Libor Kosour|12. 3. 2010 20:47| reakce na kontrola_nemocnych - 10. 3. 2010 20:54
Tento nazor slychavam casto a docela me desi. Jidlo, osaceni a bydleni povazuji za zakladni lidske potreby. Bohuzel prave ta treti potreba je dnes pro vetsinu lidi bezne nedosazitelna. Hypoteku si vetsinou bere clovek proto, ze neni schopen vydelat dostatek penez v rozumne dobe. Udela tedy to, ze utrati jeste vice penez, ikdyz za delsi dobu. prijde mi to jako vyhaneni certa dablem.Kdy se dockame hypotek na jidlo? Samozrejme predpokladam po vymizeni moznosti pestovat si potravu sam.
karel|12. 3. 2010 20:29| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:53
Doporučuji Vám nejdříve si ověřit informace, pak se bude lépe diskutovat. Informace o pojištění schopnosti splácet najdete na stránkách většiny bank. http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/product_cs_100.xmlSouhlasím s Vámi, že je dobré mít rezervu, pokud si chci vzít úvěr. Málokdy se to ale podaří a jak už bylo řečeno níže, je tato rezerva docela "drahá". A ne vždy stačí. V případě ztráty zaměstnání a pracovní neschopnosti mi pomůže lépe než pojištění, při úmrtí nebo invalidním důchodu většinou nic neřeší (aby pomohla, musela by být tak velká, že bych si úvěr brát skoro ani nemusel). Pak by mi pomohlo pojištění schopnosti splácet, které mimochodem patří k těm levnějším pojištěním na trhu (a jak zjistíte - není to úrazovka). Pojistné 330Kč měsíčně k milionové hypotéce (splátka 6.000Kč měsíčně) se mi zdá přijatelné.Rozhodně tím nechci odsuzovat ani přesvědčovat někoho, komu stačí rezerva 80000Kč k tomu, aby klidně spal s milionovým úvěrem pod slamníkem. Každý jsme jiný a paušální řešení neexistuje.
Radovan Kubát|12. 3. 2010 14:07| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:57
Souhlasím samozřejmě i s tím, že by člověk měl mít finanční rezervu i pokud nedluží.."Jenže nezahrnuje, to si musíte sjednat úrazové pojištění."S tímto nesouhlasím. Viz např. zde http://www.zdravi.cz/pojisteni_splatek_uveru_hc.htmlJe tam i pojištění pro případ smrti a invalidity.
Radovan Kubát|12. 3. 2010 13:44| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:57
Souhlasím s tím, že někomu se pojištění ztráty zaměstnání vyplatí (tak je to ostatně u všech pojištění). Jen ale v krátkodobém horizontu, případně by musel mít pojištěný opravdu velkou smůlu a být během kariéry mnohokrát propuštěný pro nadbytečnost a pak být dostatečně dlouho nezaměstnaný (pojištění kryje jen dobu nezaměstnanosti a navíc zpravidla až od 60. dne)..Toto pojištění je především požíračem peněz. Pokud je zaměstnanec propuštěn pro nadbytečnost, dostane odstupné a tak by se pravděpodobně obešel i bez pojistného plnění. Je-li propuštěný kvůli špatným pracovním výsledkům nebo odejde dobrovolně sám, odstupné nedostane a nedostane ani plnění od pojišťovny.
Petr Síla|12. 3. 2010 12:57| reakce na Radovan Kubát - 12. 3. 2010 09:31
Kdyby to bylo jednoduché a jednoznačné, tak se nemáme o čem bavit. (-; Rezervu na běžné výdaje by měl mít člověk i bez dluhů. Jinak máte pravdu, že je potřeba to zvážit a je pravděpodobné, že se někomu to pojištění vyplatí. Ale jsem přesvědčen, že většina lidí si jej sjedná bez rozmyslu a za dobu placení hypotéky na něm zaplatí možná i více, než je potenciální plnění.
Petr Síla|12. 3. 2010 12:53| reakce na karel - 11. 3. 2010 20:49
Jenže nezahrnuje, to si musíte sjednat úrazové pojištění. To je vhodné pro případ invalidity a pokud máte rodinu, tak i pro případ úmrtí. S tím souhlasím. Ale v pojištění neschopnosti splácet to nenajdete.
Radovan Kubát|12. 3. 2010 09:31| reakce na Petr Síla - 11. 3. 2010 12:10
Ono to není tak jednoduché a jednoznačné. Pokud by dlužník ztratil práci a nenašel dostatečně rychle jinou práci (přibližně stejně nebo lépe placenou), pravděpodobně by se brzy dostal do potíží. Zachránit by ho mohlo jen odstupné (to se ale nevyplácí pokud pracovní poměr skončí dohodou, kvůli hrubému porušení pracovní kázně atd.)..Rezerva 12-ti splátek znamená, že si musí vzít úvěr vyšší než by si bral pokud by rezervu neměl. Za tu rezervu tedy platí stejně jako za úvěr, úrok na spořicím účtu je jen částečná kompenzace..Podpora v nezaměstnanosti je první dva měsíce 60% platu, potom klesá. A pokud na tom byl tak zle, že si musel půjčit na předmět krátkodobé nebo střednědobé spotřeby půjčit, pravděpodobně mu podpora + rezerva ve výši 12 splátek nevystačí nadlouho. Velkou nevýhodou pojištění jsou výluky (to už jste zmínil). Pojištění ztráty zaměstnání kryje jen případy, které jsou málo obvyklé (propuštění z důvodu nadbytečnosti, zániku nebo přestěhování zaměstnavatele). V těchto případech máte nárok na odstupné (nepletu-li se, jde ve všech případech o 3 měsíční platy), je tedy otázkou, zda takové pojištění vůbec někdy může mít smysl (podle mě nemůže mít)..Rizik v případě úvěru je celá řada a kompletní ošetření všech rizik vyjde většinou velice draho. I z tohoto důvodu je výrazně lepší nakupovat za ušetřené a ne za půjčené peníze (člověk, který nedluží ušetří spoustu peněz na nejrůznějších pojištěních a úrocích).
