme toho důkazem. O zániku západní civilizace sotva může být řeči, když se ta civilizace zrovna teď raketově šíří světem. Celá východní Asie je dnes mnohem podobnější západu než východní Asii před padesáti lety. Jediné, co nás ohrožuje jsou aktivní spasitelé světa, kteří pro nějaké vyšší dobro chtějí zakazovat, regulovat a omezovat a nejraději by místo naší civilizace nastolili krásný nový svět
Satai|22. 5. 2015 17:21| reakce na Jan Daniel - 22. 5. 2015 13:47
Že všechno jednou skončí je trochu filosofičtější "nebude-li pršet nezmoknem".
Ano i atlantická civilizace jednou nebude (otázka za hodně bodů je, zda bude mít blízkého následníka nebo ne), ale z tohohle v jádru triviálního faktu těžko doložíš, že se to týká zrovna nás. Ostatně i ten pád SSSR by byl spíš příklad na to, že předvídat takové fenomény je práce sice posluchačsky vděčná, ale dělat to nějak spolehlivě moc neumíme.
Jan Daniel|22. 5. 2015 13:59| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
1) Historická četba především pomáhá pochopit, že civilizace mají svůj vzestup, zenit a sestup. 2) Pokud sama civilizace na své vlastní hodnoty rezignovala, je otázka, zda je to ještě ta civilizace nebo není. 3) Staří Římané byli také zvyklí se pravidelně mýt a připadalo jim to jako celkem nejlepší možná alternativa. Stejně jim to bylo prd platné. Nepřát si zánik není k přežití dostatečné.
Jan Daniel|22. 5. 2015 13:47| reakce na satai - 21. 5. 2015 16:02
Pane kolego, pokuste se: 1) mít větší historický nadhled. Všechno má svůj počátek a konec. 2) být méně zahleděný do sebe. Naše civilizace není ani středobodem vesmíru, ani vyvrcholením evoluce a koncem dějin.
„Každá doba si dělá iluze o neměnnosti. V roce 1913 si nikdo nepomyslel, že během pěti let zmizí ruská, rakouská, německá a turecká říše. O sedmdesát let později nás všichni ti chlapíci, co odbývali Reagana jako „roztomilého hlupáka“ (slovy Clarka Clifforda), neustále ujišťovali, že také Sovětský svaz tu zůstane. Podle tvrzení analytiků CIA bylo východní Německo devátou nejsilnější ekonomikou světa. V roce 1987 se nikdo z odborníků nehrnul do předpovědí brzkého pádu Berlínské zdi, Varšavské smlouvy a samotného Sovětského svazu. Ale i přes tyto nešťastné precedenty mají postkřesťanské civilizace sklony považovat mylně přítomnost za neměnnou budoucnost.“ Roger Scruton
V tomhle jsme všichni. Imigrace, enviromentální problémy, stárnutí populace, důsledky razantní změny hodnot v šedesátých letech apod. jsou vedle tohoto jenom prkotiny. A prosím neodbývejte mě s odkazem na luddity. Radši si to nejprve přečtěte.
Nahlásit
-
0
+
andulka|21. 5. 2015 22:17
já ty pány tak trochu chápu - svět se mění, a pokud je ztáta jedné civilizace z hlediska dějin nevýznamná epizoda, tak každopádně je to moje civilizace, jsem na ni zvyklá a rozhodně si její zánik nepřeju, přes všechny její mouchy mi totiž přijde jako celkem nejlepší z těch co jsou na výběr - aspoň pro nás, co jsme na ni zvyklí... jinak proti pesimismu mírně pomáhá četba, nejlépe historická - vychází z toho totiž, že v nějakém směru to stálo za ho.. vždycky...
Nahlásit
-
0
+
michal|21. 5. 2015 20:03| reakce na Lukáš Vychopeň - 21. 5. 2015 12:14
Najma SNAFU...trocha vazne, vizie o konci sveta sprevadzaju myslitelov uz hadam od pociatku, takze nic nove ani prevratne sa vydanim knihy nestalo. Staci si spomenut na barok, ci uz aj sucasnu "krizu" postmoderny. Vytriezvenie zo santenia 90.rokov je len logickym vysledkom vyvoja. Staci sa zorientovat v nespocetnom mnozstve moznosti a kazdy si svoju cestu najde. Obzvlast v stredoeuropskom priestore byvalych komunistickych totalit pre diela podobneho razu nie je opodstatnenie. Skor naopak, je nam neskutocne dobre, len to nevidime. Nechceme...
Nahlásit
-
0
+
satai|21. 5. 2015 13:04| reakce na Tomáš Baránek - 21. 5. 2015 12:52
No nevim, ja to mel nekdy kolem doby, kdy ostatni mivali pubertu :-)
To bylo milé děti tak. Někde na pomezí Mudderlandu a Mouderlandu se potkali dva životem nazlobení staříci, ...
No, chtěl jsem říct, že katastrofismus pozoruji nejčastěji u starší generace a taxikářů nehledě na věk. Já říkám: SNAFU a těším se na zítřek.
