Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Český poplatkový absurdistán

| 25. 2. 2010

Pátý ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek spěje do finále. V prvním kole ankety hlasovalo přes 38 tisíc lidí. Druhé kolo, do něhož postoupilo pět z 18 původně nominovaných absurdit, odstartovalo tento měsíc.

Český poplatkový absurdistán

V 1. ročníku zvolili návštěvníci webu bankovnipoplatky.com zcela suverénně poplatek za příchozí platbu. Ve 2. ročníku pak zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Ve 3. ročníku pak poplatek za vedení běžného účtu. Vloni to byl poplatek za nadměrný vklad. Vítězové z minulých let sice letos soutěžit nemohou, přesto se adeptů na vítěze najde celá řada. Za jeden kalendářní den totiž banky v České republice vyberou na poplatcích zhruba 100 miliónů korun.

Jaký bankovní poplatek a proč byste označili přízviskem nejabsurdnější?

Stanislav Bernard

Spolumajitel a generální ředitel Rodinného pivovaru Bernard

Absurdní mi přijdou bankovní poplatky obecně. Svoje peníze svěřím bance, která s nimi dle svého uvážení může disponovat a investovat je. Z mého pohledu by banka měla vystačit s úrokovým diferenciálem. Chce to maximální možnou konkurenci na bankovním trhu.

Aleš Michl

Analytik týmu Raiffeisenbank

Co čekáte, že vám odpovím, když mé srdce patří bance, která klientům za vedení účtu platí?Vážněji, pro mě je v principu šílený takový poplatek, který musí platit věrný klient a nový má třeba díky marketingovému zvýhodnění slevu. Proto mám rád banky a vůbec firmy, jejichž sazebníky naopak zvýhodňují věrné klienty.

Tomáš Prouza

Ředitel pro rozvoj a péči o klienty, místopředseda představenstva společnosti Partners

Pokud bych měl vybrat z pěti nominovaných, tak volím poplatek za připsání úroků. Zejména na běžných účtech se úroky pohybují od 0,01 % do 0,05 % (ze zákona totiž na účtu nějaký úrok být musí, takže banky jej stlačily na absolutní minima), takže při nižších zůstatcích často poplatek překoná i připsaný úrok. Nejabsurdnější mi ale přijde snaha některých bank zavádět nové poplatky, o kterých klientovi neřeknou. Ano, krátkodobě to samozřejmě zvedne výnosy – ale v dnešní době velké nabídky není už tak složité banku změnit a absurdita pohledu na krátkou dobu se bankám jistě vymstí.

Jan Traxler

Ředitel a hlavní investiční manažer společnosti FINEZ Investment Management

Zdržuji se hlasování. Skutečně absurdní by bylo, kdyby existoval nějaký poplatek za výběr poplatků.

Aleš Tůma

Analytik společnosti Partners

Nejabsurdnější je asi poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat. Ale horkým kandidátem je i poplatek za zpřístupnění archivních výpisů v elektronickém bankovnictví (!) - 5 Kč za stranu (u Komerční banky). Nový zákon o platebním styku donutil banky k různým pro zákazníka příjemným změnám, novými absurdními poplatky si to bohužel kompenzují.

Jaký bankovní poplatek pije krev vám?

Foto: Profimedia.cz

Vložit komentář

Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat. Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.

Diskuze

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

Martin Vlnas | 1. 3. 2010 21:09

Tak dnes byly vyhlášeny oficiální výsledky. Zvítězil podle očekávání Poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet..„Je vidět, že bankovní klienti jsou ve svém pohledu na poplatky zcela konzistentní. Tento poplatek totiž patří do řady těch, které klienti dlouhodobě kritizují – bankovní poplatky za příjem peněz na účet a to jakýmkoliv kanálem. Hned v prvním ročníku ankety zvítězil poplatek za příchozí platbu a loni to byl poplatek za nadměrný vklad. Přitom při vkladu na pobočce klienty irituje, pokud se jedná o operaci na vlastní účet. Například poplatek za vklad na účet na přepážce třetí osobou hlasujícím vůbec nevadí. Tento poplatek se objevil před dvěma roky a naprosto propadl, když skončil ani ne se 2% na 12. místě", okomentoval volbu provozovatel www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

