Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Banka není mamka

12. 9. 2014
 15 834
7 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Manažeři Spořky přišli na to, že z nízkopříjmových klientů už toho moc oškubat nejde, tak nechť si je vezme Fio a další bezpoplatkové banky. Proto atak na VIP klienty. Jenže i tam už je dost nával .....

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tak dejte vědět jestli to bude prestižní fronta "tučné vemeno k podojení" :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Je nepochybné, že banka si může nastavit poplatky a jiná pravidla, jak chce.
A je také nepochybné, že klienti to můžou zohlednit odchodem (na rozdíl od různých státních a polostátních "pojišťoven"), či třeba kritikou banky na internetu.
O tom asi není sporu.
Zajímavé je možná diskutovat o tom, co tím banka sleduje a která hlava to tam vymyslela.
"Spořka" myslím (nejsem expert) na rozdíl třeba od Citi či Rajfky, má stále lehce postsocialistické image molocha a banky pro příjmově podprůměrné. Nevím, nakolik to je fakt (existuje vůbec informace, jaký je průměrný příjem klientů po jednotlivých bankách?) a pokud to tak je, tak čeho tím Spořka dosáhne? Drtivou většinu svých klientů naštve (zřejmě nečekali, že to někdo bude rozmazávat) a jestli díky tomu získá nějakou bonitnější klientelu, to je otázka.
Asi si někde přečetli, že typicky u všech retailerů (nejen bankovních) 80% tržeb dělá 20% klientů a že naopak ti nejméně bonitní přinášejí více nákladů, než zisku (obdobně to bývá i při hodnocení sortimentu). Ale jestli tento krok povede ke kýženému cíli, to opravdu pochybuji. Ale když mají finance na masivní sanovování rozjedu ptákoviny typu iBod a na předražené služby (transfery nezdaněného zisku) od své matky, tak si asi mohou dovolit trochu zaexperimentovat...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jo, taky jsem Spořku asi po 15 letech opustil. Když jsem o zrušení účtu žádal, tak mi byl pochopitelně nabídnut účet zdarma na několik let. A to mi přišlo být obzvlášť nechutné. Já nehledám banku, které se musím dívat na prsty, co s mými penězi dělá. Stojím o banku, které mohu důvěřovat, že mi poskytuje nejlepší služby, které umí. Nabídnout "účet zdarma" až v okamžiku, kdy klient, naštvaný poplatkovou politikou banky, přijde ten účet zrušit, to je přesně to chování, které od své banky neočekávám. Takže, na neshledanou, Česká spořitelno.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Popravdě, taky nevím, co autor článku řeší. Ano, je právem banky nastavit poplatky, nastavit své chování ke klientům, atd.
Ale je taky právem klietů být při určitém chování banky rozhořčen a hlavně, je jejich právem z takové banky odejít.
Já sám jsem kdysi měl účet u České Spořitelny a byl jsem celkem dost nespokojen. Přešel jsem k jedné tzv. nízkonákladové bance a musím říct, že úrověň služeb le lepší, než u ČS.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"banky se nemají z čeho vykupovat rovnostářstvím nebo nezištností"

Nepochybně, ale tady jde přece o něco jiného, takříkajíc o jiný režim řeči.

Pokud se firma rozhodne sdělit svým klientům a potenciálním klientům, že jedni jsou pro ni lepší než ti druzí, musí počítat, že ti, kterým sdělí, že jsou horší, se nejspíš naprdnou. Na tom není nic k moralizování a k podivování se, to je zcela banální důsledek, nad kterým nemá smysl meditovat. No, a pokud si banka spočítá, že se jí to vyplatí, je to zcela legitimní počínání a nechť do dělá. Pokud jí ti, které označila jako ty méně cenné, začnou prchat - no, tak to se chovají zcela v souladu se svým zájmem a sebeúctou, a ta banka to musela dopředu tušit.

Neboli, moc nechápu, v čem je problém. To by se jako ti "horší" měli pokorně smířit se svou rolí a ve jménu ne-rovnostářství setrvat u služby, která se jim nelíbí?

Nahlásit

-
0
+

Zdražení poplatků? Nevím. Zašel jsem na pobočku a požádal o nastavení. Neměnil jsem nastavení služeb asi čtyři roky, za tu dobu přibylo několik příkazů, inkas. Pracovník mi, po deseti minutách, snížil poplatky z 150 Kč na 98 měsíčně. Pokud by ty "složenky" platil na poště, zaplatil bych ..... počítám, počítám .... hodně.
Ta stovka měsíčně je přesně moje psychologická hranice, kdy mne žádná lowcostová banka nenaláká. Chci být klientem banky, která byla založena 835, nikoliv 2013.
Dnes jsem si nastavil příjmy tak, abych měl od 1.října 30 500 Kč měsíčně příjmů a jsem zvědav, do jaké fronty mne spořka zařadí :-)

Nahlásit

-
0
+