Martin Moravec|21. 2. 2012 17:27| reakce na Jiří Kratochvíl - 17. 2. 2012 00:44
Pravda, tohle je jediný logicky přijatelný systém. Nicméně velký pozitivní dopad daně z vína bych neviděl. Obchodovat bez daňového dokladu je v téhle oblasti docela triviální. Nová daň by ale přesto nakonec mohla být užitečná v jiném směru. Zase o něco víc lidí bude nakupovat přímo u vinaře. A to je bezesporu dobře.
Radka Vlková|20. 2. 2012 20:48| reakce na jaroslavakohoutova - 17. 2. 2012 09:29
Zrušit "jen" ministerstvo školství? Je opravdu v dnešní době informační revoluce nutná povinná školní docházka? Není to jen "hlídárna dětí", aby mohli lidé chodit do zaměstníní a financovat státní dluhy vzniklé špatným rozhodnutím pseudopolitiků? Kdo učí? Maminy, pro než je to téměř jediná profese, kterou lze ještě zkoordinovat s péčí o vlastní děti? Opravdu se děti ve škole naučí to, co budou v životě potřebovat, aby nás jako důchodce jednou uživili? Nespoléhejme na důchody. Vždy platilo, že rodina živila děti a současně své babičky a dědečky. Kolik z nás uplatnilo v životě znalost trávicí soustavy ježka, datum Zlaté buly sicilské a kvadratické rovnice? Naučí škola děti, že nejdůležitější investice je chránit své zdraví a udržet si kondici; jak si zorganizovat čas a jak reagovat ve stresu; jak vycházet s lidma tak, aby došlo vždy ke shodě (shoda podmětu s přísudkem nám taky v době hospodářské krize moc nepomůže), atd. Opravdu je nutné, aby VŠ na humanitní obory trvala pět let a nešla vystudovat paralelně se zaměstnáním, zkráceně nebo s výučním oborem,? Není lepší zápočet z řemesla neč z lyžování? V Austrálii se děti vzdělávají přes internet a konzultací po internetu. To by byla úspora energie a správy budov škol! Stějně po návratu ze školy musíme s dětmi vše probrat a uvést na pravou míru. Proč mámě několik verzí učebnic a každé 2 roky nové? Asi je třeba uživit další a další absolventy humanitních oborů, kteří se ničím nevyučili a umí jen tu teorii, které se však nikdo nenají. Proč nelze získat současně s VŠ diplomem i výuční list na některé z řemesel. Umí opravdu každý absolvent VŠ elektro předělat v domě el. zásuvky? Už jste viděli lékaře, který by stlal postele a roznášel pacientům léky a jídlo? Tak proč učitelé na školách musí držet dozory na chodbách na úkory přípravy na vyučování? Proč stát dotuje učabnice do škol, když je žáci stejně nečtou a mají je "kvůli obrázkům"? Jak mají učit lidé, kteří nikdy nepracovali jinde než v byrokracii školství? Jak mají mladé životy připravit pro živit v následujících desetiletích, když nevědí, co je za sborovnou?
Souhlasím s názorem, že by zrušení ministerstva školství prospělovývoji vzdělanosti národa. V poslední době je mšmt spíše brzdou vzdělanosti. Jinak víno nepiju, ale snad, jestli se na mšmt probudí, zkusím to. Prý je to dobrá prevence infarktu. zdravím, vínu zdar.J.Kohoutová
Nahlásit
-
0
+
Jiří Kratochvíl|17. 2. 2012 00:44
Alkohol by spíše měl být daněn podle obsahu "účinné látky", ne podle toho, jestli je to destilát, pivo či víno. Technologických postupem je víno a pivo vpodstatě to samé, což svého času vedlo k návrhu, že by pivovary vyráběly "pivní víno" s nulovou daní...
Diskuze: Anketa: Spotřební daň na víno? Co radši zrušit ministerstvo školství?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Martin Moravec|21. 2. 2012 17:27| reakce na Jiří Kratochvíl - 17. 2. 2012 00:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radka Vlková|20. 2. 2012 20:48| reakce na jaroslavakohoutova - 17. 2. 2012 09:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Bohumil Šourek|17. 2. 2012 10:16| reakce na jaroslavakohoutova - 17. 2. 2012 09:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
jaroslavakohoutova|17. 2. 2012 09:29
Nahlásit
Jiří Kratochvíl|17. 2. 2012 00:44
Nahlásit