Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Kapitalistická perestrojka

20. 1. 2011
4 komentáře

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Souhlasim, musi se recyklovat to, co ma smysl. Nejefektvnejsi nakladani s odpady je dnes asi vytridit co jde, pote spalovna (komunalni odpad ma pry vyhrevnost hnedeho uhli) a zbytek na skladku.
No ja myslim, ze u tech aut to vyjde nastejno, pokud se nejedna o malou obec. Bud pojede 100 aut pro smesny odpad, nebo 10 x 10 aut pro ruzne druhy odpadu. Stejne se po naplneni musi otocit a jet na skladku/sberny dvur. Kdyz vidim, kolik odpadu vyprodukuje 1 panelak...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Kdysi jsem na Tata Nano pracoval, konkrétně na motoru. Pro Tata byla cena hlavním faktorem, co nebylo nejlevněší nemělo šanci. Vůz je náhradou za skůtry, tedy má být bezpečnější než ježdění na malé motorce. Nicméně z ekologického a ekonomického hlediska je velmi neefektivní. Nízká účinnost, nízká životnost. Prostě velmi špatný příklad, kdyby Škoda Auto oživila výrobu Škody 120, tak by asi taky byla hodně levná.

V energetice nás zase nutí zachytávat odpad, no tak ho zachytáváme a pumpujeme do moře. Myslím, že o dotacích na zelenou energii není třeba ani moc psát.

To že má ten pán iPhone u kterého mění baterku bych i věřil. Jeden můj kamarád si koupil na tržišti hodiny Rolex Daytona a taky tam musel měnit baterku a taky si koupil iPod a nemohl to připojit k iTunes :-) U hodinek věděl, že nejsou pravé u iPodu si mylsle, že pravý je.

Nahlásit

-
0
+

Josefe, s tím naprosto souhlasím - Haque koneckonců píše hlavně o celkové ekologické stopě, ne recyklaci za každou cenu. Bohužel ale jsou pasáže o firmách, které se rozhodly vydat cestou nulových emisí, vydatně inspirovány nekriticky čtenými tiskovými zprávami.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ad recyklace - vždy je třeba vzít v úvahu, jaký je vstup a jaký je výstup, stejně jako při klasické produkci. Bezduchýá recyklace může být velikým plýtváním, spotřebuje-li podnikatel více zdrojů svozem starého materiálu a jeho opravou než výrobou nového.
Například v případě recyklace komunálních odpadů tak v některých městech místo jednoho auta, které by pobralo všechen odpad, jezdí auta tři až čtyři, což se rozhodně za šetření zdroji považovat nedá (více použitých materiálů na výrobu a opravu aut, více projetého paliva, zničenější silnice... plus náklady na roztavení a opětovné sestavení recyklovaných plastů, skla, kovu).
Je lepší recyklovat nebo nerecyklovat? Na takovou otázku se nedá jednoznačně odpovědět. Dobrým vodítkem je ale to, zda je recyklační činnost zisková a provozuje jí podnikatel sám od sebe, nebo nezisková a musí na ni pobírat dotace/úřady mu hrozí odebráním licence či pokutou v případě nerecyklace.

Nahlásit

-
0
+