Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Finanční reklama v TV

Má vůbec smysl sledovat všechno? Když se s námi hlasitým cvaknutím asi před rokem rozloučila naše stará televize, shodli jsme se doma, že to chvilku zkusíme bez ní. A jde to.

Důležité zprávy si nás spolehlivě najdou jinými cestami. Ráno z rádia v autě, u oběda z rychle prolistovaného deníku, mezitím na nás opakovaně vybafnou někde na internetu.

Ale abych byl spravedlivý – se zrušením televize jsem se připravil o jednu veledůležitou sociální vazbu. Teprve teď vidím, jak často lidé kolem mě mluví o reklamách. O těch blbých i o těch povedených. Používají nové slogany, parafrázují je. A já nevím, která bije. Poprosil jsem tři finančníky a jednoho novináře, aby mi připomněli, o co přicházím.

KTERÁ REKLAMA ZE SVĚTA FINANCÍ VÁS V POSLEDNÍ DOBĚ ZAUJALA?

Tomáš Síkora, Česká asociace pojišťoven
Z televizních reklam si, vzhledem jejich vědomému „přepínání“, pamatuji jen skupinu „lidových manažerů – ředitelů“, kteří instruují jakéhosi úředníka. Název banky mi ale v paměti nezůstal. Uvědomuji si ještě reklamu KB na „zmrazenou hypotéku“, v níž vypadne muž z lednice. Tam mne výrazně oslovil křik dámy otevírající dveře této lednice. Jako správný patriot více vnímám reklamu na pojištění. Poměrně povedenou reklamní prezentaci předvedla Vienna Insurance Group. Klouček, co se nechce dělit o svůj sacher dort s tatínkem, je dobrou alegorií na vstup V.I.G. na  český kapitálový trh.

Vít Kalvoda, Sophia Finance

Musel bych hledat v časopisech, abych si na nějakou opravdu zajímavou vzpomněl. Upřímně, nejvíc mě v poslední době zaujala reklama, kterou jsem sám vymyslel a zatím zůstává ve stadiu nápadu: Je noc. Kravaťák – finančník odchází ze své kanceláře. Sejde do sklepa velké administrativní budovy a prolézá kanálem. Zvedne víko od kanálu, pořádně se rozhlédne po prázdné ulici a rychle utíká pryč. Objeví se titulek: „Naši poradci se svým klientům vyhýbat nemusí.“ A logo společnosti.

Petr Žabža, Sal. Oppenheim
Není to sice reklama nedávná, ale v paměti mi rozhodně zůstala – kampaň „Věřte si“ společnosti Patria-Direct. Konkurenční firmy se do té doby zaměřovaly spíše na reklamy ukazující, jak jsou jejich služby levné (či jak jsou ostatní drazí). Patria-Direct tento koncept otočila a zaměřila se na fakt, že samotné obchodování není nic tak složitého. V kampani se sice moc nehovořilo o investičním rozhodování (které je nepochybně všechno, jenom ne snadné), ale v zásadě se celá kampaň držela hlavního tématu – ukázala, že dát na burzu pokyn dokáže téměř kdokoliv. Jestli by to také kdokoliv měl dělat, je otázka na jinou diskusi.

Tomáš Skřivánek, deník E15

Televizi sleduji jen málo, takže jsem v posledních měsících moc zasažen nebyl. Utkvěla mi jediná reklama na Raiffeisenbank – osobní servis, taková ta hromada servilních bankéřů. Ta reklama mi přišla divná a svou divností mě zaujala. Z outdoorových reklam si pamatuji mBank, v printu je nejvýraznější ČSOB. S žádnou konkrétní reklamou či emocí ale jejich inzeráty spojené nemám.

Jaká reklama zaujala vás? Napište svůj pohled na  věc do diskuse.

Anketa vyšla v květnovém vydání časopisu FINMAG - finanční magazín.

Komentáře

Celkem 6 komentářů v diskuzi

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK