Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Hypotéky do supermarketu nepatří

Petra Horáková Krištofová
Petra Horáková Krištofová
1. 4. 2008

Asociace hypotečních makléřů reaguje na prohlášení některých bank, že budoucností hypoték jsou multibrandy a rozšíření prodeje hypoték třeba i do supermerktů.

Hypotéky do supermarketu nepatří
Cílem multibrandových hypoték je dostat hypoteční produkty tam, kam se banka nedostane, a zvýšit tak její obrat. Bohužel se nehovoří o možných důsledcích takového prodeje.

Hypotéka je dlouhodobým závazkem. Než klient do hypotečního úvěru vstoupí, měl by být maximálně objektivně informován o všech souvisejících faktech. A právě zde je nesmírně důležitá kvalifikace prodejce hypotečního produktu.

Zasvěcení odborníci vědí, že právě developerské a realitní společnosti upřednostňují spolupráci s renomovanými hypotečními makléři, než aby se – byť za provizi – pokoušeli neodborně hypotéky prodávat samy. Důsledek prodeje hypoték nedostatečně školenými prodejci je pro banky jasný. Zhoršení portfolia klientů a zvýšení delikvence.

Zájemcům o hypoteční financování lze tedy jen poradit, aby si v pojišťovnách ani jinde nenechali vnutit k „výhodné životní pojistce“ i „supervýhodnou hypotéku“ a naopak, aby o těchto krocích dlouho přemýšleli a případně se sami přišli poradit za hypotečním odborníkem.

Na argument některých bankéřů, že v zahraničí se prodávají hypotéky i v supermarketu, lze odpovědět jediné: V USA se bezhlavý prodej hypoték kýmkoliv a komukoliv zvrhnul v těžkou hypoteční krizi, ze které se bude nejen Amerika těžko vzpamatovávat.

Proto lze krok americké vlády, která se rozhodla zpřísnit dohled nad finančnímu institucemi včetně pojišťoven, chápat jako logický.

Autorka je manažerka Asociace hypotečních makléřů
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (3)

Vstoupit do diskuze
Petra Horáková Krištofová

Petra Horáková Krištofová

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo