Legalizace by byla asi vhodná, danění možná taky....i když si nějak úpplně neumím představit, jak by dámy provozující tuto "živnost" prokazovaly výdělky ke zdanění-ať jde o Night cluby, prostituci u silnice, či v privátech (soukromých bytech apod)-mají říct klientovi "Promiň, odvádím daně, podepiš mi daňový doklad, že jsi využil mých služeb." Nevím jak přesně to mají orgány ve vládě promyšlené. Mám pocit, že by se tím mohlo narušit soukromí klientů. Jaké jsou negativní dopady na společnost? Pokud muž není ve vztahu spokojený, najde si ženu na sex na diskotéce-pokud v opilosti dá zároveň číslo, riskuje rozvrat vztahu....milenka na jednu noc ho může začít bombardovat sms-kami a telefonáty. Pochybuji, že by prostitutky naháněly klienty... Omezení pohlavních chorob-dámy, stojící u silnice asi kašlou na hygienu atd, ale ty dámy co provozují tuto činnost v bytě či v NC podle mě dbají v 99% na své zdraví, hygienu atd...
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|7. 4. 2010 16:55| reakce na Radovan Kubát - 5. 4. 2010 17:18
S tim druhym odstavcem souhlasim. Jen premyslim, jak by se dany clovek chlubil svym povolanim :D
Radovan Kubát|5. 4. 2010 17:21| reakce na mposs - 5. 4. 2010 13:04
Dýchání už je v některých oblastech (především na horách) zpoplatněné. Tomuto poplatku se říká vzdušné, jaký je oficiální název si už bohužel nepamatuji.
Radovan Kubát|5. 4. 2010 17:18| reakce na kulik - 2. 4. 2010 18:47
Jak se pozná, že je čistá? A jak staré potvrzení je dostatečně nové? Týden staré vyšetření je podle mě k ničemu, během týdne může chytit spoustu nepěkných nemocí. Řešením je podle mě jedině kondom (i když ani ten údajně nezabrání přenosu všech nemocí), ten ale zase snižuje prožitek a tak toto řešení také není ideální..Jsem pro registraci a zdanění, nicméně velký užitek si od toho neslibuji. Na jejich daňových přiznáních se objeví jen zlomek jejich výdělku, stejně jako u dalších živnostníků, kteří inkasují bez dokladu. Nasadit agenty provokatéry, kteří by velkou pokutou potrestali každou prostitutku, která poskytne služby bez dokladu, asi nebude průchodné řešení:)
Samotný nadpis článku :"Prostituce: Zdanit nebo zakázat?"- zobrazuje dnešnu šialenú dobu. Žiadna voľnosť, žiadna sloboda . Iba zákazy a dane. Terajšia spoločnosť smeruje k totalite. To fakt nedokažu ludia nechať blížnym svojim štipku slobody ?-----------------------Čo tak zdaniť samotné dýchanie ? Stačilo by také počítadlo nádychov.
Nahlásit
-
0
+
kulik|2. 4. 2010 18:47| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 17:31
Fakt? co vím i ted te vysetrí někdě jestli nemáš nějakou nemoc.. a je tam potvrzení, že je to z nemocnice, a když to bude povinné tak to půjde taky falšovat tak jako když to povinné nebude, je na spotřebiteli jestli se rozhodne jestli půjde do té špinavé kde má velké riziko, že něco chytne nebo bude chodit za nějakou u které ví že je čistá ale i kdyz nemá papír... a nebo bude chodit za cisou co ma papir ale ta je dražší.