joe | 26. 2. 2010 19:06

Já spíš nerozumím tomu, proč při existenci nejméně dvou subjektů (mBank a FIO), které mají nulové poplatky na téměř všechno, je ještě pořád 99,9% lidí u "kamenných molochů".Občas musím tyto "síně slávy" také navštívit, byl jsem si třeba pro dividendy ČEZu v České spořitelně. Když mi řekli, že mi peníze (necelých sto tisíc) zdarma vysázejí na ruku, nebo za 150,-Kč pošlou na můj účet, málem jsem ztratil řeč.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 27. 2. 2010 08:51
reakce na joe | 26. 2. 2010 19:06

Podle mě je hlavním důvodem lenost. Je mnohem jednodušší nadávat na poplatky než přenést všechny platby do mBank nebo FIO a zrušit účet u opouštěné banky..Dalším (pravděpodobně ale méně významným) důvodem je podle mě nedůvěra. Dokonce i Tomáš Prouza v jiné anketě uváděl, že by nesvěřil peníze bance, která je od založení každý rok v mínusu..Nedoufám v dlouhé trvání současné (bez)poplatkové politiky mBank a tak jsem přenesl příchozí platby (ty se do nové banky přenáší nejhůře) na ING konto a ne do mBank. Pokud mBank zkrachuje nebo změní sazebník, bude se mi banka měnit poměrně snadno.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 27. 2. 2010 14:50
reakce na Radovan Kubát | 27. 2. 2010 08:51

S tou lenosti si dovolim nesouhlasit. Podle me vetsina lidi o bezpoplatkovych moznostech ani nevi. Z tech co vi jich nejvice odradi neduvera a take nemoznost jit se na neco zeptat na pobocku. Preci jen, kazdy se v bankovnich sluzbach tak nevyzna. Dalsi problem je maly rozsah sluzeb - nekdo kdo ma u jedna banky ucet, posisteni, stavebko, penzijko ma vsechno pekne pod jednou strechou a vse resi na jednom jedinem miste.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 27. 2. 2010 18:48
reakce na Libor Kosour | 27. 2. 2010 14:50

Je možné, že hodně lidí nevěří reklamám ve kterých se mBank prezentuje. Služby "zdarma" (ve finále za +- stejné ceny jako u konkurence) jsme tady měli už mnohokrát a to nejen v bankovnictví. Mimochodem - když jsem si kdysi dávno zakládal účet v ČSOB (resp. IPB), myslel jsem si, že nebudu nic platit. Na pobočce mě totiž seznámili s obsáhlým seznamem co všechno budu mít zdarma. Nakonec jsem ale platil téměř za vše včetně příchozí platby (že bývá tato služba zpoplatněna jsem v té době vůbec netušil)..Další možný důvod, který mě napadá je nedostatečný rozsah služeb. Osobně jsem zatím nepotřeboval službu, kterou by mBanka neuměla, jistě ale jsou klienti, kterým rozsah služeb nestačí..Zajímalo by mě jak by dopadl průzkum na téma: "Proč platíte za služby, které jsou jinde zdarma?"r
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 28. 2. 2010 09:09
reakce na Radovan Kubát | 27. 2. 2010 18:48

A kolik lidi dnes jeste veri reklamam? Uz jste videl nekoho, kdo si doopravdy koupil mobil jen za korunu, bez dalsich nakladu? Podle me dost lidi bude vyzadovat papirovy vypis (neni u mBank zdarma) a kontokorent, ktery nenni v nabidce. A jinak uzivatelu internetbankingu neni v tomto state zavratne mnozstvi, nekde jsem o tom kdysi cetl clanek.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 28. 2. 2010 14:25
reakce na Libor Kosour | 28. 2. 2010 09:09

