Petr Bárta|2. 7. 2014 08:13| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:08
No, pokud jste se z celého článku zaměřil na sexuální menšiny, uvolněné mravy a minimální vliv církve, a ostátní (jako obvykle, když se Vám to nehodí) ignorujete, je Váš komentář pochopitelný. Já jsem jako podstatně důležitější tezi v článku vnímal tu o "Zbožštění rovnosti, jímž se demokracie sytí, hubí sociální rozumnost a likviduje všechno, co se zlikvidovat dá.", hned vedle "V Evropském parlamentu nepřetržitě vládne stále stejný kartel politických skupin s identickými zájmy a s podobnými koncepcemi. Funkcí europarlamentu není vyjadřovat názory voličů, ale poskytovat kvazidemoratickou legitimitu postupným etapám integrace, jinými slovy uskutečňování federalistického modelu." Souhlasím s Vámi, že s demokracií to může mít společného jen málo - a taky proto znovu opakuji, jestli to, že se ty jevy objevují, náhodou nemůže znamenat, že demokracie v EU už není demokracií, ale něčím jiným... Což by ostatně z práce pana profesora vyplývalo (demokracie nikdy nevydrží a zavraždí se sama svým trváním na rovnosti) - no a co když se to v EU už stalo, jen si to zatím jen velmi málo lidí uvědomilo...?
„A democracy is nothing more than mob rule, where fifty-one percent of the people may take away the rights of the other forty-nine.“ Thomas Jefferson
„Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.“ Benjamin Franklin
"Remember, democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts and murders itself. There was never a democracy yet that did not commit suicide." John Adams
“Demokracije je vždycky ve své podstatě jen dočasná. Jednoduše, nemůže existovat jako permanentní forma vlády. Bude existovat do chvíle, kdy voliči objeví, že mohou sami sobe svým hlasem ve volbách velice štědře přidat dary ze státního pokladu. Od tohoto okamžiku voli většina vždycky kandidáty, kteří slíbí těchto daru nejvíce. V důsledku tohoto faktu musí každá demokracie zahynout v důsledku nezodpovědného hospodaření" Alexander Tyler o Athénské republice
„In democracies there is a besetting disposition to make public opinion stronger than the law. This is the particular form in which tyranny exhibits itself in a popular government, for wherever is a power, there will be found a disposition to abuse it.“ James Fenimore Cooper
Nahlásit
-
0
+
Michal Weinfurtner|1. 7. 2014 22:22| reakce na Zavacky - 1. 7. 2014 20:26
Proč hned ancap ? Nestačila by pro začátek ta republika ?
V prvom rade si treba uvedomiť, čo máme na mysli, keď dnes hovoríme o demokracii. Potom by sme si mali uvedomiť, čo sú to reálna demokracia, nomokracia, partokracia a oligokracia. A na záver by sme si mali uvedomiť, ako rýchlo by ancap bez vonkajších garancií viedol ku vytváraniu mocenských štruktúr a ich koncentrácii do štátnych štruktúr. Ak máme dosiahnuť nejaký úspech , musíme historicky vytvárať dobrovoľné zoskupenia s neuniverzálnymi riešeniami spoločenskej organizácie a ich vzájomnou a vedomou toleranciou. V rôznych historických dobách zrejme budú prevládať rôzne preferencie spoločenského usporiadania.
Nahlásit
-
0
+
Mark Defloch|1. 7. 2014 18:34
"Ale nedochází k tomu, že by stále větší množství hůře vzdělaných lidí začínalo hovořit vyšším jazykem, ale stále větší množství lidí s lepším vzděláním hovoří nižším jazykem."
Když se někdo narodí do working class poměrů, tak prostě bude mluvit cockney. To se odnaučit nedá, to je extrémní handicap, neb předsudky vůči cockney mluvícím Angličanům jsou všem dobře známy. Takže pokud někdo dosáhne vlastní pílí vysokého vzdělání, měl by podle pana profesora mít pořád smůlu, pan profesor by radši odměnil původ, než píli.
"Současná Evropská unie je christofobická a stále víc a víc identifikuje evropskost s levičáckou ideologií, s potratářstvím, manželstvími homosexuálů a podobnými šílenostmi..."
Tragédie! Bezvěrci, homosexuálové a ženy po potratu zničí naši společnost, bojme se! No nedej bože, aby někdo věřil v něco jiného, než v magického panáčka na obloze, aby si žena dovolila nakládat se svým vlastním tělem podle své vlastní vůle, nebo aby se spolu mohly vzít dvě osoby, které se milují, jenom mají stejná pohlaví!
Nahlásit
-
0
+
Martin Brezina|1. 7. 2014 17:10| reakce na Dušan Novák - 1. 7. 2014 16:39
Živě si představuju, jak "zrovněný" severokorejský vojín odmlouvá četařovi.