cml11|12. 3. 2010 07:23| reakce na karel - 11. 3. 2010 20:49
Taková rezerva dává rok času na to, aby se výdaje daly opět do souladu s příjmy. Partnerka se po Vaší smrti může přestěhovat do menšího, najít si jinou práci, zorganizovat hlídání a ty zachovalejší stihnou za rok sehnat i jiného živitele rodiny:)
karel|11. 3. 2010 20:49| reakce na Petr Síla - 11. 3. 2010 12:10
pojištění schopnosti splácet zahrnuje (by mělo zahrnovat) životní pojištění, pojištění invalidního důchodu, pojištění pracovní neschopnosti, případně ztrátu zaměstnání. Souhlasím s Vámi, že v případě pracovní neschopnosti, resp. ztráty zaměstnání je vhodnější zajištění rezervou. Ale jak mi tato rezerva(12plateb) pomůže v případě invalidního důchodu či mé partnerce po mém úmrtí mi není jasné.
Petr Síla|11. 3. 2010 12:10| reakce na karel - 10. 3. 2010 19:36
Plnění pojištšní schopnosti splácet je omezeno maximálně na 12 splátek, čili jeden rok. Více z toho pojištění nezískáte. Takže stačí stejně velká rezerva, za ni navíc nebudete každý měsíc platit, ale naopak na spořícím účtu něco málo dostávat.
cml11|11. 3. 2010 08:01| reakce na kontrola_nemocnych - 10. 3. 2010 20:54
Finanční sebevražda bych to přímo nenazval. Spíš zvýšeé riziko. Některé spotřebitelské úvěry mohou mít při rozumném využití smysl. Třeba zmíněný nákup auta na úvěr může být naprosto v pořádku. Pokud se jen s ním dostanete do slušně placené práce a pokud si půjčíte jen tolik, kolik si s přehledem můžete dovolit z následné výplaty splácet, je to lepší varianta než sedět doma na podpoře.
Z kraje je článek výborný, ke konci se bohužel zvrhnul v popagaci životního pojištění a prezentaci možná až přílišné sebedůvěry autora.Od finančního poradce nečekám dramatický talent, rozhodně dávám ruce pryč od toho kdo se snaží o aplikaci psychologie. Jediný z uvedených rysů se kterým souhlasím je empatie. Jenže to je věc vrozená a nedá se naučit na žádném výmývání mozků (pardon školení).Mimochodem - meteorologové předpovídají zítřejší počasí s minimálními odchylkami. Problém je spíš ve snaze o jednu předpověď pro celou ČR:)
Nahlásit
-
0
+
kontrola_nemocnych|10. 3. 2010 20:54
jeste jsem zapomel dodat ze jedinym prijatelnym dluhem je hypoteka. vse ostatni, na auto , na kraviny (elektronika) je zbytne a pujcovat si na na spotrebu (jidlo) je financni sebevrazda.
Nahlásit
-
0
+
kontrola_nemocnych|10. 3. 2010 20:51| reakce na karel - 10. 3. 2010 19:36
tu mam ne na cely uver , ale na rozumny cas (rok, dva) nez se z problemu vyhrabu. pojistka je jenom draha legrace pokud nevite co s penezi a to kdyz jdete do uvery asi neni vas pripad.
Pěkný a přínosný článek. Jen tím pojištěním si nejsem jistý. Různá vyloučení, čekaci doby a omezené plnění mohou způsobit velké zklamání. Finanční rezerva by mohla být v mnoha případech lepší variantou.
Diskuze: Finanční poradce není mluvící kalkulačka
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Libor Kosour|12. 3. 2010 20:47| reakce na kontrola_nemocnych - 10. 3. 2010 20:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
karel|12. 3. 2010 20:29| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 3. 2010 14:07| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 3. 2010 13:44| reakce na Petr Síla - 12. 3. 2010 12:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|12. 3. 2010 12:57| reakce na Radovan Kubát - 12. 3. 2010 09:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|12. 3. 2010 12:53| reakce na karel - 11. 3. 2010 20:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|12. 3. 2010 09:31| reakce na Petr Síla - 11. 3. 2010 12:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
cml11|12. 3. 2010 07:23| reakce na karel - 11. 3. 2010 20:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
karel|11. 3. 2010 20:49| reakce na Petr Síla - 11. 3. 2010 12:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|11. 3. 2010 12:10| reakce na karel - 10. 3. 2010 19:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
cml11|11. 3. 2010 08:01| reakce na kontrola_nemocnych - 10. 3. 2010 20:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
cml11|11. 3. 2010 07:49
Nahlásit
kontrola_nemocnych|10. 3. 2010 20:54
Nahlásit
kontrola_nemocnych|10. 3. 2010 20:51| reakce na karel - 10. 3. 2010 19:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
karel|10. 3. 2010 19:36| reakce na Petr Síla - 10. 3. 2010 11:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|10. 3. 2010 11:33
Nahlásit