Papírový výpis stojí 30 Kč. I tak by se tedy ve většině případů jednalo o nejlevnější účet. Absenci kontokorentu nechápu. Na kontokorentech přeci banky pořádně vydělávají (úroková sazba kolem 15%)..Myslím, že to můžeme shrnout takto: najde se mnoho důvodů proč mít účet jinde než v mBank..Ad internetbanking a pobočky. Když jsem chtěl (resp. musel) navštívit pobočku ČSOB, musel jsem odejít dříve z práce (a jiný den to napracovat) protože ani jedna pražšká pobočka ČSOB neměla déle než do 17:00 (to se myslím dodnes nezměnilo). Vše co šlo jsem tedy stejně řešil přes internetbanking. Samozřejmě ale chápu, že ne každému tato forma obsluhy účtu vyhovuje..S mBankou jsem zcela spokojen. Na ČSOB mi vadily nejen poplatky ale i naprosto nedostačující otevírací doba a omezení výběru jen na bankomaty ČSOB (výběr z jiných byl za 30 Kč).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 28. 2. 2010 15:58
reakce na Radovan Kubát | 28. 2. 2010 14:25

No ja ten kontokorent taky nechapu, ale spousta lidi ho vyuziva, ikdyz ty uroky jsou drsne a vetsinou se nejedna o tak velke penize, aby na ne neslo vytvorit rezervu. Mozna nechteji lakat klienty, kteri si neumi sve finance rozvrhnout a tudiz u nich hrozi nesplaceni. Jinak me nic nanapada. Nevim, jakou pracovni dobu mate vy, ale vetsina lidi z meho okoli pracuje od 6-14, pripadne na smeny, takze navsteva banky se vyridit da.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 28. 2. 2010 20:35
reakce na Libor Kosour | 28. 2. 2010 15:58

Bohužel asi ani důvod, který uvádíte, nebude ten pravý. mBank nabízí kreditní kartu a jistě ji nenabízí kvůli lidem, kteří využijí bezúročné období a pak zaplatí plnou spátku. Na takových lidech by moc nevydělali..U nás pracují do 14:00 jen dělníci. Ostatní pracují do 16:30 nebo 17:00. I to je na Prahu velmi dobrá pracovní doba. Mnoho mých přátel pracuje do 18:00 (od 9:00 s hodinovou přestávkou na oběd).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 1. 3. 2010 16:22
reakce na Radovan Kubát | 28. 2. 2010 20:35

Kreditni kartu nepovazuji za nahradu kontokorentu. Tou zaplatite pouze nakupy, ale uz ne najem, elektrinu, internet, telefon, atd.Ta pracovni doba je zajimava, ja zase ziji v kraji, kde lisky davaji dobrou noc a vetsina lidi pracuje od cca 6 nebo 7 hodin, pripadne na smeny. Souhlasim, ze pro Prahu je Vami uvedena otviraci doba bidna.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 1. 3. 2010 19:46
reakce na Libor Kosour | 1. 3. 2010 16:22

Rozdílů mezi kreditní kartou a kontokorentem jsem si samozřejmě vědom. Podle mě je ale cílová skupina uživatelů podobná (lidé, kteří neumí hospodařit) a proto si myslím, že kontokorent nemají z jiného důvodu než jaký jste uvedl. Pokud by se chtěli vyhnout potencionálně problémovým klientům, nenabízeli by ani kreditní kartu. Domnívám se, že kontokorent nemají proto, že jej ještě nestihli zprovoznit..Myslím si, že by ČSOB měla mít alespoň na některých pobočkách v Praze otevřeno alespoň jeden den v týdnu min. do 19:00. Už několikrát jsem přemýšlel proč má tak mizernou otevírací dobu. Působí v ČSOB silné odbory? Nevíte o tom náhodou někdo něco?.V minulosti byla za otevírací dobu kritizována Česká Spořitelna. Ta ale má v Praze ve velkých nákupních centrech otevřeno do 19:00, někde dokonce do 20:00 (nepletu-li se).
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 1. 3. 2010 20:17
reakce na Radovan Kubát | 1. 3. 2010 19:46

