Ještě snad jeden imaginární návod na řešení řeckého problému resp. EU problému. Pan Kohout správně píše, že za řecké problémy mohou především řečtí voliči (politici ne až tak, jsou derivátem voličské vůle). Proto i pomoc EU Řecku by se měla odehrát na bázi rozhodnutí voličů EU. např. dobrovolnou občanskou celoevropskou sbírkou, nejlépe při národních volbách. Nemyslím si, že by bylo možné najít lepší preventivní léčbu opakování téhož problému v jiných zemích EU.
Nahlásit
-
0
+
Luděk Zdražil|9. 5. 2010 05:26
S jistým překvapením sleduji "myšlenkový posun?" pana Kohouta. Mám na mysli principiální tvrdý postoj v případě Řecka (souhlasím s ním)a jeho nepoměrně tolerantnější přístup k problémům "amerických bank" v letech 2008-09.Jakkoli jsou sice oba případy technicky odlišné, v principu v nich vidím značné systémové paralely.Pokud bychom se totiž podívali na oba případy filozoficky vrozlišovací úrovni: zdroj problémů, identifikace viníka, úhrada nákladů-kdo bude potrestán, poučení z krizového vývoje, pak bych zde příliš důvodů pro odlišný pohled neviděl.Smysl této poznámky neleží v polemice s názory pana Kohouta jako spíše v polemice nad rozlišnostmi či shodami těchto dvou kolapsů.
Nahlásit
-
0
+
Zdeněk Pikhart|8. 5. 2010 15:48| reakce na Milan Fiedler - 7. 5. 2010 18:01
Souhlasím, srozumitelně a výstižně psaný článek. Snad si Lidové noviny přečte hodně občanů. Příklad si ovšem musí vzít voliči, levicoví politici jsou pouze vzorek části populace. Politici si příklad nikdy nevezmou, protože oni jen nabízí to, co jejich cílová skupina voličů chce. Za jakýkoli stav veřejných financí a celého veřejného sektoru mohou pouze voliči. Nerozdělujme prosím tuto jednu skupinu lidí na špatné politiky a chudáky lidi.. Je třeba správě chápat demokracii.
Radovan Kubát|7. 5. 2010 19:54| reakce na Petr Síla - 7. 5. 2010 13:36
Přemýšlel jsem o tom, jak by to v případě podobných problémů vypadalo u nás. Bohužel by to pravděpodobně vypadalo dost podobně. Vzpomeňte si na změnu podmínek pro výpočet DPH u benefitů. A to byla záležitost, která by nepřinesla dotčeným až takovou újmu. A jaká byla reakce? Dopraváci vzali miliony cestujících jako rukojmí a donutili vládu ke změně.
Pěkný článek pane Kohoute. Škoda, že si z Řecka nikdo z našich levicových politiků nebere příklad... Zrovna včera jsem poslouchal politickou debatu v Ústeckém kraji a měl jsem pocit, že se mi zdá nějaký zlý sen.Nicméně by mě zajímalo, jaký má smysl Řecku půjčovat jakékoliv peníze, když se podle dříve napsaných článků státní bankrot pouze oddálí.Jak by vůbec vypadala situace v případě státního bankrotu? Myslím tím, co by se stalo se státním majetkem a státem jako takovým?
Nahlásit
-
0
+
marex|7. 5. 2010 15:37
Mozno otazka ani nie je,ci zachranovat Grecko.Ak je sucasny grecky dlh cez 240mld EUR a krajina nedokaze ani splacat uroky - aka je sanca,ze v horizonte zopar desatroci zvladnu splacat dlh ktory narastie o min. dalsich 110mld EUR? Prakticky nulova...Asi sa naozaj pocita s tym,ze Grecko alebo priamo zbankrotuje,alebo dojde k vyraznej restrukturalizacii dlhov (co je inymi slovami to iste) - ale hlavne je,aby sa to nestalo hned teraz.Pokial pomoc Grecku pomoze ostatnym krajinam si "kupit" cas a zatial si dat do poriadku financie,moze to mat zmysel.Nie vytvarat fond na zachranu Stredomoria,ale vykupit nejake 3 roky, aby sa P,SPA,IT a dalsi spamatali.Nehovoriac o tom,ze sucasny krach Grecka by si "odniesli" hlavne nemecke banky, co by naozaj velmi bolelo.Celu EU.
Nahlásit
-
0
+
Libor Kosour|7. 5. 2010 15:20
"Za řecký dluh mohou čistě a výhradně řečtí politici a jejich voliči."Jestli je to s predvolebnima sliba a realitou v Recku stejne jako u nas, tak bych vinu na volice nehazel. Verim, ze az neco podobneho stihne CR, budou politici hazet vinu na lidi a trena na cenu vystavby dalnic si nikdo nevzpomene, ze.
Nahlásit
-
0
+
Martin Viktora|7. 5. 2010 14:26| reakce na Petr Síla - 7. 5. 2010 13:36
Myslím, že v Řecku demonstruje hlavně velmi hlasitá menšina. Většina lidí má snad rozum. Ze záběrů z televize mám dojem, že jsou to klasičtí "bojovníci" ;proti "globalizaci&qu ot;a MMF je pro ně ikona zla. Kdyby ji neměli, museli by se rvát třeba na fotbale. Ale je jasné, že reformy budou hodně bolet. Hlavně ty, kteří byli na státních výdajích závislí.
Když vidím řecké demonstranty, tak je jákakoliv pomoc zbytečná. Eurozóna má možná zájem Řecko zachránit, ale Řekové o to vůbec nestojí. I kdyby prošly všechny potřebné reformy, tak budou po nejbližších volbách rozmeteny. Takže by bylo rozumnější nechat Řecko svému osudu a finanční pomoc si nechat pro zodpovědnější státy. Věřím, že jimi Portugalsko i Španělsko budou.
Diskuze: Příliš pozdě na pomoc
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Luděk Zdražil|10. 5. 2010 08:28
Nahlásit
Luděk Zdražil|9. 5. 2010 05:26
Nahlásit
Zdeněk Pikhart|8. 5. 2010 15:48| reakce na Milan Fiedler - 7. 5. 2010 18:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|7. 5. 2010 19:54| reakce na Petr Síla - 7. 5. 2010 13:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Milan Fiedler|7. 5. 2010 18:01
Nahlásit
marex|7. 5. 2010 15:37
Nahlásit
Libor Kosour|7. 5. 2010 15:20
Nahlásit
Martin Viktora|7. 5. 2010 14:26| reakce na Petr Síla - 7. 5. 2010 13:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|7. 5. 2010 13:36
Nahlásit