Marek Poláček|7. 5. 2008 13:33| reakce na Jan Majer - 5. 5. 2008 23:59
Obávám se, že s informovaností klientů mnoho nezmůžete. Většinový klient chce být neinformovaný a informační nadřazenost poradců je důvod, proč se uživí. Vzhledem k charakteru prodeje nelze sázet na tvorbu dobrého jména samotné firmy. Jednak je to cesta pomalá a kvalitní práci poradce pozná obyčejný člověk za desítky let, pokud vůbec. Agresivní firmy sledující především svůj provizní příjem jsou ve výhodě. V nejhorším případě začnou konkurenci špinit, aby se dostala alepsoň mediálně na jejich úroveň. Podle mého názoru je třeba se naučit ptát poradce a trvat na odpovědi. Stejně si ohlídat i své blízké, aby je nějaký prodejce finančních produktů neulovil.
Jan Majer|6. 5. 2008 19:32| reakce na Ondřej Záruba - 6. 5. 2008 09:38
Měl jsem na mysli možnost hnout s trhem, potenciál ovlivnit velké firmy. Pod to, co píšete, se podepísuju. A se mnou určitě každý, kdo se v českém poradenství trochu orientuje.
Petra Fejtka znám nějaký ten pátek a rovněž dobře znám jeho nevymáchaná ústa. V tomhle mu však fandím, nebál se tnout do živého. O to více mě překvapila reakce pojišťoven, avšak vůbec se jí nedivím. Pravda se bohužel v našich zeměpisných šířkách stále moc nenosí. A pravda o penězích už vůbec ne. Více mě však, Honzo, překvapila Tvoje informace o tom, že představitelé profesního sdružení se od časopisu distancovali. Pokud máš na mysli AFIZ, tak ať mi Marta Gellová promine, tak se divím ještě více. Dostávám pocit, že celý AFIZ se, alespoň v některých oblastech, sune někam, kam by neměl.
Nahlásit
-
0
+
Ondřej Záruba|6. 5. 2008 09:38| reakce na Jan Majer - 5. 5. 2008 23:59
Neřekl bych,že má Sophia vyloženě malý vliv.Minimálně má obrovský vliv na Brokertrust,což není zas tak zanedbatelné.Na hypotečním trhu patří Sophia mezi ty úplně největší hráče.Neměřme to jen počtem poradců.
Jan Majer|5. 5. 2008 23:59| reakce na Marek Macura - 5. 5. 2008 23:01
Na tom se asi shodneme všichni - je třeba bojovat (to silné slovo, které jste použil, opravdu sedí - pan Hanzl mi dá asi za pravdu, je to boj). Bohužel, poradci a firmy, které to tak doopravdy dělají (na úkor svých příjmů), jsou v menšině, i když už ne zanedbatelné. Všichni ostatní o tom alespoň mluví a zároveň se snaží ty "good guys" ocejchovat jako lháře, co káží vodu a pijí víno (což je horší než tiše pít víno, že). Třeba i to bude mít časem nějaký žádoucí efekt, nevím.Zajímavým úkazem je Sophia Finance. Dělá si nenápadně dobrou práci a nikomu nevadí. Až by z toho člověk mohl udělat unáhlený závěr - chceš-li v Česku dělat v klidu poctivou práci a prospívat tak trhu, dělej to tiše a pokorně, a nic se ti nestane. Ovšem podívejme se objektivně, jaký vliv má v rámci trhu Sophia. Ani ne nevelký, prostě malý.A dostávám se k odpovědi na otázku pana Hanzla, na kterou jsme si v Partners odpověděli před rokem: Má-li se zaprděným poradenským trhem něco pohnout, musíme z proklientského přístupu vytvořit konkurenční výhodu, postavit byznys na slušnosti. A pořádně se do toho obout. Ti rychlejší se na tom (přinuceni okolnostmi) svezou. Těm pomalejším začnou odcházet kvalitnější lidé. To netvrdím jako hotovou věc, ale přijde mi to logické - když můžu dělat za víc peněz a k tomu mít v ruce vizitku, kterou klienti vnímají pozitivně a s respektem, musel bych prokázat extrémní vnitřní integritu (nebo bych musel být taky pomalejší), abych zůstával ve firmě, která mi platí méně a její logo vzbuzuje u klientů obavy.
Marek Macura|5. 5. 2008 23:01| reakce na Pavel Hanzl - 5. 5. 2008 22:22
Zmenšit informační asymetrii, zjednodušit přehlednost produktů, podporovat projekty jako produktové listy a TANK. A hlavně musí být vůle poradců a jejich tlak na etiku a tím i na vedení společnosti, pod kterými pracují.Myslíte, že není třeba bojovat?
Je to business, ve kterém se točíhodně slušné peníze a pokud někdo (ať nová firma nebo nezávislý časopis) začne čeřit vodu, nikomu se to logicky nelíbí. Vše je způsobeno obrovskou informační asymetrii zúčastněných stran. Čím budou produkty složitější a komplikovanější, tím bude vznikat více prostoru pro další náklady a poplatky. Pokud se k tomu přidá špatně postavená legislativa a celé se to znásobí mocí peněz, pak je to boj s větrnými mlýny.Snad budou stále existovat bojovní Don Quijoti a snad budou mít dost sil bojovat.
Diskuze: Tichá dohoda
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Marek Poláček|7. 5. 2008 13:33| reakce na Jan Majer - 5. 5. 2008 23:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Majer|6. 5. 2008 19:32| reakce na Ondřej Záruba - 6. 5. 2008 09:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Scherks|6. 5. 2008 10:23
Nahlásit
Ondřej Záruba|6. 5. 2008 09:38| reakce na Jan Majer - 5. 5. 2008 23:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Majer|5. 5. 2008 23:59| reakce na Marek Macura - 5. 5. 2008 23:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Marek Macura|5. 5. 2008 23:01| reakce na Pavel Hanzl - 5. 5. 2008 22:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Hanzl|5. 5. 2008 22:22| reakce na Marek Macura - 5. 5. 2008 17:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Marek Macura|5. 5. 2008 17:26
Nahlásit