No nejaky rozdil v cilove skupine preci jen bude. Kreditku bude vlastnit i dost lidi, co ji budou chtit pouzivat bezplatne. A ten kontokorent ma vyhodu, kdyz potrebujete tesne pred vyplatou zaplatit najem nebo elektrinu. S kreditkou musite jit a utracet. Nevim, jak narocne je menit pocitacovy system banky, ale kdyz vidim, jak dlouho mBank trvaji i banality, rikam si ze to bud dela jediny clovek, nebo na to kaslou. O ergonomii ani nemluvim. Pral bych si do toho alespon trochu videt. Nutnost detailniho testovani chapu.No kdyz i obycejny supermarket muze mit otevreno do 20,00, banky by se mohly priucit. Vzpominam na dobu, kdy u nas CS mela jen 2x v tydnu otevreno do 17,00. Horsi jsou snad uz jen doktori.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 2. 3. 2010 06:58
reakce na Libor Kosour | 1. 3. 2010 20:17

I z kreditní karty lze zaplatit nájem. Buď lze přímo pomocí IB realizovat platbu nebo lze vybrat peníze pomocí bankomatu. Zpravidla je ale účtován vysoký poplatek za výběr a navíc je ihned účtován vysoký úrok..Kreditní kartu IMHO vydávají hlavně kvůli lidem, kteří nezaplatí včas. I na lidech, kteří zaplatí včas něco vydělají (1-3% z transakce zaplatí obchodník + některých kreditních karet účtují poplatek za vedení nebo za výpis), v porovnání se ziskem z úroků to je ale málo..S problémy jsem se u mBank naštěstí zatím nesetkal. Možná je to tím, že jsem nepožadoval složitější úkon než je příchozí a odchozí platba nebo výběr z bankomatu..Nejvíce mě iritovala pobočka ČSOB v nákupním centru Černý most. Nákupní centrum má otevřeno do 22:00, většina obchodů do 21:00. ČSOB zavírá jako první - v 17:00. I můj praktický lékař má jednou týdně do 19:00!! K ČSOB bych se vrátil jen pokud by mi platili za to, že u nich mám účet.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 2. 3. 2010 16:11
reakce na Radovan Kubát | 2. 3. 2010 06:58

Ono jde kreditkou poslat penize na ucet? O tom slysim prvne, podporuje to vice bank? Bankomat neberu v potaz, jak pisete je to tak drahe ze to popira sam duvod existence kreditky.Ja s mBank taky nemel problemy v zakladnich vecech. A vic v soucasne dobe nepotrebuji.U nas maji doktori tak 1x v tydnu do cca 16,00. Radsi nechci vedet, jaky tam v tuto dobu bude naval. Ja nastesti mohu chodit i dopoledne, ale co lide, kteri se nemohou uvolnit z prace?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 2. 3. 2010 20:01
reakce na Libor Kosour | 2. 3. 2010 16:11

Možnost poslat peníze z kreditky na účet mi několikrát nabízela Citybank. V IB Citybank tato možnost není, je to nutné řešit přes operátora..Jiná banka (bohužel jsem už zapomněl která) má tuto možnost přímo v internetovém bankovnictví. Dokonce se na tyto převody dříve vztahovalo bezúročné období. Jenže...několik klientů si posílalo peníze z kreditky na spořící účet a před ukončením bezúročného období je vraceli. Každý z nich si tak pravidelně bezplatně půjčoval desítky tisíc korun. Banka proto změnila podmínky a v současné době se už na tyto transakce bezúročné období nevztahuje. Myslím, že tuto možnost nabízí více bank, nikde už se ale asi nebude na tyto převody vztahovat bezúročné období..U mého praktického lékaře kolem 16:00 nebyl téměř nikdo. Na uvolnění z práce (dokonce i s náhradou mzdy) mají zaměstnanci za určitých podmínek nárok (podmínky stanovuje zákoník práce). To už ale dost odbočujeme od tématu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 2. 3. 2010 20:36
reakce na Radovan Kubát | 2. 3. 2010 20:01

