Je to podnikatelský záměr, drží se určeného podnikatelského plánu, kterému jako laikové nemůžeme rozumět. Za 1rok to může být jinak. Pokud něco zdražili, mohou podle situace opět slevnit. Jestli snížili úrokovou sazbu u spořících účtu, tak kde je psané, že sazby v budoucnu opět nezvednou? U jiných bank je to normální, ale když se jedná o mBank tak je oheň na střeše. Mnoho lidem mBank leží v žaludku a dobře víme komu. Co je dnes, nemusí být zítra. To že něco slíbila a nesplnila, je v praxi běžné a můžeme to vidět všude. Ne vždy se splní stanovené cíle. Navíc za zhoršených podmínek může být v budoucnu výhoda, kterou klienti budou moci využít, do jejich strategie nevidíme. Zkrátka si myslím, že nikdo zde neví co mBanka zamýšlí. Jsem toho názoru, že mBank je stále jedna nejzajímavějších bank v ČR a to především pro méně výdělečné občany.
Nahlásit
-
0
+
Martin Blokša|10. 4. 2010 14:38
nynější bankovnictví je v ČR na poplatcích postaveno už léta, a byl to jeden z důvodů proč místní bankovnictví přečkalo "recesi." Samozřejmě, že nulové nebo velmi nízké zhodnocení není žádné terno, ale aspoň nízká inflace, nesráží hodnotu našich financí:)
Nahlásit
-
0
+
Radovan Kubát|9. 4. 2010 18:08| reakce na petr - 9. 4. 2010 15:56
Pokud dáte peníze do úschovy (do bezpečnostní schránky v bance), banka je půjčovat nebude. Za tuto službu ale samozřejmě zaplatíte..Pokud by se mBance nedostávalo hotovosti, může kdykoliv zvýšit úroky a peníze se jí zase vrátí.
petr|9. 4. 2010 15:56| reakce na Libor kosour - 9. 4. 2010 14:07
Jestli banka vezme peníze do _úschovy_, tak je nemá co půjčovat - ač to podle dnešní legislativy není nelegální ;)¨A vzhledem k loajalitě klientů mBank, pro které není problém se ze dne na den sbalit a odejít s veškerými netermínovanými vklady ke konkurenci (což třeba u KB či ČS nehrozí), by vámi nastíněný obchodní model v případě banky typu mBank vedl ne k zisku, ale spíš k bankrotu, protože dlužníci obvykle dluh "na požádání" nesplácí :)
Libor kosour|9. 4. 2010 14:07| reakce na Aleš Müller - 9. 4. 2010 07:55
Ony by ty rozumne uroky (3,5 % mi nepripada jako extreme vysoke) a nulove poplatky mohli fungovat, ale musely by se prosadit v oblasti spotrebitelskych uveru (od 10%) a kreditnich karet (kolem 25%). Pak by tam prostor pro zisk byl. Kdyz dejme tomu za 3% vezmu do uschovy a za 15% pujcim, tak jsem porad v zisku, pokud nemam enormoni naklady.
Petr Síla|9. 4. 2010 13:31| reakce na Radovan Kubát - 9. 4. 2010 13:23
On i ten pověstný oběd zdarma nebyl zadarmo, ale jako bonus k drinku, protože měli restauratéři spočteno, že člověk nezůstane u jednoho a v konečném součtu na tom vydělají.
Radovan Kubát|9. 4. 2010 13:23| reakce na Aleš Müller - 9. 4. 2010 07:55
Ano, oběd zdarma neexistuje. Záměr mBank podle mě není a nebyl poskytovat všem chutné obědy a navíc zdarma. Záměr podle mě dostupných informací byl nalákat na služby zdarma a pak klientovi prodat další služby na kterých vydělají (podobný model používají i výrobci tiskáren). Druhá část se bohužel mBank nedaří. To ale není důkaz toho, že model nemůže fungovat..Snížení úročení mě osobně vůbec netrápí. Zatím je na trhu dost docela dobře úročených spořicích účtů. Zavedení poplatků za běžné transakce by mě zasáhlo více, jedinou konkurencí je FIO a ta mě osobně nevyhovuje kvůli její vazbě na bankomaty ČSOB.
Petr Síla|9. 4. 2010 11:44| reakce na Jakub - 8. 4. 2010 20:57
Až získá licenci. Což je velkým kamenem úrazu. Protože o ni žádali poprvé už před dvěma lety, což znamená, že s žádostí neuspěli (ČNB má lhůtu 12 měsíců na vyřízení). Nyní to zkouší znovu, tak uvidíme, zda se jim povede lépe.
Trochu si přihřeji svoji polívčičku - není oběd zadarmo, jak jsem konstatoval v článku před několika týdny.Nelze mít vše zadarmo a k tomu výhodné sazby. Přestože mBanka osekala náklady kde mohla, jsou náklady na provoz banky obrovské (jako každé firmy). A na náklady se musí vydělat. Každému přeji jeho úspěch na trhu, ale neznám obchodní model, který by umožnil nulové poplatky, vysoké úroky na vkaldech, nízké úroky na úvěrech. Neexistuje oběd zadarmo.
Nahlásit
-
0
+
Jakub|8. 4. 2010 20:57| reakce na TM - 8. 4. 2010 20:11
FIO je určitě perspektivní a ještě zajímavější pro lidi bude až získá bankovní licenci (tady má smůlu, že je mBank předběhla s účtem zdarma). mBank začala dobře, ale pokračuje dost špatně, úrokové sazby ji spadly (potichu) hodně nízko a v podstatě těch výhod už příliš nenabízí. Mě osobně hodně vadilo, že neplnili své sliby, už několikrát tvrdili, že něco naprosto základního (zahraniční platby) bude zavedeno do x.x.xxxx a nesplnili to, tedy to není přístup jaký bych si představoval u své banky.
