Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Chtějí banky lepší finanční trh?

20. 10. 2010
21 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Chci reagovat na diskuzi s Ladislavem pod článkem Tomáše Prouzy. Kromě toho, že pan Lasislav má patrně dobré vyjednávací schopnosti, mám otázku, jestli by objektivně dosáhl zmíněné úspory v úrokové sazbě, pokud by nepracoval s informacemi, které mu poskytli zdarma finanční poradci. Můj názor je ten, že díky práci finančních poradců jsou i bankovní domy ochotnější upravovat své produkty ve prospěch jejich klientů.

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den, Vy tedy vlastně vyvracíte, že poradce dokáže získat vždy výhodnější sazbu. Pokud by platilo, že to poradce dokáže, nemusel by se přece bát, že si klient najde sám něco lepšího. Opravdu jsem neměl zájem na tom, zaměstnat poradce, a pak jim vítězoslavně oznámit, že si beru úvěr jinde. Všem jsem hned na začátku oznámil, že mi jde o nejvýhodnější sazbu, že prostě nechci platit víc, když nemusím. Vaše druhá námitka je také lichá, protože jsem aktuální stav oznamoval všem, kdo zůstali ve hře, kolektivními e-maily. A tedy všichni měli možnost reagovat a jít níž. Zároveň by mi bylo opravdu trapně, neudělat vše pro to, abych minimalizoval čas, který trávili vypracováním nabídek pro mě.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ladislave, kolik času a energie by jste vy osobně investoval do klienta, pokud nevíte, jestli s Vámi opravdu chce a bude spolupracovat?A co se týká úrokové sazby, kdo přijde s poslední nabídkou, vyhrává, protože zná všechny ostatní nabídky a má možnost je přebít. To je prostě obchod. Druhá stránka věci je ta, že mezi úrokovou sazbou a poradenstvím je velký rozdíl.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den. Poradci určitě dokáží hodně, netvrdím, že ne. Na druhou stranu, kdybych je „nehonil“ a v trhu se trochu neorientoval, odešel bych s reklamní sazbou od Unicredit nebo KB. Pod původní nabídky jsem se nakonec dostal o 0,47%. Vyplatí se, se orientovat. Jde o velké peníze. Pokud o tom nevíte vůbec nic, i ten nejlepší poradce Vám naservíruje „běžnou marketingovou akci“ bank a dál Vás řešit nebude. Že by sám od sebe bojoval, abyste dostal mimořádnou sazbu? Nevěřím, že byste tomu sám věřil.Jinak máte částečně pravdu, uteklo mi několik hodin, které bych asi mohl trávit jinak, ale jak už jsem tu kdysi kdesi psal, jsou to asi nejlépe zaplacené hodiny mého života.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Hezký den, je hezké (a určitě i možné), že jste si sám dojednal lepší podmínky. Kvalitní poradci ale skutečně v drtivé většině případů vyjednají lepší sazbu, než by zvládl sám klient. O nějakém ukrajinském dělníkovi, lži a disrespektu nemůže být vůbec řeč..Navíc (pominu-li, co jsem napsal v předchozím odstavci a za čím si stojím): Asi jste někdy slyšel o konceptu Opportunity Cost (česky tuším cena ušlé příležitosti). Kolik času, který jste mohl využít efektivněji, vás stálo detailně poznat trh, seznámit se s podmínkami, komunikovat s bankami, licitovat atd... Je to určitě dobrý pocit, vylézt po půlroce běhání s hypotékou, kterou jste si sám vypotil, a budiž vám to ku prospěchu, jsou tu ale i jiné, příjemnější a úspornější a (a tady se neshodneme) dle mého i levnější cesty. Jde jen o to, nalézt opravdu kvalitního poradce.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Mě osobně jako největší disrespekt příjde to, co o sobě prohlašují sami poradci napříč všemi společnostmi. A to je "vždy Vám zajistíme nejvýhodnější sazbu(hú), na kterou by jste sám nikdy nedosáhl". To je největší disrespekt a podle mých zkušeností je to lež jako věž. V průběhu výběru nejvhodnější banky jsem zapojil celkem 3 poradce, 2 z Partners, jednoho z Cleveru a svým jednáním v jiné bance jsem je všechny překonal a dostal se při porovnání čisté měsíční splátky pod ně všechny. Nechci, aby to vyznělo jako nějaká ego onanie. Nebylo to nijak náročné, prostě jsem řekl kolik nabízí poradci a jaká je splátka i s poplatky a hypotéční poradce mé banky šel prostě níž, nic víc. Jednoduché, zvládl by to i ukrajinský dělník.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den, přidám citaci asi nejlepšího profesionálního poradce v ČR, protože lépe bych to sám neřekl: "Celkové řešení je kompromis. Je takové, aby klientovi pocitově vyhovovalo, aby ho chtěl realizovat, a já abych se pod to mohl podepsat. Pocit je v tomto případě velmi důležitý a dopředu na tento zdánlivý rozpor klienta upozorňuji. Mohu sice přijít s matematicky nejlepším modelem, zapíchat kolem něho čísla a pak to tvrdě prosazovat. Ale to není win-win a zároveň bych tím dával najevo obrovský disrespekt."

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den, obávám se, že směšujete dvě věci - schopnost připravit pro klienta dobré řešení a schopnost vysvětlit mu je. K tomu prvnímu potřebujete vedle schopnosti zjistit přání a cíle klienta (který o nich možná ještě nikdy ani nepřemýšlel) právě tu analytickou schopnost. Ale i sebelepší portfolio musíte umět klientovi vysvětlit tak, aby ho pochopil nejen v daný okamžik, ale aby ho přijal za své. A vzhledem k nízké finanční gramotnosti v ČR je bohužel ta schopnost vysvětlení mnohem důležitější. Osobně budu velmi rád, až to bude naopak, ale to bude trvat ještě řadu let...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den, pokud byste byl ochoten poslat mi detaily a jméno toho člověka na můj email tomas.prouzaATpartners.cz. rád se na to podívám, takto by nikdo od nás postupovat neměl. Předem díky.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Touto větou máte jako na mysli co ?"Navíc každý kdo problematice (finančnímu systému) opravdu rozumí a má morální zásady by finanční produkty těžko mohl nabízet a prodávat."Ubezpečuji Vás, že i při tlaku na prodej lze morální zásady dodržovat. Někdy je to, přiznávám, hodně náročné uspokojit "obě strany" (povinnost prodat a mít přitom čisté svědomí).Vyžaduje to mnohem větší počet schůzek a pečlivou práci s portfoliem klientů, než když by člověk chtěl vyhovět pouze požadavku "musíš prodat". Bohužel stále v tomto oboru převládá pohodlnost (hlavně že prodám) nad morálními zásadami.Naštestí pracuji v takové organizaci, kde je velice široké spektrum toho, co klientovi lze nabídnout (lze vyhovět víceméně jakémukoli požadavku) a zároveň mám k dispozici dostatečné množství potencionálních "kupců". A hlavně nejsem nucen prodávat něco, co by bylo výhodné pouze pro jednu stranu. Vždy se najde někdo, pro koho je ten konkrétní produkt vhodný.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Banky potřebují co nejlevnější pracovní sílu a kvalifikačními požadavky by se jim prodražila. Stačí se podívat na kvalifikační požadavky v inzerci. Navíc každý kdo problematice (finančnímu systému) opravdu rozumí a má morální zásady by finanční produkty těžko mohl nabízet a prodávat.