Dekuji za informai, nemel jsem tuseni, ze to vubec lze. Ale vzhledem k tomu, ze se na to nevstahuje bezurocne obdobi, je to temer jako kdyby tam ta moznost nevbyla.No ja bych se disel toho jit kolem 16,00 k lekari, kdyz vim ze vetsina lidi v okoli dela do 14-15,00 a on je tam do tech 16,00 jen 1x tydne. Uvolneni z prace je teoreticky hezka vec, jen jestli se vztahuje i treba na preventivni prohlidky a jestli vsichni zamestnavatele ten zakonik prace dodrzuji.No ja ty vetsi castky na vyber z bankomatu myslel patrne jinak nez Vy. Vybiram vetsinou kvartalne.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Záruba | 27. 2. 2010 22:48
reakce na Radovan Kubát | 27. 2. 2010 18:48

Nechápu rozhořčení.Tak tam je prostě BEN místo OUR nebo SHA.Někdo to snad zaplatit musí ne?Zdarma nikde nic není.Ta mBank si to vybere na úrokovém výnosu místo toho,aby účtovala poplatky.Je to je jen přesun z hromádky do jiné.Celková nákladovost bankovních služeb je možná nejvyšší ze všech.Jenže "poplatky" je něco,proti čemu se dobře bojuje.Hlavně když člověk o bankovnictví neví vůbec nic.Je to něco podobného jako finanční poradenství zdarma.Všichni víme,že když je něco zadarmo,tak je to jen zaplaceno netransparentně místo transparentně.Osobně je mi u bank i jiných služeb sympatičtější přístup,kde vím za co a kolik platím.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 28. 2. 2010 11:22
reakce na Ondřej Záruba | 27. 2. 2010 22:48

Přibližně třetinu zisků českých bank tvoří zisk z poplatků. S tou nákladovostí to tedy nebude tak horké. Prostor pro snížení tam určitě je..Rozumný kompromis bych viděl tak, že pokud mám na běžném účtu průměrně alespoň 50 tis. Kč (=50 tis. které může banka investovat nebo půjčit), nebudu platit žádné běžné poplatky. Bohužel většina bank u nás běžný účet prakticky neúročí a ještě inkasuje vysoké poplatky. Klient přichází o peníze hned dvěma způsoby (inflace, poplatky)..mBank je až příliš výhodná a možná díky tomu brzy skončí.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 28. 2. 2010 11:02
reakce na Ondřej Záruba | 27. 2. 2010 22:48

U ČSOB jsem platil za poplatky měsíčně 100-150 Kč. U mBank zatím neplatím nic. U ČSOB jsem na běžném účtu kdysi dostával úrok asi 0,5%, pak se úročení snižovalo a když jsem rušil účet, bylo prakticky nulové. Úrok z úspor nikdy nepokryl poplatky. V mBank mám většinu peněz na spořicím účtu (převod na běžný účet je otázkou okamžiku) takže i nějaké to úročení tam je..mBank údajně generuje každý měsíc ztrátu. Tohle mě ale netrápí - nepracuji v mBank, nemám akcie mBank a pokud zkrachuje, založím si účet jinde.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Záruba | 1. 3. 2010 11:30
reakce na Radovan Kubát | 28. 2. 2010 11:02

To je o jiných úrocích.U dluhových instrumentů se na to vydělá.Kreditka,hypotéka,konto korentatd.Sází to na to,že třeba 1/3 klientů to zaplatí,protože tyto služby využívá.mBank je sice strašně fajn na papíře,ale procesně je to dle mého názoru jedna z nejhorších bank.Až budete posílat peníze do zahraničí nebo brát si tam úvěr,tak poznáte,jací jsou to bankéři.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 1. 3. 2010 14:52
reakce na Ondřej Záruba | 1. 3. 2010 11:30

Kreditní kartu mám jinde (pro mě výhodnější než má mBank), kontokorent mBank nemá (navíc jej nepotřebuji) a hypotéku si vezmu tam, kde to bude nejvýhodnější. Mohu-li mít díky jiným klientům služby zdarma, nemám s tím problém:) Nikdo není nucený kupovat si produkty mBank, které nejsou výhodné.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Záruba | 1. 3. 2010 17:37
reakce na Radovan Kubát | 1. 3. 2010 14:52

Jste černý pasažér té banky.Někdo jiný ty vaše srandy platí v té kreditce a hypotéce a zhoršených službách.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 1. 3. 2010 19:54
reakce na Ondřej Záruba | 1. 3. 2010 17:37

