Jan Svoboda|19. 11. 2010 12:54| reakce na Radim - 18. 11. 2010 12:56
To je pomerne kratkozraky komentar. Anglie je take do znacne miry kolebkou liberalismu (Locke, Hume, Smith, Burke a dalsi).Nekteri anglicane navic podporonali treba nezavislost USA (Whigove, konkretne treba Burke).Mozna byste si mel poslechnout co Daniel Hannan dlouhodobe rika, nez ho zacnete obvinovat z imperialismu apod. Asi jste jeden z tech, kterym byl Rompuyuv urcen. Tedy ten, co potrebuje svuj tydenni pridel propagandy, kterou bude dal sirit, bez potreby overit a pochopit (vcetne tech o Asii).
Radim|19. 11. 2010 10:35| reakce na Radovan Kubát - 18. 11. 2010 22:31
Souhlasim, ja jen psal, jak by to v EU melo byt, ne jak to je.Jinak treba zrovna Anglie se svyma koloniema po celem svete byla taky takova EU, problem anglicanu je v tom, ze byli zvykli vladnout svetu a tak se jim moc nelibi, ze by ted meli byt soucasti nejakeho spolku, ktery jim bude rikat, co a jak delat.
Radovan Kubát|18. 11. 2010 22:31| reakce na Radim - 18. 11. 2010 12:56
Dříve se hodně mluvilo o tom, že EU potřebujeme abychom obstáli v globální konkurenci. V posledních letech to ale vypadá na přesný opak. Evropská unie cenu práce nesnižuje, naopak ji zvyšuje. K tomu navíc deformuje trh různými dotacemi, nařízeními, zákazy, příkazy a omezeními. A vypadá to, že bude ještě hůř.
Radim|18. 11. 2010 12:56| reakce na Honza - 18. 11. 2010 01:39
Chtel jste asi napsat 100 tisic lidi v Indii?Britove jsou narod pomerne hrdy, stale si mysli, ze jsou Great Nation a ono se neni moc divit, kdyz se na zakladni skole deti uci dejepis a zemepis a vidi, kam az vsude sahalo britske imperium, tak to v nich neco zanecha, stejne tak, jako kdyz se Cesi uci, ze byli pod nadvladou toho nebo onoho naroda.Problem je, ze dnesni svet se meni rychleji, nez kdykoli predtim a spolecna Evropa by mela byt, alespon doufam, schopna reagovat pruzneji na asijskou konkurenci - zvlaste potom, co jsme my Evropane spolu s americkymi kolegy, behem desetileti, exportovali sve bohatstvi a praci do Asie.Hannan je asi jeden z tech 40 milionu hrdych ostrovanu, kteri neziji v Evrope, ale v Anglii. Bohuzel nevidi, ze ten ostruvek uz neni imperiem a ze jim cely svet dava na frak.
Petr|18. 11. 2010 09:28| reakce na Standa - 17. 11. 2010 18:05
Sdružování lidí je přirozené a užitečné. Člověk v tlupě měl větší šanci na přežití. Proto rozumím i potřebě se ztotožnit určitou skupinou. Já chápu vytvářeni skupin jako jsou rodiny, náboženské společnosti, profesní svazy, obce nebo hospodské party. apod. Jde o užitečné spolky z kterých jejim členům plynou nějaké výhody.V dřívějších dobách bylo pochopitelné i sdružování na národnostním základě. Dnes už tady výhodnost chybí. Národ (až na vyjímky, třeby Židé, ikdyž i tam jde více o religii) vám žádnou výhodu nenabídne spíš naopak. O mateřském jazyku často rozhodují uměle vytvořené hranice a pokud není jeho užívání potlačováno, tak jde spíš o neutrální prvek. Genetická podobnost je k ničemu, naopak třeba sexuálně se přitahují více jedinci s odlišnými geny a u evropských národů je v genech dost velký chaos, nejeden "vlastenec" ;by se divil, kdyby zjistil kam jej geny ve skutečnosti přiřazují.
Honza|18. 11. 2010 01:39| reakce na Standa - 17. 11. 2010 18:05
nezbyva nez souhlasit a dodavam, ze z hlediska zurnalistiky existuje nepsane pravidlo, kdy zprava o smrti 100 lidi v Indii je totez co 10 mrtvych v CR a to je totez co 1 mrtvy na Vaclavskem namesti. At se to nekomu libi nebo ne...
lexx01|17. 11. 2010 18:08| reakce na Petr - 17. 11. 2010 09:22
Ano, lidi se často chovají iracionálně, sdružují se často úplně nesmyslně, třeba na základě příbuzenských vztahů do rodin, a nebo dokonce jen podle bydliště, nebo zase na základě víry, nebo jen nějaké záliby, a nejen to ... oni se navzájem podporují, pomáhají si, a ještě jsou na ti pitomci to hrdí!Hamba!Kdo není hrdý na svou vlast, nemůže být hrdý ani na svou rodinu, na své přítele, sám na sebe.Nezbývá než ho politovat.
