Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Tichá dohoda

5. 5. 2008
8 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Obávám se, že s informovaností klientů mnoho nezmůžete. Většinový klient chce být neinformovaný a informační nadřazenost poradců je důvod, proč se uživí. Vzhledem k charakteru prodeje nelze sázet na tvorbu dobrého jména samotné firmy. Jednak je to cesta pomalá a kvalitní práci poradce pozná obyčejný člověk za desítky let, pokud vůbec. Agresivní firmy sledující především svůj provizní příjem jsou ve výhodě. V nejhorším případě začnou konkurenci špinit, aby se dostala alepsoň mediálně na jejich úroveň. Podle mého názoru je třeba se naučit ptát poradce a trvat na odpovědi. Stejně si ohlídat i své blízké, aby je nějaký prodejce finančních produktů neulovil.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Měl jsem na mysli možnost hnout s trhem, potenciál ovlivnit velké firmy. Pod to, co píšete, se podepísuju. A se mnou určitě každý, kdo se v českém poradenství trochu orientuje.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Petra Fejtka znám nějaký ten pátek a rovněž dobře znám jeho nevymáchaná ústa. V tomhle mu však fandím, nebál se tnout do živého. O to více mě překvapila reakce pojišťoven, avšak vůbec se jí nedivím. Pravda se bohužel v našich zeměpisných šířkách stále moc nenosí. A pravda o penězích už vůbec ne. Více mě však, Honzo, překvapila Tvoje informace o tom, že představitelé profesního sdružení se od časopisu distancovali. Pokud máš na mysli AFIZ, tak ať mi Marta Gellová promine, tak se divím ještě více. Dostávám pocit, že celý AFIZ se, alespoň v některých oblastech, sune někam, kam by neměl.

Nahlásit

-
0
+

Neřekl bych,že má Sophia vyloženě malý vliv.Minimálně má obrovský vliv na Brokertrust,což není zas tak zanedbatelné.Na hypotečním trhu patří Sophia mezi ty úplně největší hráče.Neměřme to jen počtem poradců.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Na tom se asi shodneme všichni - je třeba bojovat (to silné slovo, které jste použil, opravdu sedí - pan Hanzl mi dá asi za pravdu, je to boj). Bohužel, poradci a firmy, které to tak doopravdy dělají (na úkor svých příjmů), jsou v menšině, i když už ne zanedbatelné. Všichni ostatní o tom alespoň mluví a zároveň se snaží ty "good guys" ocejchovat jako lháře, co káží vodu a pijí víno (což je horší než tiše pít víno, že). Třeba i to bude mít časem nějaký žádoucí efekt, nevím.Zajímavým úkazem je Sophia Finance. Dělá si nenápadně dobrou práci a nikomu nevadí. Až by z toho člověk mohl udělat unáhlený závěr - chceš-li v Česku dělat v klidu poctivou práci a prospívat tak trhu, dělej to tiše a pokorně, a nic se ti nestane. Ovšem podívejme se objektivně, jaký vliv má v rámci trhu Sophia. Ani ne nevelký, prostě malý.A dostávám se k odpovědi na otázku pana Hanzla, na kterou jsme si v Partners odpověděli před rokem: Má-li se zaprděným poradenským trhem něco pohnout, musíme z proklientského přístupu vytvořit konkurenční výhodu, postavit byznys na slušnosti. A pořádně se do toho obout. Ti rychlejší se na tom (přinuceni okolnostmi) svezou. Těm pomalejším začnou odcházet kvalitnější lidé. To netvrdím jako hotovou věc, ale přijde mi to logické - když můžu dělat za víc peněz a k tomu mít v ruce vizitku, kterou klienti vnímají pozitivně a s respektem, musel bych prokázat extrémní vnitřní integritu (nebo bych musel být taky pomalejší), abych zůstával ve firmě, která mi platí méně a její logo vzbuzuje u klientů obavy.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Zmenšit informační asymetrii, zjednodušit přehlednost produktů, podporovat projekty jako produktové listy a TANK. A hlavně musí být vůle poradců a jejich tlak na etiku a tím i na vedení společnosti, pod kterými pracují.Myslíte, že není třeba bojovat?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pokud vím, ten pán nad větrnými mlýny nevyhrával. Co navrhujete, pokud znáte cíl?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Je to business, ve kterém se točíhodně slušné peníze a pokud někdo (ať nová firma nebo nezávislý časopis) začne čeřit vodu, nikomu se to logicky nelíbí. Vše je způsobeno obrovskou informační asymetrii zúčastněných stran. Čím budou produkty složitější a komplikovanější, tím bude vznikat více prostoru pro další náklady a poplatky. Pokud se k tomu přidá špatně postavená legislativa a celé se to znásobí mocí peněz, pak je to boj s větrnými mlýny.Snad budou stále existovat bojovní Don Quijoti a snad budou mít dost sil bojovat.

Nahlásit

-
0
+