Houpačková změna sazeb není dobrá, zvláště pokud jde směrem dolů. Až se investorům vrátí optimismus a začnou si peníze půjčovat, dojde k tisknutí dalších peněz a dříve či později se to projeví na inflaci. FED aby zabránil inflaci, tak zvedne sazby. Ty však způsobí, že spoustu lidí, co si peníze vypůjčily při nízkých sazbách nebudou moci své úvěry splácet a vznikne tak další krize. Řešením vidím v obnovení zlatého standardu (poctivé peníze), zrušením centrálních bank a zprůhledněním systému.
Nahlásit
-
0
+
Luděk Zdražil|9. 1. 2009 19:58
Svatá slova. Jen bych si myslel, ža tak jako při vytváření onoho obrovského dluhu byla rvačka o to, kdo na tom co nejvíce vydělá, bude stejná rvačka o to, kdo vydělá na tom pádu.A USA jsou zjevně ochotny se o útratu jejich večírku podělit s celým světem (své dúchodce ovšem nevyjímaje).
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Václavíček|8. 1. 2009 20:06
Myslím si, že nulové sazby nejsou moc dobré.Je třeba zemezit příčinám této krize (nízkým úrokům, které vedly k půjčování jako na běžícím pásu a také k půjčování těm, kteří se nemohli dostatečně zaručit).Jestliže byly nízké sazby jednou z příčin této krize, chceme si zadělávat na další a daleko horší krizi?
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|8. 1. 2009 12:26| reakce na Vlad Ender - 8. 1. 2009 12:04
S navyšováním dluhu je to jak píšete.12% po dobu 5 let dluh skoro neumaže, pokud vůbec. To by totiž musely USA hospodařit bez větších deficitů, aby se absolutní částka dluhu nezvyšovala. Tomu v dnešní době nevěřím. Inflace 12% maximálně zachová reálnou výši dluhu, ale neumaže nic..Navíc, ve svém chystaném článku ukáži, že loňský skutečný deficit nebyl proklamovaných 455 mld USD, ale mnohem více.
Vlad Ender|8. 1. 2009 12:04| reakce na Jan Dvořák - 8. 1. 2009 10:53
Videl jsem dnes cislo ze 12% na 5 let. To je dle me nepostacujici - dluh to zmensi (realne) o cca "jenom" 40% a vzlhedem k tomu, ze jen letos pridali 20% a jenom letosni schodek bude dalsich 1,6 bilionu (takze dalsich 20%), moc to realnou situaci nezmeni.Dle me ale bude bud vyssi, nebo podstatne delsi. Mirne bych se priklanel k prvni moznosti (US muze inflaci znicit kdykoli bude chtit jednoduchym prechodem k zlatemu standardu jako prostredku obnoveni duvery - samozrejme ho pozdeji opusti, ale to je jina :)).
Vlad Ender|8. 1. 2009 11:56| reakce na Petr Síla - 8. 1. 2009 10:23
Nesnadna otazka.UK bude mit nejspise podobny problem jako US, pravdepodobne jeste horsi. GBP sice ziskala zpatky cca 50% ze sveho 20% padu, ale myslim ze jeste padne.V eurozone je to nesnadnejsi, nebot ECB je hodne apoliticka, a je tam docela velky rozdil mezi nazorem Nemecka a Francie/Club Med. Pokud by to zalezelo jenom na ECB, tak nemyslim ze EUR bude trpet inflaci - na druhou stranu to muze znamenat vetsi ekonomicky problem z duvodu ztraty kompetitivnosti (prilis silne EUR). Pokud by Francie mela stejne strukturalni problemy jako US/UK (co se tyce dluhu), tak bych se byl ochoten vsadit na rozpad eurozony. Takto mi prijde relativne mozne ze nekdo jako Recko/Italie z EUR odejde (stejne nemeli tam byt v prvni rade). Potlaceni inflace za soucasne silne devalvace USD by evrope zpusobilo velke problemy, specialne pokud Cina bude zase drzet menu pevne vazanou na USD (coz zase dela) - jinymi slovy levny export do evropske unie. To by docela urcite vedlo k obchodnim valkam si Cinou, a mozna i USD.CNB nemam vubec prectenou, neb CR se moc nevenuji :). CR mela prakticky nejlevnejsi penize v Evrope hodne dlouho. Urcite to pomohlo ekonomice - mimojine taky tim ze to drzelo levnou korunu (pres financovani carry trade v CZK). Silne posileni koruny koncem lonska a zacatkem tohoto roku a tudiz na svedomi dle me i CNB. Prijde mi spise prorustova nez proti-inflacni. Rozhodne vsechna retorika vlad CR je pro-exportni, coz neni snadne pri slabem dolaru a (relativne) silne korune, a s
Souhlasím s tím, že USA se budou snažit vyřešit dluhy inflací. Zajímal by mne váš nízor jak na tom bude Evropa a ČR? A jaký vliv bude mít americká inflace na Evropu, pokud ta se rozhodne dále proti vysoké inflaci bojovat?
Nahlásit
-
0
+
Vlad Ender|7. 1. 2009 13:31| reakce na Jan Traxler - 7. 1. 2009 12:08
Ano, je to preklap :).No, u Japoncu je to zajimave. Problem je napriklad to, ze Japonske podniky prechazeli ze "prace na cely zivot" do opacneho extremu a spousta mist byla na dobu urcitou, coz neni uplne super z pohledu napr. penzi a socialniho zabezpeceni.Souhlasim s Vasim nazorem na inflaci, a taky s resenim. Bankrot je dle me politicky podstatne neprijatelnejsi nez inflace, takze take pocitam s vysokou inflaci.Docela dobry clanek na to mel Buiter na FT ( http://blogs.ft.com/maverecon/2009/01/can-the-us-economy-afford-a-keynesian-stimulus/ ). Sice zminuje US, ale UK je v jeste vetsim srabu (vetsi zavislost na financnim sektoru, mensi exportni sektor).
"Z výše uvedeného vysvětlení je jasné, že nelze odhadnout, kolik peněz se musí vytvořit, aby se inflace potlačila."... predpokladam, ze jde o preklep a ma byt "aby se deflace potlacila". ;-).Japonsko se sice s deflaci potyka leta, ale alespon pri tom Japoncum rostou realne prijmy. Ty Americanum naopak radu let klesaji..Osobne se obavam, ze Fed nebude chtit naslednou inflaci drzet na uzde. Nejak se USA (a vlastne cely svet) zbavit dluhu musi. Jine reseni nez celosvetove zvysena inflace nevidim. Vlastne ano - bankrot a zacit od nuly..Jan TraxlerFINEZ Investment Management
Diskuze: Na deflaci s inflací?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Arsen Lazarevič|9. 1. 2009 20:33
Nahlásit
Luděk Zdražil|9. 1. 2009 19:58
Nahlásit
Tomáš Václavíček|8. 1. 2009 20:06
Nahlásit
Jan Dvořák|8. 1. 2009 12:26| reakce na Vlad Ender - 8. 1. 2009 12:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|8. 1. 2009 12:04| reakce na Jan Dvořák - 8. 1. 2009 10:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Vlad Ender|8. 1. 2009 11:56| reakce na Petr Síla - 8. 1. 2009 10:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|8. 1. 2009 10:53| reakce na Petr Síla - 8. 1. 2009 10:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|8. 1. 2009 10:23
Nahlásit
Vlad Ender|7. 1. 2009 13:31| reakce na Jan Traxler - 7. 1. 2009 12:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Traxler|7. 1. 2009 12:08
Nahlásit