Standa|17. 11. 2010 18:05| reakce na Denis - 17. 11. 2010 15:44
On možná správný je. Jenže lidé jsou iracionální tvorové, a v té mase miliard lidí potřebují některé lidi označit jako bližší a některé jako vzdálenější. Má potřebu se ztotožnit s nějakou skupinou. Tou může být rodina, parta, vesnice, kraj, národ, kontinent. V chalupě jsem členem rodiny. V hospodě jsem kamarád a člen party. Na vsi jsem sousedem. V kraji jsem ten z vedlejší vsi. V cizině jsem Čechem. Za mořem jsem Evropanem. Každý další stupeň označuje někoho vzdálenějšího, jehož osud nám leží na srdci méně.Takové vymezování se je prostá lidská přirozenost, daná, ač se to v EU ani USA nesmí říkat nahlas, genetickou podobností. Národy navíc spojuje společný jazyk .Úkolem politiků by mělo být nasměrování tohoto patriotismu k něčemu užitečnému, ne jeho popírání.
Nacionalismus, patriotismus jsou iracionální postoje, preference něčeho bez osobního prospěchu. Je mi směšné sdružování lidí na základě národnosti nebo občanství, to je opravdu velmi málo na to aby tato sounáležitost byla k něčemu dobrá.
Nahlásit
-
0
+
Jan Zedník|17. 11. 2010 02:29
Naprosty souhlas, s vyjimkou vety "Byl to prave patriotismus Britanie, jenz porazil dva pokusy spojit Evropu pod nadvladou tytanie..." Vsichni vime, ze oba pokusy byly zastaveny diky USA, Britanie by ani prvni, ba ani onen druhy pokus s nejvetsi pravdepodobnosti sama nikdy neodvratila. Pan Hannan je v tomto smyslu vetsim patriotem nez by bylo mozna zdravo, vice nadhledu by neskodilo ani tomuto britskemu europoslanci.A ze Van Rompuy je "prezident" ;EU? Hm, komu by dnes "volal do Evropy americky prezident"? Kanclerce Merkelove, Sarkozymu? Mozna, ale urcite ne Van Rompuyovi..Jsem pro myslenku volneho evropskeho trhu, spoluprace v ruznych oblastech, ale ne pro centralni diktat z Bruselu spojeny s federalistickymi snahami..zatim na to neni Evropa pripravena, ostatne ani samotna EU nema zadnou "rustovou strategii" - chybi vyreseni zakladni otazky, kam az ma EU zajit s integraci (Turecko, Rusko, Izrael, staty severni Afriky apod. nebo jen uzemi zapadni, stredni a jizni Evropy??). Ne, byrokratickym diktatem bez vizi a uprimne minene politicke snahy to proste nepujde...lod plujici po mori bez cile nemajici smer nedopluje nikam...
Diskuze: Nic než euronárod!
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Svoboda|19. 11. 2010 12:54| reakce na Radim - 18. 11. 2010 12:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radim|19. 11. 2010 10:35| reakce na Radovan Kubát - 18. 11. 2010 22:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|18. 11. 2010 22:31| reakce na Radim - 18. 11. 2010 12:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radim|18. 11. 2010 12:56| reakce na Honza - 18. 11. 2010 01:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr|18. 11. 2010 09:28| reakce na Standa - 17. 11. 2010 18:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza|18. 11. 2010 01:39| reakce na Standa - 17. 11. 2010 18:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|17. 11. 2010 19:52| reakce na lexx01 - 17. 11. 2010 18:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|17. 11. 2010 18:43| reakce na Jan Zedník - 17. 11. 2010 02:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
lexx01|17. 11. 2010 18:08| reakce na Petr - 17. 11. 2010 09:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Standa|17. 11. 2010 18:05| reakce na Denis - 17. 11. 2010 15:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|17. 11. 2010 15:44| reakce na Petr - 17. 11. 2010 09:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Denis|17. 11. 2010 15:43| reakce na Jan Zedník - 17. 11. 2010 02:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr|17. 11. 2010 09:22
Nahlásit
Jan Zedník|17. 11. 2010 02:29
Nahlásit