kulik|2. 4. 2010 14:43| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 14:30
a ono je problem se te prostituky zeptat o nejake potvrzeni? protoze kdyz to bude regulovano tak se ji budes taky ptat a taky nebudes mit jistotu ze to potvrzeni je pravdive...takze kdyz to bude statem regulovano jedine co to zpusobi je narust statniho aparatu a prodrazeni sluzeb:)plus zase prostor ke korupci
kulik|2. 4. 2010 14:42| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 14:31
ale ted nam ti lidi nelezi na ulici... i kdyz fetujou, teda sem z ostravy zadneho jsem nevidel a kdyz si chce znicit zdravi tak ok me je t ojedno je to jeho zdravi
kulik|2. 4. 2010 14:40| reakce na Petr Síla - 2. 4. 2010 10:56
ale problem je ze uz o ni fetujou a huli... jen ted je to nelegalní, tak jako behem prohibice lidi chlastali tak jako tak sice min ale rozdil nebyl zas tak markantni navic jsou to ruzne pripady alkohol neni zas tak tvrdy jako tvrde drogy
Libor Kosour|2. 4. 2010 14:35| reakce na mposs - 2. 4. 2010 09:25
A proc by mela byt sebevrazda trestna? Navic uspesneho sebevraha byste asi dost tezko potrestal. Soucasna spolecnost vychazi z cirkevniho krestanstvi, kde byly sebevrazdy opovrzenihodne, patrne proto, aby se panum nesebevrazdila pracovni sila. Jinak znacna cast populace kouri, casto se opiji a je znacne obezni, to neni sebeposkozovani? Ovsem je z toho kseft, takze to zas az tak moc nevadi.
Libor Kosour|2. 4. 2010 14:30| reakce na kulik - 1. 4. 2010 21:05
1 - souhlas2 - a myslite, ze prostitutka ma napsano na cele, ze ma AIDS? Nebo jak to chcete rozpoznat? Take bysme mohli uvolnit dozor v potravinach, jsem zvedav jak byste byl nadsen, kdyby se nekdo z Vasich blizkych otravil necim z volneho trhu. Urcita pravidla maji byt, ale maji byt smysluplna a pro vsechny stejna.
Petr Síla|2. 4. 2010 11:00| reakce na Pepan - 1. 4. 2010 18:49
ad 1) Říká se tomu morálka, ta způsobuje, že je něco darovatelné, nikoliv však prodejné. Druhou otázkou je, do jaké míry to má být ovlivněno zákonem.ad 3) mám pocit, že jste nepochopil princip daně, ta se neodvádí z toho o co se stát zasloužil, ale jako poplatek za to, co stát svým občanům poskytuje (bezpečnost, policie, zdravotnictví atd.).
Viděl bych to ze dvou různých úhlů:1) Z morálního hlediska je prostituce špatná a měla by být zakázána (souhlas s Janem Traxlerem). Navíc mám pocit, že jejím explicitním povolením popřeme její nemorálnost.2) Z pragmatického hlediska naopak není důvod k jejímu omezování. I v historii byla prostituce legální, dokonce majiteli nevěstinců byly mnohdy církevní hodnostáři. Změna přišla až s rozšířením pohlavních chorob po objevení Ameriky. Zdravotní hledisko pominulo, tudíž důvod zákazu padl.
Nahlásit
-
0
+
mposs|2. 4. 2010 09:25| reakce na Libor Kosour - 1. 4. 2010 19:37
Dnes je samovražda prakticky legalna (a nestihatelná), a napriek tomu sa na uliciach nepovaluju kopy tiel samovrahov. Takže obavy su celkom zbytočné.-------A v pripade drog su jednoznačné logické dokazy, že by kleslo množstvo drog , lebo by sa mafii stratil kšeft. Ale to je na zložitejšiu debatu.
Čím víc věcí se vytáhne z kriminální zóny, tím je svět bezpečnější, takže legalizace ano. Jen je potřeba domyslet takové detaily jako je např. přihlašocvání, registry apod.Nevím kolik žen bude souhlasit aby jejich jméno bylo v živnostenském registru, který si všichni mohou vytáhnout na netu. Za 10 let co přestanou dělat toto řemeslo, si je někdo vygoogluje?Myslím že za této situace se nebude registrovat ani jedna.
Nahlásit
-
0
+
seetal|1. 4. 2010 22:24
Hlavne tu moralni!