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:08| reakce na Petr Bárta - 1. 7. 2014 09:38
Pan profesor se mýlí v tom, že jím popisované jevy - např. sexuální svoboda, uvolněné mravy nebo minimální vliv církve a podobných struktur - jsou obecné jevy, které jsou typické pro většinu vyspělých zemí, zdaleka nikoliv pro EU. Prostě, souvisejí s obecným charakterem moderních společností a demokracie s tím má co dělat jen částečně.
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:05| reakce na Michal Weinfurtner - 1. 7. 2014 09:59
Všechny totalitní režimy byly propagandisticky rovnostářské, ve skutečnosti v nich existovala hierarchie jako řemen. Kdo tvrdí opak, nikdy žádnou totalitu neviděl ani z rychlíku.
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:02| reakce na Jan Pozner - 1. 7. 2014 14:18
To máte samozřejmě část pravdy, ale opravdu jen část. Tak řekněme, že profesor tvrdí, že chřipku způsobuje zima. Já tvrdím, že chřípku způsobuje bacil, což dokladuju tím, že chřipku lze dostat i v teplém počasí. Kdo z nás je blíže pravdě?
Hans-Hermann Hoppe - Jak zabránit nedobrovolnosti ve společenských vztazích: Pryč s demokracií http://libinst.cz/Files/KqLFy4r2/profile/2457/Hoppe_demokracie.pdf
Jörg Guido Hülsmann: Úvod do liberalismu - Demokracie, nebo svoboda http://libinst.cz/Files/KqLFy4r2/profile/2451/guido_demokracie.htm
Hans-Hermann Hoppe: Přirozená elita, intelektuálové a stát http://www.mises.cz/terralibera/2002_07_vol_3_no_7.pdf
No a samozřejmě obsáhlá analýza demokracie: "Democracy: The God that failed", která ale bohužel myslím nevyšla česky.
Nahlásit
-
0
+
Michal Weinfurtner|1. 7. 2014 09:59| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 08:12
Asi vám unikla tato věta „Totalitární sklony demokracie vyplývají ze zbožštění hodnoty rovnosti. Mějme na paměti, že všechny totalitní režimy byly rovnostářské, tedy že vznikaly na základě likvidace stávajících hierarchií, struktur a tradic.“
Ale to už se některých chytrolínům stává, že čtou jednotlivé věty a souvětí, ale kontext je zcela mine.
Petr Bárta|1. 7. 2014 09:38| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 08:12
Jestli ovšem pan profesor nepopisuje náhodou přesně to, co se děje, i s jeho důesledky - ostatně i Vaše reakce je celkem symptomatická. Souhlasím, že podobné tendence se projevovaly v nedemokratických režimech sovětského systému - a není to náhodou tak, že to ukazuje, že i současná EU se stává takovým nedemokratickým systémem sovětského typu?
Panu profesorovi se do problémů, za které údajně může demokracie, smísilo skoro všecko, co se v současných společnostech děje. Přitom neumí postřehnout, že řada, skoro většina těch jevů, se projevovala i v nedemokratických režimech sovětského systému před rokem 1989. Ale to už se tak některým intelektuálům ve vyšším věku stává, že se upnou na jednu myšlenku.
Diskuze: Žraločí povaha demokracie
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Petr Bárta|2. 7. 2014 08:13| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|1. 7. 2014 23:22
Nahlásit
Michal Weinfurtner|1. 7. 2014 22:22| reakce na Zavacky - 1. 7. 2014 20:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza Moudrý|1. 7. 2014 20:48| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zavacky|1. 7. 2014 20:26
Nahlásit
Mark Defloch|1. 7. 2014 18:34
Nahlásit
Martin Brezina|1. 7. 2014 17:10| reakce na Dušan Novák - 1. 7. 2014 16:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Dušan Novák|1. 7. 2014 16:39| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Weinfurtner|1. 7. 2014 16:29| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vytiska|1. 7. 2014 15:16| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 15:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:08| reakce na Petr Bárta - 1. 7. 2014 09:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:05| reakce na Michal Weinfurtner - 1. 7. 2014 09:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|1. 7. 2014 15:02| reakce na Jan Pozner - 1. 7. 2014 14:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|1. 7. 2014 14:18| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 08:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Macháček|1. 7. 2014 13:08| reakce na Josef Tětek - 1. 7. 2014 12:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Tětek|1. 7. 2014 12:44| reakce na Jan Altman - 1. 7. 2014 10:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|1. 7. 2014 10:28
Nahlásit
Michal Weinfurtner|1. 7. 2014 09:59| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 08:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Bárta|1. 7. 2014 09:38| reakce na Martin Brezina - 1. 7. 2014 08:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|1. 7. 2014 08:12
Nahlásit