Nahlásit
-
3
+
Lukáš Vychopeň|21. 5. 2015 12:14| reakce na foxy - 21. 5. 2015 10:55
Ne, je to čtení pro paní, jejichž denním chlebem byla před dvěma lety Chvilka pro tebe, před rokem objevily firstclass.cz a před týdnem se dostavil silný pocit, že jsou plně připraveny na maximální filozofický náklad, po jehož přečtení budou konečně největší intelektuálky z celé pošty.
proč se nelétá do vesmíru vysvětluje jiří grygar třeba v posledním jeho Hyde Parku. Chválu porovnání pohřbívání psů a embrii nechápu, spíš mi to zapadá do té nablblé koncepce "dřív bylo všechno úžasně, např. psi se nepohřbívali a potraty nebyly"
Nahlásit
-
0
+
foxy|21. 5. 2015 10:55| reakce na internacional - 21. 5. 2015 09:57
Jo, jo. Kniha má hloubku. A hloubky bývají prázdné. Je to čtivo pro kavárenské žvanily, kteří si hrají na intelektuály. Čtivo pro zoufalce, kteří si hlídají své image rozevlátého levicového myslitele.
satai|21. 5. 2015 10:42| reakce na Jan Capouch - 21. 5. 2015 02:18
Tak to je presne na dren osekany priklad toho, jak to delat: - vezmi problem (dobry je skutecny, ale neni podminka, staci, kdyz tak vypada) - nafoukni ho (staci trochu zazoomovat bliz a hned vypada vetsi) - vysvetli, ze je to konec sveta ... - profit
Kdo vyjadri opacny nazor, je v lepsim pripade hlupak, v horsim padouch.
Kdyz neco podobneho delaji chytri lide, jako je Cilek, Komarek... tak to vetsinou ma alespon nejakou uroven a stoji to za zamysleni. Kdyz to nekdo dela v diskusi na interwebech s odkazem na migraci a Kohouta, tak to spis nudi.
--- Optimistou nebo realistou je mozne zustat i po sledovani medii - je ale potreba si opakovat, ze maji obrovsky bias smerem k reportovani spatnych veci a jejich zvelicovani. Rozhodne nefunguji jako dukaz toho, ze se pres nekoho prevali dejiny - leda by "prevaleni dejinami" znamenalo "tak nejak zmeny jako obvykle".
Pane Kašpárku, děkuji za boj proti sybilám. Proti katastrofickým scénářům je nejlepší antidotum Vesmír, Osel, vlastní život.
Nahlásit
-
0
+
Jan Capouch|21. 5. 2015 02:18
Po dvou článcích pana Kohouta na téma imigrace se dožadujete optimismu? Sancta simplicitas. Chcete-li být optimistou, nečtěte noviny, nesledujte televizi ani internetové zpravodajství, s lidmi se bavte jen o počasí nebo o dobrém jídle a užijte si pár let, než se přes vás převalí dějiny.
Nahlásit
-
0
+
petr|20. 5. 2015 18:42
Je docela vtipné, že vidím článek, který má vyjít zítra :D Dostal jsem se sem tak, že jsem z již zveřejněného článku odskočil přes červenou postranní šipku na následující článek. Byl to omyl, nejsem žádný hacker...
Diskuze: Konec světa v dárkovém balení
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Tomáš Baránek|21. 5. 2015 12:52
Nejméně oblíbený příspěvek
Wilda|12. 8. 2015 10:34
Diskuze
Wilda|12. 8. 2015 10:34
Nahlásit
Pauloson|1. 6. 2015 18:26| reakce na Petr Moses - 21. 5. 2015 06:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
hlidaci pes|28. 5. 2015 13:10
Nahlásit
Eva Procházková|23. 5. 2015 22:15| reakce na satai - 21. 5. 2015 10:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|23. 5. 2015 22:06| reakce na Lukáš Vychopeň - 21. 5. 2015 12:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|23. 5. 2015 22:03| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
pavel kratochvil|22. 5. 2015 21:54| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Satai|22. 5. 2015 17:21| reakce na Jan Daniel - 22. 5. 2015 13:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|22. 5. 2015 13:59| reakce na andulka - 21. 5. 2015 22:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|22. 5. 2015 13:47| reakce na satai - 21. 5. 2015 16:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Skeptik|22. 5. 2015 11:01
Nahlásit
andulka|21. 5. 2015 22:17
Nahlásit
michal|21. 5. 2015 20:03| reakce na Lukáš Vychopeň - 21. 5. 2015 12:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|21. 5. 2015 16:30| reakce na petr - 20. 5. 2015 18:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
satai|21. 5. 2015 16:02| reakce na Jan Daniel - 21. 5. 2015 15:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|21. 5. 2015 15:50| reakce na Jan Capouch - 21. 5. 2015 02:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|21. 5. 2015 13:54| reakce na petr - 20. 5. 2015 18:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas|21. 5. 2015 13:47
Nahlásit
satai|21. 5. 2015 13:04| reakce na Tomáš Baránek - 21. 5. 2015 12:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Baránek|21. 5. 2015 12:52
Nahlásit
Lukáš Vychopeň|21. 5. 2015 12:14| reakce na foxy - 21. 5. 2015 10:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
docent|21. 5. 2015 11:09
Nahlásit
foxy|21. 5. 2015 10:55| reakce na internacional - 21. 5. 2015 09:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
satai|21. 5. 2015 10:42| reakce na Jan Capouch - 21. 5. 2015 02:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
internacional|21. 5. 2015 09:57| reakce na Petr Moses - 21. 5. 2015 06:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Moses|21. 5. 2015 06:48| reakce na Jan Capouch - 21. 5. 2015 02:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Moses|21. 5. 2015 06:46
Nahlásit
Jan Capouch|21. 5. 2015 02:18
Nahlásit
petr|20. 5. 2015 18:42
Nahlásit