Nahlásit

-
0
+

Dejme tomu, že existují společnosti kterým na alespoň přiměřené kvalitě záleží. Vím, že se v Partners osobně snažíte o alespoň přiměřeně korektní poradenství..Na nedávné schůzce s vaším člověkem jsem nicméně pojal podobné podezření jako Ladislav. I mě bylo prezentováno, že klienta nezajímají detaily a dorazil mě popis úžasných počítačových programů investičních společností, které klientům zajistí samá pozitiva a sociální jistoty..Na mysli jsem měl především pracovníky bank, které se proti Vašemu návrhu stavěly nejvíce. Tam je měřítko produkce prakticky jediné. Prodej jak chceš. Znám, pracovníky bank, kteří uzavírají nesmyslné produkty na sebe a svou rodinu, jen aby splnili stanovený plán. Pak se nedivte, že vnucují každému všechno. Jen posílají dál tlak na produkci shora.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Je dobře pane kolego, že jste pyšný na společnost pro kterou děláte, ale to že neznáte jinou společnost s analytickou podporou a přísným dohledem na zprostředkovatele neznamená, že taková společnost neexistuje. Vysoké nároky má dnes pomalu každá společnost, pokud tedy nemyslíte povinnou produkci. Znám hned dvě společnosti, kde jednou šlápnete vedle a letíte, navíc neberou každou černou ovci. Co se týče odměňování nebudu řešit, nechci zde nabourávat konkurenční provizní systémy. Každý zprostředkovatel si může určit systém který mu vyhovuje. Nerozlišoval bych společnosti na dobré a lepší.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vysokoškolské vzdělání je určitě přínosné. Ale i když budete mít nejprestižnější vzdělání, pokud nebudete umět obchod, neuživíte se. Dle mého názoru by se Pavel Kohout poradenstvím u klientů nemohl uživit :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Souhlasím s Tomášem. Nejdůležitější je vyslechnout klientovy potřeby a cíle, stručně řečeno to, co si sám přeje, a podle toho mu fundovaně poradit. Vyváženost a správnost navržených programů společnost Partners pečlivě verifikuje prostřednictvím své analytické centrály. Neznám jinou poradenskou firmu, která má tak propracovaný (a přísný) systém kontroly - včetně vysokých nároků na poradce samotné. O plnění nějakých kritérií v tomto případě vůbec nejde!

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

VŠ vzdělání samo o sobě není vzhledem k mizerné kvalitě českého stále ještě socializmem poznamenaného školství zárukou ničeho. V našem státě bohužel stále do značné míry platí "Kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten učí." Proč trváte na VŠ vzdělání, když se titul dá koupit? Co je to potom za vzdělání, probůh? Až bude mít úroveň špičkových britských a amerických univerzit, poté se teprve můžeme o něčem bavit.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Bezpochyby máte v článku pravdu, ale je to nereálné. Ze 100% zprostředkovatelů, by zůstalo možná tak 10% a z těch deseti možná tak 3% zprostředkovatelů by dělalo opravdu špičkové poradenství. Tím by se zvedla výtěžnost u zmiňovaných 10% zprostředkovatelů, ale přesto by finanční renomované společnosti utrpěly obrovskou ztrátu. Hledalo by se lepší řešení pro klienty, což je rozhodně v pořádku, ale spoustu finančních domu by na to doplatilo tím, že doposud nabízely špatné produkty, které se díky šikovnosti zprostředkovatelů nabízely nejvíce. Nabouralo by to spoustu podnikatelských záměru. MLM společnosti by nemohly fungovat, protože jsou to systémy na bázi kvantity. V kvantitě sice kvalitu můžeme hledat a možná i najít, ale je těžké ji udržet. Pro mnoho společností je jednoduší nahnat stádo do ohrady, naučit ovce základy a pustit je hladové z ohrady na pastvu. Je to lepší pro zprostředkovatelské společnosti, horší pro klienty. Spíše bych zkvalitnil dohled nad finančním trhem a zpřísnil podmínky pro zprostředkovatelské firmy, které by podle zákona zodpovídaly za své lidí. Dnes zprostředkovatelé přecházejí z jedné společnosti do druhé a vyloženě ničí všechno kolem sebe. Zprostředkovatelské firmy na to nedohlížejí a to je velký problém.Finanční poradce? Nebylo by lepší toto pojmenování úplně zrušit a nazývat zprostředkovatelé pravými jmény podle toho, jak jsou zapsaní v ČNB? Alespoň by nevznikaly hloupé debaty o tom kdo je finanční poradce a kdo není.

