Josef Jarkovský|18. 11. 2009 08:26| reakce na Vlad Ender - 11. 5. 2009 19:25
S tím "osobním státním výpisem" je to výborný nápad! Ať tedy Partners udělají "vzdělávací rozpočtovou kalkulačku"!Zadá se tam měsíční plat (případně jiné parametry pro OSVČ a podnikatele) a ukáže se, jaké částky z něho ročně plynou na klíčové položky státního rozpočtu.1.) Bude to mít výchovný efekt.Alespoň u pár lidí to posune sledování rozpočtu a hlavně chování svého poslance v osobních prioritách z "wish listu" do "to-do listu". Dobře si pamatuji, jak jsem díky společnému zdanění manželů poprvé vyplňoval daňové přiznání a když jsem viděl ty sumární částky, půl dne jsem nemohl mluvit :-).2.) Chytí se toho novináři.Těm se názorná zkratka vždy hodí. A ukázat částky pro konkrétní osoby je vždy lepší, než mluvit o abstraktních "miliardách&quo t;.Přitáhne to tedy pozornost na web/služby Partners.J.J.
V podstate je to stejne jako dnesni bankovni krize :).V anglictine je krasny vyraz "giving monkeys the keys to banana plantation".V podstate: politika v demokracii je prodavani. Dobry obchodnik neprodava vyrobek, ale "nadeji" (sizzle, not the sausage).Tudiz uspesnejsi politici prodavaji nadeji lepe (bez ohledu na dorucitelnost).B je v podstate o tom, ze korupci statni spravy je snadno utracet miliony, neb to neni ztrata zadneho specifickeho jednotlivce, ale tence rozlozena na mnoho lidi. Toto neni specificke u politiky, ale obecne nekde kde je moc mnoha (volicu, akcionaru) soustredena do male vykonne moci (parlament/vlada resp. board).Srovnejme s defraudaci, ktera je jasnym trestnym cinem. Z tohoto pohledu je (libovolna) funkce ktera kontroluje nakladani s cizimi penezy velice zajimava.C je v podstate o anonymite vydaju a tudiz vetsi efektivnosti B.Malokdo z normalnich lidi cte rozpocet. Pokud by jste ale kazdy rok dostal statni "vyuctovani&quo t;,neboli neco jako "zaplatili jste na danich 20k. Z toho 5k na penze, 5k na nemocnice, 2k na uroky, 1k na skolstvi..., a jeste jste se zadluzili dalsich 5k" myslim, ze by lide meli mozna trochu jine chovani.Jeste lepsi by to bylo u lokalnich autorit, kde by clovek videl ze autority dostali 5k z jeho dani, a 4k z toho padlo na udrzbu silnice z A do B (ktera je jeste porad rozkopana).Takze C by se take dalo nazvat transparence vydaju.Ono je toho na delsi diskuzi, mozna nekdy az budu zase v Praze nad pivem :).
Nahlásit
-
0
+
Jan Traxler|10. 5. 2009 23:22| reakce na Vlad Ender - 10. 5. 2009 20:11
Jednotlive body chapu a souhlasim s nimi. Nerozumim vsak spojitosti. Muzete svou myslenku vice rozvest?
Vlad Ender|10. 5. 2009 20:11| reakce na Jan Traxler - 8. 5. 2009 22:40
dle me je to celkem snadne.a) nadeje je nejlepsi komodita na svete - lide jsou evolucni optimiste (jinak by se nikdy nikam nedostali)b) kdyz vezmete 1.000.000 lidem korunu, ani nemrknou - kdyz vezmete sto lidem 10k, tak Vas zavrou.c) z ciziho krev netece, aneb anonymita dnesni spolecnosti.
Nepřipadá Vám snaha omezovat korupci ve státním sektoru tak trochu jako snaha, aby třeba ceny v soukromém sektoru byly "dostupné pro každého"?Jinak to srovnání pomocí patentů apod. je trochu nefér - USA je zemí s jedním z nejvyšších takových hodnocení, přesto tamní střední školství je tragédie.
Nahlásit
-
0
+
Swen|10. 5. 2009 12:14| reakce na Václav Sedlák - 8. 5. 2009 18:27
Hm, tohle bych ale nesvadel na dobu ale na rodice. Vyrustal jsem ve stejne dobe a rodice mi rikali ze krast se nema a uctu k majetku jsem se naucil velmi rychle. Pestovali jsme totiz cesnek a narcisky na prodej.Obecne mi ale velmi vadi presne takove reci "jaky narod, takovi polici" a pod. Narod se sklada z jednotlivcu - jestlize u vas bylo normalni kradnout, u ostatnich to normalni nebylo a neni.Takze bych to vase prislovi upravil "jestlize se narod bude skladat z takovch jedincu jako jste vy a vase rodina u ktere dle vasich slov byla moralka relativni, nikdy tu nebude prosperita a slusnost."
