Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: PROMIŇTE. Velká výzva Hnutí Duha: hrst biohrachu na stěnu

17. 2. 2012
7 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Todle už nepatří do rubriky Peníze.
To si zaslouží vlastní chlíveček "Uhlík neni kámoš".

Nahlásit

-
0
+

To Bursík také... Jen aby pro ně o pár dní později hlasoval i s celou svou Zelenou stranou.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pravděpodobně proto, že Duha i Grínpís jako jedni z prvních u nás na velkou problematičnost agropaliv upozorňovaly.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Od doby, co automobilová biopaliva devastují tuto planetu, co se potraviny používají jako pohonné hmoty, aby víc lidé pomřelo hlady, jsou pro mne všechny duhy a greenpeacy sprosté slovo.

Nahlásit

-
0
+

Hnutí Duha prosazuje svou vizi eko-sociálně inženýrského světa, kde moudrý činovník ví,co je pro ostatní nejlepší, a všem ostatním to nařídí.

Já to vidím jinak.

„PROMIŇTE. Mohli jsme ve městech budovat cyklopruhy.“

Ale vždyť nám vybudovali nám ve městech cyklopruhy, cyklostezky a cyklotrasy. Nestálo to sice desetinu toho, co vyděláme, ale stejně jsme kvůli tomu museli na daních odevzdat o pěkných pár stovek navíc.

Cyklistu jsem na nich v posledním měsíci přesto žádného neviděl. Zato jsem viděl, jak se tísní desítky aut v zúženém motopruhu hned vedle, a jednou ještě nepohodlněji, než dříve. (Není divu, cesta do práce na kole je pro většinu z nás záležitostí sezónní a dobrovolnou. Na rozdíl od cesty do práce jako takové.)

Prodělali jsme na tom všichni. Kromě stavitelů těchto staveb a pár skalních cyklistů.

„PROMIŇTE. Mohli jsme investovat do udržitelné hromadné dopravy.“

Netuším, co je to udržitelná hromadná doprava. Jsou to každou chvíli jezdící poloprázdné vlaky a autobusy, na které každý z nás připlácí na daních mnoho tisíc ročně? Nebo snad naopak nacpané autobusy jezdící dvakrát denně?

Já si představuji efektivní hromadnou dopravu jinak – soukromá a nedotovaná doprava bez státních regulací. Možná by se ukázalo, že tam, kde dnes jezdí dotovaný vlak nebo poloprázdný autobus pro 80 lidí, by soukromý přepravce nasadil mikrobus nebo velké osobní auto, a možná i něco jako poloviční taxi, s objednáním přes telefon. Mohl by jezdit pravidelněji a ve výsledku levněji. Jenže v konkurenci dotované prodělečné dopravy nemá šanci.

Představa vedení EU ve Strategii Doprava 2050 je však zcela jiná: Dálková individuální doprava po železnici, zbytek dojet hromadnou dopravou, výjimečně elektromobilem. Zákaz soukromé individuální dopravy automobily s benzínovým motorem. Hromadnou dopravu provozují silně regulované subjekty (nejspíš silně dotované a těžce prodělečné).

„PROMIŇTE. Mohli jsme provést energetické audity státních budov…“

Jen aby energetický audit ve státní režii nestál více než zateplení a úspory dohromady. Kdyby státní instituce hospodařily stejně jako soukromé, možná by nemusely poslouchat nařízení nějakého sociálního inženýra, a samy by si spočítaly, že se jim zateplení vyplatí více, než nemocenská pro úředníky ve studených kancelářích. A že se jim možná vůbec nejvíc vyplatí zbytečnou agendu zrušit, úředníky propustit a budovu prodat.

„PROMIŇTE. Mohli jsme kontrolovat a trestat lidi, kteří do kotlů přikládali odpadky a umělé hmoty…“

Pokud mě otravuje čoud ze sousedova komína, měl bych mít zastání především u občanskoprávního sporu. Není k tomu nutný zákon, který dává ekopolicii právo kdykoliv vstoupit do jeho bytu.

Nahlásit

-
0
+

Autor nezklamal. S úsměvem na rtech a písní o světlých zítřcích nadšeně hájí regulace a zákazy na způsob "víme lépe než vy, co je pro vás dobré a vnutíme vám to, kdyby na chleba nebylo", utracení dalších šesti miliard do MHD "zdarma" (komunisté si to za cíl vytkli před čtyřiceti lety) a samozřejmě, domovních prohlídek Ekopolicií, které se zdůvodní pár tisíci z milionů, které mj. jiné ekologické programy dohnaly k topení svinstvy. Co na tom, že za drtivou většinou exhalací zejména na Ostravsku stojí průmyslové podniky - tady jde o co nejsilnější Stát a jeho Moc, takže emise jsou k domovním prohlídkám jen zástěrkou, podobně jako autorská práva pro prolézání notebooků a flashek a terorismus ke svlékacím rámům a biometrickým údajům.
A samozřejmě, všichni občané ČR si přejí velice využívané cyklopruhy za těžké desítky milionů. Protože jako správný aktivista ví lépe než my i to, co si vlastně přejeme dělat.
Pokud jsem si jen mohl všimnout, nadpoloviční většina populace se velice ostře vyjadřuje PROTI plánům na podminování ekonomiky a skokového zdražení cen; tak to ta "veřejná podpora" jaksi hapruje. A dvacet tisíc lidí? To je třetina voličů Zelených, to se DUHA moc nesnažila.

Dovolil bych si tedy předložit komentář k té duhové kampani z opačného náhledu (a pro lidi černobílého fungování podotýkám, že nemám nic proti skutečné ochraně přírody - jen proti environmentalismu, pavědeckém to náboženství): http://cover72.net/blag/viewpost.php?blag=100

Nahlásit

-
0
+

"Promiňte, mohli jsme snížit závislost na dovozu ropy, ale neudělali jsme to". Petr Nečas

Pane Nečasi, vzhledem k tomu, že pro snížení závislosti na dovozu ropy by bylo potřeba přinejmenším zlikvidovat velkou část české ekonomiky, děkuji, že jste to neudělal; na dovozu ropy totiž není závislá "česká republika", ale především občané, jako například já, a to jenom do té míry, do jaké je to pro mě nejlepší možná varianta. Nehledě na to, že já osobně se necítím nějak špatně kvůli tomu, že jsem závislý na dovozu ropy - paradoxně pro mě je výrazně větším nebezpečím embargo na dovoz ropy z Iránu, než to, že časem dojde - jediný způsob, jak snížit mou závislost na dovozu ropy, je zařídit, abych měl lepší variantu.

I když jste vědec, asi těžko od Vás mohu očekávat, že vynaleznete nějaký geniálně levný způsob výroby energie, který převálcuje možnosti fosilních paliv. Co samozřejmě můžete, je výrazně zhoršit mé možnosti nakupovat fosilní paliva - můžete je zdanit, zakázat dovoz apod. Tím mi ovšem výrazně zkomplikujete život, protože budu muset využít horší alternativy k fosilním palivům.

Pane Nečasi, děkuji, že mě necháte samotného rozhodnout, zda chci či nechci být závislý na dovozu fosilních paliv a neznepříjemňujete mi život s odvoláním, že to je "pro moje dobro".

Nahlásit

-
0
+