Nemohu si pomoci, ale podle mých zkušeností to nemohl napsat skutečný workoholik. Tedy alespoň podle těch, které jsem měl možnost poznat. Tento člověk si velmi dobře uvědomuje, jak mrhal a možná ještě mrhá svým časem. Skutečný workoholik není schopen a ani ochoten si tento fakt vůbec připustit. Skutečný workoholik je přesvědčen o tom, že svůj čas tráví tím nejvíce užitečným způsobem. Tento člověk si uvědomuje, že čas je život...Navíc, když už článek vyšel na finmagu, bylo by velmi zajímavé zjistit, jaká je finanční a majetková situace tohoto "workoholika&qu ot;.Většinový workoholik má velkou hypotéku na domek za Prahou a jeho rodina žije od výplaty k výplatě. Zpravidla už také není schopen týmové spolupráce a chová se jako vlk samotář, který byl dříve možná slušný člověk, ale dnes už ho slovo morálka jen obtěžuje.Nejvíc mi ale v článku chybí příčina katarze tohoto "workoholika&qu ot;.Byl to rozvod nebo si jeho žena našla polodementního "lázeňáka" se spoustou volného času, který ji byl schopen poskytnout to, co k "pořádnýmu životu" patří? Absence přiznání důvodu, proč chce autor něco změnit, mě na článku mate nejvíc. Že by autor byl psycholog, jehož ústy k nám hovoří o pocitech svých klientů?
Nahlásit
-
0
+
Petr Síla|23. 2. 2010 15:34| reakce na Martin Vlnas - 23. 2. 2010 12:20
Přečetl jsem si diskuzi pod originálním článkem a ztotožnil jsem se s mnohými diskutujícími - podle popisu se nejedná o workholismus, ale netholismus, závislost na internetu. Nebudu zde kopírovat citace, protože bych je vytrhl z kontextu, je lepší (a podnětnější) si přečíst diskuzi celou. Kdyby autor ten článek přepsal se zahrnutím reakcí v následné diskuzi i vlastního vysvětlení, pak by to byl skvělý článek. A taky varování, z jak malých a titěrných příčin mohou vzniknout velké problémy..P.S.: Zatím nemám děti a jsem nejspíše o něco mladší než autor, takže se mě tyto problémy netýkají. Ale občas se nějaké náznaky objeví. )-; Naštěstí zvládám rozdělit čas na práci a to ostatní.
Petr Síla|23. 2. 2010 15:25| reakce na Pavel Pacas - 23. 2. 2010 12:45
Z tohoto kontextu mi tam workholismus nevyplývá, stejně jako mnoho diskutujícím na peoplecomm.cz. Ale díky za podnět, protože v následné diskuzi http://blog.peoplecomm.cz/clanek/zpoved-workoholika je to pospáno velmi pěkně a podrobně, pak je z toho ten závěr trochu jiný.
No, mně to připomnělo „workoholika“ z Kingova románu Shining :-)
Nahlásit
-
0
+
Pavel Pacas|23. 2. 2010 12:45| reakce na Petr Síla - 23. 2. 2010 11:53
Zkuste navštívit blog peoplecomm.cz, na kterém článek původně vyšel, pod článkem v komentářích autor svůj "příběh" ještě trochu rozvedl, i bez tohoto kontextu tam ale podle mne workoholismus patrný je. Jinak si také myslím, že článek na Finmag patří, osobně čtu články z úterní rubriky s velkou chutí.
Martin Vlnas|23. 2. 2010 12:20| reakce na Petr Síla - 23. 2. 2010 11:53
Díky za názor.Souhlasím, že se workoholikem může stát i člověk pracující doma (a možná i pravděpodobněji vzhledem k nemožnosti oddělit pracovní dobu od rodinné).S vaším hodnocením článku ale v tomto případě rozhodně nesouhlasím. Podle mě tady tenhle článek své místo rozhodně má. Btw. ten člověk je, pokud je mi známo, novinář, takže brouzdání v popisu práce má. To ale určitě není to nejpodstatnější poselství článku..Nemíváte pocity občas také? Neutíkáte do práce, když vám to doma neklape? Neděláte to všechno pro ně?
Podle popisu v kapitole "Práce", tak většinu času strávil brouzdáním po internetu, nikoliv prací. To ale není příznak workholika! Navíc workholikem se člověk může stát i když mu to doma funguje a i když má jasné priority..Článek je spíše o neschopnosti dotyčného zorganizovat si svůj vlastní život. A nás mate tím, že si k obrazu svému přetvoří definici workholika. Takže tohle řadím k velmi slabým článkům na Finmagu. )-;
Diskuze: Zpověď workoholika
Přihlášení do diskuze
Diskuze
kopelman|23. 2. 2010 20:57
Nahlásit
Petr Síla|23. 2. 2010 15:34| reakce na Martin Vlnas - 23. 2. 2010 12:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|23. 2. 2010 15:25| reakce na Pavel Pacas - 23. 2. 2010 12:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Majer|23. 2. 2010 13:24
Nahlásit
Pavel Pacas|23. 2. 2010 12:45| reakce na Petr Síla - 23. 2. 2010 11:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|23. 2. 2010 12:20| reakce na Petr Síla - 23. 2. 2010 11:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|23. 2. 2010 11:53
Nahlásit
Tomáš Gross|23. 2. 2010 00:33
Nahlásit