Poštovní Spořitelna:Vydání náhradní platební karty (odzicení, ztráta) - původně 150 Kč, nyní 350 Kč..GE Money:Náhrada za odcizenou, ztracenou kartu - původně zdarma, nyní 150 Kč..ČSOB:Obnovené vydání platební karty - původně 150 Kč, nyní 250 Kč..Pravděpodobně i další banky upravily své ceníky tak, aby díky novému zákonu netratily. To ale není nic překvapivého.
Nahlásit
-
0
+
Martin Vlnas|7. 10. 2009 14:28
Chybu jsem opravil i v textu.
Nahlásit
-
0
+
Lada Kičmerová|7. 10. 2009 13:02| reakce na Miloslav Trmač - 7. 10. 2009 01:06
Takže skutečně je to 150 eur za transakci, což tedy není pro majitele karty žádná výhra...Co se týče zabezpečení, zákon je velmi nepřesný, ale narazila jsem na výklad, že má-li zloděj PIN, vina je automaticky na majiteli, právě s výjimkou případu, kdy zloděj PIN okoukal při placení. Jenže to je otázka, jak toto dokázat, pokud na bankomatu nebo v obchodě není kamera, která to jasně dosvědčí...
Lada Kičmerová|7. 10. 2009 12:59| reakce na Miloslav Trmač - 7. 10. 2009 01:06
§ 116(1) Plátce nese ztrátu z neautorizované platebnítransakcea) do částky odpovídající 150 eurům, pokud tatoztráta byla způsobena1. použitím ztraceného nebo odcizeného platebníhoprostředku, nebo2. zneužitím platebního prostředku v případě, žeplátce nezajistil ochranu jeho personalizovanýchbezpečnostníc hprvků,b) v plném rozsahu, pokud tuto ztrátu způsobil svýmpodvodným jednáním nebo tím, že úmyslně neboz hrubé nedbalosti porušil některou ze svých povinnostístanovených v § 101.§ 101Povinnosti držitele platebního prostředkuUživatel oprávněný používat platební prostředek(dále jen „držitel platebního prostředku“) je povinena) používat platební prostředek v souladu s rámcovousmlouvou, zejména je povinen okamžitě poté, coobdrží platební prostředek, přijmout veškerá přiměřenáopatření na ochranu jeho personalizovanýchbezpečnostníc hprvků,b) bez zbytečného odkladu po zjištění oznámit poskytovatelinebo osobě jím určené ztrátu, odcizení,zneužití nebo neautorizované použití platebníhoprostředku.
Výpis z účtu minimálně jednou týdně? Není to překlep, nestačilo by jednou měsíčně když bývalo jednou ročně?
Nahlásit
-
0
+
Miloslav Trmač|7. 10. 2009 01:06
Pozor, omezení ztráty na 150€ se týká jednotlivé transkce, takže pokud zloděj s kartou obejde např. 5 různých obchodů, můžete přijít až o 750€.Kromě toho je odpovědnost neomezená v případech, kdy klient hrubě porušil podmínky - a podmínky obvykle zahrnují nevyzrazování PINu. Nemohlo by to znamenat, že transakce potvrzená PINem automaticky "dokazuje" porušení podmínek, i kdyby byl PIN třeba zachycen kamerou připevněnou na bankomatu? Jinými slovy, musí klient dokazovat bance, že PIN nevyzradil, nebo banka klientovi, že PIN vyzradil?
Diskuze: Připravte se na nový styk
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Petr Síla|28. 11. 2009 20:08| reakce na Lada Kičmerová - 7. 10. 2009 13:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Radovan Kubát|28. 11. 2009 05:49
Nahlásit
Martin Vlnas|7. 10. 2009 14:28
Nahlásit
Lada Kičmerová|7. 10. 2009 13:02| reakce na Miloslav Trmač - 7. 10. 2009 01:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lada Kičmerová|7. 10. 2009 12:59| reakce na Miloslav Trmač - 7. 10. 2009 01:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lada Kičmerová|7. 10. 2009 12:39| reakce na Jiří Černý 2 - 7. 10. 2009 07:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Černý 2|7. 10. 2009 07:09
Nahlásit
Miloslav Trmač|7. 10. 2009 01:06
Nahlásit