Nahlásit
-
0
+
kulik|1. 4. 2010 21:05| reakce na Libor kosour - 1. 4. 2010 19:35
ad1 kdyz se to presune to ilegality tak to bude existovat stejne a bude prostor pro korupci...ad2.a proč to regulovat?? jako je na každém jestli půjde za prostitukou která ma AIDS, nebo jestli bude po ní chtít nějaké potvrzení etc.
Bylo by zajimave sledovat, co by se stalo, kdyby se zlegalizovaly vsechny drogy. Patrne by klesla jejich cena a kriminalita okolo, ovsem za cenu toho, ze bychom meli na ulicich mrtvoly ufetovanych lidi.
Nahlásit
-
0
+
Libor kosour|1. 4. 2010 19:35
V podstate mame 2 moznosti: 1. Zakazat, presunout do ilegalni cinnosti s tim, ze rozsah bude zaviset na uspesnosti prace policie.2. Zdanit, cili vlastne moralne schvalit neco, o cem vsichni vime ze existuje ale nemluvi se o tom. Navic na to bude potreba pohlizet dost specielne, napriklad tezko lze prostituci nabizet jako zamestnani na pracovnim urade - v Nemecku se to pry uz nejake matce 2 deti stalo. Potom je ale treba take zavest urcite regule, napriklad casta lekarska prohlidka a podobne.
Nahlásit
-
0
+
kulik|1. 4. 2010 19:27
legalizovat vše nevidím v ničem problém
Nahlásit
-
0
+
Pepan|1. 4. 2010 18:49
Liberální pohled:1) Zcela souhlas s Tůmou: proč by nesmělo jít prodat to, co jde darovat?2) Co je komu do smluvního vztahu dvou osob, pokud nepoškozují nikoho třetího?3) Stát se o službu nijak nezasloužil, na výpalné/daň namá žádné morální právo (což ovšem platí i jinde)
Diskuze: Prostituce: Zdanit nebo zakázat?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Katenka|11. 1. 2012 20:31
Nahlásit
Libor Kosour|7. 4. 2010 16:55| reakce na Radovan Kubát - 5. 4. 2010 17:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|5. 4. 2010 17:21| reakce na mposs - 5. 4. 2010 13:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|5. 4. 2010 17:18| reakce na kulik - 2. 4. 2010 18:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
mposs|5. 4. 2010 13:04
Nahlásit
kulik|2. 4. 2010 18:47| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 17:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|2. 4. 2010 17:31| reakce na kulik - 2. 4. 2010 14:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kulik|2. 4. 2010 14:43| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 14:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kulik|2. 4. 2010 14:42| reakce na Libor Kosour - 2. 4. 2010 14:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kulik|2. 4. 2010 14:40| reakce na Petr Síla - 2. 4. 2010 10:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|2. 4. 2010 14:35| reakce na mposs - 2. 4. 2010 09:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|2. 4. 2010 14:31| reakce na kulik - 1. 4. 2010 21:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|2. 4. 2010 14:30| reakce na kulik - 1. 4. 2010 21:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Seetal|2. 4. 2010 14:11| reakce na Petr Síla - 2. 4. 2010 11:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|2. 4. 2010 11:00| reakce na Pepan - 1. 4. 2010 18:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|2. 4. 2010 10:56| reakce na kulik - 1. 4. 2010 21:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|2. 4. 2010 10:52
Nahlásit
mposs|2. 4. 2010 09:25| reakce na Libor Kosour - 1. 4. 2010 19:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Müller|2. 4. 2010 08:15
Nahlásit
seetal|1. 4. 2010 22:24
Nahlásit
kulik|1. 4. 2010 21:05| reakce na Libor kosour - 1. 4. 2010 19:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kulik|1. 4. 2010 21:04| reakce na Libor Kosour - 1. 4. 2010 19:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor Kosour|1. 4. 2010 19:37
Nahlásit
Libor kosour|1. 4. 2010 19:35
Nahlásit
kulik|1. 4. 2010 19:27
Nahlásit
Pepan|1. 4. 2010 18:49
Nahlásit