Vy to podáváte jako kdybych se měl stydět za to, že neplatím bankovní poplatky a zároveň neodebírám služby, které nepovažuji za výhodné:).Nikdo nikoho nenutí pořizovat si nevýhodnou kreditní kartu nebo nevýhodnou hypotéku. A skončí-li to tak, že mBank padne protože neprodá dostatek placených služeb, je to její problém. Za obchodní model mBank jsou odpovědní její zaměstnanci, ne její klienti.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Ondřej Záruba | 2. 3. 2010 09:52
reakce na Radovan Kubát | 1. 3. 2010 19:54

To máte samozřejmě pravdu.Já jsem tím jen chtěl říct,že to,že si neúčtuje poplatky z ní nedělá lepší banku.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 2. 3. 2010 14:25
reakce na Ondřej Záruba | 2. 3. 2010 09:52

Souhlasím s tím, že neúčtování poplatků za základní služby automaticky neznamená, že je banka lepší..Boj proti bankovním poplatkům považuji za přehnaný. Jistě by mohly být nižší, na druhou stranu nejde o velkou položku v rodinném rozpočtu a navíc se jim lze vyhnout.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Libor Kosour | 2. 3. 2010 16:14
reakce na Radovan Kubát | 2. 3. 2010 14:25

Ono ve skutecnosti nejde ani tak o vysi tech poplatku, jako spise o jejich existenci v kontrastu se zahranicim, dale jejich neprehlednosti. Navic treba me osobne naucili bankovni poplatky co nejmene vyuzivat bank - napriklad platit vse co je mozne hotove, vybirat najednou vetsi castku, atd.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 2. 3. 2010 20:13
reakce na Libor Kosour | 2. 3. 2010 16:14

Zatím se podle mě lidé zabývají především existencí poplatků. Vždyť i tato anketa je o nejabsurdnějším poplatku. Nesrovnává se zahraničím ani nehodnotí přehlednost ceníků bank..Mě naučila vybírat větší částky až mBank. 4. a další výběr u ní je už spíš za pokutu než za poplatek:)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Kruton | 26. 2. 2010 15:15

Kéž by měl Stanislav Bernard pravdu a lékem na poplatkovou džungli v Česku byla konkurence!Obávám se ovšem, že nás -přinejmenším - čeká ještě dlouhá, předlouhá cesta, než poplatky touto "přirozenou cestou" vymizí.Může se ale také stát, že se jich zcela nezbavíme nikdy. Nejsme společností gentlemanů, naní tedy důvod, aby se gentlemansky chovaly firmy...
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Seetal | 25. 2. 2010 14:48

Poplatky?, ale ano. Jenze ne v ceskych pobockach bank vedenych soudruhy. Kdy uz pri vstupu se na Vas skarede diva alkoholik na hranici bezdomovectvi s napisem SECURITY a nadrazene chovani dalsich zamestnancu u prepazek. Doporucuji navstevu Credit swissu na Parade Platzu v ZH. Pri vstupu Vas vitaji jako zakaznika, ktery jim sveruje penize!
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 25. 2. 2010 22:11
reakce na Seetal | 25. 2. 2010 14:48

Jaký bankovní poplatek mi pije krev? Teď už žádný - přešel jsem k mBank a jediný poplatek, který jsem 1x zaplatil byl za změnu PIN kódu. Doufám, že mBank ještě nějakou dobu vydrží a že běžné služby budou i nadále bez poplatku..Dříve jsem měl účet v ČSOB a nejvíce mi vadil poplatek za příchozí platbu (bylo to tuším 6 Kč). Téměř deset let jsem této bance dával měsíčně za poplatky 100-150 Kč a když jsem odcházel, ani se mi nezeptali proč odcházím, natož aby mi nabídli výhodnější služby.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

cml11 | 25. 2. 2010 14:08

Hlasoval bych s panem Prouzou pro poplatek za připsání úroku. Zajímavé je, že víc jak polovina dotázaných vlastně vůbec neodpověděla.Jo a lituji manželku/přítelkyni pana Michla. Má holka smůlu když "...mé srdce patří bance...". Myslím že s loajalitou k zaměstnavateli by se to v RB nemělo tak okatě přehánět;-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