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den, bohužel po tom, co jsem zažil, musím souhlasit s cml11. Na jaře jsem chtěl rozšířit řady Partners, a tak jsem chodil na školení do Holešovic. Na celém školení jsem byl vysokoškolsky vzdělaný jen já. Má představa byla, že si rozšířím obzory ve finančnictví. Bohužel jsem se ze všech interních materiálů dověděl jen pár drobností. Nic nového jsem se v tomto ohledu nenaučil. Za to se ale velký důraz kladl na prodejní schopnosti. To v čem jsem silný, analýza, bylo překážkou, protože lidem se prý čísla vůbec říkat nemají. Důležitější je červený fix, namalovat lidem domeček a pak jim ho tím fixem přeškrtat, aby věděli jak dopadnou, pokud si ode mne nenechají poradit. Když jsem chtěl vědět nějaké detaily o fungování a ptal se na konkrétní věci, dostal jsem vágní odpověď “to příjde časem”. Promiňte, ale po své zkušenosti nemohu, než si myslet, že Partners o nějaké zpřísnění podmínek pro finanční poradenství ve finále taky nestojí a opravdu pro tuto práci nepovažuji vysokoškolské vzdělání za nutné, naopak bych po absolvování Partners školení řekl, že je to spíše překážkou. Navíc, co byste dělali s Vašimi poradci, když většina z nich vysokoškolské vzdělání nemá?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Chtějí banky lepší finanční trh?Lepsi pro koho? Pro banky nebo pro zakazniky?Predstavte si cloveka znaleho financnich trhu. Myslite, ze by utikal do CS pro spotrebitelsky uver s 15% urokem, nebo si uzavrel zivotni pojistku jako sporeni? Tohle banky prece nechteji, banky potrebuji nekoho, na kom muzou vydelat.Financni poradce? Myslim, ze opravdu dobreho financniho poradce si bezny obcan dovolit nemuze. Jinymi slovy, dobra rada je draha. Takze tady muzeme mit financni poradce s dobrym vzdelanim a znalostmi, kteri si budou uctovat 1000 CZK za hodinu a radit kvalitne a pak tady budeme mit ten zbytek, ktery si precte letak a udela to za drobnou provizi, kterou mu dana financi instituce da, kdyz privede noveho zakaznika.CR je zeme velmi specificka, malo se vydelava, hodne se plati a Cesi jsou s tim tak nejak smireni, popripade nevi, ze to jinde funguje jinak. Z pohledu banky tedy rozhodne neni co menit. Mozna tak zvysit par poplatku.

Nahlásit

-
0
+

Myslím, že nemáte pravdu. Ano, každý, kdo poskytje finanční produkty, musí prodat - ale záleží na tom, jestli klientovi prodá produkt s náklady 1 nebo 2,5 (jednotky si dosaďte sami), jestli firma kontroluje vyváženost portfolií ve srovnání s klientovými cíly a podobně. Proč má jedna firma na trhu dvojnásobný podíl hypoték a pravidelných investic na své celkové produkci než jiná firma fungující podobným způsobem a s podobným portfoliem?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Co si budeme nalhávat. Banky i "poradenské&quo t;společnosti žijí z prodeje produktů. Nepotřebují přiměřeně inteligentního pracovníka, ale schopného prodejce. V tom může být, a také bývá, značný rozdíl. Viz. například prodejci Amcico z článku p. Švorby. Hlavním hodnotícím kritériem pracovníka bývá plnění obratů, ne kvalita poskytnutých rad. Až dokážete takovéto hodnocení zakázat, může přijít kvalita. Jinak dost těžko.

Nahlásit

-
0
+