Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Žralok a velryba

2. 3. 2008
20 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

To je ale hloupé uvažování, pane Nastasi! Okrádáte mě o čas. Proč bych to dělal? Nejsem spekulant. Ruskou ruletu rád pozoruji jen v případě, že nejsem účastníkem. Rok je krátká doba když to roste a neuvěřitelně dlouhá doba když to klesá, nebuďte tragéd. Vedle toho, co máte proti panu Franklinovi?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Takže pouze střílíte některé fondy od Franklina nebo jiných.Nechápu, proč potřebujete pro zainvestování peněz znát můj profil. Pokud jde o dobu , je tento rok vzhledem k neklidné situaci na trzích dostatečně dlouhá doba. Jo v době kdy jde vše nahoru umí investovat i můj vnuk. Z vaší zeakce vidím, že se veřejné konfrontace bojíte.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pane Majere, vítám že jste Fredyho pustil do diskusí. Fredy je jedna ze 4 naprostých výjimek anonyma, kterého si tu přeji číst: Fredy, Mario, Obchodník, Zdenál.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrý den, pane Nastasi! Nemohu automaticky souhlasit, protože neposkytuji přímo placené poradenství. Vedle toho, pokud byste o to stál, nikdo kvalitní by nesouhlasil bez dodání dalších vstupních dat o Vás. Zkoumal by váš investiční cíl, investiční profil, vaše zkušenosti s finančním trhem a investiční horizont, hledaly by se vhodné finanční produkty. Já sice mohu střelit nabídku např. Franklin India a převálcovat vaše investice v Turecku, nebo třeba v Británii, ale jak říkám, nebylo by to smysluplné vítězství, protože úspěšnost by se měla vztahovat ke stejnému měřítku, třeba k indexu. Vedle toho je otázkou, zda by to bylo na rok správně. Nebylo. Mám málo informací. Zkuste jiný špek.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobré ráno, Fredy, pan Hanzl měl na mysli to, že si při vzájemné komunikaci nemáme bez rozmyslu "kopat do holení". Že pokud budeme schopni komunikovat v podobných diskusí v přátelském tónu, budeme také schopni obohatit jeden druhého o zkušenosti. Kartelové dohody vypadají jinak.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Chápu, že hájíte svoji firmu a divil bych se, kdyby tomu tak nebylo. Ostatně nepsal jsem nic proti Vám ani Partners, ale dovolil jsem si obecnou úvahu na téma poradce vrz. klient. Vím, že o tomto by se dalo diskutovat celé dny a stejně by to nikam nevedlo.Reagoval jsem proto, že mě článek pana Hanzla připomněl kartelové dohody. Předpokládám, že to tak nemyslel.Z hlediska přínosu pro klienty (a to je věc, kterou zastávám) je lepší ostřejší, ale férová konkurence mezi poradci a poradenskými společnostmi. Možná právě pro tuto konkurenci přišlo zlepšení v podobě například Fincentra a nyní v podobě Partners. A věřte, že přijdou další, kteří posunou kvalitativní laťku, tohoto businessu, blíže ke klientovi.Co se týče pana Kohouta, tak toho si vážím a rád čtu jeho názory. I když s některými třeba tak úplně nesouhlasím. Věřím, že jeho testy jsou přínosem pro vaše poradce.PS: Kvalitu některého z vašich poradců si možná brzy vyzkoušímev praxi. Pak uvidíme :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dobrá, já budu ivestovat určitou částku dle vašich pokynů a z toho co do roka získám nad dostupný úrok 4% Vám zaplatím 25%. Pokud nedosáhnete výnosů termínovaného účtu tak mi to doplatíte. Souběžně budu investovat i já jako amatér stejnou částku pro porovnání. Pokud souhlasíte tak můžeme na konci června začít.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jednou mi jeden chytrý kolega z naší firmy řekl. Proč bychom měli dělat všem IŽP, proč bychom měli "dealovat" klientům produkty, které pro ně nejsou nejvýhodnější, když si dokážeme skvěle vydělat na hypotékách?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Fredy, mně vám přijde, že jste trochu zaspal dobu. Co říkáte, je už v dnešní realitě trochu mimo. Nabízím vám cennou zkušenost. Přijďte si k nám do Partners udělat takzvané Kohoutovy testy, tedy znalostní testy investiční teorie. Porovnáme je pak s výsledky našich poradců. Tuto možnost nabízím i dalším zájemcům, můžeme z toho udělat trochu show a pak se o tom společně pobavit u kulatého stolu. Nejde mi o to ukázat vám, jak jsme dobří, ale poodhalit vám realitu roku 2008. Jak myslíte, že radí svým klientům lidé s vysokoškolskými tituly, kteří se na plný úvazek věnují poradenství v oblasti osobních financí? Kdyby byl trh zařízen podle vašeho doporučení, má většina národa Dynamik, pojišťováci budou mít žně a vy nebudete mít kde publikovat své názory, protože by neexistoval subjekt, jenž by měl zájem publikovat otevřené informace o finančních produktech.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Chápu to tak, že se žraloci mezi sebou snaží o jistý druh dohody ohledně lovišť. Případně když se potkají u stejné potravy, tak že se o ni nepoperou. Nevím, zda to nazvat kultivací. Něco mi tu stále chybí. Že by klient? Pan Majer píše, že se na těchto stránkách nesetkávají bouchači, ale profíci. Ptám se, profíci v čem a podle čeho? Na internetu přetřásaný pan Štork je přece také profík.Kolik by jich chtělo být, jako on? Na investuj.cz jsem četl něco v tomto duchu: „Pokud se chci uživit, tak musí prodávat i IŽP a je jedno od koho. Vím, co za to mám. Pokud bych každému navrhoval jen rizikovky a investice do fondů, tak bych si nevydělal ani na slanou vodu.“A tady je ten hlavní problém. Pokud se budeme bavit o finančním poradenství a přitom budeme uvažovat prodejce penzijních připojištění a různých mutací životního pojištění, tak jde vždy a jen o klientovi peníze (o jeho peněženku).Trochu s nadsázkou dodávám, že peníze jsou jen jedny a je otázkou, kdo jich nakonec bude mít více.Nebo-li úspěšný poradce (např. Štork) a jemu podobní a proti nim odrbaní a chudí klienti. A platí to i opačně? Bohatý klient, kterého „ošetřuje“ chudý poradce? Patrně jich moc není. Tudíž bychom se měli vrátit zase na začátek. Ti, co prodávají pojistky a případně Pepř, tak nechť jsou pojišťováci, alespoň každý bude vědět s kým má tu čest. A poradenství nechat spíše investičním odborníkům.A hlavně těm, kteří jsou placeni podílem z klientovýchvýnosů.

Nahlásit

-
0
+

Není tomu tak, pane Nastasi. Naše služby nejsou zdarma. Já osobně klientům říkám, že mé služby jsou velmi drahé a že plánuji, že si u nich v čase vydělám desítky a možná stovky tisíc korun. A že bych rád účtoval třeba 50 EUR za hodinu mé práce, ale současně vím, že většinový český klient na tohle dosud není připraven a je mu líto platit přímo, když přece na přepážkách finančních domů mu poradí "zdarma", jak ty smlouvy známé z televizní reklamy správně vyplnit. Klient nemá ponětí, jak moc si tam může naběhnout. Konkurenceschopným řešením je kompromis, provizní relativně etické poradenství relativně nezávislých MLM sítí. Zdravá část těchto sítí obsahuje elitní poradce, které byste i vy prosil o jejich čas, pokud byste je poznal - neodmítl doporučení na jejich službu, nebo přímo jejich telefonní návrh na to, že se Vám představí. Máte-li zájem, udělám si na Vás čas. Co byste řekl schůzce někdy po 20.5.2008? No a pak někdy za měsíc budu čekat, že k tomuto článku přidáte komentář. Ručím svým jménem celé odborné veřejnosti za to, že bude naprosto jiný, než ten váš původní. Přeji pěkný zbytek dne!

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Reagoval jsem na článek, kde autor zavrhoval platbu služeb klientem. V tom případě nechápu z čeho jsou poradci placeni, když je neplatí klient. Asi to bude zadarmo jako naše zdravotnictví.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Musím se s tímto článkem ztotožnit. Pan Hanzl má v mnoha věcech pravdu. A ačkoli jsme si všichni navzájem konkurencí, měl by tu být určitý provaz, za který potáhneme všichni a je jedno jestli jsme modří, zeleni, červení, černí atp... Ten provaz by měl být nástrojem a tlakem na fin. instituce. Hlavně co se týče nízkonákladových produktů, snížení poplatků u investování, přístupu ke klientovi vůbec atp... Vždyť to přeci děláme primárně pro klienta, ne? Opravdu platí, že když vydělá on, vyděláme i my. Jenže to se zatím neděje. Více jsme zaslepeni konkurenčním bojem mezi sebou. A jak správně napsal pan Majer, je tu spousta společností, které kážou vodu a pijí víno. Tzn. klientovi slibují výhody, jak se lidově říká "mažou mu med kolem huby", ale pak mu do portfolia zahrnují zcela jasně nevýhodné a drahé produkty. Máte pravdu pánové, je potřeba vyčistit vzduch mezi námi. Ale také je potřeba vyčistit oceán od těhlech parazitů, kteří škodí všem. Jak klientům, tak i nám.

