A teď bych si dovolil jednu špatnou zprávu. Neznám přesně tento konkrétní případ a pro můj příspěvek není ani podstatný. Možná trpím jistou deziluzí, ale buďte prosím ke mě shovívaví. Společnosti, které nabízejí finanční produkty je nabízejí za účelem zisku. Najímají si obchodníky, ti pracují za peníze a motiv jejich výdělku je jim vždy bližší než motiv spokojenosti klienta (OK, nebudeme to už říkat nahlas).Příklad ? Prodejci hypoték v USA nabízeli hypotéky všem, jak to jen šlo a vydělali na tom. Kupující hypoték - chtěli vydělat na rostoucích cenách nemovitostí, když to nevyšlo, hodí ty hypotéky a domy zpět bankám. To je trh a to je reálné chování. Liší se chování tržních elementů v USA od chování tržních elementů v ČR ? Kdo si to myslí, tomu blahopřeji.Zlatokopové jsou a budou nedílnou součástí tržního prostředí a žádná prodejní agentura, AFIZ, ČNB či kdokoliv jiný než klient svou kvalifikací (či nekvalifikací) existenci zlatokopů neovlivní.Ano, kultivace trhu, zkušenosti a dobré jméno hraje a budou hrát roli. Ale vždy jen do jisté míry.Ještě drobná poznámka - zlatokopové nejsou jen v řadách prodejců, ale leckdy a s větším vlivem v řadách analytiků, komentátorů, sponzorů, tvůrců produktů a podobně. Jsou jen nebezpečnější, rafinovanější a nejsou v bezprostředním styku s klientem.
Nahlásit
-
0
+
Ondřej Hrachový|11. 4. 2008 11:14| reakce na Michal Štěpaník - 11. 4. 2008 10:14
Ano, "Co je psáno, to je dáno" bohužel asi berou pořád někteří lidé vážně...
Michal Štěpaník|11. 4. 2008 10:14| reakce na Miloš Götz - 10. 4. 2008 22:02
Setkal jsem se s pojišťováky, kteří svým klientům slibují i 10 % zhodnocení u KŽP. Na rozpočet napíšou "100 000 Kčcelkem zaplatíte za 10 let, aledostanete cca. 200 000 Kč". Klienti to berou doslovně a chápou to tak, že ten pán z toho Amcica je přeci z té pojišťovny a nemůže jménem pojišťovny lhát.
Ondřej Hrachový|11. 4. 2008 10:12| reakce na Miloš Götz - 10. 4. 2008 22:02
Zajímaly bě mě reakce některých lidí, kdyby se např. před hlavním zpravodajstvím televize Nova objevil spot:"IŽP není spořící produkt", nebo "Jste si jisti, že je Váš bratranec expert na finance?".Nemůžu si pomoci, ale je to asi půl roku zpátky, kdy mě nabízel jeden ředitel ZFP, v nejmenovaném kraji, ať učím jejich ovce prodávat jablka, když bude potřeba tak hrušky. Prý že dělám byznys pro 5% populace, oni vydělávají na obyčejných lidech. Poradce z jiné třípísmenkové společnosti, stál vždycky na univerzitě u zápisu a s bankovkama v ruce nabízel studentům brigádu. Poradce stejné společnosti mě volá, když jde do banky vyřídit hypotéku, jestli tam mám nějaký dobrý kontakt. O zprostředkování hypoték na nastrčenou osobu kvůli nízkým provizím u mateřské společnosti ani nemluvím. Vystupovat potom jako finanční poradce není vždy jednoduché. Ale nechtějme po lidech aby byli aktivní při řešení svých financí, když nejsou aktivní v jiných, důležitějších věcech...
Pan bouchač z OVB je jen pověstná špička ledovce. Někteří lidé z trojmístných poradenských společností se alespoň snaží dělat jakási portfolia v rámci možností. Mnohem horší ale bývá ´přímý´ prodej. Slyšet stavebkáře prodávat větou ´neberte si hypotéku, ta je na pět šest procent, my máme 3,7´, to je síla. Nemluvě o kolikrát ´vhodně´ nastavených cílových částkách. Nebo slyšet otce rodiny, že mu ´paní založila spořící účet IŽP´ - to nevíte jestli se máte smát nebo jen kroutit hlavou. Pojišťováci vám klidně napíšou zhodnocení 10 %, vždyť papír snese vše. Kvalita produktů roste, bohužel svědomí nenaučíte a v kalkulačkách nezaškrtnete.
Nahlásit
-
0
+
Michal Štěpaník|10. 4. 2008 11:48| reakce na Ondřej Hrachový - 10. 4. 2008 08:21
Víte, mě to též leží v žaludku. Klienti jsou zmanipulováni pocitem, že právě navržená portfolia od zmiňovaných společností jsou naprosto v pořádku a s ohledem na jejich potřeby a cíle. Pak je těžké získat důvěru klienta a přesvědčit ho, že vynaložené peníze se dají lépe využít do levnějších produktů a navržená optimalizace jim přinese více peněz a jistoty.
Zdravím, nemůžu se ubránit pocitu, že trochu v našich analýzách opomíjíme jiné "šibaly" na českém poradenském trhu. Ne všechna portfolia od OVB jsou tak špatná. Mnohem více mě leží v žaludku práce prodejců Kapitolu a jejich heslo "Vše do Perspektivy", a nebo supervýhodné kombinace prodejců ZFP Akademie. Také jsem neviděl žádnou reakci na systém prodeje zaměstnaneckých výhod od ZFP. Osobně jsem se setkal mnohokrát s naprosto naivními a dezinformovanými klienty těchto společností, kteří se v dobrém úmyslu zastávali svých známých, od kterých měli sestavené svá "portfolia" ;.Nadruhou stranu chápu, nemůžeme dělat patnáct věcí najednou...ale věřím, že i na tyto "poradce" dojde.Hezký den
Diskuze: Pštrosí politika škodí všem
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Luděk Zdražil|12. 4. 2008 09:06
Nahlásit
Ondřej Hrachový|11. 4. 2008 11:14| reakce na Michal Štěpaník - 11. 4. 2008 10:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Štěpaník|11. 4. 2008 10:14| reakce na Miloš Götz - 10. 4. 2008 22:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Hrachový|11. 4. 2008 10:12| reakce na Miloš Götz - 10. 4. 2008 22:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloš Götz|10. 4. 2008 22:02
Nahlásit
Michal Štěpaník|10. 4. 2008 11:48| reakce na Ondřej Hrachový - 10. 4. 2008 08:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Hrachový|10. 4. 2008 08:21
Nahlásit