Tak zaprvé obecně mi to připadá, že autor vidí třísky v očích automatizace, ale nevidí trám v oku svém. Automatizace přinesla obrovský přínos a ano i nějaké ty drobné nesnáze.
Co se týče regulovaného technického pokroku, ten jsme zažili přece za socialismu. Lidé byli na prvním místě ( plná zaměstnanost ) a pak teprve pokrok. Ale nějak se to neosvědčilo a lidi to většinově neocenili. Naopak toužili po rychlejším technickém pokroku. Když se zeptáte lidí, většinou vám řeknou že za socialismu byly fajn ty „sociální jistoty“ ale nebyl fajn ten pomalý pokrok a samozřejmě zavřené hranice. Jen málo lidí se dnes i tehdy zabývá otázkou svobod a principů.
Takže jsem skeptický k možnosti úspěchu takových sociálně inženýrských globálních projektů.
Osobně věřím, že pokrok naopak velmi zrychlí a postoupí na levely, o kterých se nám zatím ani nezdá, včetně automatizace a sociální inženýři dostanou konečně možnost experimentovat na koloniích androidů někde na dalekých planetách a nebudou se snažit experimentovat na lidech.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Novak|12. 3. 2015 07:04
Knihu jsem necetl...ale byl bych velmi opatrny ohledne prisuzovani leteckych havarii one "automatizaci", tam kde hrala roli se vetsinou jedna o komplexni dej, kde automaticke systemy letadla a jejich interakce s piloty mela podil na havarii, ale nelze ji oznacit primoza za pricinu...viz. Asiana v SFO nebo AF447 Navic je zde jeste dalsi klicova otazka - kolika nehodam tato "automatizace" zabranila a takovych pripadu bude vic nez dost
Diskuze: Sestřelte svůj vnitřní dron
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Michal Weinfurtner|12. 3. 2015 13:06
Nahlásit
Pavel Novak|12. 3. 2015 07:04
Nahlásit