Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Zdaňme Sáblíkovou

Luděk Zdražil | 2. 3. 2010 | Celkem 6 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 6 komentářů v diskuzi.

Robert-Antonio | 3. 3. 2010 15:43

Daně nejsou dlouhodobou smlouvou mezi občany a státem. Daně jsou nanejvýš dlouhodobou smlouvou mezi VĚTŠINOU občanů a státem. Důsledkem čehož samozřejmě je, že ve smlouvě bují různé návrhy, jak zdanit tu zbylou menšinu :(

Nahlásit

0
+
-

mposs | 3. 3. 2010 17:47 | reakce na Robert-Antonio - 3. 3. 2010 15:43

Presnejšie povedané : Stat vytvara NEPRAVDIVÝ pocit u väčšiny občanov, že za zaplatene dane dostavaju viac hodnôt, než kolko odvedú v daniach.Akukolvek formu ZMLUVY sa ziaden stat ani len nesnaží naznačovať. Vzbudil by pocit, že zmluva sa dá aj nepodpisať. A toto neriskne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Kusaj | 3. 3. 2010 09:59

Dobrý den, děkuji za pěkný článek a souhlasím s Vámi, že daně by měly být logické a dlouhodobě sledovat stejnou, předvídatelnou linii.Na druhou stranu, pokud se jedná o zdanění nemovitostí, je pravdou, že daň z nemovitostí neodráží reálnou hodnotu nemovitosti, pouze výměru v m2, nehledě na kvalitu nemovitosti. Proč tedy nezdanit někomu luxusní "haciendu" více než chátrající domek o shodné výměře v m2? Zdanění druhé a třetí atd. nemovitosti, pokud by bylo opravdu velké, se nejspíše obejde přepsáním nemovitosti na jiného rodinného příslušníka. Nicméně daně z příjmů se neustále snižují, proto je třeba více danit spíše spotřebu a majetek. Konkrétně daň z nemovitostí v ČR je opravdu ještě na nízké úrovni oproti jiným státům.

Nahlásit

0
+
-

Luděk Zdražil | 3. 3. 2010 16:22 | reakce na Kusaj - 3. 3. 2010 09:59

Děkuji za komentář.Pro ilustraci premisy o porozumění daním. Píšete " Proč tedy nezdanit někomu luxusní "haciendu" více než chátrající domek o shodné výměře v m2?". Nu a proč zdanit, ptám se já ?Činnosti jako pořízení, údržba, provoz, případný nájem atd. jsou jistě dražší (a tím pádem generují vyšší daně z činnosti, které tu kterou činnost zabezpečují). Evidence nemovitosti v registru je stejně drahá jako u chatrče. Danit rozdílně pouhý fakt držby zdaněného majetku mi smysl nedává. Danit příjem /nájem/ z držby majetku pak ano. A ta daň je pak úměrná příjmu, který ta která nemovitost produkuje, pokud produkuje.Souhlasím, daň z nemovitosti je v ČR nízká - budiž, zvyšme ji. Má-li být však daň z držby "dražší" nemovitosti vyšší než z držby nemovitosti "levnější" ,byl bych rád, kdyby zazněl smysluplný důvod. V opačném případě to vidím jako danění již jednou zdaněných příjmů. V této logice totiž pak není daleko k zavedení "daně z výše odvedené daně".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

mposs | 3. 3. 2010 17:41 | reakce na Luděk Zdražil - 3. 3. 2010 16:22

Pane, Vaše snaha hladať logiku a dôvod zdanovania je márna. Dane nemaju logiku, založenu na "správnych" ;principoch. Jediná logika daní : "Peniaze treba brať vo väčšom množstve tam, kde sa nachadza väčšie množstvo penazí". A ešte snaď jedno pravidlo : "Dostatočne veľka skupina ludí musí mať pocit, že sú zdanovaní menej než iní. Tato skupina nás bude ochotne voliť".Akekolvek iné dôvody zdanovania sú iba rozpravkami, ktore nemaju podklad v zákone.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pavel Herbatsch | 3. 3. 2010 14:07 | reakce na Kusaj - 3. 3. 2010 09:59

Vázený pane Kusaj,vzdyt ta nemovitost byla v normálním prípade zaplacena jiz zdanenýma penezma, bylo odvedeno DPH za material, dane odvedly stavební firmy. Dan zaplatil maklér, který nemovitost prodával. Dan z prepisu nemovitosti, spotrební dane za energie - dane, dane, dane z daní!! Myslíte, ze je to stále málo?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK