Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Místo ruské železnice do Vídně evropská do Kyjeva?

13. 6. 2012
2 komentáře

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Zde nejde pouze o otázku "technického problému", ze kterého "bafuňáři na obou stranách dělají problém politický". I "pokud slovenská vláda vyjedná volný vstup na dopravní cestu" této širokorozchodné tratě do Vídně přes Slovensko.
I kdyby byly podvozky s automaticky měnitelným rozchodem zadarmo. Tak Ruské státní dráhy je na svou síť nepustí. A vynucená překládka (třeba někde na Ukrajině nebo u Košic) jejich provoz prodraží natolik, že bude nekonkurenceschopný.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tak to dopadá, když bafuňáři na obou stranách dělají z technického problému politický...
Široký rozchod neznamená automaticky, že na trať budou mít přístup jen RŽD. Pokud slovenská vláda vyjedná volný vstup na dopravní cestu, stejně tak jako u ostatních slovenských železnic, pak nic nebrání slovenskému či jakémukoliv jinému dopravci využívat moderní nákladní trať, kde nákladní vlaky nebudou omezovány osobní dopravou a průjezdy zastaralými železničními uzly.
Obstarat si širokorozchodné mašiny a vozy je řešitelný technický problém, opravdoví frajeři si zajistí podvozky s měnitelným rozchodem :-)
Spíš se divím, že RŽD chce vést trať přes slovenské kopečky místo přes maďarskou placku. Že by byly ve hře další politické šprajcy, tentokrát z maďarské strany?

Vše výše uvedené samozřejmě platí, i pro normálněrozchodnou trať v Rusku.

Pokud EU nemá peníze na trať do Číny (holt musí nakopávat středomořské ekonomiky skrze dálnice odnikud nikam), pak to až tak nevadí, protože Čína má o tento projekt také eminentní zájem. Dovolím si tvrdit, že ještě větší nežli EU.

A kdyby se Rusko příliš šprajclovalo, pak tu je pořád ještě možnost "jižního tahu". Normálněrozchodná železnice vede až do Zahedanu na íránsko-pákistánském pomezí, z druhé strany se projektuje trať Kašgar-Havellian, takže zbývá propojit Pákistán normálněrozchodnou tratí (Pákistán používá indický široký rozchod), což je zcela reálná varianta vzhledem k aktivní spolupráci čínských a pákistánských železnic.

Nahlásit

-
0
+