Jan Traxler|8. 5. 2009 22:40| reakce na Václav Sedlák - 8. 5. 2009 18:27
Je pravda, ze Cesi jsou extrem, pokud jde o neuctu k druhym lidem, k majetku, k hodnotam... zda se take, ze mame zvlastni oblibu v zavisti a neprejicnosti..Nicmene pokud jde o touhu po moci a zneuzivani moci ve svuj vlastni prospech, to je stejne vsude ve svete, to se tyka celeho lidstva. A domnivam se, ze to neni problemem dnesni doby, ale ze to provazi lidstvo v celych dejinach..Zaroven si casto kladu otazku, cim to je? Cim to je, ze ackoliv si vsichni jsme moc dobre vedomi zakladnich principu, ze se jimi neridime? Cim to je, ze ackoliv kazdy slysime hlas sveho svedomi, ze se jim neridime?Jednoducha krestanska odpoved, ze "za to muze rohatej" me neuspokojuje..Jeste dodam jeden trefny citat, ktery jsem si vybavil..."Hlas svedomi je tak jemny, ze je snadne ho potlacit. Je ale tak zretelny, ze je nemozne ho preslechnout.".Jan TraxlerFINEZ Investment Management
Je mi přes padesát let a v mládí mne učili, že morálka je relativní. Např. příkaz nepokradeš ve společnosti, kde je všechno všech, nemá smysl. S člověkem, který by si aspoň něco neodnesl z fabriky, jsem se tehdy nesetkal. A všichni se rozčilovali nad rozkrádáním. S korupcí je to dnes stejně. V podstatě všem vyhovuje. Když "rozčílený" ;volič vstoupí do politiky a je zvolen, tak hned má "jiný" pohled. Inu jaký národ, takový politici, aneb z ho.. bič neupleteš.
Nahlásit
-
0
+
Vlad Ender|7. 5. 2009 15:01| reakce na Martin Košek - 7. 5. 2009 14:23
Acta non verba. Neboli skutky, ne slova.O potirani korupce politici mluvi radi, ale prakticky jsme toho moc nevideli - pokud se to zrovna nehodilo na zprzneni opozice (v obou smerech).
Že politici nechtějí nic dělat proti korupci je omyl. Viz rozhovor na http://jdem.cz/bbvh2 . Zde jistý Mirek Topolánek odpovídá na otázku čím chce vyhrát podzimní volby takto : "Boj proti korupci, který se moc nepovedl, to přiznávám, určitě zůstane mým osobním tématem". Takže nezbývá než mu to opět uvěřit?
Nahlásit
-
0
+
Aleš Tůma|7. 5. 2009 14:21
Voliči nevěří, že jejich strana zatočí s korupcí. Voliči doufají, že jejich strana bude korumpovat je. Například šrotovným. Těch, co se nechtějí nechat korumpovat, je nutně menšina, obávám se...
Nahlásit
-
0
+
Vlad Ender|7. 5. 2009 12:11
Souhlasim, hlavne s koncem - politici to neresi, neb je to proti jejich zajmum a cesta do politiky je hlavne za ucelem obohaceni se. Coz o to, je to vsude (vcetne US, UK atd..), ale neochota ceskych politiku delat s tim neco krome kecu dosahuje byzantskych rozmeru.Co me ale fascinuje, je to ze to volici obema stranam spektra veri (teda ze ta jejich strana potre korupci te druhe, kdyz ve skutecnosti se jen zmeni kam penize potecou)
Diskuze: Nepřítel učitelských platů
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Josef Jarkovský|18. 11. 2009 08:26| reakce na Vlad Ender - 11. 5. 2009 19:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|11. 5. 2009 19:25
Nahlásit
Jan Traxler|10. 5. 2009 23:22| reakce na Vlad Ender - 10. 5. 2009 20:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|10. 5. 2009 20:11| reakce na Jan Traxler - 8. 5. 2009 22:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|10. 5. 2009 20:07| reakce na Swen - 10. 5. 2009 12:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Palkovský|10. 5. 2009 13:33
Nahlásit
Swen|10. 5. 2009 12:14| reakce na Václav Sedlák - 8. 5. 2009 18:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|8. 5. 2009 22:40| reakce na Václav Sedlák - 8. 5. 2009 18:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Sedlák|8. 5. 2009 18:27
Nahlásit
Vlad Ender|7. 5. 2009 15:01| reakce na Martin Košek - 7. 5. 2009 14:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Košek|7. 5. 2009 14:23
Nahlásit
Aleš Tůma|7. 5. 2009 14:21
Nahlásit
Vlad Ender|7. 5. 2009 12:11
Nahlásit