Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Regulace prodeje hypoték

20. 5. 2008
7 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Setkal jsem se také s tím, že paní na pobočce (právě ČS) doporučila mojí známé aby zfalšovala doklad "potvrzení příjmu" a k tomu jí ještě poradila ať se domluví se zaměstnavatelem, který to pak bance odkýve, až budou volat... Názor si utvoříte sami.

Nahlásit

-
0
+

Tohle bylo upraveno po novém roce dodatkem v pracovním řádu ČS a jev o kterém píšete, pod tíhou sankce okamžitého vyhazovu téměř vymizel. Zvláštní centra pro exter vycházejí spíš z myšlenky zkvalitnění služeb pro partnery. Pobočky, díky změně zápočtového koeficientu produčních objemů těchto obchodů, moc proklientsky směrem k partnerům nevystupují.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ještě jednu praktiku ,tentokráte developerů ,,miluji" :-( a to když chce klient řešit nákup nemovitosti hypotékou, tak musí použít ,,spřátelenou" pobočku banky ,nejčasťeji narážím na ČS, nebo mu zvednou cenu bytu o 0,5 až 2% a taky se používá lehčí forma nátlaku např. developer odmítá návrh na vklad zástavy, před zaplacením min 50%kupní ceny.Stalo se mi v ČS, donesl jsem HÚ mého klienta který kupoval byt od spol. Canaba a úvěrářka mě upozornila ,že schválení bude delší ,protože to musí postoupit na pobočku v Praze 4 s kterou má Canaba smlouvu a za pár dní to začalo . Nejdříve mi volal úvěrář z Prahy 4 ,jestli vím ,že tento úvěr je pro mě bez provize, potom na mě zkoušel pohádky o tom ,že klient dostane velice špatné podmínky a že by mu to taky nemuseli schválit a teprve po několikerém důrazném upozornění z mé strany ať mě ne....,že taky existují jiné banky a že s klientem napíšeme velice obsáhlou stížnost na jeho chování byl úvěr bleskurychle vyřízen.A naprosto souhlasím s názorem T.Prouzy

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Já jsem teď narazil na ještě další praktiku, i když vím, že to není vůbec nová věc. Její obětí se stal můj kolega. Donesl na pobočku úvěr svého dlouholetého klienta a úvěrářka mu škrtla jeho jméno jako doporučitele (a nechala ho jenom jako zpracovatele) a napsala tam jednu realitku, která celý ten objekt rozprodávala se slovy, že je to jejich obchod. A nebyla s ní vůbec řeč.Prozatím se k tomu dál nebudu rozšiřovat, protože to řešíme a není to zatím uzavřené, ale časem se k tomu určitě vrátím. Pak se nelze divit, že stav je takový, jaký je.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Také mě to napadlo. Už jsem tohoto byl několikrát svědkem. Ředitel to píše na švagrovou a pak se dělí 50/50 a dokonce jsem zažil i poměr na 1/3, kdy dostal i klient. Podával jsem v této věci trestní oznámení, ale nic se nevyšetřilo a banka od toho dala ruce pryč. ředitel pobočky je už dnes v jiné velké bance a dělá to vesele dál. Nyní to jde stále, ale už to není tak lákavé, protože je jen provize za tip, tj. asi 1/2 klasické. ČS byla v hypotékách vždy nejlepší, ale jen kvantitou, bohužel nikoliv kvalitou.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Hlavním důvodem, proč Česká spořitelna rozvířila celou diskusi o externích sítích, je neschopnost zabránit psaní hypoték pobočkovými pracovníky na "spřátelené&quo t;externí poradce, i když klient přijde do pobočky sám.Nově proto ČS odebrala pobočkám právo vyřizovat a schvalovat hypotéky od externích partnerů a zajišťuje to speciálními hypotečními centry, rétorika o (ne)kvalitě hypoték z externích sítí má především zakrýt dramatický pokles počtu získaných hypoték.

Nahlásit

-
0
+

Zajímavé je, že problém s externími prodejci pociťují především banky, které přišly na trh později a úspěchů dosahují hlavně přes externí sítě. Nabízí se otázka jestli to není způsobeno právě tím, že si partnery příliš navybírají a berou jakoukoliv možnost prodeje - a tím trpí jeho kvalita. Vypadá to, že banky, které jsou na trhu déle a partnery si více selektují a poctivě školí, s tím problém nemají.Další problém vidím v tom, že na pobočkách prodává hypotéky také "kdekdo" a je odměňován i z objemu sjednaných obchodů. To často vede k tomu, že úvěr prodají i rodině, která na to nemá a navíc jí dají fixaci 15, ale třeba i 30 let (vlastní zkušenost - takové klienty skutečně mám). Možnost dále pracovat s úvěrem je pak silně omezena a klient se může (a v průběhu 30 let je to i dost pravděpodobné) ocitnout v situaci, kterou lze řešit jen obtížně.Nemluvě o tom, že s klientem neřeší základní věci jako je např. finanční rezerva. Nechť si tedy nespokojené banky zametou nejdříve před vlastním prahem.

Nahlásit

-
0
+