Vlad Ender|5. 1. 2010 14:26| reakce na Pavel Kohout - 1. 4. 2008 09:40
Spatne uvery v US bankach jeste porad jsou. Staci se podivat kolik veci bylo prerazeno (a porad zustava) do urovne 3, a kolik veci preslo z "available for sale" do "hold to maturity" ucetnictvi. Na druhou stranu, je to porad o hodne lepsi nez u kontinentalnich evropskych bank (specialne nemeckych Landesbanken)Mate pravdu v hodne dalsich ukazatelich, ale pro Japonsko zase hralo nekolik dobrych faktu - levne domaci penize , aktivni snizovani hodnoty jenu a velke strukturalni bariery pro import (dostat se rozumne na Japonsky trh je neco co se povedlo jen malokomu. Ted me napada jen Microsoft).Plusy pro US ktere se daji zminit jsou lepsi trh s praci a podstatne lepsi vekovy profil populace, takze srovnani je opravdu tezke.Myslim ale, ze Japonsko ma dulezitou lekci v tom, jak je snadne si myslet, ze jste nad krizi vyhrali a plest se.
The trouble with being poor is that it takes up all your time.------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ---------------http://xanga.co m/antoinehickmankz
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|1. 4. 2008 09:40| reakce na Jan Dvořák - 24. 3. 2008 07:53
Rozdílů mezi Japonskem a USA je mnohem více než podobností.Především, špatné úvěry v Japonsku zůstaly na bankovních bilancích, kdežto americké byly vyvedeny ven, na trh. To mělo také svá negativa, ale přínosem byla eliminace bankovní krize.Dále, objem špatných úvěrůl v Japonsku byl o desítkový řád vyšší, protože o úvěrech rozhodovala až příliš často korupce a jakuza.Dále, poměr bankovních úvěrů k HDP byl v Japonsku více než dvojnásobný ve srovnání s USA, takže důsledky kreditní krize byly mnohem drtivější - ne dvakrát, ale víckrát.Nadhodnocenost japonských nemovitostí byla v některých případech vyjádřena v řádech stovek procent, což je opět o desítkový řád větší problém než nyní v USA.A konečně, index Nikkei měl tehdy P/E někde ve stovkách, zatímco dnešní S&P 500 má asi 15. Opět o řád jinde.
Pro tématicky orientované čtenáře doporučuji pozornost vystoupení H.Paulsona z 31.3., které již nepokrytě směřuje k otázce regulační role FEDu. Jakkoli to je asi správné téma, jistě přichází pozdě a také vzhledem k volbám a očekávané výměně administrativy poněkud nevhod. O to zajímavější bude sledovat věcnou stránku návrhu a to, zda bude směřovat k hašení požáru nebo k nadčasovým protipožárním opatřením.
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|24. 3. 2008 07:53| reakce na Pavel Kohout - 23. 3. 2008 18:01
Podle mne situace vykazuje dost podbností.Ačkoliv se o tom moc nemluví, situace v bankovním sektoru v USA vykazuje čím dál tím větší množství rysů, které provázely krizi japonského bankovnictví od počátku 90. let minulého století.Koncem 80. let minulého století za doby akciové a nemovitostní bubliny byly japonské banky na vrcholu světového žebříčku měřeno zejména výší aktiv. V roce 1990 bylo 5 největších světových bank měřeno podle výše aktiv z Japonska. Pokud se dnes podíváte ne největší globální bankovní hráče, japonské banky mezi nimi nenajdete. Co se stalo, že nastal takový ústup ze slávy?Koncem 80. let byl v Japonsku všeobecný boom, který s sebou přinesl rekordní ceny akcií i nemovitostí. Vždyť např. index Nikkei se dnes pohybuje kolem 12 500 bodů , tedy po téměř 30 letech na necelé 1/3 rekordní hodnoty z prosince roku 1989, která byla 38 915,87. Podobné je to s japonskými nemovitostmi. Vždyť kvůli enormním cenám nemovitostí koncem 80., let minulého století zavedly japonské banky multigenerační hypotéky se splatností 100 let. Lidé, kteří před 30 lety této nabídky využili, mají před sebou ještě 70 let splátek, ačkoliv stávající tržní cena nemovitosti je výrazně menší. Japonský bankovní systém prošel fází konsolidace, kdy největší banky přebíraly ty menší.Japonský bankovní systém byl v té době v lepší kondici než je nyní americký. Celý příspěvek se mi sem nevešel, pokračování tedy na mém webu: http://honzajs.porcus.cz/aktualni_rizika/usa_x_japonsko/
Pavel Kohout|23. 3. 2008 18:01| reakce na Jan Dvořák - 22. 3. 2008 20:57
Nemyslím si to. Objem špatných úvěrů v Japonsku 1989 a v USA 2008 je řádově jiný. Navíc byla odlišná reakce Bank of Japan. Rozdílů je více než podobností.
V současná krizi bank v USA nacházím čím dál více paralel se situací v japonském bankovním sektoru od počátku 90 let po splasknutí jejich akciové a nemovitostní bubliny.Japonské banky se z toho nevzpamatovaly pořádně do dnes.US banky mohou dopadnout podobně.
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|21. 3. 2008 21:48
Asi jste už viděli, ale domnívám se, že pod tímto článkem se bude video vyjímat :)http://www.youtube.com/watch ?v=YbD-omir4c0Videojsem prvně viděl počátkem února
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|19. 3. 2008 19:59| reakce na Arsen Lazarevič - 19. 3. 2008 17:07
To je samozřejmě také zajímavé téma, ale v tomto případě jsme probírali spíše techniku sádrování :-)
Pane Kohoute, v tomto případě máte pravdu, ale Vaše přirovnání bych přirovnal k tomuto Vrcholový sportovec si zlomil nohu a už nikdy nebude moci sportovat s člověkem, který schválně spadl ze žebříku, aby si nějaký čas v nemocnici pobyl a trochu si vydělal na nemocenské případně získal invalidní důchod :) Oba mají nohu v sádře a otázka pro chytré děti zní "Kdo je podvodník?"
Nahlásit
-
0
+
Luděk Zdražil|19. 3. 2008 16:15
Za povšimnutí v příběhu s Bear Stearns stojí i několik dalších faktů a symptomů, které dokreslují situaci:1. Obchod s JPM se upekl přes víkend.2. Okamžitě po ujednání (jde o to časování a posloupnost) o prodeji Bear Stearns JPM FED zpřístupnil hotovost i institucím, které nemá pod regulační kontrolou a o jejichž solventnosti nemá ani ponětí.3. FED snížil sazby o 0.25 % jen 2 dny před plánovanou schůzkou FEDu.4. FED nepůsobí jako pevná kotva v roli regulátora, ale je smýkán vývojem, který dříve dopustil a slova o morálním hazardu a konto chování FEDu, která se vyskytují u řady komentátorů současného dění na finančních trzích jsou patrně na místě.5. Z pohledu morálního hazardu a konečného plátce účtu (daňový poplatník) v tomto příběhu je skutečně Bear Stearns podobný IPB.
Nahlásit
-
0
+
Pavel Kohout|19. 3. 2008 15:39| reakce na Arsen Lazarevič - 19. 3. 2008 15:17
Motivace vzniku špatných úvěrů mohla být samozřejmě jiná, ale podstata děje je v konečné fázi společná: urychlený prodej za symbolickou cenu se státní zárukou, aby se předešlo systémové krizi.
Nesouhlasím s autorem. Srovnání s IPB tu nemá co dělat. Především je potřeba si uvědomit, že IPB padla kvůli aktivitě pochybným lidí a jejich snaze se obohatit. Byli to oni kdo poskytovali tyto předem "špatné uvěry". Jak jinak si lze vysvětlit to, že v situace, kdy u nás většina bank rostla a měla téměř monopolní postavení(ano to si doufám tvrdit, jelikož u nás v té době bylo skutečně málo bank) tak IPB měla zkrachovala během tak krátké doby? Když je krize v zemích, tak banky bývají první, koho se krize dotknou a BEZ ROZDÍLŮ. i když je pravda, že někoho méně a někoho více. Tedy jak to ukončit? Bear Stearns padl kvůli špatným úvěrům, avšak IPB kvůli "již předem špatným úvěrům"
Nahlásit
-
0
+
Jan Dvořák|19. 3. 2008 12:42
Velmi pěkný včerejší komentář Johna Mauldina na toto téma.Také velmi oceňující zásah Fedu a dospívající ke shodným závěrům jako p. Kohout:http://www.investorsins ight.com/otb_va_print.aspx?Edi tionID=667
Diskuze: Bear Stearns: IPB po americku
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Vlad Ender|5. 1. 2010 14:26| reakce na Pavel Kohout - 1. 4. 2008 09:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|2. 12. 2008 09:59| reakce na Jan Dvořák - 24. 3. 2008 07:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foubErrolla|15. 5. 2008 01:45
Nahlásit
Pavel Kohout|1. 4. 2008 09:40| reakce na Jan Dvořák - 24. 3. 2008 07:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|1. 4. 2008 06:11
Nahlásit
Jan Dvořák|24. 3. 2008 07:53| reakce na Pavel Kohout - 23. 3. 2008 18:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel Kohout|23. 3. 2008 18:01| reakce na Jan Dvořák - 22. 3. 2008 20:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Dvořák|22. 3. 2008 20:57
Nahlásit
Jan Dvořák|21. 3. 2008 21:48
Nahlásit
Pavel Kohout|19. 3. 2008 19:59| reakce na Arsen Lazarevič - 19. 3. 2008 17:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|19. 3. 2008 17:07
Nahlásit
Luděk Zdražil|19. 3. 2008 16:15
Nahlásit
Pavel Kohout|19. 3. 2008 15:39| reakce na Arsen Lazarevič - 19. 3. 2008 15:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arsen Lazarevič|19. 3. 2008 15:17
Nahlásit
Jan Dvořák|19. 3. 2008 12:42
Nahlásit