vk | 25. 2. 2010 12:58

Překvapuje mě informace, že na účtu musí být ze zákona úrok. Na mKontu u mBank žádný úrok není, takže buď se Tomáš Prouza mílí, anebo se mBank dopouští protiprávního jednání a je skoro neuvěřitelné, že už jí to tak dlouho prochází. Anebo třetí možnost je, že na organizační složku polské banky to "ze zákona" neplatí?Mě donedávna pil krev poplatek u Raiffeisen za odeslání emailu při změně stavu na účtu, ten už naštěstí zrušili, dál poplatek za "generování&quo t;elektronického výpisu, který se ani nikam neposílal, jen se v internetovém bankovnictví objevil odkaz na výpis transakcí za konkrétní měsíc. Nevím jestli tam tento poplatek pořád ještě je, protože tuto automaticky aktivovanou "službu" jsem rychle zrušil a už o ní nechci nikdy slyšet, ani kdyby už byla zadarmo.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Tomáš Prouza | 26. 2. 2010 08:10
reakce na vk | 25. 2. 2010 12:58

Dobrý den, podívejte se na § 714 Obchodního zákoníku, odstavec 1: Nestanoví-li smlouva o běžném účtu něco jiného, platí banka majiteli účtu ze zůstatku peněžních prostředků na účtu úroky.Můžete tedy ve smlouvě mít úroky vyloučené, většina bank to ale nemá a řeší to tím, že poskytuje úroky nejmenší možné, jednou totiž třeba nastane doba, kdy bude chtít vyplácet víc a vyloučením ve smlouvě by to nešlo.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Štěpnička | 26. 2. 2010 09:05
reakce na Tomáš Prouza | 26. 2. 2010 08:10

Dobrý den.Ale mBanka nevyplácí úroky ani na mKontech, které byly založeny kdysi dávno a poměrně dlouho na nich byl slušný úrok připisován. Takže určitš se nejedná o kota, kde je ve smlouvě výslovné zrušení úroků.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 26. 2. 2010 10:01
reakce na Martin Štěpnička | 26. 2. 2010 09:05

Nepletu-li se, na mKontu nikdy úroky připisovány nebyly. Nepletete si náhodou mKonto se spořicím účtem eMax?
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Martin Štěpnička | 26. 2. 2010 21:18
reakce na Radovan Kubát | 26. 2. 2010 10:01

Bohužel pletete se Vy, ještě jsem si to šel na netbanking zkontrolovat a ledaže by mi dlouhé měsíce vypláceli úroky omylem, ale tento typ omylu je u bank poněkud nepravděpodobný ;-)
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

vk | 26. 2. 2010 11:27
reakce na Radovan Kubát | 26. 2. 2010 10:01

Pletete se, i na mKontu býval úrok, a to poměrně hezkých 0,3 %, viz http://www.mbank.cz/pruvodce/urokovy_listek/urokovy-listek-2009-4.pdf
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit komentovanou zprávu

Radovan Kubát | 27. 2. 2010 08:54
reakce na vk | 26. 2. 2010 11:27

Dobrá, pletu se tedy já. Je možné, že mBank udělala chybu a že by měla i dnes na mKontu připisovat nějaký úrok...třeba 0,01%:)))
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Petr Síla | 25. 2. 2010 11:50

Žádný. Vybírám si instituce, které poplatky neúčtují nebo jejich struktura je taková, že se jim snadno vyhnu.
+
+
-

Reagovat | Citovat | Nahlásit

Předplaťte si tištěný Finmag

Předplaťte si tištěný Finmag

Baví vás články, které každý den publikujeme na Finmagu? Pak vás bude bavit i tištěný FINMAG. Roční předplatné vyjde na 294 korun (za jedno číslo zaplatíte 49 korun). A nebojte, platit můžete i kartou.

Martin VlnasMartin Vlnas
Vystudoval politologii, sociologii a mediální studia na FSS MU v Brně. Na univerzitě Sungkyunkwan v jihokorejském Soulu se rok zabýval východoasijskou...více o autorovi.

Facebook

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK

Přihlášení

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!