Nahlásit

-
0
+

Pane Nastasi, váš vzkaz je myslím určen lidem, na které na FINMAG.CZ ani nenarazíte. Náš web je docela náročné čtení, určené pro lidi, co se opravdu intenzivně zajímají o investice a aktuální dění na trzích. Ti, co klientům bez rozmyslu sekají životní pojistky a stavebka, se čtenímtakových věcí nerozptylují. Váš postesk je nejspíš oprávněný, ale oslovení poradců přítomných v této diskusi podle mě nesedí. I jim podobné modely vadí, kazí jim jméno.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Zdá se mi, že si příliš fandíte. Jste pouhé parazitické ryby které se přisávají na žraloky a velryby a myslí si, že jsou větší než ten jehož sají. Zažil jsem již hodně "poradců", každý mi poradil, jak vložit peníze do životního pojištění astavebního spoření. Toto nejsou poradci, to jsou dealeři pojišťoven a bank. Pokud neví zákazník kolik a kdo "poradce" platí, tak ta rada smrdí.

Nahlásit

-
0
+

Rád bych ještě doplnil, že český trh zatím nemá dost "kvalifikované síly" na to, aby si potřebnou kultivaci poradenské kvality a odpovídající ceny za ni vynutil sám a v dohledné době. Nemůžeme přece očekávat, že masa, převažující část trhu, k tomu donutí poradenskou komunitu podle nějaké, od zítřka zázračně uvědomělé poptávky bez historie vývoje finanční gramotnosti té masy. Poptávka po lepší a levnější službě půjde ruku v ruce s růstem finančních znalostí klienta a současně ochoty přijmout přímo placené poradenství a také vůle požadovat smluvní odpovědnost za něj.---S klientem je to jako s kojencem, kterého jsme objevili, ba cíleně jej hledali. Když získáme počáteční důvěru jeho rodičů, krmíme ho z flašky a přebalujeme. Nejsme přímo jeho rodiče, ale bez naší péče kvalitnější výživu nepozná a chtít nebude. Učíme jej i to, jak a o co si má říct. Přitom víme, že jeho vlastní rodiče se od něj liší jen tím, že sice umějí nasytit, ale jen tak, aby přežili oni a jejich dítě... není to na nasycení, které mohou mít s naší pomocí a to bohužel sami od sebe nevědí, natož jakou kvalitu by měli chtít. Jinak je dost často jejich mozek zatížen levicovým směřováním této země v posledních dekádách, mnohdy tu naši flašku bez vyzkoušení rovnou zahazují koše. Ke škodě všech. Proto je třeba vizionářů. Učte své poradce být především učitelem a vychovatelem k novému myšlení klienta. Nestačí plakat nad rozmanitostí nových variant královsky zprovizovaných produktů. Přeji pěkný večer!

Nahlásit

-
0
+

Dobrý den, Petře Borkovče!Už jsem vám někdy dřív opakovaně napsal, že máte můj respekt. Myslím si ovšem, že tentokrát jste vedle. O osudu velryb a žraloků rozhodnou čistící rybky, jejich symbianti. Oni v podstatě donutí ty servisní společnosti, aby jim nedělaly ostudu, jinak odplují k chytřejším žralokům či velrybám. Ten hlas krve nebyl bojem o klienty, ale o poradce. Poradci jsou tím nejcennějším aktivem strukturální firmy. Jste školitel a typ vůdce, tak to víte. Zkuste si za očistné symbianty dosadit někoho z vizionářů, úmyslně nikoho nechci jmenovat. Žralok i velryba jsou na vrcholu potravního řetězce. Nemá valný smysl, když spolu budou bojovat o potravu. Ledaže nějaká velryba umírá, pak je v pořádku, že se objeví zdravotní policie, připlují žraloci, nebo jiné velryby, případně se bleskurychle nové narodí a převezmou významnou část tkáně umírajícího. Nepřipomíná Vám to něco z Vašeho profesního života? Jiná možnost je, že potravy níže v potravním žebříčku razantně ubylo. Oceán je ale naštěstí veliký, i když ten český rybníček je relativně malý oceán.

Nahlásit

-
0
+

Naprosto s Vámi souhlasím. Většinou skutečně rozhodne hlas krve. A je to přirozené, protože si každý musí stát za svým a být přesvědčen a nadšen. V opačném případě by tuto práci nemohl úspěšně vykonávat. Na druhou stranu - jiné stejně nastavené v diskusi na netu nepřesvědčíte, rozhodnou jen činy a výsledky. A to většinou v dlouhém horizontu, takže to chce držet správný směr, být trpělivý. Více robit správné věci a méně kecat o správných věcech.Stejně tak souhlasím, že kultivaci přinesou především požadavky trhu - požadavky klientů na lepší a propracovanější službu, objektivnější informace, kvalitní zázemí a dostupnost firmy a samozřejmě na profesionalitu, vzhled, vystupování, znalosti samotného poradce.Na druhou stranu zatím nevidím velkou snahu ostatních firem na trhu něco tímto směrem udělat. Alespoň o zastavení provizní spirály a vytvoření levnějších produktů - většinou jedou na palivo IŽP s provizí 180 % RP a více - Evropská penze, Amcico Invest, Generali Future, Finance Life Plus, Profi Invest budiž smutnými příklady, kterým směrem dnes většina firem tlačí. Nebo sjednocením výše odměny v rámci jedné kategorie produktů. Zvýšenými požadavky na poradce, jejich aktivní regulací. A to jsou jen první krůčky. Asi požadavky trhu nejsou zatím ještě tak silné. Čas ukáže.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Zdravím, pane Zdražile. Pan Hanzl je realista a pragmatik. V úvodu článku je vypíchnuto, že mu jde o "vyčištění vzduchu" mezi poradci. Jde mu taky o možnost využívat FINMAG.CZ k prezentaci silných stránek finančního poradce Pavla Hanzla. A já jsem pro - čtenáře našeho webu to může obohatit.Konkurenční boj,o kterém píšete, byl bojem o poradce. Ve větší míře šlo tedy o nevraživost na úrovni vedení firem. Jednotlivé poradce to mohlo také strhnout, ale ve skutečnosti se to jejich byznysu dotýkalo pramálo.Fincentrum bylo dlouho jasnou volbou, když poradce opouštěl původní působiště. Loni se na trhu objevila velmi lákavá alternativa v podobě Partners. Vyvolalo to akce a reakce, ale už si to sedlo. Fincentrum si zvyklo na existenci Partners a na novou situaci, v níž už nestačí nabídnout poradcům vysoké provize a honem lanařit další. A my, Partners, zase máme za sebou období, kdy bylo potřeba intenzivně prezentovat, jaké podmínky jsme vytvořili pro naše poradce. Myslím, žeuž je na obou stranách relativní klid.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Sleduji dění v českém finančním poradenství (na pozadí jiné podstaty problému) teprve krátkou dobu, nicméně nelze nepovšimnouti si "záchvatu" konkurečního boje obou (zatím jen) stran.Mám však jistou zkušenost z konkurenčního boje mezi informačními agenturami, které zažívaly obdobné procesy jako jsou dnes vidět na poli soupeření ve finančním poradenství. Vážím si ideálů, které Vás vedou k představě, jak spolu kosatky a žraloci budou ctít pravidla o lovu v jedněch vodách a spějí ke společnému ušlechtilému cíli. Nicméně domnívám se, že hlas krve, zakódovaný v genech obou dravců bude silnější.Tím nechci přilévat olej do ohně, jehož jsem jen občasným nezúčastněným a nezávislým pozorovatelem. Chci jen vyjádřit myšlenku, že kultivaci práce finančních poradců přinese spíše trh, kvalita služeb a zkušenost klientů s prací finančních poradců než dobře míněná dohoda žraloka s kosatkou na způsobech lovu.Tedy, snad mohu, za nás, klienty a nezúčastněné, popřát oběma dravcům dobrou kondici a vyjádřit víru v dostatek energie, kterou budete věnovat nám, lovené zvěři.Věřte, že i pro nás kořist, je lov a setkání s lovci někdy skvělou zábavou.Takže s pozdravem "Lovu zdar".

Nahlásit

-
0
+