Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

V Kauflandu a v síti

Světlana Rysková
Světlana Rysková
18. 4. 2008

Všechny detaily kampaně, která má nabídnout nespokojeným klientům jiných bank výhodnější refinancování hypotéky ve Volksbank, ještě nejsou známy. Některé trumfy však už banka prozradila.

V Kauflandu a v síti
Jedním z nich je bezesporu možnost získat hypotéku bez doložení příjmu. Zejména klienti jiných bank, kteří prokáží, že hypotéku dosud disciplinovaně spláceli, budou mít u Volksbank snadnější a rychlejší přístup k úvěru.

Nepůjčí jim sice 100 % odhadní ceny nemovitostí, ale zhruba jen 60 %, nicméně ředitel marketingu Volksbank Petr Žibřid říká, že hranice není nijak striktní při individuálním jednání se dá ještě přizpůsobit.

Za další trumfy květnové kampaně Volksbank provažuje Petr Žibřid akceptaci původního ocenění nemovitosti, možnost zafixovat úrokovou sazbu až na 10 let a prodloužit si dobu splatnosti hypotéky až na 40 let. Kampaň bude trvat dva měsíce a během ní bude možné sjednat refinancování hypotéky, jejíž fixace vyprší nejdéle v září.

Nezájmu se nebojí
Volksbank se chce i letos udržet vysoké tempo růstu objemu hypotečních úvěrů. V roce 2007 zvýšila meziročně jejich objem o 179 % a předseda představenstva Johann Lurf nemá obavy ze zásadního poklesu zájmu. Podle jeho názoru Česko v hypotékách nedosahuje úrovně vyspělých evropských států, a přitom ekonomika se vyvíjí dobře a platy rostou, takže není důvod k pesimismu.

Volksbank dosud nepatřila k lídrům trhu a větší zájem vzbudila snad až na podzim loňského roku, kdy uvedla na trh tak zvanou Malou hypotéku (od 200 tisíc do 2 milionů korun). Zajímavé na tomto produktu nebyly ani tak jeho parametry, ale spíš způsob prodeje.

Malou hypotéku je totiž možné sjednávat nejen na pobočkách banky, ale také v obchodních domech Kaufland, kde si Volksbank systematicky buduje síť prodejních míst – VolksbankShopů. Má jich v současné době už 31. Do jisté míry tak předznamenala trend, o kterém se sále častěji diskutuje, a sice hledání nových prodejních sítí hypotečních úvěrů.

Nenasytní prodejci

Kamenné pobočky bank mohou oslovit jen malé procento zájemců, a tak stále větší procento obchodů nosí hypoteční makléři či tak zvaní tipaři (tedy ti, kteří vytipují vhodného klienta a přivedou ho na pobočku). Netýká se to zdaleka jen Volksbank či ostatních menších bank s nepočetnou pobočkovou sítí, ale i kolosů, jako je například Česká spořitelna. Jak nedávno přiznal v deníku E 15 ředitel retailového bankovnictví této banky Jiří Škorvaga, externisté dělají většinu hypoték. Není to ovšem zadarmo.

Provize za sjednávání hypotečních úvěrů se dlouho pohybovaly kolem 0,5 % objemu. V poslední době však už to prodejcům nestačí a jejich odměny pohlcují prakticky celou část poplatků inkasovaných za přidělení úvěru, z nichž by měla banka pokrývat své náklady na schvalovací proces, někdy i více. Bohužel ne vždy je to vyváženo kvalitní přípravou úvěrové žádosti.

On-line hypotéka

Petr Žibřid si proto hodně slibuje od prodeje hypoték ve VolskbankShopech, ale také od brzkého spuštění on-line hypotéky. Zájemci o hypotéku u Volksbank si budou moci vyplnit nezávazně internetovou žádost. Dozvědí se, jaké podmínky mohou u Volksbank získat. Následně je bude kontaktoval bankéř, který s nimi probere další postup.

Ředitel marketingu zdůrazňuje u on-line hypotéky výhodu rychlého a pohodlného servisu a vidí také možnost úspory zmiňovaných akvizičních nákladů. Volksbank by se o tyto úspory chtěla s klienty podělit tak, že jim při sjednání on-line hypotéky sníží poplatek za schválení. Nová služba by měla být spuštěna v polovině roku. Pro úplnost dodejme, že ji už má ve své nabídce Hypoteční banka.
Daňové přiznání online

Ohodnoťte článek

-
0
+

Sdílejte

Diskutujte (2)

Vstoupit do diskuze
Světlana Rysková

Světlana Rysková

Věnuje se jako ekonomická redaktorka osobním financím, bankovnictví, pojišťovnictví a realitnímu trhu. Přispívá pravidelně do řady časopisů a do pořadů Českého rozhlasu. Kmenově působila v týdeníku Profit... Více

Daňové přiznání online

Aktuální číslo časopisu

Předplatné časopisu Finmag

Věda je byznys –⁠ byznys je věda

Koupit nejnovější číslo