Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Hypotéky do supermarketu nepatří

| 1. 4. 2008

Asociace hypotečních makléřů reaguje na prohlášení některých bank, že budoucností hypoték jsou multibrandy a rozšíření prodeje hypoték třeba i do supermerktů.

Hypotéky do supermarketu nepatří
Cílem multibrandových hypoték je dostat hypoteční produkty tam, kam se banka nedostane, a zvýšit tak její obrat. Bohužel se nehovoří o možných důsledcích takového prodeje.

Hypotéka je dlouhodobým závazkem. Než klient do hypotečního úvěru vstoupí, měl by být maximálně objektivně informován o všech souvisejících faktech. A právě zde je nesmírně důležitá kvalifikace prodejce hypotečního produktu.

Zasvěcení odborníci vědí, že právě developerské a realitní společnosti upřednostňují spolupráci s renomovanými hypotečními makléři, než aby se – byť za provizi – pokoušeli neodborně hypotéky prodávat samy. Důsledek prodeje hypoték nedostatečně školenými prodejci je pro banky jasný. Zhoršení portfolia klientů a zvýšení delikvence.

Zájemcům o hypoteční financování lze tedy jen poradit, aby si v pojišťovnách ani jinde nenechali vnutit k „výhodné životní pojistce“ i „supervýhodnou hypotéku“ a naopak, aby o těchto krocích dlouho přemýšleli a případně se sami přišli poradit za hypotečním odborníkem.

Na argument některých bankéřů, že v zahraničí se prodávají hypotéky i v supermarketu, lze odpovědět jediné: V USA se bezhlavý prodej hypoték kýmkoliv a komukoliv zvrhnul v těžkou hypoteční krizi, ze které se bude nejen Amerika těžko vzpamatovávat.

Proto lze krok americké vlády, která se rozhodla zpřísnit dohled nad finančnímu institucemi včetně pojišťoven, chápat jako logický.

Autorka je manažerka Asociace hypotečních makléřů

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (3 komentáře)

Filip Glasa | 2. 4. 2008 13:44

v rozhovore s riaditelom retailu Ceskej Sporitelne pre E15 to nedopadlo dobre ani pre maklerov:" E15: Jaký je u vás pomer mezi nesplácenými hypotékami prodanými ve vašich pobockách a prodanými pres tretí stranu? Ty, co prijdou pres brokery, jsou nesplácené sedmkrát casteji. "
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

petr | 2. 4. 2008 12:09

Vůbec nejde o to, kde se hypotéční úvěr sjednává, ale spíše s kým. Nedostatečná odborná úroveň a srozumitelné poskytování všech informací potřebných ke kvalifikovanému rozhodování zájemce o hypotéku se ve značné míře týká i pracovníků bank. Ostatně právě ony mystifikují veřejnostreklamními slogany o snadném splácení hypotečních úvěrů a lákají ji na akční úrokové sazby v prvním období fixace. To je problém a ne multibranding.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Filip Glasa | 1. 4. 2008 21:44

zaujímavý rozhovor potvrdzujúci, že ani medzi maklérmi to nie je úplne ok:http://www.e15.cz/rozhovory /jiri-skorvaga-nechceme-se-uca stnit-davoveho-hypotecniho-sil enstvi-19437/"Jakýje u vás poměr mezi nesplácenými hypotékami prodanými ve vašich pobočkách a prodanými přes třetí stranu? Ty, co přijdou přes brokery, jsou nesplácené sedmkrát častěji. "
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!