Radovan Kubát|8. 4. 2010 20:18| reakce na Petr Síla - 8. 4. 2010 13:34
Možnost mít více různě pojmenovaných spořicích účtů se mi také líbí (resp. líbila). Bohužel v současné době postrádá smysl mít na těchto účtech peníze a jejich přínos je tím pádem nulový..mBank rozhodně nezatracuji a o převedení běžného účtu jinam neuvažuji. Rozsah služeb je pro mě dostatečný a nikdo jiný zatím služby za stejné ceny jako mBank nenabízí..Snížení sazeb je zcela pochopitelné - proč vyplácet úroky za peníze, které nejsou schopni půjčit? Lepší řešení než snížení úrokové sazby mě nenapadá. Hlavní je podle mě zbavení se nadbytečných peněz. To, že teď budou peníze půjčené levněji, je až na druhém místě..Unáhlené závěry bych nedělal. Stále není jisté, že se mBank nepodaří udržet běžný účet bez poplatků za běžné služby. Pro jistotu jsem ale na možnost zavedení poplatků myslel a tak jsem příchozí platby nasměroval na spořicí účet v ING. Převést běžný účet jinam by tedy pro mě nebyl velký problém.
FIO? Funfujete už jak dlouhou?K A úspěšně! Jen nedělákolem toho takový humbuk.
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|8. 4. 2010 19:01
Ze snizili urokove sazby pro penize, ktere nebyli schopni rozpujcovat, to bych chapal. Ale jejich snaha donutit klienty drbat se levou nohou za pravym uchem je nechutna (EmaxPlus-jen 1 sablona, druhy vyber v mesice za 150 Kc bez ucinneho upozorneni, pasmove uroceni, do ktereho se nikdo nevejde, zverejneni zmeny pouhy 1 den predem).Bohuzel se tam mBank priradila k ostatnim, od kterych clovek muze cekat pouze zneprijemnovani zivota slozitostmi a podrazy. Rad bych se dockal alespon 1 banky, ktera bude s klienty jednat slusne a vzdy fer.Pritom nektere prvky byly dokonale - napriklad prijde mi karta, ja si ji na internetu zaktivuji, vyberu PIN a zvolim limity pro bankomat, obchody a internetove platby - takhle by melo vypadat vydani karty, ne ze Vam banka neco strci do ruky a uz je to "nejak" prednastaveno.
Nahlásit
-
0
+
Petr Síla|8. 4. 2010 13:34
Běžný účet je pořád zadarmo a líbí se mi možnost mít k němu připojených více spořících účtů, takže u mBank zůstávám. Ale je pravdou, že peníze už jsem převedl jinam. (-;
Nahlásit
-
0
+
cml11|8. 4. 2010 09:45| reakce na Tomáš Prouza - 8. 4. 2010 08:45
Souhlasím. Co považuji za nejpřínosnější je praktický důkaz, že kombinace inovativního produktu a oboustranné komunikace koncových klientů s jeho poskytovatelem vede k rychlému vytvoření silné uživatelské komunity. Skoro to vypadá, že mBank s tím v takovém měřítku vůbec nepočítala. A přespříliš praktikovala přístup "Slibem nezarmoutíš".
Z dlouhodobého pohledu je to skvělá zpráva. Přinese to změnu zvyklostí v zacházení s bankovními produkty. Teď jsou zákazníci u mBank, za chvíli se přesunou k AXA a pak třeba zase jinam a nepřijde jim to divné. Tím se zvětší tlak na velkou trojku, alespoň u nějakých segmentů zákazníků (u mých rodičů asi ne, ty zůstanou u ČS :-).
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Prouza|8. 4. 2010 08:45
Tyto změny krásně ukazují jednu věc - když chci uvěřit hezkým slibům, musím přemýšlet nad tím, jestli jsou vůbec realistické a jak dlouho vydrží. mBank určitě dokázala hodně věcí na trhu posunout, ale bohužel nezvládla uřídit své sliby...
Diskuze: mBank se mění. K horšímu.
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jiří Prášil|15. 4. 2010 18:14
Nahlásit
Martin Blokša|10. 4. 2010 14:38
Nahlásit
Radovan Kubát|9. 4. 2010 18:08| reakce na petr - 9. 4. 2010 15:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
petr|9. 4. 2010 15:56| reakce na Libor kosour - 9. 4. 2010 14:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Libor kosour|9. 4. 2010 14:07| reakce na Aleš Müller - 9. 4. 2010 07:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|9. 4. 2010 13:31| reakce na Radovan Kubát - 9. 4. 2010 13:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|9. 4. 2010 13:28| reakce na Petr Síla - 9. 4. 2010 11:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|9. 4. 2010 13:23| reakce na Aleš Müller - 9. 4. 2010 07:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|9. 4. 2010 11:44| reakce na Jakub - 8. 4. 2010 20:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|9. 4. 2010 11:43| reakce na Radovan Kubát - 8. 4. 2010 20:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Aleš Müller|9. 4. 2010 07:55
Nahlásit
Jakub|8. 4. 2010 20:57| reakce na TM - 8. 4. 2010 20:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|8. 4. 2010 20:18| reakce na Petr Síla - 8. 4. 2010 13:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
TM|8. 4. 2010 20:11
Nahlásit
Libor Kosour|8. 4. 2010 19:01
Nahlásit
Petr Síla|8. 4. 2010 13:34
Nahlásit
cml11|8. 4. 2010 09:45| reakce na Tomáš Prouza - 8. 4. 2010 08:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef jarkovský|8. 4. 2010 09:26
Nahlásit
Tomáš Prouza|8. 4. 2010 08:45
Nahlásit